E46 328it LPG M52tuB28

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Diego » 14 gru 2019, o 19:29

Bioetanol jest droższy i jest to czysty etanol co oznacza że musisz go mieszać z benzyną żeby uzyskać odpowiednią zawartość etanolu, trochę wiecej czasu, moim zdaniem konieczne jest posiadanie szerokopasmówki afr bo można się pomylić lub dostać pomieszany etanol i moga wyjść kwiatki. E85 kupujesz, stroisz raz pod to i lejesz, tyle.

Mieszasz z czym chcesz, jeśli małe proporcje to zostawałbym przy minimum pb98, jesli duże(e70+) to mozna na 95, bez znaczenia.
Diego
User
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 00:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Miś » 15 gru 2019, o 13:36

E85 zmienia stosunek na stacjach zawartości etanolu lato/zima, pomiary pokazują nawet E70 realnie w Czechach.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1495
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Kusy6 » 15 gru 2019, o 14:18

Miś napisał(a):E85 zmienia stosunek na stacjach zawartości etanolu lato/zima, pomiary pokazują nawet E70 realnie w Czechach.

Ok. Składając silnik pod mieszankę bioetanol, powinienem zmienić pasowanie tłoków czy pozostać przy standardowym założeniu 5-7 setek luzu?
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Miś » 15 gru 2019, o 14:33

Według mnie pasowanie to osobny temat i tutaj nie sugerowałbym się paliwem szczególnie.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1495
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Kusy6 » 27 sty 2020, o 14:55

Przepala mi ok pół l płynu chłodniczego na 200km, szpilki m12 dokręcone na 110nm. Jest sens ściągać wałki i dokręcić na 130Nm czy wymiana UPG tylko?
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Kusy6 » 29 lip 2020, o 16:25

ODGRUZOWYWANIE

W gruzie trochę się stało, przez zimę stwierdziłem że zmienię gumy wszystkie na poli, a więc rozebrałem całe zawieszenie, jak zobaczyłem podłogę to szkoda było to tak zostawić jak już tyle było rozebrane, no to blacharka poszła na start, powoli wieczorami i zeszło do lata :D
Ale dziury wycięte, zaspawane, wstawione wzmocnienia tylnego wózka, wypiaskowane, Forsh na rdzę, podkład epoksydowy, Policoat, konserwacja do profili zamkniętych, i składanie po 5 miesiącach stania bez kół. Do tego tylne amory przednie z T4 (polecam), oraz sprężyna z regulacją MTS śmietnik.
Tylne piasty i półosie z 3.0i manual, po 500KM jedna ukręcona, ale było klepane po sprzęgle w 4- 5 osób, sa plany na półosie z touarega, podobno pancerne.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie przygotowuję się na zimę na kolejny STAGE 2 (z tego iż powodu że czasem brakuje mocy, chcąc się dohamować lewą nogą na 3 to czasem się nie dokręci do odcięcia, oraz na 4 już bez hamulca też już do końca się nie dokręci więc i dymu mało), czyli max z obecnej turbiny, z małą dolewką etanolu prawdopodobnie, celuję w okolice 520KM, myślę że w tym zestawie będzie to bezpieczna moc. A i tak silnik od złożenia pożera płyn i robi ciśnienie więc jest do rozbiórki.
Zakupione:
- EBC zamiast MBC by wykorzystać w pełni każde obroty i nie uciekało ciśnienie
- Wtryski Bosch 980cc plus redukcje podwyższające
- Wzmocniona ośka pompy oleju
- Kute tłoki AMP44 3.0 nominał razem z nowymi pierścieniami, sworzniami i zabezpieczeniami
- Wał 3.0
- Kolejny blok (już nie pęknięty) się rozwierca pod M12

No i wygląda to tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na koniec zrobiłem sobie w końcu odpowietrzenie zbiorniczka płynu wspomagania do odmy bo cały czs się zbiorniczek pocił, podniosłem tył do fabrycznej wysokości, teraz czekam jeszcze na dystanse do przodu by też podnieść przód by samochód stał się bardziej seryjny z zewnątrz i był jak najbardziej slipperem.

Obrazek Obrazek





A wybiegając bardziej do przodu już, STAGE 3 planuję na jeszcze kolejną zimę jeśli 500+ nadal będzie brakować (jeżdżę na śmietnikach 17" tylko), a więc dołożenie drugiej zewnętrznej pompy paliwa jeśli obecnej bosch 044 nie braknie przy najbliższym strojeniu, oraz większa turbina jeśli znajdę taką która nie będzie znacznie później wstawać, a da radę na 600KM na PB, no i nie będzie kosztować jak EFR czy PRECISION. Zastanawiam się nad GTX3582r 0.82, ale zanim wybiorę konkretny model, to musi mnie ktoś na niej przewieźć bym zobaczył jak to wstaje, może ktoś ma coś na myśli i może zaproponować?
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez dzorczbond » 30 lip 2020, o 14:52

Ten cały zestaw tłoków ile cię kosztował i jakie jest na nich CR?
dzorczbond
User
 
Posty: 89
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 16:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Postprzez Kusy6 » 30 lip 2020, o 16:30

dzorczbond napisał(a):Ten cały zestaw tłoków ile cię kosztował i jakie jest na nich CR?

Szczegóły na PW, dostałem w dodatku rabat :cool2:

Odprężające 8,4:1
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Poprzednia strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości