Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez Miś » 21 lis 2018, o 13:42

deejeys napisał(a):To jest to z czego mnie wyleczyli tu na forum. Nie ma sensu bawić się z srylion sterowników i kabli i trudne do przewidzenia zachowanie... Jak już bawić się w dmuchanie takiego pieca to raczej warto dołożyć ten hajs i postawić to na emu / ms. Temat z ciekawości obserwuje, ciekaw jestem czy będzie z tego moc.

Jasne, gość chce X3 turbo na daily, tutaj stand alone sprawdzi się jak majtki u szlaufa. Od lat oglądam te genialne projekty daily na stand alone, działa po prostu wszystko, kulturka pracy, abs, eps, tcs, abc, xyz...
W rzeczywistości to ZAWSZE takie coś to kibel i NIGDY nie działa wszystko poprawnie jak na serii, a do tego możliwości diagnostyki kończą się wizytą u tunera za każdym razem (o ile łaskawie znajdzie czas i chęci na takie leczenia) i zamiast odczytem błędów to telekomunikacją z oscyloskopem.

Piszę z doświadczenia, nie jestem małym hejterkiem tylko realistą, kluczem dla mnie w życiu są pewne, sprawdzone rozwiązania, a nie bujanie w obłokach.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez caserwis » 22 lis 2018, o 15:26

No dobra to co proponujesz tak z ciekawości pytam bo na tych stend alołn emu strusiach i innych świniach nie znam się nic.
Interesuje mnie tylko czy jest urządzenie po normalnych pieniądzach co to obsłuży.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 604
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez deejeys » 22 lis 2018, o 15:56

Jak uważasz, ja tam znam trochę szlaufów i z opowieści wiem, że majtki noszą.

Nie wiem jak z tą diagnostyką, może na świni jest łatwiej ale... To X3, z silnikiem S54 który w serii już wymaga troski, tu jest swap do innej budy i plan na turbo... Jeszcze jakieś wartości typu 800 koni, gdzie wiele projektów widziałem zaczętych na S54 i jakoś łatwo się tam tych 500 nie przekracza, wielu motory ubiło, wielu do dziś w garażu się głowi jak to poskładać. Silnik drogi, kupić dobry ciężko. Remont kosztowny... I ten temat strojenia, oczywiście można krzyczeć na SA, ale dla mnie jest to jakieś sensowne rozwiązanie - uważasz, że znasz lepsze - zaproponuj i tyle. Tak jak wiele jest aut w dziale "projekty" tak wiele jest wersji na ich wykonanie. Złotego środka nie ma.
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez caserwis » 22 lis 2018, o 17:51

[quote="deejeys"]Jak uważasz, ja tam znam trochę szlaufów i z opowieści wiem, że majtki noszą.

Tylko w zime :śmiech:
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 604
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez e83 2,5i » 22 lis 2018, o 19:07

Panowie, spokojnie jak na razie to wał w bloku wylądował i prawdopodobnie to tyle , bo święta za pasem.
Deejeys, mój cel to 500-600 KM i tyle wyciągają na kompresorach z ori mss, więc myślę, że na turbo też się da. Powiem tylko maximupsi.
e83 2,5i
User
 
Posty: 86
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 18:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez deejeys » 22 lis 2018, o 21:01

Tak i te ori kompresorem ess i dedykowanym ecu wyciągają kopyta aż miło. Niestety mało kto pisze w internecie o fuckupach ale jak się człowiek trochę popyta to można dotrzeć do takich informacji.
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez Miś » 23 lis 2018, o 18:46

Dobre statystyki bezawaryjności ma koleś, który sam stroi na ori ecu doładowane kompresrem E46stki M3:
https://www.youtube.com/watch?v=01NNdFaLAC8
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez e83 2,5i » 18 sty 2019, o 10:16

Czy warto stosować coś takiego?
...zwłszcza z uszczelką athena?
Obrazek
e83 2,5i
User
 
Posty: 86
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 18:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez Miś » 18 sty 2019, o 10:53

Nie wiem, ale skup się na ustawieniu fire ringsów idealnie względem osi każdego cylindra. ;)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez ecru » 4 mar 2019, o 16:55

deejeys napisał(a):Jasne, gość chce X3 turbo na daily, tutaj stand alone sprawdzi się jak majtki u szlaufa. Od lat oglądam te genialne projekty daily na stand alone, działa po prostu wszystko, kulturka pracy, abs, eps, tcs, abc, xyz...
W rzeczywistości to ZAWSZE takie coś to kibel i NIGDY nie działa wszystko poprawnie jak na serii, a do tego możliwości diagnostyki kończą się wizytą u tunera za każdym razem (o ile łaskawie znajdzie czas i chęci na takie leczenia) i zamiast odczytem błędów to telekomunikacją z oscyloskopem.


Jak już dywagujemy, to jestem tego samego zdania. Nic nie zastąpi oryginalnego DME jeżeli chcemy użytkować ten samochód na co dzień a naszym celem nie jest jakaś kosmiczna moc. MSS54 spokojnie na MAF'ie jest w stanie ogarnąć turbo. Najprostszym rozwiązaniem byłoby dołożenie do tego sterowania samym doładowaniem np. jakąś świnką.

Można wykorzystać też mapy zaworu przewietrzania baku. Robiliśmy tak dla sterowników MS42 i MS43 przy doładowanych M54 i M52TU i fajnie to działa, ale niestety ma jedną wadę polegającą na braku sprzężenia zwrotnego i turbo potrafi nie utrzymać zadanego doładowania. Silniki strojone na oryginalnych sterownikach osiągały moce na poziomie 400-500KM bez utraty komfortu użytkowania i z zachowaniem wszelkich funkcji w tych sterownikach zaimplementowanych.

Innym pomysłem jest zrobienie konwersji z MSS54 na MSS54HP i całość wystroić na sofcie od CSL'a który nie ma już MAFa tylko MAP, jest przy tym trochę pracy, ale dalej nie rozwiązuje to problemu sterowania doładowaniem, zmieni tylko strategie tuningu FI.

Ostatnio zakładaliśmy kilka kompresorów ESS'a w tym do S54 i S65 i sposób w jaki jest modyfikowany soft przez tego tunera daje olbrzymi zapas i pokazuje jak niewiele trzeba by te silniki przyjmowały doładowanie. Kompresor jest nieco łatwiejszy, ale od pewnego czasu ESS wycofało się z kompresorów śrubowych i stosuje 'centrifugal', których zachowanie jest bardzo podobne do turbo. Spokojnie więc da się to zrobić na oryginalnym sterowniku. Jest to trudniejsze i wymaga więcej fachowej wiedzy, ale kultura pracy tego silnika w codziennym użytkowaniu (chociażby ze względu na dziesiątki algorytmów regulujących zachowanie silnika w najmniej przewidywalnych stanach) na pewno będzie większa niż przy zastosowaniu SA.
Avatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
 
Posty: 71
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 18:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez e83 2,5i » 5 mar 2019, o 06:23

Rozważam zakup mss54hp i dołożenie eboost2 do kontroli turbo. Choć silnik prawie gotowy odłożyłem go na bok i kombinuję jak uruchomić skrzynie 8hp.
e83 2,5i
User
 
Posty: 86
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 18:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Postprzez Miś » 5 mar 2019, o 14:41

Brak sprzężenia zwrotnego w układzie doładowania to najmniejszy problem, nie widzę powodu, by tak się czepiać tego zagadnienia.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości