e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Miś pisze:Zajebiście dźwiękowo chodzi, serio. :piwo:
:clap: :piwo:
bale1971 pisze:... i jakie niskie EGT :eee:
Jest podejrzenie, że coś z tą sondą jest nie halo.
Na poprzednim kolektorze wartości były takie nawet nawet, w sensie 850-880 stopni.
Obecnie nie przekroczyliśmy na hamowni 680 stopni. Trochę nie chce mi się wierzyć w te wartości.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: gadziuWLKP »

Ale sonda pewnie jest dalej jak we wcześniejszym kolektorze, pewnie przed turbiną. Barany jednak oddają trochę ciepła - pewnie ich nie owijałeś?
Niższa temperatura lepsza do turbinki, ale pomiar EGT jest ważny dla tłoków, czyli najbliżej głowicy - ale tego nie trzeba Tobie mówić.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Sonda jest przed samą turbinką na zejściu najkrótszych runnerów a więc 4-5-6 (pamiętamy o twinscrollu).
W poprzednim była na wysokości niewentylowanego przez WG 6 cylindra.

Spodziewałem się niższych temperatur, ale nie aż o 200 stopni :) Jeśli działa prawidłowo to tym lepiej.
Kolektora faktycznie nie owijałem.

Na ten moment nie planuje większych modów.
W nadchodzącym sezonie chciałbym więcej pojeździć, bo auto gwizda a kierowca pi.. :śmiech:
Slepy94
User
Posty: 16
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 08:12
Imię: Mateusz
lokalizacja: Łomża

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Slepy94 »

Świetny projekt. Gratulacje za wytrwałość, oraz bezawaryjności w nadchodzącym sezonie ;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Żadnych większych upgrade'ów nie było, tak tu tylko linka zostawię.
Jak zwykle dałem ciała i nie miałem w 100% otwartej przepustnicy, więc dmuchało 1.1b (1.2b docelowo).
Tak czy inaczej jest wolnooo, trzeba dokoksować ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Amr_uujUspk" onclick="window.open(this.href);return false;
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: gadziuWLKP »

Dobrze jedzie. Może się w Pile spotkamy i zmierzymy?
Jak sprawuje się kolektor wydechowy po zmianie? Jakieś awarie się zdarzyły? Jak masz sterowane turbo - przez MBC czy EBC?
Ja myślę, że w ciągu tego tygodnia uruchomię EBC na MAC, taka zmiana powinna przynieść rezultaty.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Mam plan się gdzieś pojawić, o ile znów się jakaś apokalipsa w tym roku nie przydarzy ;)
W zasadzie jak poskładałem zimą turbo z kolektorem tak nie dotykałem. Auto to moje daily, czeka w gotowości w garażu. Żadnych awarii nie było i mam nadzieję, że nie będzie. Sterowanie jest przez EBC, zawór MAC.

Kusi mnie budowa w pełni kutego słupka, ale w sumie i tak to nic nie zmieni. Silnik do zbudowania, turbo do zmiany, miliony monet wydane za sekundę w przyspieszaniu ;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Super, że forum znowu działa!
Zatem się szybko zaktualizuję. e36 zostało sprzedane ponad miesiąc temu. Zostało w Polsce, gdzieś na Podkarpaciu.

Obrazek

Ja zostałem w temacie turbo BMW, podwójnie doładowanego. Jednak w wersji zdziadziałej, e61 535d pre-lift 2005. Szybki serwis, wyrzucone klapki, kilka uszczelek do zmiany, wizyta na rolkach. Efekt 336KM i 712Nm. To już jednak osobny temat. Pewnie kiedyś wrócę do tematu turbo benzyny w BMW, ale zapewne z modelem 135i lub 335i. Ten temat można zamknąć.

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ