E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: gadziuWLKP »

Dziekuje Alek za wyczerpujace info. Dzisiaj odebralem glowice od regeneracji - jutro przymierze tloki - musze policzyc jakie wyjdzie CR i bedzie trzeba podjac decyzje co do tlokow - mam teraz trzy zestawy m50b25 nv, m52b28tu i n54b30A. Jeszcze zastanawiem sie jaki przedzial CR do 1 bara bedzie ok - chcialbym 8.5 jednak raczej tak nie trafie.
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Cr 8.5 do zrobienia przy tlokach z n54 jak blok o 1mm opuscisz , tylko pamiętaj o przefrezowanu kieszonek na zawory w tloku bo w n54 sa inne i zawór nie trafia :ok:
Obrazek
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: gadziuWLKP »

Dzieki, o kieszonkach dowiedzialem sie z twojego wczesniejszego postu. Mialem planowany juz blok i dwa razy planowana glowice. Po przymierzeniu glowicy z tlokami musze sprawdzic po swojemu jak to bedzie wygladac u mnie. Do m50 widzialem ze sa uszczelki 2.05 i 1.75 uwazam ze konieczne jest zastosowanie uszczelki z podcieciami na zawory. Zobaczymy.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: gadziuWLKP »

Zastanawia mnie temat podciec czyli frezowania tlokow pod zawory - w moim przypadku chyba nie jest to konieczne a jezeli sie myle to prosze o wyprowadzenie z bledu. Mianowicie aktualnie tlok N54b30a zalozony na korbie M50b25NV jest 1.3mm ponizej bloku. Przykladajac glowice bez uszczelki wychodzI mi ze zamkniete zawory sa oddalone od tloka o 1.5mm + wymiar uszczelki 1.75 to razem wyjdzie 3,25 minus wartosc scisniecia uszczelki po skreceniu glowicy. Glowica to standardowa M50b25NV.
W M50b25NV oryginalnie tlok wystawal 0.7mm ponad blok.
Co myslicie?
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

gadziuWLKP pisze:Zastanawia mnie temat podciec czyli frezowania tlokow pod zawory - w moim przypadku chyba nie jest to konieczne a jezeli sie myle to prosze o wyprowadzenie z bledu. Mianowicie aktualnie tlok N54b30a zalozony na korbie M50b25NV jest 1.3mm ponizej bloku. Przykladajac glowice bez uszczelki wychodzI mi ze zamkniete zawory sa oddalone od tloka o 1.5mm + wymiar uszczelki 1.75 to razem wyjdzie 3,25 minus wartosc scisniecia uszczelki po skreceniu glowicy. Glowica to standardowa M50b25NV.
W M50b25NV oryginalnie tlok wystawal 0.7mm ponad blok.
Co myslicie?

Nie zapominaj o współotwarciu zaworów ( overlap) , plastelina na tłoki i ogień .

Obrazek
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Z braku czasu dawno nic nie aktualizowałem

Ale weszło parę szybkich modów :

- Elektroniczna przepustnica z m54b30 + moduł dbw ( anty lag wstępnie skonfigurowany jest petarda :devill2: :devill2: :devill2: :devill2: egt podczas podtrzymania dochodzi do 1000st :zły2: )
- dwie pompy paliwowe 044 chińczyki
- wtryski 875cc siemensy deki
- chłodnica alu z 200sx 60mm + plus korek z motocykla do 1.6bar
- pierdoły typu wahacze tył regulowane , zmienione sprężyny na inne noname bardziej miękkie , oraz amory koni z regulacją twadości

doładowanie podniesione na 1,4 bara odcięcie na 7550rpm auto jedzie naprawdę fajnie na filmiku z delikatnie rozszczelnionym kolektorem wydechowym i temp otoczenia w granicach 25st
przyspieszenie 60-260km/h

>>>>>>>>>>>>https://www.youtube.com/watch?v=sxR157LhoNU<<<<<<<<<<<<<<<<


Oraz parę fotek :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Miś »

EGT 1000 podczas antilaga, a EGT 1000 podczas WOT to dwie różne rzeczy, nie martw się.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Miś pisze:EGT 1000 podczas antilaga, a EGT 1000 podczas WOT to dwie różne rzeczy, nie martw się.
Jasne silnikiem się nie martwię :wink2: , gorzej z kolektorem wydechowym który mocno dostaje i traci płaszczyznę :unsure:
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: PiotrTF »

Macie jakieś ciekawsze patenty na przykręcenie kolektora wydechowego poza seryjnymi szpilkami? Oraz jaką flanszę stosować aby uniknąć problemów.
Przykład: Kolektor na bazie odwróconych kolektorów M52 kiedy dostanie dobrze w palnik, to ciężko jest go zdjąć a jeszcze ciężej założyć ponownie. Raz że flansza prawie zawsze nadaje się do planowania, a dwa że połówki się rozjeżdżają i krzywią.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Miś »

Czarna stal 14mm flansza. :D
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: deejeys »

ja robiąc kolektor na podstawie właśnie tych z M52 pierwszym ruchem było połączenie flansz na stałe - wsawiając dopasowany pręt bodajże 10mm kwadrat i spawając.
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: Alek22 »

Aktualnie
Są plany na nowy kolektor , paliwo zmienię na e85 (egt spadnie ) i doładowanie zapewne zwiększę :wink2: , w tej chwili na pb98 5 biegu na wot od 1800rpm przy 3500rpm jest 1,5 bara
Z włączoną sekwencją anti laga naprawdę przyjemnie się jeździ 0,4 -0,5 bara dostępne już przy 2800rpm :devill2: (da się zrobić i 1bar @2800rpm ale nie wiem co korby na to , parę testów wytrzymały :)

Dodatkowo jestem po inspekcji luzów zaworowych silnik przejechał ok 5000km i luz dalej mieści się w normie odchyłka max 0,05mm , wystarczyła delikatna korekta



Obrazek


tu wykres doładowania na 4 biegu 200 rpm wyżej wstaje
Obrazek

tu juz z als
Obrazek
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E36 stage 2 M5xxb28 BWs300sx / Emu / wałki 300st / max

Post autor: wojtekm17 »

Te kreseczki na fotach :heh: nie wiele mi mowią ale jak narazie twoja motorownia robi na mnie największe wrażenie.Poprostu zapitala aż miło :devill2: Malo blink blink a dużo POWERA!!! Pozdrawiam i życze dalszych sukcesów w modach .
Awatar użytkownika
Alek22
User
Posty: 99
Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
Imię: Aleksander
lokalizacja: bilgoraj

Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st/

Post autor: Alek22 »

Cześć u mnie parę zmian największą i najlepszą była zmiana paliwa na bio e85 , po wypaleniu ok 60l finalnie wystroiłem silnik na 1,5bara , dzięki uprzejmości chłopaków z Rzeszowa w nocy autko zostało shamowane kończąc fajnym wynikiem 698hp/807nm
Na racelogicu 100-200km/h robi 5,1sek
Silnik jak narzazie spisuje się bez problemowo zaliczył już kilkanaście treningów w sumie przejechał ok 6000km z czego 80% na maksymalnym otwarciu przepustnicy , seryjna uszczelka daje rade :clap: ,
Podsumowując jestem mega zadowolony z jednostki napędowej m50 , z antylagiem podaje jak dobre v8 turbo :devill2: :devill2: :devill2: . ( vanosy ani vvti nie potrzebne :cool2: )
Co najśmieszniejsze budowa słupka kosztowała tyle co komplet szpilek głowicy arp , nowych zaworów i sprężyn supertecha do jz :pasuje:

Wykres >>>>>> 1,5bara na E85
Obrazek

Filmik z przyśpieszenia 0-300km/h

>>>>>>>>>>>https://youtu.be/hAAuYwjZeL0<<<<<<<<<<<<<


Kolejne plany - dalej na m50 i przekroczenie 900hp :devill2:
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st

Post autor: deejeys »

Nie no 6 mln kilometrów w M50 turbo - szacun :wink2:


A tak już bez czepiania się błędów w pisowni... Po zegarze świetnie idzie, RL 5,2 sek to również świetny czas! Gratulacje fajnego setupu, wiedzy i umiejętności :) Niech śmiga bezawaryjnie ;)
ODPOWIEDZ