BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
Witam.
Latem bieżącego roku miałem okazję montować kompresor Vortech V3 do BMW E39 z silnikiem M52TUB28. Silnik został jedynie odprężony grubszą uszczelką pod głowicą, a sama głowica skręcona szpilkami ARP. Reszta elementów silnika jest fabryczna. Prac wymagał także układ wydechowy. Tyle tytułem krótkiego wstępu, czas na fotorelację z prac.
Stan pod maską przed rozpoczęciem prac
Układ wydechowy
Demontaż głowicy w celu odprężenia
Przy okazji prac nad silnikiem sprawdziliśmy stan panewek i korbowodowe kwalifikowały się do wymiany
Skrzynia ciekła z tyłu, wymieniliśmy więc komplet tylnich zimmeringów
Nowe sprzęgło
Nowa pompa wody
Trafiony przegub i przerwana osłonka
Wpadł więc na pokład nowy przegub
Wracając do uszczelki pod głowicą ? nowa OEM + grubsza przekładka
Szpilki ARP
Głowica po pełnej regeneracji
Montaż
Po poskładaniu góry silnika mogliśmy zabrać się za budowę układu wydechowego
Układ wydechowy w całości od kolektorów wydechowych aż po końcówki tłumika końcowego ze stali nierdzewnej
W trakcie prac
Tłumik środkowy
Spawy
Przednia część układu wydechowego
Jedziemy z tylnią częścią
Tłumik końcowy
Cały układ wydechowy
Kolektory wydechowe
? i sporo czasu później już owinięte bandażem
Latem bieżącego roku miałem okazję montować kompresor Vortech V3 do BMW E39 z silnikiem M52TUB28. Silnik został jedynie odprężony grubszą uszczelką pod głowicą, a sama głowica skręcona szpilkami ARP. Reszta elementów silnika jest fabryczna. Prac wymagał także układ wydechowy. Tyle tytułem krótkiego wstępu, czas na fotorelację z prac.
Stan pod maską przed rozpoczęciem prac
Układ wydechowy
Demontaż głowicy w celu odprężenia
Przy okazji prac nad silnikiem sprawdziliśmy stan panewek i korbowodowe kwalifikowały się do wymiany
Skrzynia ciekła z tyłu, wymieniliśmy więc komplet tylnich zimmeringów
Nowe sprzęgło
Nowa pompa wody
Trafiony przegub i przerwana osłonka
Wpadł więc na pokład nowy przegub
Wracając do uszczelki pod głowicą ? nowa OEM + grubsza przekładka
Szpilki ARP
Głowica po pełnej regeneracji
Montaż
Po poskładaniu góry silnika mogliśmy zabrać się za budowę układu wydechowego
Układ wydechowy w całości od kolektorów wydechowych aż po końcówki tłumika końcowego ze stali nierdzewnej
W trakcie prac
Tłumik środkowy
Spawy
Przednia część układu wydechowego
Jedziemy z tylnią częścią
Tłumik końcowy
Cały układ wydechowy
Kolektory wydechowe
? i sporo czasu później już owinięte bandażem
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
W międzyczasie poprawialiśmy też tu i tam nadszarpniętą zębem czasu konserwacje podwozia , było trochę ścierania & szlifowania
Jeszcze więcej szlifowania
Trochę drobnego podspawania
Miejsc oczywiście było sporo więcej, ale nie zanudzajmy. Na to poszedł odpowiedni podkład oraz konserwacja
Kiedy korekta konserwacji była gotowa można było poskładać układ wydechowy ?do kupy?
Mocowanie tłumika środkowego po piaskowaniu i malowaniu proszkowym
Przednie mocowanie wydechu
Wydech (osłona termiczna wydechu niestety była już pomalowana na swoich krawędziach)
Przyszedł czas na montaż kompresora
Prostopadłe wzmocnienie
Nowy kompresor
Układ pasowy
Górna rurka wodna do chłodnicy z ominięciem układu pasowego
W samochodzie oczywiście pozostaje układ klimatyzacji, więc montaż intercoolera wraz z orurowaniem był dosyć problematyczny
Doloty
Dolot do stożka
Dolot IC-przepustnica
Wyjście na silniczek krokowy
Relokacja zbiorniczka płynu do wspomagania oraz mocowanie OCT
Mocowanie kompresora po malowaniu proszkowym
Na życzenie Piotra rury dolotowe w czarny półmat
Składanie w całość
Mocowanie spływu oleju z kompresora
IC także w czerni
Pierwszy wyjazd o własnych siłach z warsztatu
W międzyczasie na warsztacie
Prowadzimy też obecnie pełną renowację E30tki, dla której specjalnie uspawaliśmy sobie obrotnicę hydrauliczną
Wracając do E39 tak prezentuje się na gotowo pod maską
Wykres
Po umyciu w oczekiwaniu na odbiór przez Właściciela Piotrka, którego oczywiście w tym miejscu pozdrawiamy
To chyba byłoby na tyle. Jako ciekawostkę podam, że projekt ten pochłonął 281,5 roboczogodzin warsztatowych. Postaram się w wolnej chwili opisać kolejny projekt.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Jeszcze więcej szlifowania
Trochę drobnego podspawania
Miejsc oczywiście było sporo więcej, ale nie zanudzajmy. Na to poszedł odpowiedni podkład oraz konserwacja
Kiedy korekta konserwacji była gotowa można było poskładać układ wydechowy ?do kupy?
Mocowanie tłumika środkowego po piaskowaniu i malowaniu proszkowym
Przednie mocowanie wydechu
Wydech (osłona termiczna wydechu niestety była już pomalowana na swoich krawędziach)
Przyszedł czas na montaż kompresora
Prostopadłe wzmocnienie
Nowy kompresor
Układ pasowy
Górna rurka wodna do chłodnicy z ominięciem układu pasowego
W samochodzie oczywiście pozostaje układ klimatyzacji, więc montaż intercoolera wraz z orurowaniem był dosyć problematyczny
Doloty
Dolot do stożka
Dolot IC-przepustnica
Wyjście na silniczek krokowy
Relokacja zbiorniczka płynu do wspomagania oraz mocowanie OCT
Mocowanie kompresora po malowaniu proszkowym
Na życzenie Piotra rury dolotowe w czarny półmat
Składanie w całość
Mocowanie spływu oleju z kompresora
IC także w czerni
Pierwszy wyjazd o własnych siłach z warsztatu
W międzyczasie na warsztacie
Prowadzimy też obecnie pełną renowację E30tki, dla której specjalnie uspawaliśmy sobie obrotnicę hydrauliczną
Wracając do E39 tak prezentuje się na gotowo pod maską
Wykres
Po umyciu w oczekiwaniu na odbiór przez Właściciela Piotrka, którego oczywiście w tym miejscu pozdrawiamy
To chyba byłoby na tyle. Jako ciekawostkę podam, że projekt ten pochłonął 281,5 roboczogodzin warsztatowych. Postaram się w wolnej chwili opisać kolejny projekt.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
jak wyglada sytuacja gdy takiego vortecha montujemy do m52b28? mozna go wrzucic w miejsce klimy i spodziewac sie podobnych efektow?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
Ori ECU MS42, DET3?
Jakie wtryski, jaka pompa paliwa?
Fabryczny separator odmy usuniety?
DISA zostawiona i działa?
Jakie wtryski, jaka pompa paliwa?
Fabryczny separator odmy usuniety?
DISA zostawiona i działa?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
Myśle, że podobnie. W zależności od karoserii, w której znajduje się Twoje M52, może się Vortech w miejscu klimy nie zmieścić. Pozdr.Horex pisze:jak wyglada sytuacja gdy takiego vortecha montujemy do m52b28? mozna go wrzucic w miejsce klimy i spodziewac sie podobnych efektow?
Ori ECU + DET3. Wtryski 316cc, fabryczna pompa paliwa. Separator usunięty i zastąpiony OCT, DISA zostawiona. Pozdr.Miś pisze:Ori ECU MS42, DET3?
Jakie wtryski, jaka pompa paliwa?
Fabryczny separator odmy usuniety?
DISA zostawiona i działa?
-
- User
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
- Imię: tomek
- lokalizacja: myślenice
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
Na jakim doładowaniu ten wykres?
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
- Imię: Jędrzej
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
Piękna robota, pod maską wygląda jakby tak wyjechała z fabryki.
Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, czy wtryski trochę nie za małe? Moc wyszła ładna, ale to już chyba na 100% możliwości wtryskiwaczy/duty cycle?
Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, czy wtryski trochę nie za małe? Moc wyszła ładna, ale to już chyba na 100% możliwości wtryskiwaczy/duty cycle?
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
DET w trybie świni czy fuel implant ?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 M52TUB28 Vortech dla Piotra
~0.9barrabbit 46 pisze:Na jakim doładowaniu ten wykres?
Dzięki. W przypadku sterownika od M52TUB lepiej dobrać wtryskiwacze bez zapasu, mniej jest wtedy problemów ze strojeniem.junior vintage pisze:Piękna robota, pod maską wygląda jakby tak wyjechała z fabryki.
Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, czy wtryski trochę nie za małe? Moc wyszła ładna, ale to już chyba na 100% możliwości wtryskiwaczy/duty cycle?
Po przepływce.DOHC pisze:DET w trybie świni czy fuel implant ?
Pozdr.