E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez KonradGT » 9 paź 2019, o 20:26

Cześć ;)

Chciałbym Wam pokrótce opisać E46, które ostatnio złożyliśmy. Jest to pierwsze M54 jakie uturbiliśmy, zobaczymy jak to będzie się sprawować :heh:

Oryginalne 330i w wersji RHD - trochę przerobione przez poprzedniego właściciela na treningówkę do driftu. Hydrauliczny ręczny, zaspawany dyferencjał 3.38, fotele kubełkowe. U nas na pierwszy rzut została wykonana przekładka kierownicy na "naszą" stronę, wraz z wyjęciem i otwarciem silnika. Następnie składaliśmy już zestaw z nadciśnieniem ;)

Silnik:
M54B30 odprężony przekładką (wymiana środkowej warstwy uszczelki głowicy na grubszą)
seryjne korbowody i tłoki, seryjne śruby głowicy M10
głowica wyremontowana na zero, nowe co się da :)
nowe panewki

Wydech:
DP i wydech 3 cale na jednym przelotowym tłumiku końcowym (o dziwo dużo ciszej niż M50 na tych samych gratach)
sonda AFR i EGT
Turbina GT35 - wersja z najmniejszą muszlą gorącą
Wastegate TurboSmart 50mm + screamer pipe w ziemię

Dolot:
Intercooler niestesty dość mały, 550x350 jeśli dobrze pamiętam
całość na rurkach 2,5 cala
usunięta seryjna odma
BOV Pro Perfect - piękne dźwięki :devill2:
MBC Pro Perfect

Układ paliwowy:
tuningowy zbiornik paliwa 35l
pompa zewnętrzna ala Bosch 044
wtryskiwacze Siemens Deka 630cc

Układ chłodniczy:
chłodnica E36 325TDS
przejście na osobny zbiorniczek wyrównawczy z VW
póki co nadal seryjne wisko, ale radzi sobie bardzo dobrze

Elektronika:
seryjny komputer silnika MS43 z modyfikacją softu od usera Miś - mega robota - sterownik przyjmuje DETa bez najmniejszego problemu, wolne obroty żyleta, w pełni sprawne Vanosy i tak dalej
dodatkowo do sterowania paliwem DET3 w trybie FIT
zegary boost i EGT

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wynik to 427 koni i 573 niutonometry na doładowaniu 0,9b. Koniec końców strojenie zakończyliśmy na mniejszym doładowaniu i wyniku 412/537 - zachowawcze AFR, niskie EGT, można jeździć ;)

Teraz czas na składanie kolejnego M54B30 na kutych korbach PRISM i tłokach AMP44, będzie można powalczyć grubiej ;)
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 433
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez whatdefak » 12 paź 2019, o 22:17

Mega robota :heh: :clap: i fajny wynik, wstaje też bardzo fajnie jak na chinczyka na sliźgu, jedynie szkoda tylko że góra tak szybko kiśnie.
Avatar użytkownika
whatdefak
User
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 gru 2015, o 03:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez KonradGT » 15 paź 2019, o 21:59

No niestety właśnie góra lekko słaba - wina kolektora wydechowego lub zbyt małej strony gorącej turbo.

Jesteśmy w trakcie budowy następnego M54B30 na dużo lepszych gratach, więc może uda się zrobić porównanie 1:1 wg doładowania ;)
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 433
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez Jeeet » 27 paź 2019, o 06:12

Cyfry piekne ,jeździ na pewno fajnie ale nie rozumiem tego strachu przed dużą dupą w 3L aucie którego można kręcić "bezpiecznie" do 7200rpm.
Są zawory rególujące przepływ spalin do spreżarki chyba można to nazwać zmienne ar (nie wiem ekspertem nie jestem)?
Ale wiem że z tym duża dupa wstanie szybciej i nie umrze "nigdy".
https://photos.smugmug.com/Event-Covera ... 9adj-L.jpg
Są wersje wbudowane we flansze, u anglosasów mega wielkie singiel turbo którym można jeździć na drodze to nic niezwykłego.
Jeeet
User
 
Posty: 197
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez KonradGT » 27 paź 2019, o 07:45

Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie ;)

wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda ;)

Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 433
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez Jeeet » 27 paź 2019, o 08:11

KonradGT napisał(a):Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie ;)

wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda ;)

Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.


Nie no auto musi być miodzio takie o 170hp lepsze od mojego i pewnie 2x lepiej jeżdżące vs e39 v8 :)
Chciałem zwrócić uwage na niektóre przekonania wg. mnie niewłaściwe panujące u nas .
Jeeet
User
 
Posty: 197
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez deejeys » 27 paź 2019, o 18:41

Ja tu nie widzę jakiegoś problemu z "dupą" moc rośnie, niut trzyma, jak by jeszcze pobawić się to pewnie dało by się zrobić "wizualnie" płaski wykres na tym setupie...
Avatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
 
Posty: 352
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 15:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez Miś » 27 paź 2019, o 21:56

6900rpm max bezpiecznie dla wałka pompy oleju.

Te klapki to nie zmienne AR, ale patent na single scroll przy wstawaniu, nowe auta mają to często, pomaga wstawać.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1294
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez Taffarel » 5 lis 2019, o 22:43

strojenie moim zdaniem profeska jak na uzyte czesci. bardzo kibicuje i zycze bezawaryjnosci bliźniaku konstrukcyjny :heh: :clap:
e46 "fakeM3gtr" 330ci GT3582 0,9bar
Taffarel
Nowy na forum
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 22:08
Imię: Rafał
lokalizacja: powisle

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez mtey » 10 lis 2019, o 08:35

fajny projekcik. Disa funkcjonuje czy odpięliście ?
mtey
User
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 16:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Postprzez KonradGT » 10 lis 2019, o 13:29

Klapka z disy jest wyjęta + wyłączone z softu.
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 433
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa


Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: box-e i 1 gość