E36 Coupe M50B30 AMP44 GT3582
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
E36 Coupe M50B30 AMP44 GT3582
Siemano,
Na forum jestem już od lat, zbudowałem i wystroiłem ze znajomymi wcześniej już kilka doładowanych silników, ale zawsze miałem albo mało czasu, albo pieniędzy na swój.
Tej zimy udało się coś tam poskładać
Nadwozie to E36 coupe z 1996 roku, kupione w ori lakierze jako 320i ze szperą i fioletowym wnętrzem, wyprute do zera, wnętrze zmienione na czarne, potem wpadło hydro, kubełek, i mniejsza kierownica, a auto zostało street driftem, które nie boi się toru wyścigowego
M50B25 Vanos pochodzący oryginalnie z E34 - wyremontowany kiedyś w Niemczech z nabitymi plombami itd. Kupiony za 1400zł jakieś 7 lat temu
Silnik:
M50B25TU odprężony przekładką 8,5:1
- głowica po pełnym remoncie, nowe co się da
- nowe panewki korbowodowe
- wszystkie nowe uszczelki
- termostat 71*C
- aktualnie wlane 5W50 Elf wg zalecenia Coobcio Garage
Napęd:
- skrzynia duży ZF z shortshifterem, zmienione sprężynki zwrotne i mix oleju wg mojego autorskiego przepisu
- sprzęgło jednomas M50 + docisk M57 + tarcza wyczynowa od CYBUL Radical Solutions
- wał 325tds
- dyfer 100% 3,64 (przełożenie włożone z dyfra E34)
- półosie 328i
Zawieszenie:
- przód gwint MTS Gold + adaptery skrętu SAS
- tył amortyzatory Koni Sport z E30 z regulacją + sprężyny custom na zamówienie
- poliuretany
- regulowane wahacze tylne
Hamulce:
- przód 325mm z E46 330d
- tył E36 328i z wpiętą hydrołapą w układ
Układ wydechowy
- kolektor FTWL
- turbo T04E
- wydech kwas 2,5? na jednym tłumiku przelotowym z WOBO
Układ dolotowy:
- FMIC 550x230x65
- póki co dolot z silikonów z braku czasu
- usunięta odma, filtr węglowy
- MBC ProPerfect
- BOV ProPerfect
Układ paliwowy
- wtryskiwacze Siemens Deka 630cc na seryjnym regulatorze
- chińska tuningowa pompa paliwa 320lph
Elektronika:
- seryjny motronic + Ecumaster DET3 FIT
- zegary EGT, AFR, boost
Auto odpalone, samo wjeżdża i wyjeżdża z warsztatu, brakuje filtra powietrze i silikonu na przepustnicę. Mam nadzieję do końca tygodnia wstępnie podstroić na drodze i dolizać na hamowni obciążeniowej.
Auto w sezonie 2018 było regularnie driftowane z silnikiem NA.
Silnik schował się przed mrozami w warsztacie na stojaku, gdzie został odczyszczony i odmalowany lakierami VHT.
Turbo T04e z wbudowanym WG jest de facto większe niż GT3076... Ale udało się wsadzić jako TOP.
W międzyczasie zostały wspawane mocowania tylnego wózka.
Tarcza sprzęgła od Cybul Radical Solutions, podobno daje rade, a nawet jest półsprzęgło bezproblemowo.
Wydech i DP zrobiony za barter przez mojego kumpla w RPM Custom.
IC narazie będzie na silikonach, bo brak totalnie czasu na spawanie, a 27 kwietnia chciałbym już odbyć pierwszy trening.
Auto jest już praktycznie kompletne, ale na tym stanęły moje zdjęcia Jutro dorzucę aktualne fotki.
Na pierwszy trening myślę o próbie na 0,7-0,8b, docelowo 1,1-1,2b. Ile wyjdzie? To się na pewno okaże na hamowni
Co z tego wyjdzie? Zobaczymy
Stay tuned B)
Na forum jestem już od lat, zbudowałem i wystroiłem ze znajomymi wcześniej już kilka doładowanych silników, ale zawsze miałem albo mało czasu, albo pieniędzy na swój.
Tej zimy udało się coś tam poskładać
Nadwozie to E36 coupe z 1996 roku, kupione w ori lakierze jako 320i ze szperą i fioletowym wnętrzem, wyprute do zera, wnętrze zmienione na czarne, potem wpadło hydro, kubełek, i mniejsza kierownica, a auto zostało street driftem, które nie boi się toru wyścigowego
M50B25 Vanos pochodzący oryginalnie z E34 - wyremontowany kiedyś w Niemczech z nabitymi plombami itd. Kupiony za 1400zł jakieś 7 lat temu
Silnik:
M50B25TU odprężony przekładką 8,5:1
- głowica po pełnym remoncie, nowe co się da
- nowe panewki korbowodowe
- wszystkie nowe uszczelki
- termostat 71*C
- aktualnie wlane 5W50 Elf wg zalecenia Coobcio Garage
Napęd:
- skrzynia duży ZF z shortshifterem, zmienione sprężynki zwrotne i mix oleju wg mojego autorskiego przepisu
- sprzęgło jednomas M50 + docisk M57 + tarcza wyczynowa od CYBUL Radical Solutions
- wał 325tds
- dyfer 100% 3,64 (przełożenie włożone z dyfra E34)
- półosie 328i
Zawieszenie:
- przód gwint MTS Gold + adaptery skrętu SAS
- tył amortyzatory Koni Sport z E30 z regulacją + sprężyny custom na zamówienie
- poliuretany
- regulowane wahacze tylne
Hamulce:
- przód 325mm z E46 330d
- tył E36 328i z wpiętą hydrołapą w układ
Układ wydechowy
- kolektor FTWL
- turbo T04E
- wydech kwas 2,5? na jednym tłumiku przelotowym z WOBO
Układ dolotowy:
- FMIC 550x230x65
- póki co dolot z silikonów z braku czasu
- usunięta odma, filtr węglowy
- MBC ProPerfect
- BOV ProPerfect
Układ paliwowy
- wtryskiwacze Siemens Deka 630cc na seryjnym regulatorze
- chińska tuningowa pompa paliwa 320lph
Elektronika:
- seryjny motronic + Ecumaster DET3 FIT
- zegary EGT, AFR, boost
Auto odpalone, samo wjeżdża i wyjeżdża z warsztatu, brakuje filtra powietrze i silikonu na przepustnicę. Mam nadzieję do końca tygodnia wstępnie podstroić na drodze i dolizać na hamowni obciążeniowej.
Auto w sezonie 2018 było regularnie driftowane z silnikiem NA.
Silnik schował się przed mrozami w warsztacie na stojaku, gdzie został odczyszczony i odmalowany lakierami VHT.
Turbo T04e z wbudowanym WG jest de facto większe niż GT3076... Ale udało się wsadzić jako TOP.
W międzyczasie zostały wspawane mocowania tylnego wózka.
Tarcza sprzęgła od Cybul Radical Solutions, podobno daje rade, a nawet jest półsprzęgło bezproblemowo.
Wydech i DP zrobiony za barter przez mojego kumpla w RPM Custom.
IC narazie będzie na silikonach, bo brak totalnie czasu na spawanie, a 27 kwietnia chciałbym już odbyć pierwszy trening.
Auto jest już praktycznie kompletne, ale na tym stanęły moje zdjęcia Jutro dorzucę aktualne fotki.
Na pierwszy trening myślę o próbie na 0,7-0,8b, docelowo 1,1-1,2b. Ile wyjdzie? To się na pewno okaże na hamowni
Co z tego wyjdzie? Zobaczymy
Stay tuned B)
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Zapowiada się dobrze
Czekam na filmy i kreski ;D
Czekam na filmy i kreski ;D
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Czy wg Ciebie ten IC 230 da radę ochłodzić powietrze? Też bym chętnie w taki poszedł ale jakoś nie znalazłem info czy do 2.8 i 1 bar wystarczy.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Dwóch kolegów z ekipy ma dokladnie te same intercoolery (M52B28TU @ 1b również) i problemów z temp w dolocie nie było, nawet mimo upalania w lato przy 34*C na zewnątrz
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Co to za mix masz wlany do skrzyni??
Ja do getraga z lekkim jednomasem mam zalany mix
Pół 0.6l atf liqui i 0.6l 75w140ls motul.
Skrzynia ciszwj pracuje i biegi lepiej wchodzą.
Ja do getraga z lekkim jednomasem mam zalany mix
Pół 0.6l atf liqui i 0.6l 75w140ls motul.
Skrzynia ciszwj pracuje i biegi lepiej wchodzą.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
75W90 do seryjnego przelewu, a dodatkowo dolałem z pół litra ATF'a jak skrzynia leżała na boku na podłodze Nie słychać tak bardzo tego charakterystycznego grzechotu na jednomasie i skrzynia ogółnie pracuje ciszej. Testowałem to już u znajomego w M52B28TU z turbiną i cały sezon w drifcie dostawała solidne baty i kopy a i 250km/h nie było jej straszne - zdało egzamin, więc u siebie zrobiłem to samoPan. B pisze:Co to za mix masz wlany do skrzyni??
Ja do getraga z lekkim jednomasem mam zalany mix
Pół 0.6l atf liqui i 0.6l 75w140ls motul.
Skrzynia ciszwj pracuje i biegi lepiej wchodzą.
Jeszcze wystający wydech
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 8 cze 2010, o 19:42
- Imię: Szymon
- lokalizacja: Suwałki
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
U mnie po zalaniu takich miksów skrzynia niestety zgrzytała przy szybszej zmianie biegów jak olej nie był dobrze rozgrzany więc w obawie o synchronizatory zalałem atf-a tak jak ma być i pogodziłem się z " grzechotką" na jałowym
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Jeszcze trochę brak porządku pod maską, ale silnik pracuje, wkręca się do odcięcia i nawet jeździ, jednak problemy z hamulcami wykluczyły możliwość strojenia na drodze przez weekend. Mam nadzieje, że na długi weekend majowy już zapale opony na trójce
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Muszę sobie wyrobić nawyk zapisywania logów, ale z pamięci o ile się nie myle to w drifcie nie przekraczaliśmy w weekend 25-35*C IAT.gadziuWLKP pisze:Czy wg Ciebie ten IC 230 da radę ochłodzić powietrze? Też bym chętnie w taki poszedł ale jakoś nie znalazłem info czy do 2.8 i 1 bar wystarczy.
Wielu widziało pewnie posty na RF, ale wrzucę tutaj bo może nie każdy bywalec turbobmw tam zagląda.
Motronic 3.3.1 + DET FIT na map sensorze. Jest problem z jazdą powyżej 5500RPM. Całą sobote przelataliśmy po torze z odcinką na 5400RPM i żadnych problemów.
Jednak gdy silnik przekroczy tylko 5500RPM to zaczynają dziać się cuda, sterownik przechodzi na jakąś mocno wycofaną mapę zapłonu - czuć jakby otworzył się spadochron i zapłon cofa się z 21* do 8* BTDC. Auto chwile pofaluje na wolnych, pochodzi jakby na 5 cylindrów, a po chwili wszystko wraca do normy i można dalej katowac jak się chce byle nie przekraczać 5500RPM.
Zostały już zrobione wszystkie możliwe kombinacje sprzętowo - programowe, DME nie widzi jakichś dziwnych błędów (tylko wtryskiwacze).
Poniżej mała część z tego co zostało zrobione, a co nie pomogło:
- podmieniony DME
- podmieniony DET3
- podmienione koła pasowe i czujnik wału
- podmieniony świece i cewki
- jazda z konwersją (w kilku wersjach) i bez konwersji.
- jazda z VSS i bez VSS
- odpięte stukowce
- odpięty VANOS
- odpięty czujnik wałka
- przyspieszony mocno zapłon powyżej 5500RPM
Jakieś pomysły? Czasami da się dokręcić go do 6500RPM na 1 oraz 2 biegu, ale na 3 biegu ZAWSZE jest kaplica powyżej 5500RPM.
Konrad, jeśli coś pomyliłem to popraw mnie.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Czego ja nie robiłem już w tej sprawie
- wszędzie nowe masy porobione
- wtryski czy Bosch 440cc (nowe z IC) czy też 630cc Deki (nowe z IC)
- AFR ustawiałem od 9 do 13
- zapłon czy dam -10 czy +10 ten sam problem
- regulator cisnienia paliwa (odpiety/zapiety)
- nowe czujniki temperatur
- wszelakie ustawienia w DET3 konsultowałem osobiście podczas własnoręcznego strojenia z ludźmi mocno doświadczonymi w strojeniu BMW
- wykluczone zakłócenia z zapalniczki czy osobnych źródeł
- dwa akumulatory
Ostatnia rzecz której jeszcze nie sprawdziłem to alternator, podobno może on siać jakieś zakłócenia.
Na postoju ten problem pojawia się właściwie 50/50, nieregularnie. Pod obciążeniem zawsze.
Odcinka ustawiona 5400 i auto upala drift na trzecim biegu z oponami 225/40/17, czyli moc jakaś jest, ale co to za jazda z użytecznymi 2500 obrotów, to nie miał być diesel
Intercooler daje radę, nie widziałem IAT powyżej 40* na logach, ale zobaczymy jeszcze jak przyjdą upały.
- wszędzie nowe masy porobione
- wtryski czy Bosch 440cc (nowe z IC) czy też 630cc Deki (nowe z IC)
- AFR ustawiałem od 9 do 13
- zapłon czy dam -10 czy +10 ten sam problem
- regulator cisnienia paliwa (odpiety/zapiety)
- nowe czujniki temperatur
- wszelakie ustawienia w DET3 konsultowałem osobiście podczas własnoręcznego strojenia z ludźmi mocno doświadczonymi w strojeniu BMW
- wykluczone zakłócenia z zapalniczki czy osobnych źródeł
- dwa akumulatory
Ostatnia rzecz której jeszcze nie sprawdziłem to alternator, podobno może on siać jakieś zakłócenia.
Na postoju ten problem pojawia się właściwie 50/50, nieregularnie. Pod obciążeniem zawsze.
Odcinka ustawiona 5400 i auto upala drift na trzecim biegu z oponami 225/40/17, czyli moc jakaś jest, ale co to za jazda z użytecznymi 2500 obrotów, to nie miał być diesel
Intercooler daje radę, nie widziałem IAT powyżej 40* na logach, ale zobaczymy jeszcze jak przyjdą upały.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Dlatego właśnie preferuję Siemensa zamiast Boscha, jednak i mimo wszystko, bo oprócz drogich czujników ma 100 razy lepszą diagnozowalność/remapowalność/stabilność pracy/szybkość procka/obsługę stuku/kulturę pracy/bezawaryjność. :(
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Właśnie najlepsze i najśmieszniejsze jest to, że mam na warsztacie drugi identyczny setup, ale na MS41 M52B28 (to samo turbo, wtryski, IC, kolektor itd) i wkręca się do 7000 jak wściekły Ten MS41 okrzyknięty kiedyś tak problemowym przy turbo Ale o tym wiesz, bo sam maczałeś w tym palceMiś pisze:Dlatego właśnie preferuję Siemensa zamiast Boscha, jednak i mimo wszystko, bo oprócz drogich czujników ma 100 razy lepszą diagnozowalność/remapowalność/stabilność pracy/szybkość procka/obsługę stuku/kulturę pracy/bezawaryjność. :(
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Wcześniej trafiały mi się same Motronic w wersji 3.1 i tam DET działał idealnie. Zaskoczył mnie trochę ten 3.3.1.Miś pisze:Dlatego właśnie preferuję Siemensa zamiast Boscha, jednak i mimo wszystko, bo oprócz drogich czujników ma 100 razy lepszą diagnozowalność/remapowalność/stabilność pracy/szybkość procka/obsługę stuku/kulturę pracy/bezawaryjność. :(
Wkrótce odpalam identyczny setup jak Konrada i zobaczymy czy ten sam problem wystąpi. Jeśli tak, to zostaje EMU lub przejście na wiązkę i ECU 3.1. Ewentualnie dalsza walka z próbą wyeliminowania tego problemu.
Mi to wygląda na jakiś problem wyłącznie z DME i przechodzeniem na inną mapę. No bo co ma cofać zapłon? Na dodatek to się dzieje zawsze powyżej 5500RPM jak od linijki, nigdy na niższych i nigdy na wyższych obrotach.
W silniku jest wsadzony termostat 70*C ale zagrzewaliśmy go na próbę do +90*C i nic to nie zmieniało.
Chętnie przygarniemy jakiekolwiek pomysły. Jedyny jeszcze nie wykorzystany to sprawdzenie jak auto będzie jechać w trybie N/A z odpiętym dolotem.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
A wydajnosc pompy paliwa? Nie brakuje wam tam przypadkiem wahy?
Miałem podobny problem jak auto bylo jeszcze N/A. Objawem byl brak mocy po pierwszym pociagnieciu do odcinki. Dlugo walczylem po czym odpuscilem walke. W czasie uturbiania okazalo sie ze poprzedni właściciel Janusz zalozyl na wpół żywą pompe paliwa ze szrotu od Kadeta 1.2
Miałem podobny problem jak auto bylo jeszcze N/A. Objawem byl brak mocy po pierwszym pociagnieciu do odcinki. Dlugo walczylem po czym odpuscilem walke. W czasie uturbiania okazalo sie ze poprzedni właściciel Janusz zalozyl na wpół żywą pompe paliwa ze szrotu od Kadeta 1.2
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25 Vanos + T04e
Można zejść z AFR nawet na 8 w tym przedziale, więc to nie to. Pompa nowa.