(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

JONDEK pisze:cos nie idzie zdjec dodac... ,, okreslenie wymiarow obrazka nie bylo mozliwe" mam 800X600 jak zawsze co jest kurde
Sprobuj wrzucic na fotosik.pl, do kazdego zdjecia generuja sie linki - wez tylko link odnosnika do zdjecia i wklej link jako tekst. Kazdy sobie otworzy. Tez ostatnio mialem ten problem.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

https://images90.fotosik.pl/174/edd113d ... 1557001971" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/174/a3a62c995d35fb69gen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images91.fotosik.pl/175/c51b4c4ecbf8b3ebgen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/174/94dbc90ada520c5egen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

Krece krece. Cos przykrece cos odkrece :śmiech:
wydech na gotowo,
1 kolektor poprawiony o dodatkowy upust z wg... ooo ile to bylo krecenia na wlozonym silniku,
2 dyfer duza glowa 2.65 heble wal z nowoa podpora polosie itp na gotowo,
3 zdjalem kolektor ssacy zrobilem dodatkowy otwor w glowicy i mam ori czujnik z e30 z sygnalem prosto do zegarow. Drugi czujnik z sygnalem do kompa zostawilem jak radziliscie ze zmostkowanymi 4 kablami tz 2w1+2w1
4 dokupilem cisnienie oleju i wpialem sie w kostke :wink2:
teraz chcialbym poskladac dolot na gotowo ale nie o wszystkim wiem jak powinno to wygladac. Jak macie rozwiazane wezyki do ebc emu bostu wg? w przepustnicy jest kruciec z ktorego chyba wyprowadze sobie pare wyjsc... Jak macie wyjscie z kolektora do krokowca? Ogolnie nie bardzo wiem jak wlasnie tego krokowca rozwiazac ito plastikowe wyjscie do niego z kolektora, waz zmienic? krokowiec ma ciagnac z dolotu czy filterek na niego i bez podpinania w dolot?

https://images90.fotosik.pl/187/d8a75fb5d273a766.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images91.fotosik.pl/188/1c8d0ce7133df520gen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/187/eae8f655cbac0d28gen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

zdjecia nadal nie dzialaja jak powinny
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: deejeys »

Jaki krokowy jaki filterek... To ma być turbo czy n/a z dziurą w dolocie?
W kwestii podciśnienia - ja dołożyłem króćce z sklepu lpg bo tyle mi wyjść brakowało. Z jednego cienkiego wyjścia nie rób kilku rzeczy. Możesz ewentualnie kupić chiński adapter który z jednego 10mm robi kilka 4mm - koszt okolo 50zl w pl w chinach z 25zl.
Tą rurka plastikowa (u mnie wklejona) według forum bez problemu 1.5bara znosi. Kup to kolanko gumowe nowe albo z chińskiego silikonu typu srefmik, m sruning czy tam allegro.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

ja nawiercilem sobie otwor w przepustnicy zararaz obok tego oryginalnego tam wkrecilem kruciec i mam wyjscia nad podcisnienia

teraz tak. dolot mam luzno na przepustnicy wrazie by cisnienie sie mialo pojawic wydmucha, gazu urzywam ciut ciut narazie ale zastanawia mnie dlaczego na biegu nie chce wkrecic sie powyzej 2,5tys obr?(dodam jeszcze ze na jedynce i dwojce da sie troche wyzej pojsc z obrotami) przepywka odlaczona, sonda(taka jak byla wczesniej) podlaczona... moze to robic sonda? dodam ze jak zalozylem dolot ori z przeplywka wkreca sie wyzej ale na wolnych po odpaleniu gasnie po 3 sekundach chyba ze trzymam gaz. Na biegu do 2 tys szarpie przerywa chyba ze dam wiecej gazu to jedzie powyzej 2 i kreci tez juz wyzej
Moze byc to wina sondy ? Nie potrafie skojarzyc sytuacji ale mialem na poczatku odpalone auto z przeplywka i chodzila na wolnych tylko chyba bez podlaczonej sondy.
Chcialbym jutro troche pojezdzic i podocierac pinde ale to przerywanie mnie martwi a znowu z przeplywka tez bez sens jak tylko gaz puscisz i gasnie a ponizej 2tys obr przerywa.
pozno juz dzis bylo i nie kulalem sie zeby odlaczyc sonde... wywalic przeplywke i sonde i tak jezdzic czy jak to zrobic
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

A aktalnie masz sterownik fabryczny czy EMU? Wg mnie, jeżeli jest fabryczny to jest konieczne jego przeprogramowanie, bo zmiana pojemności z 2,5 na 2,9+odprężenie oraz inne wtryski to zupełnie inne dawki. Nawet zawór biegu jałowego trzeba poprawić. Wg mnie stąd te problemy. Uważam, że trzeba uruchomić EMU i dać domyślne wartości zbliżone do docelowych. Nie jeździj bez sondy, bo nie wiesz jak wychodzi mieszanka. Chyba, że masz AFR i widzisz jak jest. Szkoda ubić silnik.
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

W mojej opini takie docieranie jednak na dobre to mu nie wyjdzie.... skoro, przerywa, szarpie itd to znak ze najprawdopodobniej skład mieszanki jest nieprawidłowy a w przypadku ubogiej mieszanki zrobi sie bardzo gorąco w komorze spalania. Jakie masz teraz wtryski? Na ktorym sterowniku? Det wpięty? Rozumiem ze turbo podłaczone w układ?
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

Sterownik narazie ori wtryski ori. Turbo wpięte ale z luźnymi wężami także dmucha nadmiar jakikolwiek w atmosferę . Jak całkiem zdjęty dopływ z turba i włożona przeplywka to samo
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

Jak to dotrzeć? Jechać na podłączenie emu i odrazu strojenie to chyba słaby pomysł patrząc na to ze narazie silnik po całym grzebaniu ma przejechane 17km w dodatku bez używania gazu... Aa jeszcze dodam ze czasami strzeli sobie w dolot może wkręce już te nowe świece stopień zimniejsze...
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: deejeys »

Załóż emu, jedź na wstępne strojenie i umów się na dołożenie ognia za tydzień. Przecież żaden tuner nie skasuję Cię za to dwa razy, a taka mapa do jazdy to na bank będzie miał już coś "na szybko" lub po prostu uśmiechnij się do kogoś z forum. I żadnego rozpinania dolotu, bo przekręcisz turbo imho.

Ja tam nie miałem jakiegoś fantastycznego podejścia do docierania - co prawda nie ruszałem tylko pierścieni bo zwyczajnie nie było potrzeby ale po 50km (30km mam na kołach do tunera) był już strojony na ogień. Silnik od pierwszych km widział nadciśnienie, jak dojechałem do tunera i zaczeliśmy od 0,5 bara to po drugim przejeździe 1,2,3,4 kazałem podnosić ile się da bo było mi smutno :D Sprężyna w WG pozwoliła na 0,8bar chyba. Silnik jeździ, nie dymi z odmy a w puszce OCT nie ma oleju. Ważne są wymiany filtra - filtr oleju zmieniłem po odpaleniu (5min) później następny po rundzie ~20km i trzeci po strojeniu pierwszym u tunera, po około 100km pierwszy olej wymieniłem i teraz co 2,5-3k km robię olej. Zresztą w necie są miliony opinii - jedni na ostro, inni delikatnie jak z jajkiem. Jak dla mnie jak będzie miało coś jebnąć to i tak jebnie.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

No ja mam w silniku pogrzebane wszystko... głowica m52 z walkami m50 wał m2 w bloku m50 tłoki M44b wiec tu trochę jest co dotrzeć... chciałbym jechać do lamika bo sporo tego robił tak samo MiS ale zastanawiam się czy wystrojony to ktoś z pod domu do Koszalina m4performence mam 100km, Cieplak Gdańsk/zukowo 80km lamik500 Miś 600
Pojechałbym do tego cieplaka np ale nie mam pojęcia co ma za doświadczenie z m50 jedynie kumplowi supre robił na 700ps
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: deejeys »

U mnie były nowe panewki, inne wałki (z innego silnika) i tak dalej, no generalnie tylko pierścienie nie były wymienione. Wszystko inne nowe (panewki, uszczelki, uszczelniacze) a reszta w dobrym stanie z różnych silników.

Co do strojenia... No nie wybrałbym osoby do której mam bardzo daleko. I to Ci powie wiele osób pewnie. W kwestii EMU i itp zawsze może się okazać coś do poprawy, gdzie jeszcze wielu tunerów zakłada hasło, żeby im ktoś nie "kopiował" softu... I jak Ci coś padnie to dymaj tyle km zostawić auto. Jeżeli ktoś wystroił realne 700 koni w JZ to takie M50 będzie dla niego banałem. Popytaj tylko czy nie wysadza silników po jego strojeniu tego tunera i tyle... :) Bo wiesz jak jest, jeden stroi bezpiecznie inny wyciska ostatnie soki z pieca ;)
Z upływem czasu coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że EMU nie jest jakoś mega dopracowane.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

Na stronie ma głównie jakieś golfy turbione r32 itp jeśli o to chodzi piszą ze git to robi
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: farmer91 »

Jedź do Koszalina, Marcin robił kilka m50 turbo i nie tylko, z ciekawszych fur to stroi i ogarnia całą elektrykę łącznie z nowymi wiązkami całego teamu X Drift King Team, gdzie jeździ e46 z lsx -em i kompresorem Magnusona które krzesa jakoś 800km 1100nm +. I tak jak mówi Dawid, tuner z drugiego końca polski to tak średnio na początek, bo w razie problemów to kawał drogi...
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

https://images89.fotosik.pl/244/47e3c3cf176b5e4a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Poszlo do przodu chociaz dlugo to trwalo. Prawie 2 miechy u lakiernika ale jest :clap:
ogarnialem technicznie zeby powoli stroic czyli w poniedzialek.
Emu podlaczone jutro musze podlaczyc jeszcze egt iczujniki stuku. Mapa startowa z ekumasteta, odpala a tragicznie kopci i nie chce chodzic bez dodania gazu. Mysle ze to przez duze wtryski... musze sie ogarnac troche w kompie to bym zmniejszyl dawki mimo ze w poniedzialek strojenie moglbym juz wkrecic odpowiednie swiece a tak pewnie od zalania szlak je trafi

ogolnie bylo przez ten czas troche pierdol do zrobienia... hamulce dyfer duzy itp itd tak zeby sie dalo przejechac. Poprawilem dolot tzn wspawalem dodatkowy krociec do krokowki. Ogolnie porobilem sporo pierdol ale niezbednych.

o co chodzi na tym forum ze nie idzie zdjec wklejac jak dawniej...
ODPOWIEDZ