BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Michał_Małecki » 4 lis 2017, o 22:25

Witam.

Latem bieżącego roku miałem okazję montować kompresor Vortech V3 do BMW E39 z silnikiem M52TUB28. Silnik został jedynie odprężony grubszą uszczelką pod głowicą, a sama głowica skręcona szpilkami ARP. Reszta elementów silnika jest fabryczna. Prac wymagał także układ wydechowy. Tyle tytułem krótkiego wstępu, czas na fotorelację z prac.

Stan pod maską przed rozpoczęciem prac

Obrazek

Układ wydechowy

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Demontaż głowicy w celu odprężenia

Obrazek
Obrazek

Przy okazji prac nad silnikiem sprawdziliśmy stan panewek i korbowodowe kwalifikowały się do wymiany

Obrazek
Obrazek

Skrzynia ciekła z tyłu, wymieniliśmy więc komplet tylnich zimmeringów

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nowe sprzęgło

Obrazek
Obrazek

Nowa pompa wody

Obrazek

Trafiony przegub i przerwana osłonka

Obrazek

Wpadł więc na pokład nowy przegub

Obrazek
Obrazek

Wracając do uszczelki pod głowicą ? nowa OEM + grubsza przekładka

Obrazek

Szpilki ARP

Obrazek

Głowica po pełnej regeneracji

Obrazek
Obrazek

Montaż

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po poskładaniu góry silnika mogliśmy zabrać się za budowę układu wydechowego

Obrazek

Układ wydechowy w całości od kolektorów wydechowych aż po końcówki tłumika końcowego ze stali nierdzewnej

Obrazek

W trakcie prac

Obrazek
Obrazek

Tłumik środkowy

Obrazek

Spawy

Obrazek
Obrazek

Przednia część układu wydechowego

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jedziemy z tylnią częścią

Obrazek

Tłumik końcowy

Obrazek
Obrazek

Cały układ wydechowy

Obrazek

Kolektory wydechowe

Obrazek

? i sporo czasu później już owinięte bandażem

Obrazek
Avatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
 
Posty: 960
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Michał_Małecki » 4 lis 2017, o 22:32

W międzyczasie poprawialiśmy też tu i tam nadszarpniętą zębem czasu konserwacje podwozia , było trochę ścierania & szlifowania

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze więcej szlifowania

Obrazek
Obrazek

Trochę drobnego podspawania

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsc oczywiście było sporo więcej, ale nie zanudzajmy. Na to poszedł odpowiedni podkład oraz konserwacja

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kiedy korekta konserwacji była gotowa można było poskładać układ wydechowy ?do kupy?

Obrazek
Obrazek

Mocowanie tłumika środkowego po piaskowaniu i malowaniu proszkowym

Obrazek

Przednie mocowanie wydechu

Obrazek

Wydech (osłona termiczna wydechu niestety była już pomalowana na swoich krawędziach)

Obrazek

Przyszedł czas na montaż kompresora

Obrazek
Obrazek

Prostopadłe wzmocnienie

Obrazek
Obrazek

Nowy kompresor

Obrazek

Układ pasowy

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Górna rurka wodna do chłodnicy z ominięciem układu pasowego

Obrazek

W samochodzie oczywiście pozostaje układ klimatyzacji, więc montaż intercoolera wraz z orurowaniem był dosyć problematyczny

Obrazek
Obrazek

Doloty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dolot do stożka

Obrazek

Dolot IC-przepustnica

Obrazek
Obrazek

Wyjście na silniczek krokowy

Obrazek

Relokacja zbiorniczka płynu do wspomagania oraz mocowanie OCT

Obrazek

Mocowanie kompresora po malowaniu proszkowym

Obrazek

Na życzenie Piotra rury dolotowe w czarny półmat

Obrazek
Obrazek

Składanie w całość

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mocowanie spływu oleju z kompresora

Obrazek

IC także w czerni

Obrazek

Pierwszy wyjazd o własnych siłach z warsztatu

Obrazek

W międzyczasie na warsztacie

Obrazek

Prowadzimy też obecnie pełną renowację E30tki, dla której specjalnie uspawaliśmy sobie obrotnicę hydrauliczną

Obrazek

Wracając do E39 tak prezentuje się na gotowo pod maską

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wykres

Obrazek

Po umyciu w oczekiwaniu na odbiór przez Właściciela Piotrka, którego oczywiście w tym miejscu pozdrawiamy

Obrazek

To chyba byłoby na tyle. Jako ciekawostkę podam, że projekt ten pochłonął 281,5 roboczogodzin warsztatowych. Postaram się w wolnej chwili opisać kolejny projekt.

Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Avatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
 
Posty: 960
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Horex » 5 lis 2017, o 00:27

jak wyglada sytuacja gdy takiego vortecha montujemy do m52b28? mozna go wrzucic w miejsce klimy i spodziewac sie podobnych efektow?
Horex
User
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 paź 2014, o 18:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Miś » 5 lis 2017, o 12:21

Ori ECU MS42, DET3?
Jakie wtryski, jaka pompa paliwa?
Fabryczny separator odmy usuniety?
DISA zostawiona i działa?
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1294
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Michał_Małecki » 9 lis 2017, o 21:56

Horex napisał(a):jak wyglada sytuacja gdy takiego vortecha montujemy do m52b28? mozna go wrzucic w miejsce klimy i spodziewac sie podobnych efektow?

Myśle, że podobnie. W zależności od karoserii, w której znajduje się Twoje M52, może się Vortech w miejscu klimy nie zmieścić. Pozdr.

Miś napisał(a):Ori ECU MS42, DET3?
Jakie wtryski, jaka pompa paliwa?
Fabryczny separator odmy usuniety?
DISA zostawiona i działa?

Ori ECU + DET3. Wtryski 316cc, fabryczna pompa paliwa. Separator usunięty i zastąpiony OCT, DISA zostawiona. Pozdr.
Avatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
 
Posty: 960
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez rabbit 46 » 10 lis 2017, o 03:13

Na jakim doładowaniu ten wykres?
rabbit 46
User
 
Posty: 40
Dołączył(a): 10 wrz 2011, o 08:19
Imię: tomek
lokalizacja: myślenice

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez junior vintage » 10 lis 2017, o 08:29

Piękna robota, pod maską wygląda jakby tak wyjechała z fabryki.

Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, czy wtryski trochę nie za małe? Moc wyszła ładna, ale to już chyba na 100% możliwości wtryskiwaczy/duty cycle? :unsure:
junior vintage
User
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11 sie 2013, o 21:31
Imię: Jędrzej
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez DOHC » 11 lis 2017, o 23:12

DET w trybie świni czy fuel implant ?
DOHC
Forumowicz
 
Posty: 417
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 15:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra

Postprzez Michał_Małecki » 12 lis 2017, o 12:20

rabbit 46 napisał(a):Na jakim doładowaniu ten wykres?

~0.9bar
junior vintage napisał(a):Piękna robota, pod maską wygląda jakby tak wyjechała z fabryki.

Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, czy wtryski trochę nie za małe? Moc wyszła ładna, ale to już chyba na 100% możliwości wtryskiwaczy/duty cycle? :unsure:

Dzięki. W przypadku sterownika od M52TUB lepiej dobrać wtryskiwacze bez zapasu, mniej jest wtedy problemów ze strojeniem.

DOHC napisał(a):DET w trybie świni czy fuel implant ?

Po przepływce.

Pozdr.
Avatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
 
Posty: 960
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań


Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości