Bumer E36 M50B30

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Bumer E36 M50B30

Postprzez LeszE30k » 27 wrz 2018, o 15:20

Witam wszystkich!

Od niecałego roku jestem posiadaczem bordowego BMW E36 coupe z 1995 roku, jest to kontynuacja tematu http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1596.
Założenie jest takie, żeby do linii oparć przednich foteli był w miarę seryjny, a generalnie - bezawaryjny. Samochód dłubię samemu po godzinach i w dni wolne od pracy, także tempo jest ślimacze, bo nie tylko BMW człowiek żyje. A wracając do tematu:

Stan na dzień zakupu:
- motorownia M50B25;
- zawieszenie TA-Technix z wyjątkiem tylnych sprężyn obniżających Eibach;
- rozpórka z tyłu oraz dwie z przodu, skręcana półklatka;
- brak foteli i połowy plastików ze środka;
- założone większe hamulce z tyłu niż z przodu (hydrołapy brak, żeby było weselej);
- dwa wycieki z dyferencjału, niepodokręcane zawieszenie, niezabezpieczone półośki, urwany gwint w jednej piaście i ogólny rozgardiasz głównie na tle mechaniki.

Po zakupie została w pierwszej kolejności ogarnięta skrzynia (wymiana na ZF), wycieki z dyferencjału, podniesienie zawieszenia do poziomu umożliwiającego normalną jazdę, uzupełnianie różnych brakujących elementów i śrubek. Do zamontowania czekają jeszcze hamulce z 330d i felgi 17". Kiedy auto już jako tako się przemieszczało, udało zakupić się tanio kompresor Eaton M62:
Obrazek
Kompresor został zamontowany wraz z zestawem do pomiaru AFR oraz doładowania z firmy Zeitronix. Nie obyło się bez kilku przygód, ale koniec końców auto chodziło znacznie lepiej od serii i przez kilka tygodni można było postraszyć okolicę gwizdami spod maski. Docelowo jednak zdecydowałem się na turbo, więc po powrocie z urlopu samochód ponownie wjechał na warsztat i zacząłem rozbiórkę. Był spory problem z oddzieleniem skrzyni od silnika gdyż wszystko zaklinowało się na łożysku, konieczne było wycięcie kawałka skrzyni, by odkręcić sprzęgło i rozdzielić silnik od napędu.
Obrazek
Obrazek
Na chwilę obecną samochód stoi u lakiernika celem ogarnięcia komory silnika i przypalonej maski, o której więcej powiedzieć może niestety tylko użytkownik TDSerek. :śmiech:
Silnik rozebrany w drobny mak, głowica już przygotowana do ponownego złożenia, chociaż części gratów jeszcze brakuje.
Komora po wyjęciu silnika:
Obrazek
Obrazek
Przed honowaniem:
Obrazek
Obrazek
Wróciła zrobiona głowica:
Obrazek
W planach jest M50B30 zbudowany na wale z M54B30, korbowodach M50 oraz kutych, odprężających tłokach M54B30 rosyjskiej firmy Advanced Motor Parts AMP44. Co się da poskładam na szpilkach ARP. Zamierzam użyć kolektora na dolny montaż od K64 z przerobioną łapą. W kwestii turbiny waham się pomiędzy chińskim GT35 a hybrydą Holseta HX35/HX40. Wtryskiwacze - celuję w Siemensy 630 i pompę Walbro. Dolot będzie zrobiony z aluminium z ograniczeniem ilości silikonów, wydech również od zera.
Docelowo ze stopniem sprężania chcę zejść poniżej 8. Priorytetem dla mnie jest bezawaryjność, z początku chciałbym odpalić i wystroić całość w konfiguracji +/- 350-400km, oswoić się z samochodem jako moim pierwszym turbo-projektem, a później koksować auto dalej. Najprawdopodobniej z tego powodu doposażę silnik jeszcze w kilka czujników temperatury i stuku.

Temat będzie uzupełniany na bieżąco, a ja będę wdzięczny za wszystkie porady, bo z racji zawodu znam się na elektronice samochodowej, ale kwestii grubszych mechanicznych robót uczę się właśnie na tej bordowej BMW z pomocą warsztatowego majstra. :heh:

Na koniec kilka luźnych zdjęć. Jakość jest jaka jest, auto odkąd je mam niestety więcej stoi niż jeździ i jak dotąd nie było sesji w plenerze.
Obrazek
Obrazek
Podczas remontu boczków:
Obrazek
Jakieś pomiary:
Obrazek
Kuzyn na wakacjach instalujący kratkę w zderzak:
Obrazek
LeszE30k
Nowy na forum
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 maja 2017, o 05:04
Imię: Leszek
lokalizacja: Wrocław

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez caserwis » 27 wrz 2018, o 16:01

Zacna rejestracja :heh:
A co do CR to przemyśl czy aż tak chcesz odprężyć silnik mogą być problemy z odpalaniem.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 585
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez gadziuWLKP » 27 wrz 2018, o 18:53

Czy możesz mi podesłać nr twojej skrzynii ZF? Nie wiem co kupić.
gadziuWLKP
User
 
Posty: 110
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Gniezno

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez Nando-e28 » 27 wrz 2018, o 20:34

Kup ZF z m52b28 lub m54b30. Co do tematu CR ponizej 8 brzmi hardcoreowo ale w negatywnym tego slowa znaczeniu :P Mysle ze to 8-9 i odpowiednie strojenie zalatwi sprawe tym bardziej ze tloki beda kute. Pozdr.
Nando-e28
User
 
Posty: 180
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 19:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez Miś » 27 wrz 2018, o 21:35

Wszystko zależy ile chce dmuchać max i na jakim paliwie, jak będzie walił 2b+ na benzynie to mądry pomysł akurat.
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez farmer91 » 28 wrz 2018, o 03:50

Calibra tsunami ma CR poniżej 8 a pali normalnie i chodzi na wolnych też normalnie :-P ale do auta na codzień to przesada raczej jak nie dmuchasz 2 bary +
farmer91
Turbo-Team
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 22:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez LeszE30k » 28 wrz 2018, o 06:11

Wikipedia mówi o Alpinie B10 bi-turbo ze stopniem sprężania 7,2, głównie to zachęciło mnie do spróbowania z podobnym CR, bo skoro coś takiego oficjalnie było robione to raczej odpalało. :śmiech: Znajomy w temacie WRX/Sti również mówił mi o odprężaniu tych motorów do okolic 7,3 bodajże, więc nie powinno być źle.
Jeździć zamierzam na tym co jest na stacji, PB98.
Numery skrzyni:
1.053.401.131 - 1.222.751.9.
LeszE30k
Nowy na forum
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 maja 2017, o 05:04
Imię: Leszek
lokalizacja: Wrocław

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez Nando-e28 » 28 wrz 2018, o 08:53

Nawet mi te 2 bary przez mysl nie przeszly jak zobaczylem wtryski 630 :)
Nando-e28
User
 
Posty: 180
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 19:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: Bumer E36 M50B30

Postprzez caserwis » 28 wrz 2018, o 09:41

Z CR poniżej 8 to dół bedzie słaby nawet z 3 litrów a przy temp poniżej zera to się zdziwisz bo możesz częściej zalać jak odpalić to moje takie doświadczenie ;)
A gros macherów od Subaru to nie pytaj o CR do turbo BMW bo tam mało kto tyle dmucha w te gówniane bloki latają najczęściej na 1,2-1,5 i to srają w majty czy uszczelek nie podmucha albo panewek nie wysra z korbami.
Zrobisz ile zechcesz ale pogadaj z ludzmi z branży żebyś niepotrzebnie nie robił dwa razy.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 585
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław


Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości