e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: gadziuWLKP »

Jaki zestaw sprzęgła będziesz stosował do M50B25?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Horex pisze:Dlaczego wolałeś odprężyć korbą zamiast kanapką?
Nigdy nie podobał mi się pomysł odprężenia kanapką. Jak ktoś składał rozrząd na kanapce to wie jak ciasno się robi na łańcuchu (szczególnie jak łańcuch jest nowy).
Dodatkowo zawsze miałem obawy, że któregoś dnia dmuchnę 1,5b i coś puści. Fajnie byłoby wrzucić jeszcze kuty tłok, ale to już sobie podaruję, a zamiast tego chcę wsadzić ostrzejsze wałki które poprawią beznadziejną górę w m50/m52.
gadziuWLKP pisze:Jaki zestaw sprzęgła będziesz stosował do M50B25?
Sprzęgło zostaje to co jest obecnie - roztoczony jednomas, spiek 240mm, docisk sachs performance pod m57d30.
Ten zestaw sprzęgła mamy sprawdzony, również w 3.2 biturbo k04 + NO2 i nigdy nie było problemów.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: gadziuWLKP »

To świetnie, chyba też tak zrobię, tylko interesuje mnie ten jednomas - czy jest to lekkie koło jak ludzie wkładaja do n/a? Jeżeli tak, to jak się to sprawuje w turbo daily - da się jeździć bez zrywania przyczepności z turbo przy zwykłym przyspieszaniu? Chciałbym ok 300 koni ustawic sobie w kompocie.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Tak, lekkie koło z m50 roztoczone pod 240mm. Obecnie nawet nie ma spieka w środku, jest zwykła organiczna tarcza z bmw 328 i to działa.
Kwestia tego docisku właśnie, Sachs Performance. Poprzednie e30 2.8 turbo na 1.2b z GTX3076 nie miało żadnych problemów z przeniesieniem napędu, a tam nie było spieka tylko ta sama tarcza z 328.
Działa jak normalne sprzęgło w cywilnym samochodzie.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Zajączek przyniósł paczki, a w paczkach:
- ori zawór blow-off Tial
- kasztanek (oil catch tank) Fmic by Pro Perfekt
- "firmowe" bluzy z motywem bełemki
- trochę silikonu i garść obejm

Obrazek
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Horex »

Pat-325 pisze: a zamiast tego chcę wsadzić ostrzejsze wałki które poprawią beznadziejną górę w m50/m52.
w jakie walki bedziesz celowal?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Myślałem o catcams, aczkolwiek wersja pod turbo nie obejmuje vanosa. Wałki pod turbo mają tylko do non-vanosa. Najostrzejsze co mają do vanosa to 256 z tego co pamiętam. Jest jeszcze kilka innych opcji, aczkolwiek budżet robi się wysoki.

Przy okazji dopiszę, że usunąłem screamera - wg jest w wydech. Cisza i spokój. Zmieniłem też sprężynki i zamiast 0,6b ładuję teraz 0,9b. 2.0 jest cały czas seryjne, i ciągle żyje.
Szału nie ma, ale jest filmik: https://www.youtube.com/watch?v=w0fa03L3Hyg" onclick="window.open(this.href);return false;
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Horex »

Z tego co mi wiadomo sa firmy ktore przerabiaja ori wałki. Budżetowa opcja m54 na ssacy i m50nv na wydech Cie nie interesuje?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Nie, nie chcę żadnej rzeźby. Widziałem kilka wykresów na tych przerabianych wałkach i nigdy nie wpadłem w zachwyt.
W tym aucie nie chce żadnej chińszczyzny ani dziwnych rozwiązań. Turbo docelowo też ma wjechać ori Garrett'a.

Mam cichą nadzieję, że z tego auta będę na tyle zadowolony że już nie przyjdzie mi chęć na sprzedaż i zaczynanie wszystkiego od nowa :oops:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: caserwis »

Duża różnica w mocy między doładowaniem 0,6 a 0,9.
Ciekawe ile zniesie taki seryjny słupek bo co niektóre nowe silniki doładowane mają CR na poziomie 12':1 i nic im nie jest.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Na ten moment nic mu nie jest, trzyma się dzielnie.
Jak już będę miał przygotowany 2.8 do wrzucenia to się pokuszę o jakieś 1.2b.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Blacha »

caserwis pisze:Duża różnica w mocy między doładowaniem 0,6 a 0,9.
Ciekawe ile zniesie taki seryjny słupek bo co niektóre nowe silniki doładowane mają CR na poziomie 12':1 i nic im nie jest.
Przy jakim układzie wtrysku :rolleyes2:
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: kamil7s »

Chciałbym zauważyć tez ze ostrzejsze walki lub po prostu bardziej wykorzystany potencjał zmiennych faz (np vanos) tym więcej można w niego dmuchnąć bez odprężenia. Jest 2.0 nv które znosi 1 bar z hakiem na ostrzejszych walkach wiec niedługo zamiast odprężać przekładka będziemy zmieniać walki
E30 325
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: Pat-325 »

Moje 2.0 ratuje również fakt, że to turbo wstaje dość leniwie. Nie ma dzikiego wejścia boostu, łagodnie narasta.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Post autor: caserwis »

Mam ładnego Turinga w Mpaku z takim samym motorem i chce go zrobić na TD05 16G z Evo.
Bardzo mnie zaintrygowało to że latasz na 0,9 bara bez odprężania i motor nadal śmiga.
Na czym masz strojone det czy emu?
ODPOWIEDZ