BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Witam wszystkich
od dłuższego czasu przeglądam forum i powoli zbieram graty do mojego nowego wymysłu jakim jest m50b25 NV turbo.
Wybór na doładowany motor padł ze względu na to iż V8 i S50 w e30 jest od groma :) tak po prostu :)

Baza to E30 w oryginalnym pakiecie M-technic II ( moja lalunia, od 6ciu lat u mnie :)
początkowo było to m20b25 ale umarło z przejedzenia olejem :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

po roku zrobiłem jej mały remoncik blacharsko ( 3 dziurki) lakierniczy :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po malowaniu wpadł m52b28 i tak jeździłem 2 sezony,


złożona w 80 proc


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


jakieś tam zlotowe z 2011roku

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


zawias na 5 śrub + duże heble

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


rs 17" wjechał w 2013 i mam je do tej pory, raczej zostaną na aucie tylko z jakimiś szerszymi gumami


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jakieś tam z tego toku

Obrazek
Obrazek

27 czerwca wyjąłem m52
ObrazekObrazek


dzień później wpadło mi w łapy m50b25 bez vanosa ( z auta znajomego, po małym dachowanku )


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Silnik został rozebrany w drobny mak, wszystkie elementy które da się wymienić zostaną zmienione na nowe ( czesci już leżą)
Motor za kilka dni będzie składany w całość, sytuacja przedłużyła się ze względu na pękniętą głowicę i poszukiwanie nowej sprawnej.
Głowica oczywiście po kompletnej regeneracji planowaniu itp.
Obrazek
Obrazek


Robi się sprzęgło na bazie jednomasu m50 i docisku z diesla m57
trafiły się też jakies wtryski i regulator VR6 4 bary ( ciekawe jaką będą miały wydajność, seria przy 3bar to 350ccm )

Obrazek
Obrazek


W przyszłym miesiącu planuję wsadzić poskładany silnik do karoserii i dotrzeć go jako wolnossący przez jakieś 1,5 tys km
w międzyczasie kompletować graty pod turbo

Turbo to GT35 :D pewnie wszystkim dobrze znana
Jest to mój pierwszy doładowany projekt i pewnie wiele rzeczy muszę sie dowiedzieć :)
Ogólnie autko ma dobrze jezdzić i wyglądać, tym razem kładę największy nacisk na wygląd pod maską także każda pierdułka będzie odnowiona, wymalowana itp
Może gryzie się to trochę z autem do "zapierdzielania" ale ma być ładnie i tyle :)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Karolo »

Jakiś początek już jest :). Pamiętaj, że nie każdy wtryskiwacz będzie zdolny do rozpylania paliwa przy 4 barach - niektóre mogą zacząć lać przy takim ciśnieniu. Polecam to sprawdzić bo skutki mogą być opłakane.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: DOHC »

To e30 wygląda jak milion dolarów, mtechnik 2 to było moje marzenie :). Kibicuje i pozdrawiam
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Mam takie wtryskie i przy 0.7 doladowania i przy 4 barach się skończyły. Więc na wieksze moce trzeba przynajmiej 440.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Kupiłem te wtryski ze względu na to iż wyczytałem ( i podpytałem) w temacie Filipa 3.0 m50 turbo że używał właśnie takich i skończyły się przy 500hp
podobno pracowały u niego przy 4,5 bar i dawały radę.
Kupiłem je stosunkowo tanio więc w każdej chwili można wymienić, ewentualnie jakie polecacie ??
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

piekny sprzet
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: korona »

Miałem takie wtryski i testowałem - 4 dysze bez problemu rozpylają równomiernie przy 4,5bar
www.turboBMW.pl
marioE30
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2012, o 14:14
Imię: Mariusz
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marioE30 »

piękny sprzęt :pasuje:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Drapek »

kozacka etrzydziestka :ok: Takie same wtryski wkładam do siebie, ale ja zamierzam delikatnie dmuchać :wink2:
W jaką moc Ty celujesz?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

powiem tak....

jeśli uda mi się wystroić silnik nie przekraczając 1bar i hamownia pokaże coś w okolice 350-370 to będe bardzo zadowolony
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

U nas 350tki@3b z regulatorem 3,5b przy 1,3b boost'u i AFR 10-10,5 są na granicy zapętlenia przy 6800rpm.
Wszystko zależy od przepływu, każdy może mieć inny przy tym samym doładowaniu ze względu na inne turbo, AFR, max obroty głowicę, silnik, kolektor itd.
Sądzę, że te 350tki starczą Ci na zakładaną moc spokojnie.

P.S.
Piękna E30, wg mnie na Futurach było jej najlepiej, ale na każdym kole robi wrażenie, życzę powodzenia.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Miś ale masz takie same wtryski ??
ja mam do nich regulator ze starego VR6 4bar

Co do tematu turbo to powoli kompletuje graty, wszystkie widoczne elementy silnika maluje na czarno :)

obudowa rozrządu ze wspawanym spływem oleju
podstawa filtra z m3 e36, wyjście na chłodnicę oleju
i sprzęgło, przerobiony jednomas m50, docisk z diesla i sztywna tarcza 240mm, zobaczymy czy ten zestaw na radę :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

Raczej tak, chociaż Twoje bardziej pomarańczowe, niż czerwone na zdjęciu. U nas to wysokoomowe P&P pasujące 350ccm/min@3bar, obecnie wspomagane regulatorem 3,5b z M52, pochodzą z Saaba 2.3T. Mogę podać ich numer, jeśli Ci to pomoże w jakiś sposób.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: leo »

Z autopsji wiem że takie auta jak toje (w tym i moje) często po prostu jeżdżą bez upalania i powiem Ci że po pewnym czasie zatęsknicz za amortyzowanym sprzęgłem. Przechodziłem przez to i o ile na początku mówiłem że jest spoko to jazda po parkingach z takim sprzęgłem to była jakaś masakra. Wróciłem do dwumasu i nie żałuję:)
BMWexpert Motorsport
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

No zobaczymy jak to będzie :)
podejrzewam że autem będzie tak rzadko jeżdżone że wytrzymam :)
obecnie brakuje mi tylko dyszy do natrysku oleju ( stawiam piwko jak ktoś sprzeda) żeby złożyć silnik :D
ODPOWIEDZ