e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: PiotrTF »

U mnie na seryjnej chłodnicy E36 AC, wisko i termostacie 80*C gotowała się w drifcie. U ziomka w N/A z chińskim wiatrakiem 16" również.

Na prostej problemu brak.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Horex »

sciemniacz pisze:Witam z kąd dorwałeś pieescienie goetz do nicasilu bo jak sie dowiadywałem to tylko mahle je produkuje :cool2:
w tym silniku nie ma nicasilu.
sciemniacz
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 14 maja 2018, o 22:10
Imię: Norbert
lokalizacja: częstochowa

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: sciemniacz »

To jest slupek TU?
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: deejeys »

TU jest słupek M52B28 jak widać na pojedynczym vanosie... czyli nie TU, tylko klasyczna wersja z E36.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Dokładnie jak deejeys pisze, to klasyczna wersja na pojedynczym vanosie i stalowych tulejach.
Auto w założeniu ma wyglądać jak seria pod maską. Nie ucierpiał żaden element poza wzmocnieniem zderzaka pod intercooler.

W dricie brać udziału nie będzie, raczej po bułki i szybciej pokonać rondo :)
Obecnie mam termostat 88 stopni, temperatura robocza 94-95 stopni na głowicy (tyle widzi EMU) w obecnych warunkach 30+ na dworze.

Naturlane 240km, bez żadnych problemów. Niedługo zmiana oleju i postroimy coś.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: leo »

Pięknie to wszystko wygląda :)

przypomina mi się moje e46 kilka lat temu kiedy wyglądało tak samo prawie seryjnie :)

Pamiętam też jak wszyscy mówili że alu bloku to się nie da dmuchać:D
BMWexpert Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Dzięki Leo, do Twojej to dalej marna popierdółka :piwo: :clap:

Wczoraj zmontowałem nową chłodnicę, zmieniłem termostat z 88 stopni na 80 stopni, dorobiłem kawałki aluminiowej rurki, połączyłem silikonami.
Efekt taki, że temperatura robocza na postoju spadła z 94-96 stopni na 83-84 stopnie. Do śmigania będzie idealnie.

Obrazek
Obrazek

A dziś przyjechał kurier z przesyłką od najlepszego w temacie sprzęgieł, FTWL Motorsport.
Świeżutki dwutarcz, pięknie wykonany i co najważniejsze - moje m52 nie będzie go w stanie zabić.
Polecam bardzo firmę i podejście do klienta.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Olej wczoraj zmieniony, standardowo dla mnie wjechał Valvoline VR1 10w60.

Obrazek

Dzisiaj tankowanko i pierwsze nieśmiałe testy. 0.9b, mocno przelana, długie biegi no i jest tak sobie :super:
W poniedziałek kolega odbiera nowiuteńka hamownię obciążeniową to się niedługo pobawimy w profi strojenie i jakieś kreski.

https://www.youtube.com/watch?v=TFJp-ukVeTI" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Pełnego ognia jeszcze nie ma, za to mam pełny chłód w aucie :D
Klima ruszyła. Dzisiaj planowane jest uruchomienie hamownii, także za kilka dni wjedziemy na rolki.

Obrazek
Obrazek

A w zeszła niedzielę postałem na evencie wsród innych zacnych bawarek :cwaniak:

Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

No to czas na jakieś kreski. Pomęczyliśmy biedaczkę przez 1.5h na nowootwartej hamownii u nas na wiosce (Gorzów Wlkp.). Chłopaki jeszcze się uczą i chwilę nam zajęło, żeby wykonać prawidłowy pomiar. Temperatura zewnętrzna się nie zgadza, realnie było około 28 stopni. W dolocie piekło - 53 stopnie (widać na logu). Beemka chyba ciut za mocno była spięta, bo dość wysokie straty. Auto na szczęście przeżyło, aczkolwiek wypadł lewarek ze skrzyni i utknęliśmy na 3. biegu (szczęśliwie mam dyfer 2.56 to nie było tragedii). Do tego urwała się linka maski.

Auto nie było strojone żeby wycisnąć wszystkie konie. Ściągnęliśmy jedynie paliwo, bo AFR sięgał 10.0, dorzuciliśmy parę stopni zapłonu tam gdzie turbo wstaje. Dalej przelana górą, co widać. Boost to takie niepełne 0.8b. Wynik 394KM i 505Nm.
Trzeba dopracować mapki, zmienić pompę paliwa, zmienić sprzęgło i zaatakować jakiś męski boost ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 72
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Zibi122 »

Wykres całkowicie z dupy i nie sugeruj się tym wynikiem bo taki na 99% nie jest. Muszą chłopaki poćwiczyć na słabszych autach albo musicie spróbować zacząć od małego boostu bo straty nie mogą tak wyglądać. Linia strat powinna być lekko wygięta nie zmieniająca nigdzie swojego kształtu.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Ja stawiałem, że będzie 340. 360 biorę w ciemno na tym doładowaniu. Chłopaki wczoraj testowali seryjne auta, w tym 80 konne clio. Dzisiaj się trochę zamieszali. E36 męczyliśmy 1.5h i to jest ostatni wykres jaki narysowaliśmy. Tu nie ma żadnej spiny, wykresy nie jeżdżą. Tym bardziej, że w samych mapach jest sporo do poprawy - między innymi to siodło przy 4500 które czuć na dupie przy przyspieszaniu. Chłopaki się poduczą, ja zmienię kilka rzeczy i postroimy jak trzeba.
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 72
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Zibi122 »

Nie czytałem całego wątku ale czy vanosa masz wysterowanego? jeżeli tak czy przypadkiem nie wyłącza się właśnie przy około 4500 obr?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Musiałbym sprawdzić konfigurację, obecnie nie pamiętam przy jakich obrotach jest na 0, ale jest tak możliwość.
Vanosa chcemy sprawdzić przy następnej sesji, kiedy najlepiej go włączyć/wyłączyć.
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 72
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Zibi122 »

No to chyba już widać po wykresie ze wcześniej musisz go wyłączyć.
ODPOWIEDZ