[DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: Miś »

To akurat normalne, ten silnik nie napełnia się powyżej 5krpm ze względu na seryjny wałek i 2 zawory na cyl.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

Samochód jak narazie jeździ.

Ale jest problem, którego nie mogę rozwiązać. Kiedy łapie odciekę to gasną mi 2 cylindry na jakiś czas (jakby odłączało drugi bank). Myślałem, że to problem softu DETa, ale po downgradzie do 1.27 dalej ten sam problem występuje. Nie ma znaczenia czy odcinka ustawiona na 5k czy 6.5k. Ktoś spotkał się z takim problemem ?
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 72
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: Zibi122 »

Ma znaczenie czy na postoju czy przy obciążeniu?? Sprawdź które cylindry gasną, zamień wyjścia i sprawdz ponownie.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: PiotrTF »

Tak jak rozmawialiśmy obstawiam problem sprzętowy z detem.

Spróbuj jeszcze przepiąć na batch fire i sprawdź obydwa wyjścia.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

Zibi122 pisze:Ma znaczenie czy na postoju czy przy obciążeniu?? Sprawdź które cylindry gasną, zamień wyjścia i sprawdz ponownie.
Pod obciążeniem.
kretfr pisze:Tak jak rozmawialiśmy obstawiam problem sprzętowy z detem.

Spróbuj jeszcze przepiąć na batch fire i sprawdź obydwa wyjścia.
Nawet podpiąłem innego deta. Ten sam problem. Tak mam plan odpalić batch fire, ale fura aktualnie jest w innym miejscu.
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

Samochód finalnie trafił na hamownie. 1.0b doładowania

Obrazek


Nawet zmontowaliśmy jakieś promo wideo.
https://www.youtube.com/watch?v=th1MrkOXVKk" onclick="window.open(this.href);return false;
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: deejeys »

No i tak uczciwie mówiąc to patrzac na wykres za szybkie to to nie powinno być... Kończy się moc na i tak niskim odcieniu... 5k i nic się już nie dzieje. 1.9tdi można spotkać z lepszym wykresem, bez urazy. To pewnie wina ten turbiny, czy Sam w sobie silnik nie jest w stanie nic więcej pokazać?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

Masz racje, szybkie to nie jest (7.9sdo 100 z fabrycznych 12.4s - za krotki dyfer i nisko się kręci), ale najważniejszym czynnikiem do budowy był fun factor. Turbo jest małe, i gruszka jest rozkręcona maksymalnie, trzeba dolożyć ebc i opoźnić wałek to pewnie poprawi góre silnika.

W tym setupie silnik najlepiej sprawdzi sie do upaania bokami, nisko moment obrotowy, wiecej go niż w takim m50b28 i jak cos się spierdzieli to koszt słupka niski. - oczywiście nie mówie o zawodniczym driftcie.

Jeśli chodzi o sam silnik, to jak najbardziej ma zapas. To nie jest koniec i już dłubiemy stage 2.
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: deejeys »

Nie no każdy zdaje sobie sprawę, że fabrycznie to nie ma osiągów. Przeskok jest duży ale względem poprzedniego filmu gdzie tam był kill na jakimś "porobionym" 2.5 a teraz mówisz że 8sek do setki, wykres jest jaki jest. Takie porobione 2.5/2.8 akurat do setki to potrafią coś pokazać zdecydowanie lepszego, ale jak wiemy osiągi do setki to wiele czynników - opony, zawieszenie, kierowca, przełożenia. Kibicuje, mam nadzieję, że dźwigniecie ten wykres do góry, wtedy to faktycznie może zawstydzić jakiś mocniejszy bolid ;)
Rekin528
User
Posty: 73
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
Imię: Adam
lokalizacja: Gdansk

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: Rekin528 »

Goooooood Joooooob!!!! :clap:
DadaRada
User
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2017, o 16:45
Imię: Damian
lokalizacja: Ożarów
Lokalizacja: Warszawa

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: DadaRada »

5.8 z rl do 100 również z przebiciem na 3, jeszcze 2.1 do urwania :devill2:
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

DadaRada pisze:5.8 z rl do 100 również z przebiciem na 3, jeszcze 2.1 do urwania :devill2:
Jak pamietam to gt28 u Ciebie. Na jakim doładowaniu śmigasz ? Masz jakiś aktualny wykres ?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: ProxRox »

Udało się rozwiązać problem, braku odcinki. Głównym winnym okazał się aktuator, który się nie uchylał i silnik dusił się własnymi spalinami (back pressure to zło :hammer: ). W tym momencie założyliśmy aktuator od kinugawa (można nim sterować jak zew. wastegate) i śmiga na 0.5 bara. Może niedługo znów wrócimy z doładowaniem 1.1bara i wskoczymy na hamownie.


Dodatkowo udało nam się rozwiązać problem pływającego kąta zapłonu, kiedy był WOT - brak sygnału z IAT. W końcu udało się rozwiązać wszystkie problemy wieku dziecięcego, fura jeździ elegancko. Przy następnym projekcie wlatuje standalone - rozwiązało by wiele problemów od samego początku
adaskuczo
User
Posty: 41
Rejestracja: 15 sie 2018, o 21:37
Imię: Adam
lokalizacja: Leszno

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: adaskuczo »

DadaRada pisze:5.8 z rl do 100 również z przebiciem na 3, jeszcze 2.1 do urwania :devill2:
rozwiń myśl co tam masz za niespodzianke? pochwalisz sie projektem? daj na pw
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: [DKCustoms] e36 Compact m43b16 turbo

Post autor: KonradGT »

ProxRox pisze:Samochód finalnie trafił na hamownie. 1.0b doładowania

Nawet zmontowaliśmy jakieś promo wideo.
https://www.youtube.com/watch?v=th1MrkOXVKk" onclick="window.open(this.href);return false;
Co było winne że te cylindry gasły?
ODPOWIEDZ