E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Blacha pisze:Jakiś szczególny powód że śruby z VW a nie np. M57?

Wg tylko z trzech cylindrów ?


Nie miały być porostu 12mm z diesla z podkładkami które mieszczą się w otworach w głowicy :wink2:

A wg tak tylko z 3cyl .

hz10 pisze:jest moc :ok:

dzięki :D
ubnt321
User
Posty: 55
Rejestracja: 12 lut 2017, o 20:42
Imię: Daniel
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: ubnt321 »

Półosie ogarnales z planowanego x3 lub v8, czy nadal z 328?
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: DawidLwa »

Szkoda ze nie wstawiłeś zaworów chociaż supertecha koszta nie tak duże a było by dużo bezpieczniej. U mnie przy tych walkach i 7500 obrotach urwalo zawór wydechowy i to na e85 gdzie egt nie bylo wysokie. Moja delikatna rada nie kręć na 8000 bo szkoda silnika pozdr
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: farmer91 »

Widziałem urwanie supertechy w m50 na mechanice który kręcił się do 8500, a silnik na suchej misce olejowej, i ogólnie cały mega pro zrobiony, także chyba nie ma reguły. Z drugiej strony każdy aftermarketowy zawór do m50 jest na trzonkach 6mm a nie 7 jak OEM. Ewentualnie na zamówienie od Paradowskich bo są jednoczęściowe. No i przy takich zaworach supertecha lub ferry trzeba od razu inne tależyki i sprężyny, bo OEM nie pasuje. Także albo na grubo cały osprzęt głowicy, albo nic
kuba-e21
User
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:47
Imię: Kuba
lokalizacja: Poznan/Oslo

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: kuba-e21 »

Zerwanie przyczepności przy 90-95km/h petarda :devill2:

Można wiedzieć w jaki sposób wyliczyłeś luz zaworowy lub na jakiej podstawie dobrałeś jego wartości ?
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

ubnt321 pisze:Półosie ogarnales z planowanego x3 lub v8, czy nadal z 328?
Nadal z 328są ale juz zaczynam konwersje na te z v8 bo na ostatniej dwudniowej imprezie driftu w bilgoraju urwałem 3szt :devill2: :śmiech:
DawidLwa pisze:Szkoda ze nie wstawiłeś zaworów chociaż supertecha koszta nie tak duże a było by dużo bezpieczniej. U mnie przy tych walkach i 7500 obrotach urwalo zawór wydechowy i to na e85 gdzie egt nie bylo wysokie. Moja delikatna rada nie kręć na 8000 bo szkoda silnika pozdr
Ja mam zawory oemowe z trzonkami 7mm w tej chwili mam rev przy 7550rpm i nie mam problemu egt max 790st na torze , ciężko stwierdzić wytrzymałość zaworu ponieważ wszystko zależy jak jest poskładanie i wystrojone .
Wystarczy zbyt duży luz w prowadnicy i każdy zawór się podda przy wysokich obrotach lub zbyt mała odległość zaworu od tłoka , delikatny kontakt spowoduje ugięcie trzonka nawet minimalne co też może doprowadzić do urwania zaworu.
Ale dzięki za info zobaczymy ile w stanie będą znieść 7mm zawory z m50nv :ok:
kuba-e21 pisze:Zerwanie przyczepności przy 90-95km/h petarda :devill2:

Można wiedzieć w jaki sposób wyliczyłeś luz zaworowy lub na jakiej podstawie dobrałeś jego wartości ?
Jeżeli chodzi o luz zaworowy to jak w zestawie konwersji na mechanikę Schrick , in 0.20mm ex 0.25mm , a wysokość słupków do konwersji zasada jest taka sama jak w każdym układzie gdzie luz zaworowy ustala się płytkami / słupkami lub popychaczami .
Ustala się wysokość słupka( płytki) taką sama na wszystkich zaworach , następnie mierzy się luz miedzy wałkiem a popychaczem .
Po pomiarach wylicza się jaka ma być docelowa wysokość słupka pod dany luz zaworowy :wink2:


Podsumowując auto już z przeniesionym odcięciem na 7550rpm doładowanie zostało 1.2bara ponieważ muszę zmienić wtryski( deki 630 już nie wystarczają na wyższe doładowanie ) , silnik przeżył bezproblemowo dwudniową impreze w drifcie klepiąc non stop odcięcie , upaliłem ok 18 kompletów opon , urywając przy tym 3szt półosi. :devill2: :devill2: :devill2:

Niedługo filmik z przejazdów , auto podaje masakryczne niejeden JZ się zawstydził :smile2:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: caserwis »

No to teraz Banoff już nie będzie taki fafa rafa. jak wtedy co latałeś na b20.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Miś »

caserwis pisze:No to teraz Banoff już nie będzie taki fafa rafa. jak wtedy co latałeś na b20.
Gorąco kibicuję Alkowi, dobry kierownik i super wóz, ale nie wiem czy wiesz o czym piszesz. Auto Marcina jest 3 razy bardziej konkurencyjne, nie mówiąc już o licencji i doświadczeniu. :piwo:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: caserwis »

Miś pisze:
caserwis pisze:No to teraz Banoff już nie będzie taki fafa rafa. jak wtedy co latałeś na b20.
Gorąco kibicuję Alkowi, dobry kierownik i super wóz, ale nie wiem czy wiesz o czym piszesz. Auto Marcina jest 3 razy bardziej konkurencyjne, nie mówiąc już o licencji i doświadczeniu. :piwo:
Nie do końca tak jest jak piszesz z tym autem wjebane tam jest hajsu masa a Marcin to taki bez obrazy ale hałturnik zrobione na szybko rach ciach i na zawody a tam zonk jeden przelot i tłoki spalone.
Co do doświadczenia to masz racje kupe lat już się bawi w drift pamietam go jeszcze jak askoną parówką latał bokami po boiskach.
Jednak swoje kciuki trzymam za Alka ze względu że idzie swoją drogą sam coś tworzy i robi starannie a Banof utartymi ścieżkami leci nic odkrywczego w jego aucie nie ma.

Alek dobra robota oby tak dalej wstaw video z Biłgoraja.
Ban0ff
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
Imię: M
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Ban0ff »

caserwis pisze:
Miś pisze:
caserwis pisze:No to teraz Banoff już nie będzie taki fafa rafa. jak wtedy co latałeś na b20.
Gorąco kibicuję Alkowi, dobry kierownik i super wóz, ale nie wiem czy wiesz o czym piszesz. Auto Marcina jest 3 razy bardziej konkurencyjne, nie mówiąc już o licencji i doświadczeniu. :piwo:
Nie do końca tak jest jak piszesz z tym autem wjebane tam jest hajsu masa a Marcin to taki bez obrazy ale hałturnik zrobione na szybko rach ciach i na zawody a tam zonk jeden przelot i tłoki spalone.
Co do doświadczenia to masz racje kupe lat już się bawi w drift pamietam go jeszcze jak askoną parówką latał bokami po boiskach.
Jednak swoje kciuki trzymam za Alka ze względu że idzie swoją drogą sam coś tworzy i robi starannie a Banof utartymi ścieżkami leci nic odkrywczego w jego aucie nie ma.

Alek dobra robota oby tak dalej wstaw video z Biłgoraja.
O czym ty czlowieku mowisz? Kiedy tloki spalilem bo jakos sobie nie przypominam takiej akcji? Wiesz chociaz jaki mam setup w aucie ze sie wypowiadasz na jego temat? Chcesz powiedziec ze lece utartymi sciezkami? Prosze cie..... Utartymi sciezkami to leca ci co dopiero zaczynaja jezdzic albo 2 lata wstecz.
Jakbys sie orientowal w temacie to bys wiedzial ze kilka lat temu totalnie wszystko trzeba bylo sobie samemu zrobic, zaczynajac od zawieszenia na silniku konczac, nie bylo gotowych zestawow do wlozenia i przykrecenia srubek...
Chyba nie chcesz powiedziec ze poziom wiedzy jaki mozna bylo znalezc w necie na polskich stronach kilka lat temu jest taki sam jak w 2018? Teraz czego bys nie szukal w 5 min znajdziesz odpowiedz na kazde pytanie, kiedys tego nie bylo i trzeba bylo sobie radzic.
Zauwaz ze to auto jezdzi w zawodach od 2011r i nie jest glaskane wiec wyglada jak wyglada, w kazdym sezonie objezdzam ponad 10 imprez na ktorych z auta wyciskam 100%
Na E85 latam od 5 lat gdzie na zawodach ludzie robili wielkie oczy jak sie pytalem na jakim paliwie jezdza i ze mozna jezdzic na czyms innym niz benzyna ale co tam lece utartymi sciezkami i nic odkrywczego w moim aucie nie ma....
Moze dodam ze bylem jednym z pierwszych w PL, ktorzy zaczeli laczyc JZty z innymi skrzyniami niz oemowe, wtedy nie bylo gotowych adapterow, zamachow wszystko trzeba bylo samemu od zera stworzyc.
WaskiJz
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 8 maja 2018, o 13:39
Imię: Maciek
lokalizacja: RZESZÓW

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: WaskiJz »

Kurde nie rozumie tematu zbytnio że Banof idzie ścieżkami wytartymi ze jest fifa rafa itd :D
Jestem ciekaw kto z was zna tego gościa i jego historie latania bokiem od lat ? bo z tego co czytam wasze wywody to wnioskuje że każdy chciałby wjechać mu do kabiny ale nikt nie daje rady z wypowiadających się tu ? Czy wy widzicie na czym lata ten gość na treningach ? przeważnie na śmietnikach ? bo to TRENING czego nawet na tych śmietnikach nie można go złapać ? chociaż zakłada się nowe opony ? Gość lata tym autem x lat ma mega doświadczenie mało tego jego zakres latania bokiem nie kończy się tak jak większości z was a nawet mój tor biłgoraj, tuczępy czy kielce plus latania na festiwalach parkingach itp ciekawy jestem jak to by było z tymi największymi kozakami co maja najwięcej do powiedzenia gdy by oni pojechali na zawody nie trening czy pseudo zawody jak wyżej tylko na poważny temat na których 90 procent aut którymi jeździmy bokiem nie przejdzie badań ? a nawet jak już dojdzie do tego że będzie można wystartować to z wozami typu 400- 600 koni jak większość ma z nas oczywiście większa cześć bez wykresów ale mają zawsze najwięcej koni :D i na oponach 17? może 18 ? żeby kogoś dogonić to pewnie z 265 szerokość ? ciekawe ile fur by mogło utrzymać się przy jakimś zawodniku który jeździ trochę lat ma doświadczenie i nie jedne zawody objechał nie zawsze na pudle ale zawsze w nich uczestniczył. Wtedy inaczej tacy ludzie by popatrzyli jak by sami zakosztowali ile to kosztuje ile pracy ile wyrzeczeń ile godzin spędzonych przy aucie ile nerwów stresu a potem wchodzisz na forum i chłopy cie oceniają z góry hehe. Nie fajniej podejść do gościa takiego jak Banof przybić pięć za mega widowiskową jazdę pochwalić i przyznać że chłopak ma talent :) Nie wszyscy są normalni z którymi da się pogadać ale akurat Marcina znam i wiem że to fajny gościu :D dlatego napisałem tutaj tego posta bo trochę słabo oceniać książkę po okładce...
Nie ważne że ty masz m50 a ty JZ ważne żeby razem mieć z tego zabawę i zdrowa rywalizacje. :piwo:
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

O.o widzę że dyskusja na temat kierowców i innych aut się nie potrzebnie rozwija .
Nie ma co oceniać lepiej jeździć trenować zbijać piątki jak to Wąski napisał , a jak fundusze pozwolą to zaczną jazdę oceniać sędziowie a zawody weryfikować przygotowanie i awaryjność aut .
A narazie Panowie KEEP DRIFTING FUN :clap: nie ma się co spinać :wink2:
Obrazek
Ban0ff
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
Imię: M
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Ban0ff »

co ma keep drifting fun do pierdolenia glupot o kims bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat?
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Ban0ff pisze:co ma keep drifting fun do pierdolenia glupot o kims bez jakiejkolwiek wiedzy na ten temat?
to akurat jest zwrot mający na celu przypomnienie ze takie treningi to zabawa i nie każdy zbroi się jak na zawody , a jak widzę to od treningu w bilgoraju się ta dyskusja zaczęła
Ban0ff
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
Imię: M
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Ban0ff »

Ja tu o zadnym treningu nie mowie tylko o farmazonach o upalonych tlokach, utartych sciezkach czy innych bzdurach nie majac pojecia co przez lata bylo robione z autem.
ODPOWIEDZ