(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

widze nie zrozumiales... :blink2:

w jakims swoim 2t kiedys pasowalem tlok na 0.04
ile tu luzu zrobic? jak z waszego doswiadczenia to wychodzi? jest mieso zeby szlifowac tuleje pod te 0.06-0.08 czy raczej brakuje. jakie jest ori pasowanie? Blok wyglada na niezbyt zuzyty
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Mi doświadczone osoby doradzały 0,06 do 0,08 pasowania pod turbo, ja zrobiłem 0,045-0,060 bo na tyle pozwalał blok - nie był idealnie prosty, tym bardziej że to stroker na 2,8 a tłoki były używane n54b30a wg projektu alka22. Byly osoby, które mówiły, żeby nie strokować w tak starym silniku jakim jest M50b25, zrobiłem, docieram (dopiero 350 km), jest ok, ale wolne obroty są niestabilne. Zobaczymy czy się nie rozleci . Jakbyś miał mało wytarty blok, to są jeszcze bużetowe tłoki m52b28 o wymiarze 83,955. Zadzwoń sobie do FTWL lub . porozmawiać, mają duże doświadczenie. Dobrze byłoby jakbyś już wiedział jaki będziesz miał wymiar wszystkich cylindrów po honowaniu.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Miś »

Wszystko zależy od tłoka i przeznaczenia auta/wizji na docieranie krótkie lub długie. Zrobienie ponad 0,05mm luzu w Twoim przypadku (tłok M44) to głupota, będzie wycierało cylindry i kołysało tłoki na płaszczu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

Ok jeśli nie uda mi się na dobre pasowanie przy tłokach m52 to będę szukal te z M44b
I tak:
Jakie pasowanie z m52
Jakie z M44
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: kat23 »

ja mam pasowanie 6 setek na m44 i śmiga juz z 3 lata i przebiegiem około 30 tysi na 1 barze gdzie miałem tylko jedną awarię ale to przez jeden z komponomentów instalacji paliwowej.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

blok pomalowalem i tak jak mowilem wywiozlem dziada do Poznania... kumpel ma na dniach zaufanym magikom dostarczyc go na sprawdzenie osiowosci walu, bloku+jego splanowanie i na spasowanie tlokow. Spasowanie zlecilem na 0.04 nawet jesli sie uda(git?) max 0.08 Jesili mialoby byc luzniej niz 0.08 maja dac znac i bede myslal wtedy o kutych chociaz jak na pierwszy projekt troche szkoda mi kasy bo cos czuje ze i tak sie rozpierdyli ten silnik... wiec bardziej myslalbym o tych z m44b19 chociaz kosmos zeby to dostac.
farba poliuretan ciemno stalowy
Obrazek
Obrazek

teraz dlubie dalej bude strasznie mozolne... pasuje dokladniej jeszcze caly pysk i rozbieram powoli bude do mycia i szlifowania...
lakiernik krzyknal 10tysia za zmiane koloru wiec skoro sporo w zyciu malowalem to stwierdzilem ze bagaznik, komora silnika, drzwi od srodka maska i klapa tyl nie musi byc w komorze i moze byc prysniete przeze mnie :heh: //
chociaz z 2-3k zaoszczedze... a podejrzewam ze dokladniej zrobie ta komore niz oni...
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: caserwis »

No to się narobisz jak po lakierniku będziesz domalowywał środki lepiej teraz je ogarnij a na lakierke wyślij już z ogarnietymi bebechami
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

no taki jest plan... ogarne wszystko, odmaluje komory itp i na koniec chyba nawet juz po jazdach probnych pojdzie do malowania z zewnatrz
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

pany podpowie mi ktos na temat skrzyn...? getrag wytrzymuje te 400+ czy nie jesli tak to jaki?
u kumpla lezy ZF 1053 401 098 to z jakiegos tdsa? jesli tak to jaki szukac dyfer? nada sie? tam wtedy jest duzy krzyzak? jakies patenty na zostawienie walu ktory mam czy wtedy mus zmiany walu i dyfra na duza glowe?
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

Na 400+ to skrzynia raczej ZF ale z benzyny. Z diesla jest przechylona wzgledem silnika i bedziesz musial przerabiac i łape skrzyni i wybierak... gra chyba nie warta świeczki. Skrzynia ZF ma duzy krzyzak. Kupujesz wał od e36 M52b28 na duzym krzyzaku i bangla. Dyfer z mała głową na 400+ to chyba tez za malo. Ja juz uwaliłem jedną duża głowe i jedna skrzynie ZF takze raczej gorszego setup-u nie ma co wpychac bo sie zaraz rozleci. :oops:
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Seboo, mozesz napisac jak sie Tobie rozleciala skrzynia i dyfer to czy zablokowalo tobie kola? Wiesz jak to sie dzieje przy awariach typowych tych elementow?
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

Skrzynia zaczęla niemiłosiernie wyć na 3 i 4 biegu tak ze nie slyszalem wlasnych myśli :oops: . Zmieniłem na druga, jakiś czas było ok po czym dyfer sie odezwal. Objaw ten sam co ze skrzynia z tym ze caly czas. :frusty: :frusty:
Nic nie blokowalo ale z racji wyzej wymienionych usterek strach bylo tym jezdzic. Po inspekcji dyfra okazalo sie ze zęby sa lekko podcięte ale do jakiegokolwiek ich wymielenia czy tez zablokowania bylo jeszcze jak z tąd do Las Vegas albo i dalej :blink2:
Płyny eksploatacyjne oczywiscie w odowiednim napelnieniu jak i klasyfikacji. W dyfrze 75w140 z racji szpery.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

kurna pany zacznam miec dosc tych bmkowcow... Co nie kupie uzywane to uj wie co za scierwo biore... okazuje sie teraz ze zawiozlem blok i wal z tlokami ktore kupilem i nie sa one od tak jak bylo mowione 528 tylko od 523i... no poprostu rece opadaja...
i teraz tak:
1 opcja skladac na ori tloka i wale z mojego m50b25
2. kupowac wal i tloki 52b28 ale to tylko i wylacznie od was z forum jesli ktos by mial w bdb stanie bez sciemy
3. kucizna chociaz to mnie troche juz cenowo jednak dotyka

co do 1 opcji mam jakies leki ze to 2,5 bedzie slabo dmuchac i jezdzenie bedzie upierdliwe... np moc dopiero od 4 tys rpm
co do kucia czy procz kupienia tych korb i tlokow jest jakis jescze ukryty koszt?
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: deejeys »

Szukaj setu 2.8 . Serio, ja teraz żałuję, że zostałem przy 2.5 litra. Trzeba więcej dmuchać, większe ryzyko awarii. Pojemności nigdy za wiele.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Miś »

Mierz skok jak kupujesz, idź w większą pojemność, więc ja też jestem za 2800ccm.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ