BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec

Post autor: vanos »

Witam, w tym temacie chciałbym przedstawić małą transformacje seryjnego sedana na drodze do driftowozu oraz moje początki z tym sportem. Jak widać na zdjęciach załączonych w temacie wszystko w samochodzie budowałem sam od podstaw razem z pomocą przyjaciół którym chciałem na wstępie podziękować na pomoc i czas włożony w projekt, starałem się na aucie nie oszczędzać żeby jeździło się dobrze i w miarę bezawaryjnie bo wiadomo jak z tym jest. Na bieżąco będę starał się aktualizować dane oraz zdjęcia z relacji zależy mi na porządku i czytelności wiec pozwoliłem sobie wstępnie zarezerwować parę postów żeby podzielić budowę pojazdu na kilka etapów. .

Obrazek

Obrazek




Silnik:

- SWAP M40b18 na M50B25NV
- Olej Motul 300V 15W50 aktualnie Valvoline 10W60x
- Nowe świece irydowe Denso IK20
- Cewki Bermi + nowe przewody


Układ chłodzenia:

- Termostat 80 Stopni
- Chłodnica TDS + zbiorniczek VW Polo
- Wentylator FMIC 140W
- Brak wiskozy
- Brak nagrzewnicy


Układ dolotowy:

- gumy fmic, turboworks itp
- opaski śrubowe skręcane do 80 bar
- custom kolektor ssący połączony oryginalnym korpusem
- filtr stożek
- Odma Catch Tank + filterek w atmosfere


Układ wydechowy:


- Barany schmiedmann + bandaż
- oryginalne portki
- X-Pipe przed tłumikiem środkowym
- tłumik środkowy Turboworks X-Pipe 2,5Cala
- wydechy końcowe 2 x 2 ( m3 style ) + H-Pipe na stronę


Układ paliwowy / wtryskowy:

- Seria M50B25
- Bezpieczny bak "Max Tune" paliwa 30L + Wbudowany Swirtpot 2L
- zewnętrzny regulator paliwa SARD ..pl
- nowy oryginalny filtr paliwa
- pompa główna Bosch 044 300l/h ..pl
- pompa wstępna 200l/h ..pl


Układ napędowy:

- Skrzynia Getrag + Shortshifter
- Sprzęgło odchudzony + roztoczony jednomas 5.7KG, tarcza 240mm kevlar, docisk M57
- Dyfer 3.45 Mala glowa zaspawany 100%, olej 75W90
- Felgi przód 17 Cali King ET13 8,5J, opony Extreme VR1 TYPE-W 205/45


Uklad hamulcowy:

- Brak ABS
- Podwójne Serwo Hamulcowe Omega 2.5 V6
- Hamulce przód E46 330i + nowe klocki Breck
- Swap hamulcy tył na tarcze 2.0
- Płyn hamuclowy DOT4 Ferodo
- Hydrołapa na pompie od lanosa podłączona pod tylne zaciski.


Zawieszenie:

- Nowa łącznik skrzyni elastyczny Runvile
- Nowa podpora wału Mayle HD
- Gwint TA-Technix
- Sprężyny tył Beton 5040050050
- Przespawana zwrotnica, projekt własny, ackerman 0
- Nowe poduszki amortyzatorów przód M3 acentryczne
- Przedłużone wahacze E36 ok 5,5Cm uzbrojone w nowe sworznie oraz tuleje poliuretanowe acentryczne
- Nowe łączniki stabilizatora przód i tył
- Tylny wózek wypiastowany, pomalowany + poliuretan
- Grubszy stabilizator Eibach tył plus czerwony poliuretan
- Rozpórka przód, tył Swagier
- Dolna rozpórka z osłoną miski Swagier
- Dystanse tył 4cm + nowe nakrętki


Wygląd/wyposażenie :


- Zderzak przód MPakiet
- Nakładki na progi MPakiet
- Yellow Hella + ciemna folia na lampy przód
- Poszerzenia Stolar Works
- Maska laminat + zapinki
- Pasy Takata 4 pkt. kierowca + pasażer
- Kubelki Bride Low Maxxx Replica


Elektronika:

- Sterownik silnika 0 261 200 403
- Alternator 140A

- UKP-Pro - Uniwersalny Komputer Pokładowy - podłączone odczyty:
- Temperatura wody z czujnika na głowicy
* Temperatura dolotu z oryginalnego czujnika w kolektorze ssącym
* Odczyt temperatury zewnętrznej
* Odczyty oraz zapis pracy sondy lambda
* Odczyt prędkości pojazdu
* Odczyt prędkości obrotowej silnika z oryginalnego sygnału czujnika wału
* Odczyt sygnału wtryskiwacza do przeliczania zużycia paliwa wraz z rejestrowaniem

Oraz w przyszłości planowane podłączenie dodatkowych czujników.



Mody:

- Zaślepione podgrzewanie przepustnicy
- Zaślepiony EVAP - dopalanie oparów
- Elektryczna pompa wspomagania Astra II, chłodniczka oleju E38 plus nowe zakute przewody, krótki pasek osprzetu (wersja n/a)
- Wnętrze extremalnie odchudzone, bagażnik na plasko
- Wiązka silnika przebudowana
- Wiązka kabinowa odchudzona, przebudowana zostawiona podstawa, sterowanie tablica
- Wyrzucona kompletna nagrzewnica wraz z cala elektryka
- Akumulator przeniesiony do tyłu, umieszczony centralnie
- Tablica do sterowania pompami, wspomaganiem, wentylatorem, główny wyłącznik prądu oraz zapłon ze startem
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62

Post autor: vanos »

Dzień zakupu:


Wszystko zaczelo sie od kupna bazdy E36 Sedan 318i 1991 rok - M40B18 za kwoté 1300 zl w ktorym silnik padl rownie szybko jak kupilem ten samochod. W trakcie poszukiwan nowej jednostki napedowej wybor padl na M50B25NV kupionym od znajomego w bardzo dobrej kondycji - kompresja na dzień dzisiejszy wynosi ok 14.5 bar. Swap ze wzgledu na chwilowy brak mozliwosci musialem zrobic u znajomego na placu przy uzycia wozka widlowego lecz wbrew pozorom nie bylo tak zle ;p


Obrazek Obrazek Obrazek

SWAP:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62

Post autor: vanos »

KOMPRESOR PRACE:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: deejeys »

O, widzę, że postęp poszedł. Jeździ to już? Ten objętościowo to nie jest lekki przerost formy nad treścią? W sensie za tym tłumikiem, warto było dawać aż 4 rury? Nie lepiej było dać końcówki na końcu w stylu y-pipe?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: caserwis »

Nie żebym się czepiał ale czy IC nie za duży do kompresora i strasznie długi dolot.
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: vanos »

Na dzień dzisiejszy auto jeździ jako dłubnięte n/a ze względu na decyzje o sprzedaży zestawu. Z założenia auto jest gruzem więc wydech postawał adekwatny do przeznaczenia samochodu stąd strzelby zamiast samych końcówek. Jeżeli chodzi o dolot to wydaje mi się, że ciężko to zbudować inaczej gdyż kompresor jest w miejscu alternatora i robi się nieco ciasno, sam intelcooler z tego co pamietam ma wymiary 60x15 więc jeden z mniejszych.

Poniżej zamieszam krótki filmik jak autko radzi sobie z 17'tkami w n/a:

Obrazek


A tutaj kilka filmików z pracy kompresora:

Obrazek

Obrazek
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: Horex »

Jaki spec był na filmiku? co dokladnie modzone?
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: vanos »

W zasadzie praktycznie wszystko z listy bez kompresora i z innym dolotem, koła 17 cali chyba 225. Strojenie DET 2. Wrócę do domu to wstawię trochę materiału.
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: Pietrek.L »

M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
Awatar użytkownika
theownit
User
Posty: 36
Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
Imię: TheOwnIt
lokalizacja: Legnica

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: theownit »

Pietrek.L pisze:M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
przy 14tys obrotu kompresora m62 chyba idealnie pokrywa się z zapotrzebowaniem silnika 2.5L by uzyskać 0.48 bara przy 6500 obrotów.
Mogę się mylić no ale m62 to najłatwiej dostępny kompresor w polsce w śmiesznej cenie.
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: suwalradom »

Patrząc na stelaż widać ze był pod motazem w miejscu klimy- dlaczego nie pomyślałeś o montażu właśnie tam?
Awatar użytkownika
vanos
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
Imię: Adam
lokalizacja: Lodz

Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec

Post autor: vanos »

Pietrek.L pisze:M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
Dlatego zostało zrobione customowe koło 70mm zamiast oryginalnego na elektromagnesie żeby zwiększyć zakres pracy kompresora, podczas wstępnego strojenia utrzymywał doładowanie na poziomie 0.5 bara także nie jest źle :)

W przyszłości planuje go zastąpić M90 lub czymś podobnym.

suwalradom pisze:Patrząc na stelaż widać ze był pod motazem w miejscu klimy- dlaczego nie pomyślałeś o montażu właśnie tam?
Wstępnie taki był plan ale ze względu na to że mam zamontowane barany nie zmieścił się tam i zrobiłem go w miejscu alternatora co ma swoją zaletę bo wydech nie ogrzewa tak kompresora.


Jeżeli chodzi o samochód to dawno nie było aktualizacji ze względu na brak czasu do pracy nad autem. Aktualnie nadal jeździ w N/A i ma się bardzo dobrze, wypadałoby jeszcze wrzucić zimne świece, wystroić ile się da i zhamować. W niedziele udało się zaliczyć imprezę Streetlodz Show 2 gdzie brałem udział w Drift taxi lecz dwie zmielone półosie uniemożliwiły mi dalszą jazdę oraz w konkursie na najgłośniejszy wydech gdzie udało mi się zająć 1 miejsce z wynikiem 126,3db także nie było tak źle :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec

Post autor: Kusy6 »

Dlaczego zrezygnowałeś z M62 jeśli pisałeś że bił 0,5bara?
finczu
User
Posty: 22
Rejestracja: 9 maja 2016, o 01:54
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec

Post autor: finczu »

dyfer mala glowa i skrzynia getrag w driftmaszynie to chyba zbyt dlugo nie pociagna... ;)
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec

Post autor: Horex »

zaspawana mała głowa jest dosc mocno odporna na katy, nie powinno sie nic dziac
ODPOWIEDZ