E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Postprzez Jack95 » 21 paź 2019, o 07:07

Witam, po długich przemyśleniach za i przeciw zdecydowałem się wyposażyć moje E36 coupe w turbo.
Decyzja padła na Airesearch TB03 z Volvo, z racji tego że auto ma służyć jako daily i turbo ma wstawać przy możliwie niskich obrotach. Docelowo chciałem dmuchać 0.5 bara i puki co tak zostało. Silnik postawiony i wystrojony na ms41. Przy normalnej jeździe pracuje bez problemu na LPG. Przy turbo trochę ciasno z racji klimy ale udało się to upchać. :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Link do Galerii:

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/10510996/1#zdj3

Silnik: M50B20 vanos

Układ dolotowy: IC Renault Master 2.8dti

Układ wydechowy: 2.5'' + 2 przeloty

Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski B25 reduktor 4bary + KME Gold Wtryski Magic Jet FX

Elektronika / wskaźniki: Boost a w plachach EGT i AFR

Układ chłodzenia: Seryjny

Układ napędowy: Dyfer S3.07

Zawieszenie: Gwint MTS

BODY KIT i wnętrze: Seryjne
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez makii » 21 paź 2019, o 09:55

ciekawie rozwiązany temat downpipe
makii
Forumowicz
 
Posty: 212
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 20:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Nando-e28 » 21 paź 2019, o 16:27

J/w downpipe ciekawy. Zastanawiam sie jak przeplyw spalin. Gdyby to byla jakakolwiek fura z grillem o wiekszej powierzchni (w e36 to bida) moze dalo by sie obnizyc temperaturę w komorze po zastosowaniu wylotu powietrza (przeciwnie do kierunku jazdy) nad dp i kolektorem.
Nando-e28
Forumowicz
 
Posty: 253
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 19:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 21 paź 2019, o 16:37

A dziękuję downpipe jak i dolot jest tymczasowy, wydech muszę przebudować bo w okolicach skrzyni wchodzi w seryjny środkowy i praktycznie z tyłu nic nie słychać :śmiech:
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik EGT bo troszkę strach o temp. Na LPG. Autko uturbione w 4 dni budżetowo więc teraz systematycznie będą wpadać sylikony na dolot itd.
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez makii » 21 paź 2019, o 19:03

Jak dla mnie stworzyłeś nowy rozdział dla tematu downpipe w e36, oglądam to zdjecie już 30 raz i to jest innowatorskie podejście, które dla mnie jest ciekawym rozwiązaniem. Shamuj wózek, wtedy dowiemy się czy to droga strat czy też zysków ;)
makii
Forumowicz
 
Posty: 212
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 20:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 21 paź 2019, o 21:28

Na dniach robię wydech za downpipem i umawiam się na hamownię , zbudowany tak nie inaczej z powodu klimy która musiała zostać :heh:
Jeszcze się okaże co na to sprzęgło bo powoli wraz z dostrajaniem zaczyna się buntować. Na 100% muszę przebudować dolot bo na seryjnym sterowaniu wastegate'a z muszli w kolektorze powyżej 5k rpm miałem 0.3 bara po przepięciu sterowania w kolektor trzyma 0.5 do odciny przy temp w kolektorze w okolicy 33°C.
Zastanawiam się jeszcze co z vanosem po wyłączeniu go w ecu turbo wstaje sporo wcześniej...
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez k64 » 22 paź 2019, o 10:30

doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
k64
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 22 paź 2019, o 12:19

k64 napisał(a):doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.

Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Kusy6 » 22 paź 2019, o 22:03

Jack95 napisał(a):
k64 napisał(a):doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.

Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?

Tak, zasilanie pionowo z góry, a spływ na dole powinien być, kilka stopni jest tylko dopuszczalne, ale im mniej tym lepiej
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Miś » 22 paź 2019, o 22:20

Kilkanaście stopni też działa, ale kilkadziesiąt to nieporozumienie. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1495
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 24 paź 2019, o 20:37

Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu. :heh:
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Kusy6 » 25 paź 2019, o 07:59

Jack95 napisał(a):Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu. :heh:
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?

Kumpel ma GT2871 z Chin na zwykłym kolektorze i lepiej wstaje niż mój ori BW S200SXE Twinscrool na kolektorze TW, pojemność mamy tą samą
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 26 paź 2019, o 19:16

W takim razie będzie zamawiane :heh:
Wrzuciłem EGT i na LPG mam max 880°C
A na benzynie mimo tego że podlany do afr 12
Przekracza 930°C
Wtryski wrzucone 234cc :blink2:
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez gadziuWLKP » 26 paź 2019, o 19:56

To raczej złe strojenie jest. Przy 950 podobno potrafią płynąć tłoki. Albo EGT oszukuje, albo zapłony zbyt późn, albo moc tego silnika osiągnęła już maximum. Ile masz kucyków?
gadziuWLKP
Forumowicz
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Postprzez Jack95 » 27 paź 2019, o 21:32

Zapłon przy wysokich obciążeniach mam w okolicach 22° stuków brak. Moc jeszcze nie znana , dmucham 0.5bara w nieodprężone b20 vanos.
Jack95
User
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 gru 2016, o 10:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości