BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Witamy.

Sponsor naszego zespołu Aleksander ?Mrówczan? z http://www.fmic.pl" onclick="window.open(this.href);return false; tak zafascynował się światem driftingu, że sam zapragnął spróbować swoich sił w tym sporcie. W końcu ile można śmigać u nas na prawym :) . Po paru miesiącach poszukiwań zdrowej karoserii w końcu udało się kupić czerwoną E30tkę. Początkowo były plany uturbienia M20B20, które fabrycznie siedziało w karoserii, ale doradziliśmy swap na M50B25 i trochę grubszy setup. Po osiągnięciu rewelacyjnej elastyczności w poprzednim naszym projekcie biturbo (na dwóch TD04-11 w M50B28), postanowiliśmy tym razem pójść w stronę turbosprężarek Garrett?a GT2056s. Silnik postawiliśmy pionowo, dzięki czemu zdobyliśmy mnóstwo miejsca po stronie układu wydechowego. Także mamy gdzie mieścić te Garretty ! Konieczna była przeróbka miski oleju, smoka pompy oleju oraz dzwonu skrzyni biegów. Niestety po drugiej stronie wolne miejsce zniknęło. Na fabryczny kolektor ssący zdecydowanie go nie starczyło. Musieliśmy zrobić aluminiowy, spawany od podstaw. To tyle w ramach wstępu; myślę, że i tak każdy z Was czeka na zdjęcia.

Specyfikacja:
  • Silnik:
  • seryjny silnik M50B25 NV postawiony pionowo
  • odprężony przekładką z kwasówki CR=8.5:1
  • zmodyfikowana miska oleju
  • smok pompy oleju WMMotorsport
  • świece zapłonowe BKR7E
  • głowica po kompletnej regeneracji
  • nowe zimmeringi, o-ringi i uszczelki
  • większa chłodnica wody z 2.4TD
  • wentylator visco 2.5 TDS

    Układ dolotowy:
  • 2x filtr stożkowy 77 mm
  • seryjny przepływomierz 80mm
  • dolot od turbo do IC 51 mm
  • dolot od IC do TB 76mm
  • BOV HKS SSQV 3
  • aluminiowy kolektor ssący WMMotorsport
  • łączniki sylikonowe FMIC.PL

    Układ wydechowy:
  • 2x kolektor wydechowy WMMotorsport
  • układ biturbo 2x Garrett GT2056s
  • rozwiercone otwory klapek wastegate
  • przelotowy układ wydechowy 76mm
  • 2 przelotowe tłumiki Mickey Garage 76mm

    Układ paliwowy:
  • bezpieczny aluminiowy zbiornik paliwa 40l FMIC.PL
  • swirl pot 2.5l FMIC.PL
  • główna pompa paliwa Bosch 044
  • wtryskiwacze Bosch 385cc/min.@3.0bar

    Układ napędowy:
  • jednomasowe koło zamachowe M50B20
  • 4-łapkowa tarcza sprzęgła 240mm
  • docisk 3.0d M57D30
  • dyferencjał na dużej głowie 3.15
  • szpera 100%

    Elektronika:
  • Ecumaster DET3 z map sensorem
  • EBC MAC
  • strojenie Michał Małecki
  • wskaźniki Auto Gauge: boost, temp. wody i oleju, ciś. oleju

    Zawieszenie:
  • gwintowane zawieszenie D2 Racing w specyfikacji drift
  • camber plate D2 Racing
  • wahacze WMMotorsport w specyfikacji drift
  • przerobione zwrotnice WMMotorsport w specyfikacji drift
  • acentryczne tuleje wahaczy przednich E36 M3
  • komplet poliuretanów
  • nowe łożyska w kołach, łączniki stabilizatorów, sworznie itp.
Fotorelacja:

W trakcie rozbiórki

Obrazek

Obrazek

Czas pozbyć się M20tki

Obrazek

Trochę kąpieli nie zaszkodzi

Obrazek

Mamy lato, więc w warsztacie mnóstwo rąk do pomocy

Obrazek

E30tka Aleksandra w towarzystwie ?rurowego Nismo? także budowanego do driftingu przez nas

Obrazek

Czyścioch

Obrazek

Jedziemy dalej z czyszczeniem

Obrazek

Krystian kontroluje, czy aby na pewno wszystko jest czyste :D

Obrazek

? chyba tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie czas przyszedł na konserwację podwozia

Obrazek

Obrazek

Driftingowy setup przedniego zawieszenia ? przygotowane przez nas wahacze oraz zwrotnice, nowe łożyska, sworznie, acentryczne gumy wahaczy

Obrazek

W efekcie uzyskaliśmy kąt skrętu, który powinien być w sam raz dla początkującego adepta driftingu

Obrazek

Obrazek

Aby postawić silnik pionowo konieczne było przespawanie patternu mocowania dzwonu skrzyni do bloku silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po tygodniu oczekiwania wróciła do nas głowica z pełnej kapitalki

Obrazek

Zawory na nowo dopasowane do swoich gniazd

Obrazek

Składanie

Obrazek

Ja, szukając śrubek

Obrazek

Wałki

Obrazek

Ustawiając rozrząd

Obrazek

Mrozikowa pokrywa zaworów

Obrazek

Na stojaku silnik już w pionie

Obrazek

Cdn.

Pozdrawiamy,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Pat-325 »

wrzucaj wrzucaj, bom ciekawy jak to wygląda.
dolot rzeźbicie sami? czy uda się wcisnąć standardowy?

jak coś wyślij mi fotki na maila to wrzucę do tego tematu.

przyjadę wam budę ukraść, bo nic ciekawego w promocyjnej cenie na sieci nie ma ;)
oglądałem ostatnio dwa kolejne ogryzki w postaci e30 i praktycznie zaczynają przypominać zlepek rdzy niż coś co można zaadoptować do jazdy.
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Qwet »

Już tak przywykliśmy do pochylonych że pionowy wygląda wręcz psychodelicznie :heh:
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: DOHC »

Jakie turbiny ?
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: torell »

2xGT2056 ;D
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Pat-325 pisze:wrzucaj wrzucaj, bom ciekawy jak to wygląda.
dolot rzeźbicie sami? czy uda się wcisnąć standardowy?
Plenum będzie nasze od podstaw. Nie ma szans, aby zmieścić seryjny kolektor ssący. W każdym razie wykorzystamy flansze do głowicy seryjną plastikową i na to łączniki sylikonowe. Pozdr.
Maleckis Motorsport
wajczen
User
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 20:34
Imię: Marcin
lokalizacja: poznań

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: wajczen »

Dzis wlasnie dotarly siostry.
Obrazek
mrowczan
User
Posty: 61
Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
Imię: Olek
lokalizacja: SC

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: mrowczan »

Siostry bi :)
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: owiec »

jak wyglada sprawa ze lewarkiem skrzyni przy takim polozeniu silnika?
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Pablo01 »

Skrzynia pewnie z diesla lub przespawany dzwon .
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Karolo »

Skrzynia odcięta na dzwonie, obkręcona ile potrzeba i przespawa do dzwonu na nowo. Ogólnie wspaniała wizytówka firmy z konkretnymi klockami użytymi do budowy :devill2:
Ja bym prosił foto wozu z wierzchu, Marcin byś coś zapodał bo Michał nie jest w stanie :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: kremat0r »

Co z miską, smokiem itp ?

Jakieś zalety pionowego ustawienia oprócz większej ilości miejsca na kolektor wydechowy ?
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: owiec »

Pablo01 pisze:Skrzynia pewnie z diesla lub przespawany dzwon .
o skrzyni z diesla nie pomyslalem, a skoro przespawany dzwon to zapodajcie jakies fotki jak wam to wyszlo bo ciekawy jestem jak polak potrafi :cool2:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Grzesi(E30)k »

Miska rzeźba czy lecimy po grubasie i dry sump? :D

Skrzynią z TDS'a/M20 aż tak w pion nie postawisz silnika. Różnica kilku stopni
-chałturnik-
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: DOHC »

Ile moga te turbiny ? Bo szczerze mowiac nie orientuje sie :)
ODPOWIEDZ