(Jondek) E30 m50 projekt
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
(Jondek) E30 m50 projekt
Siema. Od zawsze widzialo mi sie e30 tak wiec jezdzac po dojczach znalazlem e30 1.6 coupe. Zaczalem grzebac az wpadl pomysl turbienia. Jako ze jest to moj 1 taki projekt bede potrzebowal sporo waszej wiedzy... w miare postepow bede staral sie wstawiac foty i jakis opis. Zaczynam od budy.
Model: E30 316i coupe
Modyfikacje
Silnik: swap z 1.6 na m50b25
Układ dolotowy: FMIC= intercooler 600x300x76 + sylikony +kwasiak 3'' albo alu jeszcze nie wiem
Układ wydechowy: 3'' kwasiak + 1xturbo works +1x handmade
Układ paliwowy / wtryskowy: deka 630cc+ zew 044
Elektronika / wskaźniki: ecumaster emu zwykly + zegary/tablet jeszcze nie wiem
Układ chłodzenia: chlodnica 325 wywalone wisko dokladka 2x elek tigra
Układ napędowy: besterlock na poczatek
Zawieszenie: -60 p/t sprezyny apexi + amory bilstein jeszcze nie wiem jakie
BODY KIT i wnętrze: jak najbardzie ori. srodek fotele przod recaro
fotka z zaladunku
calkiem dobrze zachowana, wszystkie srubki ori itp itd
naloty rdzy wypiaskowane podklad reaktywny itp itd
Model: E30 316i coupe
Modyfikacje
Silnik: swap z 1.6 na m50b25
Układ dolotowy: FMIC= intercooler 600x300x76 + sylikony +kwasiak 3'' albo alu jeszcze nie wiem
Układ wydechowy: 3'' kwasiak + 1xturbo works +1x handmade
Układ paliwowy / wtryskowy: deka 630cc+ zew 044
Elektronika / wskaźniki: ecumaster emu zwykly + zegary/tablet jeszcze nie wiem
Układ chłodzenia: chlodnica 325 wywalone wisko dokladka 2x elek tigra
Układ napędowy: besterlock na poczatek
Zawieszenie: -60 p/t sprezyny apexi + amory bilstein jeszcze nie wiem jakie
BODY KIT i wnętrze: jak najbardzie ori. srodek fotele przod recaro
fotka z zaladunku
calkiem dobrze zachowana, wszystkie srubki ori itp itd
naloty rdzy wypiaskowane podklad reaktywny itp itd
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Mozesz napisac jak chcesz zrobic wydech patrzac od glowicy? Tez mnie to czeka i aktualnie sie orientuje jak to zrobic najoptymalniej.
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
od turba bedzie szlo 3" gora glowicy tak jak to wszyscy robia podwozie normlanie jak w oryginale pojdzie... kolektor wydechowy bedzie rzezba bo uparlem sie na klime w dodatku w samochodzie w ktorym jej nie bylo w miare postepu bedzie fota obserwuj
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
i tak dalej idzie... dolozona wspoma, magiel e36 w ktorym zmienilem uszczelniacze bo lekko sie pocila, wywalona zawiecha z przodu odmalownaa na proszkowo + wiadomo nowe wszystko. Przesuniete serwo nie chcialem szlifowac kolektora ani wkladac mniejszego serwa bylo troche zabawy glownie od strony pedalow. Odcialem blache mocujaca i przyspawalem na odwrot co dalo przesuniecie otworu o jakies 2,5cm zachowujac to samo miejsce sprzegla i hebla. na koniec odmalowana komora wyszlo calkiem calkiem jak na malowanie bez wyciagania calej wiazki
e30 z lekkim stretem
e30 z lekkim stretem
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
wiatraki od tigry podobno dobry przeciag robia. Tloczace chlodnica do klimy bedzie zaslaniac 1 wiatrak drugi bezposrdnio bedzie dmuchal na chlodnice wody... zobaczymy czy wystarczy. Przy dolozonym IC i chlodnicy klimy nie bedzie miejsca na wisco jednak w razie niewystarczajacego chlodzenia sprobuje od silnika utkac jakis chudy wiatrak ssacy
odmalowana i poskladana na nowych gratach zawiecha przod. Na tyl przyjdzie czas...
wrzucony silnik i efekt przesuniecia ori serwa
jazda probna na swapie+wstepny wydech 3" na 2 tlumiacych przelotach... wiadomo nie bede opisywal przy swapowaniu skracania walu, spasowania wybieraka biegow itp...
https://www.youtube.com/watch?v=qyb00nbftWU" onclick="window.open(this.href);return false;
odmalowana i poskladana na nowych gratach zawiecha przod. Na tyl przyjdzie czas...
wrzucony silnik i efekt przesuniecia ori serwa
jazda probna na swapie+wstepny wydech 3" na 2 tlumiacych przelotach... wiadomo nie bede opisywal przy swapowaniu skracania walu, spasowania wybieraka biegow itp...
https://www.youtube.com/watch?v=qyb00nbftWU" onclick="window.open(this.href);return false;
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
wspawane reperaturki blotnikow, ogarniete kwadraty dramy nie bylo chyba to zasluga braku szyberdachu
odrazu spasowane nadkola z felgami
jazda probna tez juz byla zrobiona wiec silnik znowu robi wypad.
i rura z podloga... po wstepnych ogledzinach z mlotkiem i srubokretem wydaje sie byc zdrowa. W wiekszosci drobne naloty rdzy wiec piaskarka i ogien. W miejscu gdzie idzie waz od wlewu paliwa do kabiny bylo pognite zrobi sie reperaturke i
odrazu spasowane nadkola z felgami
jazda probna tez juz byla zrobiona wiec silnik znowu robi wypad.
i rura z podloga... po wstepnych ogledzinach z mlotkiem i srubokretem wydaje sie byc zdrowa. W wiekszosci drobne naloty rdzy wiec piaskarka i ogien. W miejscu gdzie idzie waz od wlewu paliwa do kabiny bylo pognite zrobi sie reperaturke i
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
po piaskowaniu przyszedl podklad cynkowy, sprawdzony b dobrze konserwuje. Bardzo dziwny ale skuteczny, puszka po pepsi tego podkladu wazy chyba z kilgoram...
podloga w nowym ,,baranie,, wypiaskowane i odmalowane proszkowo zawieszenie tyl na fotkach nie ma stabilizatora ale poprostu narazie jest niepotrzebny. Gumy lozyska nowe. gdzies mialem fotki reperaturek wlewu ale nie moge znalezc niestety
Zalezalo mi na ori 4x100 wiec sobie utrudnilem i zrobilem adaptery pod zaciski z audi i tarcze vw 312mm. Hamulce tył zamierzam zwiekszyc niewiele do 270mm z zaciskami prawdopodobnie z golfa lub sharana. Dzieki temu bede mial cos ala hydrolapa ale na ori wajsze.
i powoli to co najciekawsze czyli graty pod turbo wydech klime...
podloga w nowym ,,baranie,, wypiaskowane i odmalowane proszkowo zawieszenie tyl na fotkach nie ma stabilizatora ale poprostu narazie jest niepotrzebny. Gumy lozyska nowe. gdzies mialem fotki reperaturek wlewu ale nie moge znalezc niestety
Zalezalo mi na ori 4x100 wiec sobie utrudnilem i zrobilem adaptery pod zaciski z audi i tarcze vw 312mm. Hamulce tył zamierzam zwiekszyc niewiele do 270mm z zaciskami prawdopodobnie z golfa lub sharana. Dzieki temu bede mial cos ala hydrolapa ale na ori wajsze.
i powoli to co najciekawsze czyli graty pod turbo wydech klime...
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
zapomnialem... + bonus
https://www.youtube.com/watch?v=4ce7-yCYPvs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=4ce7-yCYPvs" onclick="window.open(this.href);return false;
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
kolektor wydechowy 2x3-2-1 glowicy 42mm potem 2x 48mm. Najpierw troche sie mazalem zeby spawy byly ladne pozniej pomyslalem ze moze lepiej porobic grubiej co by nie pekal. Kazdy element ktory obspawalem jesli byla potrzeba czyscilem od srodka zeby bylo gladziutko. Miejscami spawalem tez od srodka dla wzmocnienia. Mam nadzieje ze nic nie popeka. Przed zalozeniem sprawdze jeszcze szczelnosc i zaspawam drobinki ktorych oko nie dojrzy. Teraz mi powiedzcie czy tak moze byc bo lewy jednak jest dluzszy a drugie pytanie czy wg laczyc z lewym kolektorem czy tak wystarczy jak jest. U gory przed turbem gdzie sie schodza jest spora japa miedzy 2ma rurami wiec chyba wg opanuje tak jak jest? Czy sie myle?
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Coś pięknego. Widzę, że jesteś niezły fachura. Zaplecze i chęci to rzecz najważniejsza. Ten projekt już jeździ i z dnia na dzień wstawiasz zdjęcia, czy codziennie go jeszcze tworzysz? Chciałbym mieć tyle czasu.
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Fajnie zrobione w sumie Podoba mi się, z WG chyba lipy nie będzie jeśli to nie ma byc low boost
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Zaplecze... hm od zawsze mnie rajcuje grzebanie w garazu w gimnazjum(tak niestety jestem pokleniem ktore zalapalo sie na gimbaze) naprawialem motory i w szczegolnosci je lakierowalem. Kazdego roku swieta urodzinnki gdzie moglo cokolwiek wpasc czy wiadomo zarobiona kasa byla przeznaczana na narzedzia tak wiec obecnie ciesze sie ze praktycznie wszystko moge zrobic przy tym projekcie sam czy tez blisko za plotem . Blacharka swap podloga itp byly robione niedawno. Za kolektor wzialem sie kilka dni temu. Chcialbym sie dowiedziec czy bedzie on dobrze sie sprawowal w takim stanie jak jest czy cos przerabiac/dokladac
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
mysle 1-1,2bardeejeys pisze:Fajnie zrobione w sumie Podoba mi się, z WG chyba lipy nie będzie jeśli to nie ma byc low boost
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Tylko tak patrzę trochę agresywne te kolana na zejściu 3w1 nie dało by się tego łagodniej poprowadzić?
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
a co do mojego czasu... Jezdze ciezarowka wiec wiele go nie ma w sumie weekendy czasami jakis dzien w tygodniu. Dziewczyna chociaz rowno podjarana projektem zaczyna sie wkurzac ze caly weekend tylko e30 e30 turbo turbo turbo