e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Postprzez Pat-325 » 26 lut 2018, o 19:06

Wracam z kolejną bełemką, w sumie moją 3 białą bełemką ;)

Na początek zdekodowany VIN:

Vehicle information
========================================
VIN: WBABF61030EP34270
Type code: BF61
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M52
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 300 - ALPINWEISS 3
Upholstery code: C4MA - STOFF/BLAUVIOLET
Prod.date: 1996-09-07
S240 Steering wheel, leather
S243 Airbag for front passenger
S314 Door mirror, driver lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S341 Bumpers completely in body colour
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428 Warning triangle and first aid kit
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S542 Check Control
S556 Outdoor temperature indicator
S668 Radio BMW Reverse RDS
S690 Cassette holder
L801 National version Germany/Austria
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German

Jak widać dupy nie urywa. 2.0 w automacie i w koszmarnie brzydkim, fioletowym środku.
Była to 8 czy 9 sztuka, która obejrzałem w ciągu miesiąca czasu. I w porównaniu do tego co widziałem w zakresie 5-10k zł to jest to przysłowiowa igła.
O reszcie egzemplarzy szkoda się wypowiadać - jeśli tak wygląda rynek e36, to w ciągu 2-3 lat będzie to samo co z e30stkami.

Historia zaczyna się 11 sierpnia 2017, w bardzo burzową noc. Akurat po podpisaniu papierów rozpoczyna się piekło w Wielkopolsce, drzewa latają, woda leje się strumieniami, a my próbujemy przejechać 200km do domu. Udaje się bez strat. Foteczka.

Obrazek

Weekend mija spokojnie, a od poniedziałku przychodzą partsy.

Obrazek
Obrazek

Przychodzą kolejne paczki z różnymi gratami, w tym kilka od Karola z FTWL Motorsport. Do tego cały śmietnik do konwersji na manual ZF, turbo sprzęgło, wały, elementy wnętrza.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I tak prezentowała się przez kilka dni.

Obrazek
Obrazek

Zaczęły się przyjemniejsze mody.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chwilę później dojechało zawieszonko ISC w wersji Drift.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pokusiłem się o podjebkę dokładki Alpiny.

Obrazek

Brakowało koła, udało się znaleźć lokalnie ASA Revolution 8j przód, 9j tył, w 18 calach.

Obrazek
Obrazek

Przyjechał BBBK (budget big brake kit), czyli popularne hamulce z e46 330 o średnicy 325mm. Na ten moment wystarczą.

Obrazek

Po konwersji na manuala, szybki teścik:
https://www.youtube.com/watch?v=NBLYEGxtAmE

Porównanie automata i manuala w dynamice pojazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=9mkKeXHVxus

Przy montażu hamulców nastąpił też montaż intercoolera:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Heble już na gotowo:
Przód e46 330i 325mm
Tył e46 325i 294mm
+ przewody w oplocie Black Diamond

Obrazek

Video z wymiany hebli: https://www.youtube.com/watch?v=Per1I2gflRY

Następnie przyjechało turbo, w wersji testowej czyli obecnej będzie to GT3071 z oferty fmic.pl:

Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=IuHR3e-zn-M
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=XoZalsM2oAY

Kolektor od Karola FTWL Motorsport na miejscu:

Obrazek
Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=FptWFQXgEcU
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=95jRGzudi_0

Okazuje się, że mając na stanie dwa wastegate'y 44mm o różnych wielkościach, trzeba pożyczyć trzeci 38mm na przymiarkę.
44mm jest niemożliwe do zamontowania, natomiast 38mm idealnie się mieści. Zatem zostaje wykonać zamówienie i oczekiwać przesyłki.

Obrazek

Udało mi się dorwać nowy wastegate 38mm. I tu ważna uwaga, oryginalny, nie żaden podrabianiec.
Dość mocno uszczuplił sakiewkę, ale jest:

Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=2Nq-ko5AXoY
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=vSCnvEqyGSg
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=tXufP3faGGk
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=WSim33LSlik
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=UH_uRlRv_XQ

Poskładane i pierwsze przejażdżki na ori sterowniku m52:

Obrazek

Wydeszek w produkcji, 3" w przelocie na dwóch tłumikach:

Obrazek
Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=Nx_hvo2Nts0

Pora na EMU Classic:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A w międzyczasie przyszedł alu kolektorek ssący od BKC Motorsport:

Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=yA1D-ynCC48

Trochę gratów do poskładania:
Obrazek
Obrazek

Wtryski Bosch 630cc@3b, krótkie. W środku ori wtrysk od m50.

Obrazek

I na gotowo.

Obrazek

Wrzuciłem jej na szybkości mapki z poprzedniczki (e30) i jakoś się turla. Nieopatrznie źle zamontowałem zaworek MAC i biedne 2.0 zobaczyło 1.3b doładowania :hurra: :hurra: Dalej żyje, jeszcze nie wybuchło.

Obrazek

Ze wstawalnością sprężarki szału nie ma, 0.5b przy 3600rpm. No ale to tylko biedne 2.0 na dużym kolektorze i jeszcze większej przepustnicy :zabawa:

Obrazek

No i pierwszy wyjazd po paliwo.

Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=MsgqdW7zrvE

Nowa rozpórka od Szwagrów w wersji do R4. Nic nie przeszkadza.

Obrazek

Ogarnięty zapłon w pełnej sekwencji

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=CFoPmY3sRoI

No i na dzień dzisiejszy to tyle. Czekamy na kolejne przesyłki, mody i cieplejszą pogodę. Stay tuned ;)
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Nando-e28 » 26 lut 2018, o 20:37

Znowu biała sztuka. Kibicuje :)
Nando-e28
User
 
Posty: 180
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 19:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 27 lut 2018, o 13:25

:clap: Dzięki

Choroba zbieractwa tuningowego. Kuta, odprężająca korba 133mm pod nowy silnik od mości nam panującego Korony :piwo:

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Horex » 27 lut 2018, o 15:11

bedzie to wciąż alu blok? masz tuleje żeliwne czy nicasil?
Horex
User
 
Posty: 157
Dołączył(a): 21 paź 2014, o 18:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 27 lut 2018, o 17:59

Chciałbym poskładać na alu, nicasil. Aczkolwiek wszystko uzależnione jest od tego w jakim stanie będzie blok, czekam na przesyłkę aktualnie (w okolicy nikt nie miał).
Zawiozę do chłopaków ze szlifierni, pomierzą wszystko i zdecydujemy. W garażu leży żeliwo M50 Vanos w razie by coś poszło nie tak.
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez finczu » 28 lut 2018, o 10:18

te 2 drazki na zdjeciu z lapa silnika i flanszami do kolektora wydechowego to sa dolne tylne wachacze? moze kilka slow o nich? ;) duza jest roznica w zachowaniu tylu samochodu w porownaniu z seryjnymi patyczkami? ;)
finczu
User
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:54
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 28 lut 2018, o 11:30

Leżą ciągle na półce, nie zabrałem się jeszcze za wymianę dyfra, półosi i tychże właśnie onych.
Wkrótce się za to zabiorę.

Przyjechało właśnie 286S1, mityczne m52b28, jak widać po automacie. Może mnie nie oszukali i będzie to zdrowy silnik.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Horex » 28 lut 2018, o 17:53

Z którego roku to m52? Na żeliwnej tulei juz?
Horex
User
 
Posty: 157
Dołączył(a): 21 paź 2014, o 18:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 28 lut 2018, o 18:08

Nic nie wiem, rozbiorę to zobaczę w jakim to stanie.
Silnik pochodzi z auta z roku 1997 z jakiejś firmy rozbiórkowej.
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Kuba_Aero » 1 mar 2018, o 06:35

Nicasil czy żeliwo?
Odczytaj z bloku:
https://www.youtube.com/watch?v=bkHLgCjKUY8
Kuba_Aero
User
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 09:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 1 mar 2018, o 08:52

W takim razie żeliwo :wink2:

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Miś » 1 mar 2018, o 17:53

Piękna sprawa, polecam. :)
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 1 mar 2018, o 19:21

No i silnik rozebrany, wygląda to obiecująco. Wkrótce dalsze prace nad słupkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=3jGchByMTss

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 3 mar 2018, o 18:38

Pojeździli dzisiaj trochę, posprawdzali to i owo. Zostawiliśmy na 0,6b, narastające od 0,3b. Dupy kompletnie nie urywa, no ale czego się spodziewać po 2.0.
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Y0elI4Wo1MU

Aleeee mam takie porównanko, jakby ktoś się kiedyś zastanawiał czy warto kupić ori Tiala czy pakować się w te badziewne chińczyki (miałem ich trochę to wiem, że są badziewne).
Log do porównań z poprzedniczki e30 2.8 z GTX3076:
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Horex » 6 mar 2018, o 23:45

Dlaczego wolałeś odprężyć korbą zamiast kanapką?
Horex
User
 
Posty: 157
Dołączył(a): 21 paź 2014, o 18:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości

cron