Latem bieżącego roku miałem okazję montować kompresor Vortech V3 do BMW E39 z silnikiem M52TUB28. Silnik został jedynie odprężony grubszą uszczelką pod głowicą, a sama głowica skręcona szpilkami ARP. Reszta elementów silnika jest fabryczna. Prac wymagał także układ wydechowy. Tyle tytułem krótkiego wstępu, czas na fotorelację z prac.
Stan pod maską przed rozpoczęciem prac
Układ wydechowy
Demontaż głowicy w celu odprężenia
Przy okazji prac nad silnikiem sprawdziliśmy stan panewek i korbowodowe kwalifikowały się do wymiany
Skrzynia ciekła z tyłu, wymieniliśmy więc komplet tylnich zimmeringów
Nowe sprzęgło
Nowa pompa wody
Trafiony przegub i przerwana osłonka
Wpadł więc na pokład nowy przegub
Wracając do uszczelki pod głowicą ? nowa OEM + grubsza przekładka
Szpilki ARP
Głowica po pełnej regeneracji
Montaż
Po poskładaniu góry silnika mogliśmy zabrać się za budowę układu wydechowego
Układ wydechowy w całości od kolektorów wydechowych aż po końcówki tłumika końcowego ze stali nierdzewnej
W trakcie prac
Tłumik środkowy
Spawy
Przednia część układu wydechowego
Jedziemy z tylnią częścią
Tłumik końcowy
Cały układ wydechowy
Kolektory wydechowe
? i sporo czasu później już owinięte bandażem