E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 31 maja 2020, o 21:04

Siema,
Moje prywatne auto po wielu przebudowach doczekało się ostatecznego setupu który prezentuje w poniższym poście. Byłem dosyć sceptyczny co do małej turbiny w tym silniku ale w praktyce sprawdza się super. Na torze wstaje z dołu i ciągnie do samego końca. Mimo trochę losowego doboru części finalnie okazało się że ten setup to strzał w dziesiątkę, auto prowadzi się genialnie, skręt działa super, trakcja jest, na 3 biegu od 3000RPM podnosi oponę 235 z lekkiej rybki lub lekkiego kopnięcia sprzęgła (a czasami nawet i bez tego). Jestem zadowolony w 100% :clap:

Silnik
- M50B25 Vanos
- CR 8,5:1, odprężony przekładką. Składany na klej na seryjnych srubach.
- Pompa oleju M52
- Kolektor wydechowy @ FTWL
- Turbo T04e @ FTWL
- Nowe panewki korbowodowe Glyco
- Motronic 3.3.1 + DET 3, strojone przeze mnie @ Turbo Familia
- Wydech custom na pojedynczym tłumiku z WOBO, wykonanie Patryk @ Turbo Familia
- Chłodnica NRF E34 TDS + wentylatory z Mondeo TDCI

Napęd, hamulce, koła
- Skrzynia biegów ZF, poprawiony mechanizm 5 biegu
- Dyfer 188 o przełożeniu 3,73
- Sprzęgło dwutarczowe @ Poweride
- Shifter @ Ola Parts
- Hamulce przód E46 330i Brembo Max + Ferodo Performance
- Hamulce tył E46 328i Brembo + Textar, dodatkowe zaciski hamulca ręcznego
- Hydrołapa Cybul + pompa Land Rover
- Koła przód Insignia 7j + Continental Sport Contact 3 (205/45 R17)
- Koła tył Insignia 10,5j + Nalewki do driftu 235/45 R17
- Elektryczna pompa wspomagania Opel

Zawieszenie
- Pełen zestaw skrętu od Cybula, wahacze na uniballach + relokatory górnego mocowania
- Wahacze tył regulowane @ FTWL
- Amortyzatory przód + sprężyny TaT
- Amortyzatory tył Volkswagen T4 + sprężyny custom 12kg/mm


Dodatki
- Rollbar Staffa
- Rozpórki p+t Staffa
- fotele fake Bride
- kierownica fake Sparco
- laminaty @ M-Way workshop
- bash bar p+t @ MMG Custom

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykres: HI-RES https://i.imgur.com/9W8xy5n.jpg
Obrazek

FILMY

https://youtu.be/BNmGxeyDdiM

https://youtu.be/nZjXOUU-Fkc
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez Miś » 1 cze 2020, o 07:39

Jestem wielkim fanem tej turbosprężarki, budzi się w m50 bardzo chętnie i jakość/możliwości/cena jest rewelacyjna. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1493
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez Chycu » 1 cze 2020, o 12:01

Chłodnica z e34 siada do e36 bez problemu ?
Chycu
User
 
Posty: 72
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 18:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 1 cze 2020, o 18:07

Chycu napisał(a):Chłodnica z e34 siada do e36 bez problemu ?


Chyba tak, nie pamiętam bo składanie tego auto było mocno rozciągnięte w czasie.

Nich tutaj główny inżynier projektu się wypowie jak będzie to czytał :heh:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez wojtekm17 » 1 cze 2020, o 20:24

Może wystepowały mniejsze i większe bo kiedyś taką ładną wyjołem z e34 tds ,ucieszony :heh: otwieram mache w moim e36 a tu zong bo chłodnica nie wchodzi między podłużnice.
wojtekm17
Forumowicz
 
Posty: 372
Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 2 cze 2020, o 08:45

wojtekm17 napisał(a):Może wystepowały mniejsze i większe bo kiedyś taką ładną wyjołem z e34 tds ,ucieszony :heh: otwieram mache w moim e36 a tu zong bo chłodnica nie wchodzi między podłużnice.


Jak to jakaś driftuwa z bash barem to no mercy :wink2:

Obrazek

Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez KonradGT » 2 cze 2020, o 09:22

Tam jest chłodnica E36 TDS ;) Ta z E34 jest wielka jak telewizor 4x cali i nie miesci sie miedzy podluznice ;) Na zdjęciach wyżej to w ogóle jeszcze inaczej, bo chłodnica z E38 ;)
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 551
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez Kusy6 » 3 cze 2020, o 05:22

To jest już max tego Turbo przy tej pojemności ?
Idealne przełożenie dyfra jak dla mnie :smile2:
A w podłużnice wspawał bym ceownik tak gruby dla wzmocnienia.
Dyfer wsad z e34? Pasuje p&p? Jakie półosie?
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 382
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 3 cze 2020, o 10:30

Kusy6 napisał(a):To jest już max tego Turbo przy tej pojemności ?
Idealne przełożenie dyfra jak dla mnie :smile2:
A w podłużnice wspawał bym ceownik tak gruby dla wzmocnienia.
Dyfer wsad z e34? Pasuje p&p? Jakie półosie?


Może by wyszło trochę więcej, ale moc już rośnie bardzo powoli w stosunku do doładowania. Szkoda mi trochę silnika bo chcę pojeździć a nie znowu w garażu siedzieć x miesięcy.

Przełożenie z e34, co do tego czy pasuje P&P to zależy od tego jaki masz dyfer w E36. Czasami pasuje P&P, czasami nie.

Półosie seria E36 325i.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez Jeeet » 3 cze 2020, o 20:08

Mam te samą spreżarke tylko z innego źródła ,myślałem że maks 350 podoła a tu niespodzianka. dupe wg. mnie ma taka mała .
Wastegate się wyrabia ? Czuje że w chinczyku można by poobrabiać otwór wzgledem klapki zaworu.
Jeeet
Forumowicz
 
Posty: 257
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 3 cze 2020, o 22:08

Jeeet napisał(a):Mam te samą spreżarke tylko z innego źródła ,myślałem że maks 350 podoła a tu niespodzianka. dupe wg. mnie ma taka mała .
Wastegate się wyrabia ? Czuje że w chinczyku można by poobrabiać otwór wzgledem klapki zaworu.


Robiliśmy chwilę wcześniej M52b28 z tym Turbo które wyplulo 350KM @ 1 bar.

WG wyrabia, ale już nie raz powiększaliśmy otwór w innych setup ach.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez Kusy6 » 4 cze 2020, o 06:05

Czyli do 2.8 jest za mała bo przy 1 barze 2.8 na gt3071 powinno mieć ok 390 -400km i bez laga
Kusy6
Forumowicz
 
Posty: 382
Dołączył(a): 20 sie 2016, o 11:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 4 cze 2020, o 14:18

Tak wygląda porównanie tego turbo. 1b w M52B28 vs 1,25b w M50B25.

W B25 zapłon dopieszczony na max, w B28 chyba był jeszcze jakiś zapas. W obu autach sterowanie doładowaniem przez EBC aby równo trzymało boost do końca.

HI-RES: https://i.imgur.com/WQwicFb.jpg
Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez KonradGT » 4 cze 2020, o 21:14

Gucio nie EBC ;) E30 M52B28 jest na MBC i zapasu zapłonu mnóstwo, szczególnie na górze :piwo:

Moim zdaniem aktualnie m52b28 bije na głowę m50b25v pod turbo, ale przy tej turbinie może być tak, że się szybciej zapcha i koniec końców 2,5v zrobi lepszy wynik :ph34r:

Namówię właściciela na 1,25b w E30 i EBC może... :devill2:
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 551
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Postprzez PiotrTF » 5 cze 2020, o 11:16

KonradGT napisał(a):Namówię właściciela na 1,25b w E30 i EBC może... :devill2:


No to dawaj przed Tuczępami dowalimy tam boostu i zapłonu żeby zrobić jakiś wynik, a nie takie pitu pitu :piwo: :pasuje:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Avatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
 
Posty: 383
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 10:29
Lokalizacja: Turbo Familia
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa


Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości