BMW E30 M50 turbo Marek_W
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
BMW E30 M50 turbo Marek_W
Witam wszystkich
od dłuższego czasu przeglądam forum i powoli zbieram graty do mojego nowego wymysłu jakim jest m50b25 NV turbo.
Wybór na doładowany motor padł ze względu na to iż V8 i S50 w e30 jest od groma tak po prostu
Baza to E30 w oryginalnym pakiecie M-technic II ( moja lalunia, od 6ciu lat u mnie
początkowo było to m20b25 ale umarło z przejedzenia olejem
po roku zrobiłem jej mały remoncik blacharsko ( 3 dziurki) lakierniczy
po malowaniu wpadł m52b28 i tak jeździłem 2 sezony,
złożona w 80 proc
jakieś tam zlotowe z 2011roku
zawias na 5 śrub + duże heble
rs 17" wjechał w 2013 i mam je do tej pory, raczej zostaną na aucie tylko z jakimiś szerszymi gumami
Jakieś tam z tego toku
27 czerwca wyjąłem m52
dzień później wpadło mi w łapy m50b25 bez vanosa ( z auta znajomego, po małym dachowanku )
Silnik został rozebrany w drobny mak, wszystkie elementy które da się wymienić zostaną zmienione na nowe ( czesci już leżą)
Motor za kilka dni będzie składany w całość, sytuacja przedłużyła się ze względu na pękniętą głowicę i poszukiwanie nowej sprawnej.
Głowica oczywiście po kompletnej regeneracji planowaniu itp.
Robi się sprzęgło na bazie jednomasu m50 i docisku z diesla m57
trafiły się też jakies wtryski i regulator VR6 4 bary ( ciekawe jaką będą miały wydajność, seria przy 3bar to 350ccm )
W przyszłym miesiącu planuję wsadzić poskładany silnik do karoserii i dotrzeć go jako wolnossący przez jakieś 1,5 tys km
w międzyczasie kompletować graty pod turbo
Turbo to GT35 pewnie wszystkim dobrze znana
Jest to mój pierwszy doładowany projekt i pewnie wiele rzeczy muszę sie dowiedzieć
Ogólnie autko ma dobrze jezdzić i wyglądać, tym razem kładę największy nacisk na wygląd pod maską także każda pierdułka będzie odnowiona, wymalowana itp
Może gryzie się to trochę z autem do "zapierdzielania" ale ma być ładnie i tyle
od dłuższego czasu przeglądam forum i powoli zbieram graty do mojego nowego wymysłu jakim jest m50b25 NV turbo.
Wybór na doładowany motor padł ze względu na to iż V8 i S50 w e30 jest od groma tak po prostu
Baza to E30 w oryginalnym pakiecie M-technic II ( moja lalunia, od 6ciu lat u mnie
początkowo było to m20b25 ale umarło z przejedzenia olejem
po roku zrobiłem jej mały remoncik blacharsko ( 3 dziurki) lakierniczy
po malowaniu wpadł m52b28 i tak jeździłem 2 sezony,
złożona w 80 proc
jakieś tam zlotowe z 2011roku
zawias na 5 śrub + duże heble
rs 17" wjechał w 2013 i mam je do tej pory, raczej zostaną na aucie tylko z jakimiś szerszymi gumami
Jakieś tam z tego toku
27 czerwca wyjąłem m52
dzień później wpadło mi w łapy m50b25 bez vanosa ( z auta znajomego, po małym dachowanku )
Silnik został rozebrany w drobny mak, wszystkie elementy które da się wymienić zostaną zmienione na nowe ( czesci już leżą)
Motor za kilka dni będzie składany w całość, sytuacja przedłużyła się ze względu na pękniętą głowicę i poszukiwanie nowej sprawnej.
Głowica oczywiście po kompletnej regeneracji planowaniu itp.
Robi się sprzęgło na bazie jednomasu m50 i docisku z diesla m57
trafiły się też jakies wtryski i regulator VR6 4 bary ( ciekawe jaką będą miały wydajność, seria przy 3bar to 350ccm )
W przyszłym miesiącu planuję wsadzić poskładany silnik do karoserii i dotrzeć go jako wolnossący przez jakieś 1,5 tys km
w międzyczasie kompletować graty pod turbo
Turbo to GT35 pewnie wszystkim dobrze znana
Jest to mój pierwszy doładowany projekt i pewnie wiele rzeczy muszę sie dowiedzieć
Ogólnie autko ma dobrze jezdzić i wyglądać, tym razem kładę największy nacisk na wygląd pod maską także każda pierdułka będzie odnowiona, wymalowana itp
Może gryzie się to trochę z autem do "zapierdzielania" ale ma być ładnie i tyle
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Jakiś początek już jest . Pamiętaj, że nie każdy wtryskiwacz będzie zdolny do rozpylania paliwa przy 4 barach - niektóre mogą zacząć lać przy takim ciśnieniu. Polecam to sprawdzić bo skutki mogą być opłakane.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
To e30 wygląda jak milion dolarów, mtechnik 2 to było moje marzenie . Kibicuje i pozdrawiam
-
- User
- Posty: 132
- Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
- Imię: marcin
- lokalizacja: wałbrzych
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Mam takie wtryskie i przy 0.7 doladowania i przy 4 barach się skończyły. Więc na wieksze moce trzeba przynajmiej 440.
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Kupiłem te wtryski ze względu na to iż wyczytałem ( i podpytałem) w temacie Filipa 3.0 m50 turbo że używał właśnie takich i skończyły się przy 500hp
podobno pracowały u niego przy 4,5 bar i dawały radę.
Kupiłem je stosunkowo tanio więc w każdej chwili można wymienić, ewentualnie jakie polecacie ??
podobno pracowały u niego przy 4,5 bar i dawały radę.
Kupiłem je stosunkowo tanio więc w każdej chwili można wymienić, ewentualnie jakie polecacie ??
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
piekny sprzet
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Miałem takie wtryski i testowałem - 4 dysze bez problemu rozpylają równomiernie przy 4,5bar
www.turboBMW.pl
-
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 14:14
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Podlasie
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
piękny sprzęt
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
kozacka etrzydziestka Takie same wtryski wkładam do siebie, ale ja zamierzam delikatnie dmuchać
W jaką moc Ty celujesz?
W jaką moc Ty celujesz?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
powiem tak....
jeśli uda mi się wystroić silnik nie przekraczając 1bar i hamownia pokaże coś w okolice 350-370 to będe bardzo zadowolony
jeśli uda mi się wystroić silnik nie przekraczając 1bar i hamownia pokaże coś w okolice 350-370 to będe bardzo zadowolony
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
U nas 350tki@3b z regulatorem 3,5b przy 1,3b boost'u i AFR 10-10,5 są na granicy zapętlenia przy 6800rpm.
Wszystko zależy od przepływu, każdy może mieć inny przy tym samym doładowaniu ze względu na inne turbo, AFR, max obroty głowicę, silnik, kolektor itd.
Sądzę, że te 350tki starczą Ci na zakładaną moc spokojnie.
P.S.
Piękna E30, wg mnie na Futurach było jej najlepiej, ale na każdym kole robi wrażenie, życzę powodzenia.
Wszystko zależy od przepływu, każdy może mieć inny przy tym samym doładowaniu ze względu na inne turbo, AFR, max obroty głowicę, silnik, kolektor itd.
Sądzę, że te 350tki starczą Ci na zakładaną moc spokojnie.
P.S.
Piękna E30, wg mnie na Futurach było jej najlepiej, ale na każdym kole robi wrażenie, życzę powodzenia.
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Miś ale masz takie same wtryski ??
ja mam do nich regulator ze starego VR6 4bar
Co do tematu turbo to powoli kompletuje graty, wszystkie widoczne elementy silnika maluje na czarno
obudowa rozrządu ze wspawanym spływem oleju
podstawa filtra z m3 e36, wyjście na chłodnicę oleju
i sprzęgło, przerobiony jednomas m50, docisk z diesla i sztywna tarcza 240mm, zobaczymy czy ten zestaw na radę
ja mam do nich regulator ze starego VR6 4bar
Co do tematu turbo to powoli kompletuje graty, wszystkie widoczne elementy silnika maluje na czarno
obudowa rozrządu ze wspawanym spływem oleju
podstawa filtra z m3 e36, wyjście na chłodnicę oleju
i sprzęgło, przerobiony jednomas m50, docisk z diesla i sztywna tarcza 240mm, zobaczymy czy ten zestaw na radę
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Raczej tak, chociaż Twoje bardziej pomarańczowe, niż czerwone na zdjęciu. U nas to wysokoomowe P&P pasujące 350ccm/min@3bar, obecnie wspomagane regulatorem 3,5b z M52, pochodzą z Saaba 2.3T. Mogę podać ich numer, jeśli Ci to pomoże w jakiś sposób.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Z autopsji wiem że takie auta jak toje (w tym i moje) często po prostu jeżdżą bez upalania i powiem Ci że po pewnym czasie zatęsknicz za amortyzowanym sprzęgłem. Przechodziłem przez to i o ile na początku mówiłem że jest spoko to jazda po parkingach z takim sprzęgłem to była jakaś masakra. Wróciłem do dwumasu i nie żałuję:)
BMWexpert Motorsport
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
No zobaczymy jak to będzie
podejrzewam że autem będzie tak rzadko jeżdżone że wytrzymam
obecnie brakuje mi tylko dyszy do natrysku oleju ( stawiam piwko jak ktoś sprzeda) żeby złożyć silnik
podejrzewam że autem będzie tak rzadko jeżdżone że wytrzymam
obecnie brakuje mi tylko dyszy do natrysku oleju ( stawiam piwko jak ktoś sprzeda) żeby złożyć silnik