e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 23 kwi 2018, o 12:36

Tak, miałem zmontowany w poprzedniej e30stce.
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320i m52b20 Garrett GT3076r

Postprzez Pat-325 » 4 maja 2018, o 08:09

Dwa tygodnie temu umarło chińskie GT3071. Może nie tyle umarło, ale po krótkim upalaniu zaczęło wypluwać dość znaczne ilości biało-siwego dymu. Sprężarka została wymontowana i dostała dość sporego luzu poprzecznego (od nowości miała delikatny luz). W rurze do intercoolera znalazłem trochę oleju, także faktycznie pluła stroną zimną. Na flanszy wydechowej zaczęły pojawiać się ocierki. No cóż, trudno.

Kolejny plan należało wcielić w życie i zamówiony został nowiutki, oryginalny Garrett GT3076r (ball-bearing). Tym samym jest to zdaje się ostatnia chińska rzecz (w sensie podróby), która wyleciała z tego auta. Aczkolwiek może nie do końca, bo ożeniłem Garretta wraz z chińskim żeliwem, które pasuje. Niestety samo żeliwo do ori Garretta kosztuje tyle co cała chińska sprężarka na ślizgu. 2 popołudnia w garażu i auto wczoraj wieczorem wyjechało na ulicę.

Za wiele nie pojeździłem, ale coś tam sprawdziłem. 5mm większy wirnik ssący w Garrett daje full boost min. 100obr/min szybciej. EMU mówi, że max moment pojawia się 600obr/min szybciej (5500 vs 6200 w chińczyku). Odczucia na dupohamownii są takie, że auto jedzie płynniej.

Kolejne testy już raczej na nowym silniku. Obecne 2.0 potrafi wydawać jakieś dziwne dźwięki i raczej nie chciałbym go zdetonować mając na pokładzie nową sprężarkę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez caserwis » 4 maja 2018, o 09:29

Czyli 0,9 bara na nie otwierane m52 to za dużo czy tak mu dałeś w palnik że się poddaje.
Bardzo mnie interesuje wytrzymałość m52.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 593
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Miś » 4 maja 2018, o 09:44

Za dużo, Krzysiowi w M52B25 nieotwartym zjechały półki przy 0,8b jak dobrze pamiętam bez stuku.
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 989
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 4 maja 2018, o 10:01

Za dużo czy też nie, moje m52b20 wielokrotnie widziało 1.5b. Może nie przez cały bieg, ale tak do 5500 rpm. Dalej żyje.
Z odmy dalej sucho, ale coś się odzywa. Vanos najlepsze lata ma za sobą, uszczelniacze w głowicy już nie trzymają, czasami mam wrażenie że łańcuch klepie przez napinacz. Jak go wyciągnę to zrobię sekcję.
Przebieg auta niby nieduży i to w automacie, podobno długo stała.

Budować 2.0 pod dmuchanie jest bez sensu, ale jakbym chciał jeździć to jednak zrzuciłbym głowicę i dla spokoju odprężył.
Byłem kilkukrotnie w krótszej trasie i nie odważyłem się wyprzedzać pełnym gazem, z tyłu głowy jednak siedzi że ten motor może tego nie dźwignąć.
Jak się kręcę po okolicy to najwyżej mnie ktoś na lince ściągnie ;)
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez caserwis » 4 maja 2018, o 10:35

Mam ładnego turasa e36 ful mpaka z silnikiem m52b20 miałem sprzedać ale co innego poszło do ludzi to ten zostaje u mnie i będzie turbiony nie zamierzam zmieniać silnika po prostu ten dostanie TDO5HR 16G z evo wystroi się go na 0,6. bara.

Miś a pólki poleciały przez to że to takie słabe tłoki czy była inna przyczyna?
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 593
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Miś » 4 maja 2018, o 12:53

Według mnie ciśnienie w cylindrze chwilowe/temperatura/zmęczenie materiałowe tłoka spowodowało taki stan rzeczy. Na alkoholu raczej nie stałoby się tak.
Zrób na 0,6b i będzie śmigać, takich nieotwartych M52 przerobiłem już kilkanaście i poza awariami uszczelek głowicy śmigają.
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 989
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez caserwis » 4 maja 2018, o 12:59

Podziękował o taką odpowiedż mi chodziło.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 593
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 29 lip 2018, o 15:28

Pora na update, długo nic się nie działo bo brak czasu i tak dalej.

Najpierw została przygotowana głowica do nowego silnika m52b28 (full aluminium).
Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory.

Obrazek

Następnie zabrałem się za blok. Rozebrany do ostatniej śrubki i zawieziony do szlifierni.

Obrazek

W międzyczasie zakupiłem w promce zapasowe przeniesnie napędu oparte o docisku Sachs Perforamnce

Obrazek

Blok wrócił z obróbki - splanowany, rozwiercone gniazda na szpile na m12, nagwintowany. Nie ma żadnych helicoli czy innych insertów. Co ciekawe blok alu był krzywy tak samo jak głowica, 0.15.

Obrazek

Proces składania silnika, pierwsza fotka idealnie oddaje charakter tego procesu. Płać i płacz. Składaniem zajął się mój sympatyczny kolega, przez brak czasu zwiozłem wszystkie graty do niego i poskładał słupek.
Wszystkie graty nowe, panewki, pierścienie. Wszystkie tolerancje sprawdzone. Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej :śmiech: ).
Oczywiście poskładane na kutej korbie odprężającej. Nie ma więc kanapki, jest jedna uszczelka psiknięta dodatkowo Loctite. Vanos po regeneracji u kolegi elmo0104 z naszego forum.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wczoraj miał miejsce swap, od rana do wieczora, na spokojnie bez nerwów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto wyjechało, ma się dobrze. Na ten moment pokonało 50km raczej spokojnym tempem.

Obrazek

A tu porównanie wstawalności tego samego setupu, różnica polega na 0.8 litra pojemność. Stare 2.0 vs nowe 2.8.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Chycu » 30 lip 2018, o 13:47

Jakiej firmy panewki wrzucałeś ?
Chycu
User
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 18:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 30 lip 2018, o 19:09

Standard w moim wypadku:
- panewki glyco
- pierścienie goetze

A tu fotka bonusowa. Tłoki z m52b20 po spotkaniu 1.6b, ups ;)
Auto jeździło do końca, chwilę przed wymontowaniem silnika spaliło laka. Ucierpiał tłok na 6 cylindrze.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Horex » 30 lip 2018, o 21:40

jakimi srubami skreciles glowice z blokiem w 2.8? tloki z 2.8 maja taka sama konstrukcje jak te z 2.0?
Horex
User
 
Posty: 158
Dołączył(a): 21 paź 2014, o 18:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 31 lip 2018, o 07:10

A wystarczy przeczytać:
"Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory."
"Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej :śmiech: )."

Tłoki z 2.8 + korba m50b25 bez vanosa, z mojego pierwszego turbo silnika (jakieś 6 lat temu):
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 320iA m52b20 GT3071

Postprzez Pat-325 » 31 lip 2018, o 21:01

Miała być aluminiowa chłodnica jak w poprzedniej e30, ale się starzeję. Nie chce mi się przerabiać i kombinować, więc zanabyłem nowego Nissensa.
Do tego trochę śmieci, żeby zmienić seryjne przewody na alu + silikon. Do tego wrzucę termostat na 82 stopnie, obecnie jest na 88 co daje temperaturę roboczą na poziomie 94-95 stopni.
Zaleta posiadania EMU to wszystkie parametry co do stopnia. Zbiję jeszcze te 4-5 stopni i będzie tak na 88-89 stopni.

Obrazek

Na koniec dnia umyłem biedaczkę po kilku miesiącach odpoczynku.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
 
Posty: 460
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 08:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Postprzez sciemniacz » 3 sie 2018, o 12:23

Witam z kąd dorwałeś pieescienie goetz do nicasilu bo jak sie dowiadywałem to tylko mahle je produkuje :cool2:
sciemniacz
Nowy na forum
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 maja 2018, o 20:10
Imię: Norbert
lokalizacja: częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości