(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

(Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 28 paź 2018, o 20:24

Siema. Od zawsze widzialo mi sie e30 tak wiec jezdzac po dojczach znalazlem e30 1.6 coupe. Zaczalem grzebac az wpadl pomysl turbienia. Jako ze jest to moj 1 taki projekt bede potrzebowal sporo waszej wiedzy... w miare postepow bede staral sie wstawiac foty i jakis opis. Zaczynam od budy.
Model: E30 316i coupe

Modyfikacje

Silnik: swap z 1.6 na m50b25

Układ dolotowy: FMIC= intercooler 600x300x76 + sylikony +kwasiak 3'' albo alu jeszcze nie wiem

Układ wydechowy: 3'' kwasiak + 1xturbo works +1x handmade

Układ paliwowy / wtryskowy: deka 630cc+ zew 044

Elektronika / wskaźniki: ecumaster emu zwykly + zegary/tablet jeszcze nie wiem

Układ chłodzenia: chlodnica 325 wywalone wisko dokladka 2x elek tigra

Układ napędowy: besterlock na poczatek

Zawieszenie: -60 p/t sprezyny apexi + amory bilstein jeszcze nie wiem jakie

BODY KIT i wnętrze: jak najbardzie ori. srodek fotele przod recaro

Obrazek
fotka z zaladunku
Obrazek
Obrazek
calkiem dobrze zachowana, wszystkie srubki ori itp itd
Obrazek
naloty rdzy wypiaskowane podklad reaktywny itp itd
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez gadziuWLKP » 28 paź 2018, o 20:31

Mozesz napisac jak chcesz zrobic wydech patrzac od glowicy? Tez mnie to czeka i aktualnie sie orientuje jak to zrobic najoptymalniej.
gadziuWLKP
User
 
Posty: 118
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Gniezno

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 28 paź 2018, o 20:46

od turba bedzie szlo 3" gora glowicy tak jak to wszyscy robia podwozie normlanie jak w oryginale pojdzie... kolektor wydechowy bedzie rzezba bo uparlem sie na klime :clap: w dodatku w samochodzie w ktorym jej nie bylo :wink2: w miare postepu bedzie fota obserwuj
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 31 paź 2018, o 21:12

i tak dalej idzie... dolozona wspoma, magiel e36 w ktorym zmienilem uszczelniacze bo lekko sie pocila, wywalona zawiecha z przodu odmalownaa na proszkowo + wiadomo nowe wszystko. Przesuniete serwo nie chcialem szlifowac kolektora ani wkladac mniejszego serwa bylo troche zabawy glownie od strony pedalow. Odcialem blache mocujaca i przyspawalem na odwrot co dalo przesuniecie otworu o jakies 2,5cm zachowujac to samo miejsce sprzegla i hebla. na koniec odmalowana komora wyszlo calkiem calkiem jak na malowanie bez wyciagania calej wiazki ;)
Obrazek
Obrazek

e30 z lekkim stretem :blink2:
Obrazek
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 31 paź 2018, o 21:55

wiatraki od tigry podobno dobry przeciag robia. Tloczace chlodnica do klimy bedzie zaslaniac 1 wiatrak drugi bezposrdnio bedzie dmuchal na chlodnice wody... zobaczymy czy wystarczy. Przy dolozonym IC i chlodnicy klimy nie bedzie miejsca na wisco jednak w razie niewystarczajacego chlodzenia sprobuje od silnika utkac jakis chudy wiatrak ssacyObrazek

odmalowana i poskladana na nowych gratach zawiecha przod. Na tyl przyjdzie czas...
Obrazek


wrzucony silnik i efekt przesuniecia ori serwa
Obrazek

jazda probna na swapie+wstepny wydech 3" na 2 tlumiacych przelotach... wiadomo nie bede opisywal przy swapowaniu skracania walu, spasowania wybieraka biegow itp...
https://www.youtube.com/watch?v=qyb00nbftWU
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 2 lis 2018, o 21:50

wspawane reperaturki blotnikow, ogarniete kwadraty dramy nie bylo chyba to zasluga braku szyberdachu
Obrazek
odrazu spasowane nadkola z felgami
Obrazek
jazda probna tez juz byla zrobiona wiec silnik znowu robi wypad.
Obrazek
i rura z podloga... po wstepnych ogledzinach z mlotkiem i srubokretem wydaje sie byc zdrowa. W wiekszosci drobne naloty rdzy wiec piaskarka i ogien. W miejscu gdzie idzie waz od wlewu paliwa do kabiny bylo pognite zrobi sie reperaturke i :ok:
Obrazek
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 3 lis 2018, o 22:46

po piaskowaniu przyszedl podklad cynkowy, sprawdzony b dobrze konserwuje. Bardzo dziwny ale skuteczny, puszka po pepsi tego podkladu wazy chyba z kilgoram...
Obrazek
podloga w nowym ,,baranie,, wypiaskowane i odmalowane proszkowo zawieszenie tyl na fotkach nie ma stabilizatora ale poprostu narazie jest niepotrzebny. Gumy lozyska nowe. gdzies mialem fotki reperaturek wlewu ale nie moge znalezc niestety
Obrazek
Zalezalo mi na ori 4x100 wiec sobie utrudnilem i zrobilem adaptery pod zaciski z audi i tarcze vw 312mm. Hamulce tył zamierzam zwiekszyc niewiele do 270mm z zaciskami prawdopodobnie z golfa lub sharana. Dzieki temu bede mial cos ala hydrolapa ale na ori wajsze.
Obrazek
Obrazek
i powoli to co najciekawsze czyli graty pod turbo wydech klime...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 3 lis 2018, o 22:49

Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 lis 2018, o 13:15

kolektor wydechowy 2x3-2-1 glowicy 42mm potem 2x 48mm. Najpierw troche sie mazalem zeby spawy byly ladne pozniej pomyslalem ze moze lepiej porobic grubiej co by nie pekal. Kazdy element ktory obspawalem jesli byla potrzeba czyscilem od srodka zeby bylo gladziutko. Miejscami spawalem tez od srodka dla wzmocnienia. Mam nadzieje ze nic nie popeka. Przed zalozeniem sprawdze jeszcze szczelnosc i zaspawam drobinki ktorych oko nie dojrzy. Teraz mi powiedzcie czy tak moze byc bo lewy jednak jest dluzszy a drugie pytanie czy wg laczyc z lewym kolektorem czy tak wystarczy jak jest. U gory przed turbem gdzie sie schodza jest spora japa miedzy 2ma rurami wiec chyba wg opanuje tak jak jest? Czy sie myle?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez gadziuWLKP » 4 lis 2018, o 17:21

Coś pięknego. Widzę, że jesteś niezły fachura. Zaplecze i chęci to rzecz najważniejsza. Ten projekt już jeździ i z dnia na dzień wstawiasz zdjęcia, czy codziennie go jeszcze tworzysz? Chciałbym mieć tyle czasu.
gadziuWLKP
User
 
Posty: 118
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Gniezno

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez deejeys » 4 lis 2018, o 18:50

Fajnie zrobione w sumie :) Podoba mi się, z WG chyba lipy nie będzie jeśli to nie ma byc low boost ;)
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 lis 2018, o 18:51

Zaplecze... hm od zawsze mnie rajcuje grzebanie w garazu w gimnazjum(tak niestety jestem pokleniem ktore zalapalo sie na gimbaze) naprawialem motory i w szczegolnosci je lakierowalem. Kazdego roku swieta urodzinnki gdzie moglo cokolwiek wpasc czy wiadomo zarobiona kasa byla przeznaczana na narzedzia tak wiec obecnie ciesze sie ze praktycznie wszystko moge zrobic przy tym projekcie sam czy tez blisko za plotem ;). Blacharka swap podloga itp byly robione niedawno. Za kolektor wzialem sie kilka dni temu. Chcialbym sie dowiedziec czy bedzie on dobrze sie sprawowal w takim stanie jak jest czy cos przerabiac/dokladac
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 lis 2018, o 18:51

deejeys napisał(a):Fajnie zrobione w sumie :) Podoba mi się, z WG chyba lipy nie będzie jeśli to nie ma byc low boost ;)


mysle 1-1,2bar
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez deejeys » 4 lis 2018, o 18:52

Tylko tak patrzę trochę agresywne te kolana na zejściu 3w1 nie dało by się tego łagodniej poprowadzić?
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 lis 2018, o 18:54

a co do mojego czasu... Jezdze ciezarowka wiec wiele go nie ma w sumie weekendy czasami jakis dzien w tygodniu. Dziewczyna chociaz rowno podjarana projektem zaczyna sie wkurzac ze caly weekend tylko e30 e30 turbo turbo turbo :D
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 27
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Strzałek i 5 gości