E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Coś się dzieje, jakieś wskazówki przed pierwszym odpałem? Plan mam taki żeby odpiąć pompę paliwa, i kręcić rozrusznikiem co najmniej pół minuty, oraz żeby olej poleciał przez węża spływu oleju z turbo

Obrazek Obrazek Obrazek
darmowe zdjęcia na allegro
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: gadziuWLKP »

Jeżeli robiłeś cały remont i silnik jest suchy to pół minuty może być za mało. Zrób jak piszesz, kontrolka ciśnienia oleju musi zgasnąć przed odpaleniem.
Na marginesie, napisz później jak z twoim wydechem - czy nie jest za głośny.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

gadziuWLKP pisze:Jeżeli robiłeś cały remont i silnik jest suchy to pół minuty może być za mało. Zrób jak piszesz, kontrolka ciśnienia oleju musi zgasnąć przed odpaleniem.
Na marginesie, napisz później jak z twoim wydechem - czy nie jest za głośny.
Z kontrolą to może być problem bo ona zawsze gasla pół minuty po odpaleniu :heh: czujnik standardowo chyba nie najlepszy
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kuba_Aero »

Jak będziesz odpalał, to po prostu odepnij kostke od serownika gazowego. Wtedy nie pójdzie Ci sygnał na wtryski benzynowe ani gazowe.
Podczas kręcenia dmuchnij lekko w odmę. Naciskając na lustro oleju w misce będzie mu łatwiej dojść do pompy.
U mnie w M42 prawie rozebrałem dobry silnik, bo kontrolka nie chciała zgasnąć, śmiało kręć i dmuchaj w odmę (może byc ustami, żeby kompresorem nie wypchnąć uszczelniaczy na wale)
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

Czujnik późno gaśnie od ciśnienia oleju, bo większość podstawek jest zużyta i cofa się olej z filtra do miski przez noc.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: JONDEK »

mam ten sam problem ze jak postoi to przy odpaleniu kontrolka zgasnie po 2-3s dopiero. Troche to denerwuje
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Miś pisze:Czujnik późno gaśnie od ciśnienia oleju, bo większość podstawek jest zużyta i cofa się olej z filtra do miski przez noc.
Z tego co pamiętam to nie zależnie czy po nocy czy zaraz po zgaszeniu odpalam i pół minuty około zawsze musiałem czekać aż zgaśnie
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Póki co docieram, nie przekraczam 2.5tys obr przez pierwsze 100km, jeśli o wydech chodzi to jest cisza, bardzo przyjemnie brzmi, WG się nie otwiera jeszcze
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Auto wystrojone na 1,25b opadające na 1,20 i przy odcięciu 1,15, ostatecznie gotowe. Na każdym asfalcie na 15" 195 lub 16 205 gubi trakcje z gazu na drugim biegu na prostej, dyfer 3,38, na niektórych asfaltach oraz oponach (głównie 185) zapala też trójkę, w drifcie zapinam też czwórkę ale to jest max bo już do końca nie dokręci.
Spalanie lpg w trasie 10l przepisowa jazda 4 osoby. do 2,5tyś obr chodzi jak seria, od 3 zaczyna być czuć moc, przy 3,5 się otwiera WG a od 4 tyś obr zapala się dwójka i tak już do 6900. Troszkę chyba późno (Borg Warner Twin scroll s200sxe, kolektor Twin scroll) porównując kumpla budżetowy projekt na chińskim turbo i najzwyklejszym kolektorze 328i (wstaje mu niecałe 1000 rpm wcześniej) ale nie będę się opierał na dupohamowni, poczekam na wykres, przy strojeniu nie było sprzętu do tego akurat.
Dodatkowo dwie mapy przełączane z guzika, jedna słabsza na stałe upalanie 0,95b a druga max 1,25b na normalne jazdy i na miasto.
WG w atmo to była świetna decyzja, poniżej 3,5 tyś się nie otworzy, a nawet jak się otworzy to niema tragedii, da się po mieście jeździć.
Z lpg jest podobnie, pod pełnym obciążeniem przy 3,5 tyś przełącza się z lpg na PB, jeśli ktoś wie o co chodzi to zauważy delikatne szarpnięcie, ale ostatnio sam przestałem to zauważać, nie jest to uciążliwe.

P.S. Przegrodę w kolektorze doprowadziłem do WG ok 1mm od języczka WG, a ta dziurka przy bokach przegrody od spawu (zdjęcie poniżej) jakoś wpływa na działanie Twin scrolla czy nie znacznie i nie zawracać sobie tym głowy?

https://www.youtube.com/watch?v=KhhkovXcUsg" onclick="window.open(this.href);return false; - Auto znajomego jak co, wygląda tak samo jak moje, z tym że ja jeżdżę tylko po zamkniętych placach ;)

Mam problem z dodaniem zdjęć na fotosiku, próbowałem z 15min na 5 różnych sposobów, więc pozostaje po staremu, wystarczy włączyć jedno zdjęcie i klikać strzałką po prawej str zdjęcia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
galerie allegro

Obrazek Obrazek
Allegro.pl - hosting zdjęć na aukcje

Obrazek Obrazek Obrazek
galeria allegro
Awatar użytkownika
scyzor
User
Posty: 85
Rejestracja: 3 sty 2016, o 18:25
Imię: mariusz
lokalizacja: łódź

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: scyzor »

Te końcowki od węży olejowych do chłodnicy od strony podstawki to mają jakąś nazwę, rozmiar?
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: gadziuWLKP »

Bardzo ładnie. Jak będzie wykres to wrzucaj. CIekawe ile wytrzyma ten alu blok z tym 1.25 bara.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

scyzor pisze:Te końcowki od węży olejowych do chłodnicy od strony podstawki to mają jakąś nazwę, rozmiar?
Od strony podstawki to są zwykłe końcówki od węża klimy, pasują idealnie. Lekko widzę sączy mi się chyba olej z tej okolicy, ale podejrzewam ze to kwestia doboru grubszegbo oringa, narazie nie zawracam sobie tym głowy
gadziuWLKP pisze:Bardzo ładnie. Jak będzie wykres to wrzucaj. CIekawe ile wytrzyma ten alu blok z tym 1.25 bara.
Ok wrzucę na pewno. Jestem dobrej myśli, mam zegar EGT, AFR, temp i chłodnicę oleju, a idąc łukiem na odcięciu trochę mnie to boli i czasem odpuszczam z obrotów, ze względu na aluminiowy silnik, więc jak dalej będę o to dbał i nie trzymał pół minuty ani 20s na wklepanym tylko dam silnikowi odsapnąć co chwilę to może trochę pożyje, tym bardziej że jest to moje daily, nie jedyne ale jednak to trochę kilometrów tym miesięcznie objadę.
Wczoraj znajomi załadowali mi się do auta, w 4 osoby 3 podnosiło na zakręcie bez problemu i ukręciło prawą półoś jak strzeliłem na 2, mam zapasową, dziś zmieniam.
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: whatdefak »

fajne podaje sprzęt, taki nie pozorny zwykły sedan e46 :heh:
czekam na jakiś wykres, jak to wstaje i ile siedzi na tym 1,25bar, oby służył jak najdlużej :ok:
ODPOWIEDZ