BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

Marek_W pisze:Autko przelatało już 1500km bez awarii po strojeniu ale żałuję wyboru turbiny, chodzi o jej wielkość. Jazda zaczyna się powyżej 4tys i lekko mnie to wkurza :)
Jakie turbo musialbym kupić żeby wcześniej wstawało ? coś w okolice 3tys obrotów ? przy pojemności 2,5

w grę wchodzą chiny, ewentualnie coś innego

macie jakies propozycje ?
Szybciej wstanie tylko gt35.30 . Ty masz replike z tym samym wirnikiem wydechowym co garrett i ona pozno wstaje do 2.5l stad .... Albo bb albo . Sa gt30 ale.maja dupe 0.80 i tak samo Wstawaja. Mozesz wlozyc mniejszego chinczyka niz 35.30 ale napewno na barku nie bedzie 400. Albo jak wyzej napisalem. mozesz na lepszy dol szukac td0419t .... swoja droga masz duze plenum ssacego
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: hz10 »

pytanie zasadnicze, ile masz kasy na turbo? bo wybór jest ogromny poczynając od tanich chinoli a kończąc na fp czy gtx ale generalnie jak ma jechać z dołu i mieć coś na górze to chinola możesz skreślić od razu.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

GT3530 albo TD05 z Evo 10. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

chyba skusze sie na gt3530 jak znajdzie się chętny na moje turbo,
ewentualnie borgwarner tylko nie wiem czy występowały modele z małą dupą
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: leo »

Duża dupa w turbinie nie dyktuje do końca moment w którym turbo wygeneruje zadaną wartość doładowania, nie można sugerować się tym że np chińczyk z dupą 0,8 i markowa turbina (nie ważne jaka) z taką samą dupą będą wstawać tak samo.

Kamil kiedyś gdzieś pisał że w chińskich turbinach szybki boost ratuje tylko mała dupa z uwagi na ciężki i toporne wirniki.

Jak byłem swego czasu u Karola to porównywaliśmy wirniki w BW i t67. T67 nie kręcił się sam....
BMWexpert Motorsport
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Jak bedziesz zdecydowany na te turbo to ci moge moje sprzedac. Sprzedaje cały samochod na czesci
igore36
User
Posty: 146
Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:43
Imię: Igor
lokalizacja: Głogów

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: igore36 »

u mnie na tym samym turbo 1b mam w okolicach 3200rpm, takze wstaje spoko, problem jest z topornym wirnikiem podczas przepinania biegow, obroty niby wysokie po przepieciu ciagnac na danym biegu do odciecia, a turbo zanim ruszy to chwila mija. na dbb nie ma takie problemu co na slizgu i mysle, ze tutaj nie powinno sie szukac oszczednosci w projekcie TURBO, chyba, ze budowany jest typowo do 1/4. Wg mnie drift i street racing odpada przy chinczyku na slizgu
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: nfs »

EBC podratowało by nieco sytuację z późnym wstawaniem.

U mnie chińczyk gt3530(AR63) od . wstaje od około 3500obr w m20b25 na MBC
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: kamil7s »

Wstaje czy ładuje max ?
E30 325
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: nfs »

na 3 biegu (dyfer 3.38) w okolicach 3tys wstaje a max ładuje koło 3,5-3,8tys(czyli jak narazie 0,5 bara, jeszcze przed strojeniem).
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Igore mam dokładnie to samo przy przepince biegów, turbo jakby stawało na sekundę i po chwili ciągnie dalej
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pat-325 »

To nie odpuszczajcie gazu na 0 przy przepięciach i tego problemu nie będzie.
U mnie idąc pełnym ogniem zostawiam uchyloną przepustnicę, wirniki nie zwalniają i dają pełny ciąg od razu po przepięciu biegu.
Ewentualnie można zrobić flat-shift'a, też rozwiąże ten problem bo można klepać biegi z gazem w podłodze.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Szpera »

Pat-325 pisze:To nie odpuszczajcie gazu na 0 przy przepięciach i tego problemu nie będzie.
U mnie idąc pełnym ogniem zostawiam uchyloną przepustnicę, wirniki nie zwalniają i dają pełny ciąg od razu po przepięciu biegu.
Ewentualnie można zrobić flat-shift'a, też rozwiąże ten problem bo można klepać biegi z gazem w podłodze.
Mógłbyś rozwinąć co to jest ten "flat-shift" ?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: master86 »

Flat shift to tak jak kolega pisał zmiana biegu z nogą w podłodze, tyle że żeby to działało musisz mieć czujnik na pedale sprzęgła i kompa który ma taką opcje... W tedy gdy naciśniesz sprzęgło komp zbija odcinke mniej więcej na takie obroty jak obroty z kolejnego biegu, w skrucie tak to wygląda.
Na filmiku w moim projekcie przejazd jest właśnie z flat shiftem, zmiana biegu zajmuje w tedy około 0.35sec i silnik nie wypada z boostu nawet na chińskim t76... (w tym przejeździe zaliczyłem odcinkę przy zmianach, przy prawidłowej zmianie tego niema :ok: )
Awatar użytkownika
Driftman
User
Posty: 42
Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
Imię: Paweł
lokalizacja: ulica

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Driftman »

Szpera pisze:
Pat-325 pisze:To nie odpuszczajcie gazu na 0 przy przepięciach i tego problemu nie będzie.
U mnie idąc pełnym ogniem zostawiam uchyloną przepustnicę, wirniki nie zwalniają i dają pełny ciąg od razu po przepięciu biegu.
Ewentualnie można zrobić flat-shift'a, też rozwiąże ten problem bo można klepać biegi z gazem w podłodze.
Mógłbyś rozwinąć co to jest ten "flat-shift" ?
Wpisz sobie w google. Jest po to żeby nie wypadać z bostu, taki międzygaz. Utrzymuje obroty w czasie zmiany biegów. Wystarczy wpisać w google. Jak wszystko zresztą..

Są gotowe układy do kupienia. Wpisz w google to zobaczysz :D np.Jadźwin ma takie układy, nie trzeba kupować całego kompa.

Ps. Są też do kupienia układy lunch control.
ODPOWIEDZ