E34 na KOXIE

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 11 maja 2018, o 18:28

Znalazlem wreszcie chwile aby opisac moj projekt,zaznaczam ,ze jestem amatorem samoukiem,wszystko robilem sam,mechaniki uczylem sie sam,elektryka tez jest slabo mi znana,a strojenie to czarna magia :heh:
Moja fura :BMW E34 525i 1992,czyli M50B25nv ,+LPG,seryjna szpera 25% ,grzane przednie fotele,Klima(niesprawna),el,szyby przod,tempomat
Fotki dodaje w ten spos.bo innne serwisy szybko usuwaja zdjecia.
Obrazek
Obrazek

Pierwsza rzecza ktora zrobilem byl demontaz wydechu i budowa kol.wyd. top mount
Obrazek
Obrazek

kolektor spawalem metda MAG oraz TIG ,z TIG'iem byl problem ,niezgodnosc materialu i wychodzilo sito wiec wzialem polautomat i ogien :D
Graty ktore zakupilem :
-turbo GT3076,
-wtryski od Volvo,
-zew.WG,
-BOV,
-wydajniejsza pompe paliwa -rep.Bosch 044 zatapiana w baku
DET3 bez map sensora lezal juz od dawna mial pojsc do 200sx'a ale jakos nie wyszlo.
Dodam ze silnika nie odprezylem,dmucham 0,6 Bara
Obrazek
Chinski Tial ,2 o nieznanej twardosci

Obrazek
Nastepnie byly przymiarki turbo i WG
Obrazek
Obrazek
turbo moglem dac troche wyzej,a WG troche inaczej usadowic,no ale coz,czlowiek uczy sie na bledach :D

pozniej dolot
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fmic chcialem zamontowac inaczej zeby go troche schowac ale nie chcialem wywalac seryjnych mocowan zderzaka,wiec na razie tak jest,dolot zrobilem z rury do budowy wydechow zeby bylo taniej

pozniej wydech
Obrazek
Obrazek
Silnik odpalilem na seryjnych wtryskach i ori elektryce aby sprawdzic jak to dziala,bylo ok wiec zabralem sie za wtryski i elektryke
Obrazek
Obrazek
Podlaczylem DET 3 w trybie Fuel Implant,pozniej w trybie Piggy Back i spowrotem wrocilem do Fuel Implant :D
EBC podlaczylem pod FREQUENCY OUT i po kilka dniach walki sie odezwalo,ale do tej pory nie dziala,zawor sie odzywa i na tym koniec, wprowadzone wartosci nie maja odzwierciedlenia w dzialaniu doladowania
Obrazek
tak mam podlaczone EBC
Jesli ktos wie jak zrobic zeby wreszcie to dzialalo to prosze o jakies wskazowki,spedzilem przy tym zbyt wiele godzin i juz rozkladam rece...
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez whatdefak » 11 maja 2018, o 20:53

Popraw fotki bo nie działają, od siebie polecam imgur.com
Avatar użytkownika
whatdefak
User
 
Posty: 57
Dołączył(a): 26 gru 2015, o 03:01
Imię: Damian
lokalizacja: RST

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 15 maja 2018, o 21:01

dzieki,skorzystalem z imgur,poprawione!
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez kretfr » 15 maja 2018, o 22:03

Pokaż screeny z zakładek boost control. Jaki tranzystor dałeś?

Moja rada: Przechodź na MBC.
E36 / M50B25 / GT28 @ FejsBook - Turbo Familia
Avatar użytkownika
kretfr
Turbo-Team
 
Posty: 255
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Miś » 15 maja 2018, o 22:52

Wywal EBC, załóż MBC Properfekta i zadzwoń do Cieplaka w sprawie strojenia w Twojej okolicy. ;)
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 16 maja 2018, o 14:52

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

rozumiem ze EBC opiera sie na MAP'ie ktory odczytuje cisnienie w kol.dol. dlatego wartosci zawyzam o 100Kpa,tranzystor to IRL540
Obrazek

D-EBC
G-Frequency OUT
S-Masa

Wlasnie zamontowalem dzisiaj sprezyne do WG ok.0,5b i MBC ,ale jakos to niebardzo mi sie podoba,wczesniej mialem stycznosc tylko z wbudowanym WG i MBC(np.tak ma w 200sx)
Pytanie:czy EBC ma caly czas tak "brzeczec"? tzn w trakcie pracy?
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 16 maja 2018, o 15:02

kolejne moje pytanie:czy jezeli podlaczylem DET 3 w FIT,ale zmienilem wtryski,to czy moge zrobic konwersje MAF na MAP?czy musza byc seryjne wtrychy?mozecie sie wypowiedziec na ten temat?
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez kretfr » 16 maja 2018, o 23:52

Nie potrzebujesz aby EBC pracował tam, gdzie jego praca nie jest potrzebna. Zwiększ ciśnienie w "Disable under pressure".

Tak, EBC brzęczy kiedy pracuje.

I jak się zachowywał WG na MBC? Jeśli nic to nie dało, to po prostu sprężyna w WG jest za słaba. Niezależnie od ciśnienia doładowania spaliny z łatwością uchylają go i dlatego masz stałe doładowanie oraz pewnie kiepski spool przy okazji.

Konwersja MAF>MAP to nie apteka, nie musi być mega precyzyjna. Daj maila, wyśle Ci uniwersalnego gotowca.
E36 / M50B25 / GT28 @ FejsBook - Turbo Familia
Avatar użytkownika
kretfr
Turbo-Team
 
Posty: 255
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 17 maja 2018, o 05:53

Faktycznie Disable Under Pressure powinienem zwiekszyc,na EBC caly czas mam OVERBOOST'y,na MBC tez nie moge tego wyregulowac,sprezyne mam jakos do 0,5b.
Co do konwersji ,pytalem bo konwersje,ktora otrzymalem od znajomego co bawi sie w strojenia, sporo rozni sie od mojej konwersji,tak czy inaczej dzieki Kreftr!
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez kretfr » 17 maja 2018, o 08:50

A spróbuj zblokować WG aby był otwarty na stałe. Może jest za mały lub zacina się? Te chińskie WG to się średnio nadają do czegokolwiek, lepiej już zainwestować te 1000PLN w oryginał.
E36 / M50B25 / GT28 @ FejsBook - Turbo Familia
Avatar użytkownika
kretfr
Turbo-Team
 
Posty: 255
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Miś » 17 maja 2018, o 11:07

Nie obraź się, ale patrząc po zapłonie i boost DC nie masz bladego pojęcia co robisz. :unsure:
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E34 na KOXIE

Postprzez kretfr » 17 maja 2018, o 11:40

Miś napisał(a):Nie obraź się, ale patrząc po zapłonie i boost DC nie masz bladego pojęcia co robisz. :unsure:


Już mu wysłałem 2 mapy przykładowe aby miał na wzór jak to mniej więcej ustawiać. Ten zapłon wygląda jakby ustawiał wartości bezwzględne jak w SA :heh:

Bez stroiciela obawiam się że nic z tego nie będzie. Rekin, skąd jesteś?
E36 / M50B25 / GT28 @ FejsBook - Turbo Familia
Avatar użytkownika
kretfr
Turbo-Team
 
Posty: 255
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 17 maja 2018, o 15:55

Panowie,nie obrazam sie ,macie sporo racji,moja wiedza w tym temacie jest znikoma :kwasny: , w piec minut tez sie tego nie naucze,co do zaplonu,to taka mape zrobil mi na szybko znajomy,zaplonu nie dotykalem,co do BOOST,powiem szczerze juz eksperymentowalem na roznych ustawieniach i nie zauwazylem zeby w ogole to EBC cokolwiek dzialalo,ale nie wykluczam ze po prostu nadal cos zle robie.Fajnie by bylo gdyby ktos byl z mojej okolicy mial chwile zeby mi kilka rzeczy wytlumaczyc i pokazac,nie wykluczam tez tego ze auto oddam komus do wystrojenia,ale na razie kasa mi sie skonczyla wiec i tak odpada
Kretfr jeszcze raz dzieki za mapy,zaraz je przejrze.
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Miś » 17 maja 2018, o 16:04

Odezwij się do usera jackpl z racingforum, jest z Trójmiasta, może znajdzie chwilę, by Ci pomóc, ogarnia temat doładowania i EMU dobrze, więc takie coś to pestka, może zgodzi się pomóc za stawkę "alkoholową". :smile2:
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E34 na KOXIE

Postprzez Rekin528 » 19 maja 2018, o 08:34

Dzieki Miś!napisalem do niego,niestety ostatnio jest bardzo zajety wiec na razie wymienilismy sie kilkoma pw.
Ostatnio mialem chwile zeby zrobic porzadek pod maska
Obrazek
Obrazek

Zamontowalem takze MBC,ale jakos to nie wspolpracuje dobrze :/
Obrazek
Dzisiaj jeszcze bede probowal to ustawic jakos,ale juz mi brak zaciecia do tego,zbyt dlugo z tym walcze,a paliwo plynie szerokim korytem :kwasny:

Sprwa kolejna to zaplon!Poczytalem troche,poszukalem i znalazlem takie o to rozwiazanie do wykrywania spalania stukowego
Obrazek
teraz moje pytanie:czy miedziana rurka o ktorej mowa ma wygladac tak
Obrazek
Obrazek
Czy to ma byc pozniej na trojniku i do 2 przewodow do stetoskopu czy lepiej na jednym?nigdy nie poslugiwalem sie takim sprzetem,fajnie gdybby ktos cos podpowiedzial,w ktorym miejscu to dokladnie zamontowac?
Wiem,ze powinienem to odstwaic komus do strojenia,ale :sporo juz sam zrobilem i chcialbym to skonczyc,wiem ze jest to ryzyko dla silnika :D no i budzet juz sie skonczyl a strojenie dobrych kilka stow bedzie kosztowalo
Wszelkie wskazowki mile widziane!!!
Znalazlem tez taki material,mysle ze to sa najtansze rozwiazania
https://www.youtube.com/watch?v=DPgVKgzc6WE&t=332s
Rekin528
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron