(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 25 gru 2018, o 08:38

widze nie zrozumiales... :blink2:

w jakims swoim 2t kiedys pasowalem tlok na 0.04
ile tu luzu zrobic? jak z waszego doswiadczenia to wychodzi? jest mieso zeby szlifowac tuleje pod te 0.06-0.08 czy raczej brakuje. jakie jest ori pasowanie? Blok wyglada na niezbyt zuzyty
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez gadziuWLKP » 25 gru 2018, o 09:56

Mi doświadczone osoby doradzały 0,06 do 0,08 pasowania pod turbo, ja zrobiłem 0,045-0,060 bo na tyle pozwalał blok - nie był idealnie prosty, tym bardziej że to stroker na 2,8 a tłoki były używane n54b30a wg projektu alka22. Byly osoby, które mówiły, żeby nie strokować w tak starym silniku jakim jest M50b25, zrobiłem, docieram (dopiero 350 km), jest ok, ale wolne obroty są niestabilne. Zobaczymy czy się nie rozleci . Jakbyś miał mało wytarty blok, to są jeszcze bużetowe tłoki m52b28 o wymiarze 83,955. Zadzwoń sobie do FTWL lub K64 porozmawiać, mają duże doświadczenie. Dobrze byłoby jakbyś już wiedział jaki będziesz miał wymiar wszystkich cylindrów po honowaniu.
gadziuWLKP
Forumowicz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Gniezno

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez Miś » 25 gru 2018, o 15:08

Wszystko zależy od tłoka i przeznaczenia auta/wizji na docieranie krótkie lub długie. Zrobienie ponad 0,05mm luzu w Twoim przypadku (tłok M44) to głupota, będzie wycierało cylindry i kołysało tłoki na płaszczu.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 27 gru 2018, o 09:33

Ok jeśli nie uda mi się na dobre pasowanie przy tłokach m52 to będę szukal te z M44b
I tak:
Jakie pasowanie z m52
Jakie z M44
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez kat23 » 27 gru 2018, o 21:16

ja mam pasowanie 6 setek na m44 i śmiga juz z 3 lata i przebiegiem około 30 tysi na 1 barze gdzie miałem tylko jedną awarię ale to przez jeden z komponomentów instalacji paliwowej.
kat23
Turbo-Team
 
Posty: 228
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 13:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 2 sty 2019, o 20:56

blok pomalowalem i tak jak mowilem wywiozlem dziada do Poznania... kumpel ma na dniach zaufanym magikom dostarczyc go na sprawdzenie osiowosci walu, bloku+jego splanowanie i na spasowanie tlokow. Spasowanie zlecilem na 0.04 nawet jesli sie uda(git?) max 0.08 Jesili mialoby byc luzniej niz 0.08 maja dac znac i bede myslal wtedy o kutych chociaz jak na pierwszy projekt troche szkoda mi kasy bo cos czuje ze i tak sie rozpierdyli ten silnik... wiec bardziej myslalbym o tych z m44b19 chociaz kosmos zeby to dostac.
farba poliuretan ciemno stalowy
Obrazek
Obrazek

teraz dlubie dalej bude strasznie mozolne... pasuje dokladniej jeszcze caly pysk i rozbieram powoli bude do mycia i szlifowania...
lakiernik krzyknal 10tysia za zmiane koloru wiec skoro sporo w zyciu malowalem to stwierdzilem ze bagaznik, komora silnika, drzwi od srodka maska i klapa tyl nie musi byc w komorze i moze byc prysniete przeze mnie :heh: //
chociaz z 2-3k zaoszczedze... a podejrzewam ze dokladniej zrobie ta komore niz oni...
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez caserwis » 3 sty 2019, o 12:03

No to się narobisz jak po lakierniku będziesz domalowywał środki lepiej teraz je ogarnij a na lakierke wyślij już z ogarnietymi bebechami
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 604
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 sty 2019, o 20:07

no taki jest plan... ogarne wszystko, odmaluje komory itp i na koniec chyba nawet juz po jazdach probnych pojdzie do malowania z zewnatrz
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 4 sty 2019, o 21:57

pany podpowie mi ktos na temat skrzyn...? getrag wytrzymuje te 400+ czy nie jesli tak to jaki?
u kumpla lezy ZF 1053 401 098 to z jakiegos tdsa? jesli tak to jaki szukac dyfer? nada sie? tam wtedy jest duzy krzyzak? jakies patenty na zostawienie walu ktory mam czy wtedy mus zmiany walu i dyfra na duza glowe?
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez Seboo » 4 sty 2019, o 22:32

Na 400+ to skrzynia raczej ZF ale z benzyny. Z diesla jest przechylona wzgledem silnika i bedziesz musial przerabiac i łape skrzyni i wybierak... gra chyba nie warta świeczki. Skrzynia ZF ma duzy krzyzak. Kupujesz wał od e36 M52b28 na duzym krzyzaku i bangla. Dyfer z mała głową na 400+ to chyba tez za malo. Ja juz uwaliłem jedną duża głowe i jedna skrzynie ZF takze raczej gorszego setup-u nie ma co wpychac bo sie zaraz rozleci. :oops:
Seboo
User
 
Posty: 128
Dołączył(a): 10 lip 2015, o 22:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez gadziuWLKP » 5 sty 2019, o 08:12

Seboo, mozesz napisac jak sie Tobie rozleciala skrzynia i dyfer to czy zablokowalo tobie kola? Wiesz jak to sie dzieje przy awariach typowych tych elementow?
gadziuWLKP
Forumowicz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Gniezno

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez Seboo » 5 sty 2019, o 09:00

Skrzynia zaczęla niemiłosiernie wyć na 3 i 4 biegu tak ze nie slyszalem wlasnych myśli :oops: . Zmieniłem na druga, jakiś czas było ok po czym dyfer sie odezwal. Objaw ten sam co ze skrzynia z tym ze caly czas. :frusty: :frusty:
Nic nie blokowalo ale z racji wyzej wymienionych usterek strach bylo tym jezdzic. Po inspekcji dyfra okazalo sie ze zęby sa lekko podcięte ale do jakiegokolwiek ich wymielenia czy tez zablokowania bylo jeszcze jak z tąd do Las Vegas albo i dalej :blink2:
Płyny eksploatacyjne oczywiscie w odowiednim napelnieniu jak i klasyfikacji. W dyfrze 75w140 z racji szpery.
Seboo
User
 
Posty: 128
Dołączył(a): 10 lip 2015, o 22:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez JONDEK » 9 sty 2019, o 20:20

kurna pany zacznam miec dosc tych bmkowcow... Co nie kupie uzywane to uj wie co za scierwo biore... okazuje sie teraz ze zawiozlem blok i wal z tlokami ktore kupilem i nie sa one od tak jak bylo mowione 528 tylko od 523i... no poprostu rece opadaja...
i teraz tak:
1 opcja skladac na ori tloka i wale z mojego m50b25
2. kupowac wal i tloki 52b28 ale to tylko i wylacznie od was z forum jesli ktos by mial w bdb stanie bez sciemy
3. kucizna chociaz to mnie troche juz cenowo jednak dotyka

co do 1 opcji mam jakies leki ze to 2,5 bedzie slabo dmuchac i jezdzenie bedzie upierdliwe... np moc dopiero od 4 tys rpm
co do kucia czy procz kupienia tych korb i tlokow jest jakis jescze ukryty koszt?
Avatar użytkownika
JONDEK
User
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 wrz 2018, o 06:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez deejeys » 9 sty 2019, o 21:30

Szukaj setu 2.8 . Serio, ja teraz żałuję, że zostałem przy 2.5 litra. Trzeba więcej dmuchać, większe ryzyko awarii. Pojemności nigdy za wiele.
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Postprzez Miś » 9 sty 2019, o 23:36

Mierz skok jak kupujesz, idź w większą pojemność, więc ja też jestem za 2800ccm.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości