BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Witam wszystkich miłośników marki BMW!
Moja przygoda z bmw zaczeła się pare lat temu od zakupu e30 w Niemczech.
Model:
BMW e30 316 coupe z 1989r
Modyfikacje:
-początkowo swap silnika na 2.0 m52 z e36 coupe.
-zakup silnika m50b25 bez vanosa z e34
-modyfikacja silnika pod instalacje tubo
Silnik:
-całkowita odbudowa silnika
-wał korbowy m52b28
-planowanie głowicy
-śruby głowicy VictorReinz
-panewki korbowe typu SPUTER
-obróbka bloku (szlif i honowanie na 86,00 pasowanie 0,10)
-obróbka korbowodów
-tłoki WOSSNER
Pojemnośc wzrosła do ok 2950cc
Silnik zbudował oczywscie KORONA i wielkie dzięki mu za to!
Układ dolotowy:
-IC z rdzeniem 700x220x50mm z wyjsciem na 60mm
-złączki silikonowe zbrojone SAMCO
-zawór upustoy
-rury kwasowe 2,5cala
Układ wydechowy:
-2,5cala przelot
Układ wtryskowy:
-360cc BOSCH
Elektryka;
-sterownik fabryczny
-ECUMASTER DET II
-map-sensor MPX4250AP
-czujnik EGT i Boost, temp. wody i cisnienia oleju
Układ napędowy:
-skrzinia seria
-dyfer 3,45 zaspawany 100%
Zawieszenie:
-gwintowane z e36
-negatyw
Układ hamulcowy:
-z e36 coupe/compact
Boy kit:
- na razie standart
- kubełkowe siedzenia
Moja przygoda z bmw zaczeła się pare lat temu od zakupu e30 w Niemczech.
Model:
BMW e30 316 coupe z 1989r
Modyfikacje:
-początkowo swap silnika na 2.0 m52 z e36 coupe.
-zakup silnika m50b25 bez vanosa z e34
-modyfikacja silnika pod instalacje tubo
Silnik:
-całkowita odbudowa silnika
-wał korbowy m52b28
-planowanie głowicy
-śruby głowicy VictorReinz
-panewki korbowe typu SPUTER
-obróbka bloku (szlif i honowanie na 86,00 pasowanie 0,10)
-obróbka korbowodów
-tłoki WOSSNER
Pojemnośc wzrosła do ok 2950cc
Silnik zbudował oczywscie KORONA i wielkie dzięki mu za to!
Układ dolotowy:
-IC z rdzeniem 700x220x50mm z wyjsciem na 60mm
-złączki silikonowe zbrojone SAMCO
-zawór upustoy
-rury kwasowe 2,5cala
Układ wydechowy:
-2,5cala przelot
Układ wtryskowy:
-360cc BOSCH
Elektryka;
-sterownik fabryczny
-ECUMASTER DET II
-map-sensor MPX4250AP
-czujnik EGT i Boost, temp. wody i cisnienia oleju
Układ napędowy:
-skrzinia seria
-dyfer 3,45 zaspawany 100%
Zawieszenie:
-gwintowane z e36
-negatyw
Układ hamulcowy:
-z e36 coupe/compact
Boy kit:
- na razie standart
- kubełkowe siedzenia
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Silnik do tego auta składałem ja jest tu kilka ciekawych rozwiązań, i z pewnością można powiedzieć że jest to jeden z najlepiej przygotowanych silników BMW w kraju.
Wyjściowy materiał to silnik M50B25 z 91r
Kute tłoki Woosner 86mm będą współpracowały z seryjnymi korbowodami z M50 135mm. W połączeniu z wałem 84mm pojemność silnika wynosi prawie 3 litry - całkiem niezły stroker
Panewki korbowe z diesla M57 typu SPUTTER - niezniszczalne
Nowe śruby
Głowica splanowana, totarte zawory, wymienione uszczelniacze
Blok pomalowany oczywiście na czerwono jak wszystkie doładowane BMW które robię No i wał M52B28 nominał
Wyjściowy materiał to silnik M50B25 z 91r
Kute tłoki Woosner 86mm będą współpracowały z seryjnymi korbowodami z M50 135mm. W połączeniu z wałem 84mm pojemność silnika wynosi prawie 3 litry - całkiem niezły stroker
Panewki korbowe z diesla M57 typu SPUTTER - niezniszczalne
Nowe śruby
Głowica splanowana, totarte zawory, wymienione uszczelniacze
Blok pomalowany oczywiście na czerwono jak wszystkie doładowane BMW które robię No i wał M52B28 nominał
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Po powrocie głowicy i bloku z obróbki zaczęła się najprzyjemniejsza część czyli składanie Postanowiłem oringować blok by zapobiec wydmuchiwaniu uszczelki. Dla tych co nie wiedzą co to jest: wokół każdego cylindra wykonuje się malutki rowek, w niego wkłada drut, ale w ten sposób by wystawał nad powierzchnię bloku - powstałe wybrzuszenie nie pozwala przesuwać się uszczelce więc nie ma możliwości jej wydmuchania. Oringowanie wykonywałem własnoręcznie.
Głowica po remoncie i planowaniu / miska i smok z E34
Składamy w całość, poniżej widać spływ oleju, nową pompę wody i lekkie koło pasowe z M52
Pokrywa została polakierowana proszkowo na ciemmy grafit, wygląda bardzo ładnie i nie ma obaw że farba odejdzie od wysokiej temperatury
I efekt końcowy:
Życzę właścicielowi bezproblemowej eksploatacji, silnik jest już w aucie docierany, chodzi jak nowy - w końcu jest nowy
Głowica po remoncie i planowaniu / miska i smok z E34
Składamy w całość, poniżej widać spływ oleju, nową pompę wody i lekkie koło pasowe z M52
Pokrywa została polakierowana proszkowo na ciemmy grafit, wygląda bardzo ładnie i nie ma obaw że farba odejdzie od wysokiej temperatury
I efekt końcowy:
Życzę właścicielowi bezproblemowej eksploatacji, silnik jest już w aucie docierany, chodzi jak nowy - w końcu jest nowy
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Bardzo schludnie to poskładałeś Korona . Ciekaw jestem jak wygląda opakowanie tego silnika . Jakie turbo jest w planach ?
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
jak zostala przygotowana pokrywa do malowania ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Rozebrana ze wszystkiego co się dało, wypiaskowana, polakierowana proszkowo i skręcone w całość. Turbo HX40bartpa pisze:jak zostala przygotowana pokrywa do malowania ?
www.turboBMW.pl
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
na jednym z for koles opisywal swoje problemy chyba z m20 NA
Gosc zrobil chyba 2 remonty kazdy konczyl sie tak samo walek smietnik panewki chyba tez etc
okazalo sie ze winny byl piasek, korund pod pokrywa albo i na w kolektorze...
Gosc zrobil chyba 2 remonty kazdy konczyl sie tak samo walek smietnik panewki chyba tez etc
okazalo sie ze winny byl piasek, korund pod pokrywa albo i na w kolektorze...
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Okol. Warszawy
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Jaka technika wykonales te rowki pod metalowe o-ringi ? Takie oringi da sie kupic w sklepie ?
bmw z3 2.8 roadster N/A
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Wreszcie słuszny silnik w słusznej budzie Czekam na zdjęcia "opakowania"
btw.Korona czy jesteś w stanie zaoferować usługę zaoringowania dowolnego bloku?
btw.Korona czy jesteś w stanie zaoferować usługę zaoringowania dowolnego bloku?
W m20 blacha pod deklem jest zanitowana na stałem. W m50 można to wszystko całkiem rozebrać.bartpa pisze:na jednym z for koles opisywal swoje problemy chyba z m20 NA
Gosc zrobil chyba 2 remonty kazdy konczyl sie tak samo walek smietnik panewki chyba tez etc
okazalo sie ze winny byl piasek, korund pod pokrywa albo i na w kolektorze...
-chałturnik-
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Tak, mogę oringować każdy blok, pytania na privGrzesi(E30)k pisze:
btw.Korona czy jesteś w stanie zaoferować usługę zaoringowania dowolnego bloku?
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
zadam pytanie które nurtuje wszystkich a jeszcze nie padło : Będzie pińcet ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
liczymy na jakieś 430,450 zobaczymy ile holset da rade dmuchnąc!
jeszcz 100km i silnik będzie dotarty i mątuje turbo!
jeszcz 100km i silnik będzie dotarty i mątuje turbo!
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...
przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?
mam nadzieje na ustawke na sam koniec
czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału
przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?
mam nadzieje na ustawke na sam koniec
czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
. pisze:silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...
przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?
mam nadzieje na ustawke na sam koniec
czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału
nie sądzę żeby przy 3.0 z dobrym kolektorem i żeliwem ten holset wstał bardzo późno . Inna sprawa że mocowe wymagania pewnie zaspokoił by hx35
pozdrawiam