BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !

Post autor: deejeys »

Witam, witam...

Forum czytuję od dość dawna, do rozpoczęcia projektu z silnikiem benzynowym pod maską zabierałem się naprawdę długo bo od zeszłych wakacji. Od pewnego czasu zacząłem skupować części do mojego projektu i mam trochę pytań, problemów o które chciałbym zapytać na tym forum - dlatego też stwierdziłem, że dobrze by było założyć tu galerię projektu i opisywać poczynania i zadawać pytania.

A więc przez ponad 5 lat grzebałem to co kupiłem w serii - 320Cd - czyli E46 z 2.0 litrowym dieslem w serii osiągającym 150 szalonych koni... :rolleyes2: nie trzeba mówić, że mocy brakło praktycznie od razu... :śmiech: Suma sumarum - w wakacje zamknąłem projekt z mocą 254Hp i 508Nm - czyli najmocniejszym M47N w kraju. Auto dopiero przy mocy 240Hp zaczeło się jakoś sensownie odpychać, lecz to i tak nie był żaden szał, po prostu nie dostarczało tyle adrenaliny ile bym chciał. Została podjęta decyzja - czas zmienić silnik... Z seryjnych E46 wyboru jakoś nie ma, na wariacje w stylu Adama (Leo) niestety nie porwę się, bo to za wysokie progi. Więc decyzja zapadła - M50B25. W teorii miało być bez vanosa, niestety teoria to jedno a praktyka to drugie. Tych m50b25nv jest na ten moment tak mało w nominale używanych przez ludzi z mózgiem jest tak mało, że po prostu jak coś się trafiło to albo było bardzo daleko, albo nie zdążyłem albo po rozmowie ze sprzedającym odpuszczałem dalsze negocjacje... :rolleyes2: Finalnie w garażu myję i pucuję m50b25 z 93r na pojedyńczym vanosie.


To tyle słowem wstępu, a teraz opiszę Wam co było (nie będę opisywał, co modziłem w dieslu, bo na tym forum to bez sensu opisywać chyba, prawda?) więc wrzucam specyfikację :

Modyfikacje M47D20N
Silnik:
seria
Modyfikacje głowicy:
brak
Modyfikacje bloku:
brak
Turbo:
GTB1756 przerobione na podciśnienie
Układ dolotowy:
Customowe orurowanie intercoolera wykonane samodzielnie, ic fmic 550x230x65 , orurowanie z kwasówki 60mm . Dolot do turbiny customowy również z kwasówki 56mm przy turbo 76mm przy filtrze. Filtr a'la HKS - grzybek.
Układ wydechowy:
Całkowicie przelotowy o średnicy 2.25 cala , na dwóch tłumikach po środku auta. końcowy na wzór m3 e92
Układ wtryskowy:
wtrysk metanolu SNOW PERFORMANCE stage III
wtryski nigdy nie ruszane, pompa również seria
Elektronika:
modyfikacja wsadu ECU
Układ chłodzenia:
seria bez kurtyny za chłodnicą
Układ napędowy:
seria
Zawieszenie:
Gwintowane zawieszenie FK AK 501 , trochę poliuretanowych tulejek
BODY KIT:
Zderzak przedni M3, progi M-pakiet, tylny zderzak m-pakiet z customowym dyfuzorem, carbonowa klapa

Wrzucam wykres i parę zdjęć :

STARE :P Ze zlotu w Toruniu 2012r (ale akurat jedyne które się ostały na hostingu imageshack z naprawdę sporej ilości z mojej galerii na BMW-Sport...)

http://imageshack.us/a/img547/9743/dsc05151024x683.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img94/5701/dsc04491024x683.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img33/6900/dsc0127hp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img138/8599/dsc1286b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img41/9581/img2001medium.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img21/497/img2129medium.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

"Świeże" :

http://i.imgur.com/jkO3GeJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - tyłeczek

http://i.imgur.com/9UtB85L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - wykres diesla ;)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i taki tam filmiki

https://www.youtube.com/watch?v=nTVyuEoNFCs" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=GcDvRlN5ebs" onclick="window.open(this.href);return false;

Tu etap diesla się kończy:

Zaczyna się etap M50B25:

Obrazek

IC zostaje ten co był w dieslu, materiał na nowy wydech 3" leży - na końcu będzie jeden tłumik ale będzie to tak rozwiązane - że będzie cicho :cool2: ale nie tylko zawsze cicho ;) Rysunek już jest blachy kupione. Szukam jeszcze trochę gratów brakujących mi do tego silnika, szykuję listę nowych części które musze kupić jak będę już na stojaku ogarniać ten silnik. Już drugi weekend przekładam wyciągnięcie klekota z budy i znów w ten nie dam rady... Grrrrrr...

Będę starał się na bierząco aktualizować co się dzieje w projekcie (równolegle pracuje i remontuje mieszkanie - więc postępy prac mogą nie być oszałamiające...)


Pozdrawiam, Dawid :piwo:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: leo »

Znam dobrze twoje e46 i wiem że może być bardzo dobrze :)

3mam kciuki za projekt :)
BMWexpert Motorsport
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: deejeys »

leo pisze:Znam dobrze twoje e46 i wiem że może być bardzo dobrze :)

3mam kciuki za projekt :)

Dzięki Adaś ! :) Ale tak dobrze jak u Cb to nigdy nie będzie :( Byle chociaż w miarę szybko było co bym się nie stresował stojąc koło golfa jakiegoś śmiesznego i nie psuło się to będę baaaaaaaaaaardzo szczęśliwy :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z tego co rozumiem, uciętę są kable od przekaźników... - załączone foto. I teraz kwestia, że od czego one dokładnie są, od razu mówię, że sondy lambda raczej nie będzie bo mam zamiar ją wywalić z softu ECU. Wg różnych opcji ( widziałem, ze jeden ma 2 szt inny 3szt - od czego to zależy ? ) mam już schematy etc ale ogólnie dla mnie te kable to po prostu magia totalna... Ma ktoś jakieś porady ? :/ Może jakieś fotki z bliska od dołu, czy coś, było by łatwiej. Przekaźniki spróbuje dokupić wg obrazków z realoem ewentualnie sprawdzę jutro ile kosztują w ASO i może zamówię po prostu - no chyba, że to jest tak jak pisało na jakimś WWW - że jeden jest od sondy drugi od pompy paliwa a trzeci niby od ECU - nie wiem. Bo jak sondy nie będzie, pompa paliwa to jakoś się obsłuży nawet poza tym bo pewnie zasada załączania jest taka jak w dieslu. Ogólnie pompa już kupiona - Walbro GSS 341 czy jakoś tak... Czy to prawda, że dzięki przekaźnikowi pompa ma dwa "biegi" ?

Czy jak będę zakładać zewnętrzny regulator paliwa ten co . ma te repliki z manometrem to mogę się seryjnego pozbyć całkiem ? Bo oczywiście wygląda baaardzo licho ten co mam na listwie.


Zacząłem wyciągnąć diesla, w końcu!
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: k64 »

Zostaw oem regulator. Po co ci fmu? Bedzie dobrze. Jak cos sluze pomoca, wkoncu wlozylem m50 do tej budy;)
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: jurekkiller »

Nie wiem co Ty chcesz chłopakowi pomóc jak ty to m50 tylko włożyłeś a elektroniki nawet palcem nie ruszyłeś (na szczęście).

Zapnij sobie to na seryjnym reg ciśnienia paliwa. Jak będziesz widział że są z tym problemy (a pewnie nie będzie) to zawsze możesz coś dołożyć czy przerobić :)
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: Szpera »

Fajne auto, świetnie wygląda, wielki szacun za wrzucanie benzyniaka do diesla... Nigdy tego nie robiłem, ale wyobrażam sobie, że to nie będzie łatwe
Kibicuje !!
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: KonradGT »

Hehe a pamiętasz jak mówiłem ze kupić dobrego NV to będzie problem :P

W M50 masz trzy przekazniki, od pompy paliwa, komputera silnika i grzania sondy ;) pompa nie ma dwóch biegów, tylko załącza się po przekreceniu zapłonu aby nabić ciśnienia a potem razem z rozrusznikiem :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: k64 »

jurekkiller pisze:Nie wiem co Ty chcesz chłopakowi pomóc jak ty to m50 tylko włożyłeś a elektroniki nawet palcem nie ruszyłeś (na szczęście).

Zapnij sobie to na seryjnym reg ciśnienia paliwa. Jak będziesz widział że są z tym problemy (a pewnie nie będzie) to zawsze możesz coś dołożyć czy przerobić :)
Skoro cos zrobilem wiecej niz ty to moge pomoc , poto jest forum. Co do elektroniki filipa i m50 - nie masz pojecia co podlaczalem -eot.
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: deejeys »

Szpera dzięki :) Mam nadzieje, że aż tak źle nie będzie :)


. no właśnie widzę, że tak ludzie doradzają... Zobaczymy, myślałem, że warto to dołożyć no ale skoro nie to luz. Jakie wtryski polecasz na te ~400hp żeby ogarnęły @3bar ? Choć na początek i tak raczej więcej niż 350hp nie planuje...

jurekkiller pisze:Zapnij sobie to na seryjnym reg ciśnienia paliwa. Jak będziesz widział że są z tym problemy (a pewnie nie będzie) to zawsze możesz coś dołożyć czy przerobić :)
No rozumiem, wpadłem po prostu na taki pomysł, bo chciałem mieć podgląd na ciśnienie paliwa pod maską bo to proste i fajne. Może po prostu wrzucę manometr jak będzie trzeba, żeby obserwować ciśnienie paliwa :)

KonradGT tak tak pamiętam naszą rozmowę :) A później mi jakoś przeszło napalanie się na NV bo Adaś mówił, że z vanosem do turbo to dobra sprawa. A głowicę vanosową fajnie można pomodzić też jak zresztą całą resztę co widać tu na forum a nie celuję w nie wiadomo jakie moce więc... Jak na ten moment jestem zadowolony !
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: k64 »

deejeys pisze:Szpera dzięki :) Mam nadzieje, że aż tak źle nie będzie :)


. no właśnie widzę, że tak ludzie doradzają... Zobaczymy, myślałem, że warto to dołożyć no ale skoro nie to luz. Jakie wtryski polecasz na te ~400hp żeby ogarnęły @3bar ? Choć na początek i tak raczej więcej niż 350hp nie planuje...

jurekkiller pisze:Zapnij sobie to na seryjnym reg ciśnienia paliwa. Jak będziesz widział że są z tym problemy (a pewnie nie będzie) to zawsze możesz coś dołożyć czy przerobić :)
No rozumiem, wpadłem po prostu na taki pomysł, bo chciałem mieć podgląd na ciśnienie paliwa pod maską bo to proste i fajne. Może po prostu wrzucę manometr jak będzie trzeba, żeby obserwować ciśnienie paliwa :)

KonradGT tak tak pamiętam naszą rozmowę :) A później mi jakoś przeszło napalanie się na NV bo Adaś mówił, że z vanosem do turbo to dobra sprawa. A głowicę vanosową fajnie można pomodzić też jak zresztą całą resztę co widać tu na forum a nie celuję w nie wiadomo jakie moce więc... Jak na ten moment jestem zadowolony !
jak chcesz miec podglad pod to co sie dzieje na listwie ,zrob trojnik i wepnij czujnik c. paliwa chocby auto-gauge i juz.
na 400hp? ja bym atakowal 440cc bosha zielone. Raz i spokoj. Cena nieco nizej oscyluje niz 630 deki a do tych mocy i tak z tego co widze nie bedziesz podchodzic.
Jak chcesz isc taniej to mozesz szukac uzywek z volvo 360cc, albo z mietka AMG (ale sa krotsze wtryski - tanio mozna dostac) ale to wiaze sie z przerobka listwy (lapki do przespawania). - mozna ale czy warto :dry:
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: jurekkiller »

. pisze:
jurekkiller pisze:Nie wiem co Ty chcesz chłopakowi pomóc jak ty to m50 tylko włożyłeś a elektroniki nawet palcem nie ruszyłeś (na szczęście).

Zapnij sobie to na seryjnym reg ciśnienia paliwa. Jak będziesz widział że są z tym problemy (a pewnie nie będzie) to zawsze możesz coś dołożyć czy przerobić :)
Skoro cos zrobilem wiecej niz ty to moge pomoc , poto jest forum. Co do elektroniki filipa i m50 - nie masz pojecia co podlaczalem -eot.
zlituj się chłopaku bo wiem co nabobliłeś chłopakowi w tym e46 bo na twoje nieszczescie widzialem auto, na pewno podlaczales cewki bo kazda była z innej parafii co nie :śmiech:

Zeby nie orbic offtopu to green topy dadza spokojnie rade bo wydajność 440ccm3 uzyskują przy 3 barach, a jak wiadomo seryjnie na listwie masz 3,5 a wraz ze wzrostem cisnienia w okładzie dolotowym membranka w regulatorze (seryjnym) tak sie układa że i tak podbija jeszcze ciśnienie (nie jest to 1;1 ale blisko). Pamiętaj też że jeśli będziesz chcial stroić na śwince to ori sterownik silnika ma DC ustawione na 80% a jak na FIT to masz pełną kontrolę nad wydajnością wtryskiwaczy i możesz otworzyć je na 100% :)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: Miś »

jurekkiller pisze:jak wiadomo seryjnie na listwie masz 3,5 a wraz ze wzrostem cisnienia w okładzie dolotowym membranka w regulatorze (seryjnym) tak sie układa że i tak podbija jeszcze ciśnienie (nie jest to 1;1 ale blisko). Pamiętaj też że jeśli będziesz chcial stroić na śwince to ori sterownik silnika ma DC ustawione na 80% a jak na FIT to masz pełną kontrolę nad wydajnością wtryskiwaczy i możesz otworzyć je na 100% :)
Z tą membranką i wzrostem ciśnienia nie komentuje, bo to gwiezdne wojny jakieś. To jest prosty regulator z kompensacją, utrzymuje stałe 3,5b względem podciśnienia/ciśnienia w kolektorze ssącym i tyle.
Z tym DC wtryskiwaczy przy fabrycznym sterowniku mocno uprościłeś. Nie ma co podniecać się tym, że przy FIT można zbliżyć się do zamknięcia wtryskiwaczy swobodnie, bo sterowanie opiera się na 2 bankach, a nie na 6 jak w fabrycznym sterowniku - wtryskiwacze leją 3 razy częściej (przynajmniej, zależy od dividera), a to oznacza, że przy granicznych wartościach DC (90-95% wzwyż) nie mamy kontroli dokładnej stosunku czas wtrysku/AFR, bo wtryskiwacz zanim się zamknie to już dostaje sygnał, by się otworzył.

Do autora - jak planujesz 350-400KM i nie więcej to pakuj 440stki, jak troszkę więcej to 550tki.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: leo »

Nie zgodzę się z Tobą co do serjnego regulatora bo sprawdzałem go z manometrem wpiętym w listwe w czasie jazdy i podbija ciśnienie na listwie wraz ze wzrostem ciśnienia w kolektorze ssącym. Co do utrzymania 3,5 bara to jest jak mówisz zawsze tyle jest nie ważne czy dajesz gazu czy nie.

Jeśli chodzi o FIT to co by nie było jest to lepsze niż świnia ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: elmo0104 »

W trybie świni jesteśmy ograniczeni troche z wielkością wtrysków bo dająć wielkie wtryski tracimy jednocześnie kontrole nad wolnymi obrotami(silnik zostaje zalany bo nie można zejść poniżej pewnego czasu otwarcia jaki narzuca nam sterownik OEM). Dlatego dla pewnego zakresu wielkości wtryskiwaczy lepiej jako świnia a dla większych już raczej fit. Miś dlatego można zmienić divider żeby dobrać optymalny tryb sterowania wtryskiwaczy dla każdego zastosowania.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.

Post autor: Miś »

leo pisze:Nie zgodzę się z Tobą co do serjnego regulatora bo sprawdzałem go z manometrem wpiętym w listwe w czasie jazdy i podbija ciśnienie na listwie wraz ze wzrostem ciśnienia w kolektorze ssącym. Co do utrzymania 3,5 bara to jest jak mówisz zawsze tyle jest nie ważne czy dajesz gazu czy nie.
Przecież o tym napisałem, podbija ciśnienie proporcjonalnie do wartości ciśnienia w kolektorze za pomocą kompensacji (wężyk z kolektora).
elmo0104 pisze:W trybie świni jesteśmy ograniczeni troche z wielkością wtrysków bo dająć wielkie wtryski tracimy jednocześnie kontrole nad wolnymi obrotami(silnik zostaje zalany bo nie można zejść poniżej pewnego czasu otwarcia jaki narzuca nam sterownik OEM). Dlatego dla pewnego zakresu wielkości wtryskiwaczy lepiej jako świnia a dla większych już raczej fit. Miś dlatego można zmienić divider żeby dobrać optymalny tryb sterowania wtryskiwaczy dla każdego zastosowania.
Wszystko fajnie, sam stroję na FIT i jestem zadowolony, ale nigdy nie uzyskasz tak dużej stabilnej wydajności wtryskiwaczy na 2 bankach (FIT) jak przy 6 bankach (sterowanie sekwencyjne - EMU lub fabryczny sterownik), bo przy sekwencji wtryskiwacz otwiera się zaledwie raz na dwa obroty wału korbowego.
Nie przesadzajmy z brakiem stabilności wolnych obrotów i niskich czasów, 630stki przy takim M50 pracują stabilnie jak nie wiem, żadnego szarpania, nierówności, problemów, więc 550tki nie mają szans stworzyć problemów w takim M50. Chyba, że mamy LPG to wtedy robi się problematycznie, bo mało który gazowy poradzi sobie z czasami takich 550-630stek...
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ