Biały Gruz e36 m50b29t od 3 str
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Biały Gruz e36 m50b29t od 3 str
Model: E36 sedan
Modyfikacje
Silnik:
blok m50b25 - bore 85, planowany, oringowany, osiowane podpory, cylindry szlifowane
wał m52b28 - stroke 84, 1 szlif, spasowany na nowo z panewkami na ciasne tolerancje
korby m50b25
panewki nowe glyko
tłoki cr 8:1
pierścienie nowe goetz
głowica m50b25 - nowe zawory, nowe uszczelniacze, gniazda dotarte, planowana, sprawdzona na mikropęknięcia i szczelność
śruby głowicy ARP
łańcuch rozrządu nowy OEM
komplet nowych wszystkich uszczelek OEM
spływ oleju w obudowę rozrządu
nowa pompa wody
podstawka pod czujniki do wskaźników wykonana na zamówienie
wszystkie węże podciśnienia nowe
pokrywa zaworów proszkowana (struktura jak vht)
chłodniejszy termostat w obudowie z m52
zalany motulem 300V 15w50
wszystko wymyte chemicznie
Układ dolotowy:
ic 600x400 (jakoś tak)
orurowanie ze stali kwasoodpornej 60mm/1.6
złączki silikonowe zbrojone 4ro krotnie - wytrzymałość 5 bar
mocne cybanty śrubowe
BOV Tial Q (chiński)
filtr "HKS style"
Układ wydechowy:
turbo gt35
kolektor z kwasu up mount
down pipe 3"
wydech 3" na szybkozłaczkach z cybantami śrubowymi
WG Tial MV-S (chiński) wpuszczony w wydech
sprężyna na 1 bar
Elektronika / wskaźniki:
wskaźniki AutoGauge egt, ciśnienie oleju, temperatura oleju, ciśnienie doładowania
sterowanie EMU
Układ paliwowy / wtryskowy:
pompa Epman 320 lph
wtryski bosch 280 156 023 460cc/min @ 4.5 bar
regulator cisnienia paliwa TOMEI
Układ chłodzenia:
Chłodnica z 325 tds
podstawa filtra oleju s50b30 z chłodnicą oleju planach, a narazie zwykła.
chłodzenie płynem turbiny
Układ napędowy:
5b ZF
docisk sprzęgła z m57d30 (204ps)
koło zamachowe jednomasowe przystosowane pod docisk
wzmocniona tarcza sprzęgła 240mm z m52b28
nowe łożysko oporowe
Zawieszenie:
Jakieś obniżone sprężyny i Bilstein raczej b4
BODY KIT i wnętrze:
Koła BBS LM (repliki)
poliftowy grill
Lampy DEPO z Xenonem
błotniki przednie poliftowe z kierunkowskazami
kierunkowskazy "białe"
Zderzaki standard
progi m3
Wnętrze pełna skóra
kierownica mpak
Przyszłe plany:
Zmiana turbiny na coś z mniejszą stroną gorącą.
Zmiany budy. Znowu białe coupe.
Miałem zamiar zmienić kolektor wydechowy i przerobić dolot, ale jako że kunszt budowniczego robi na mnie ogromne wrażenie to zostawię to w spokoju.
Trochę o samym samochodzie:
Trafił do mnie w stanie "Podłączyć EMU, przepiąć jeden kabelek i samochód gotowy do jazdy".
Trochę chamówy, skutecznie chłodzącej najważniejsze organy.
Rok stania...
Samochód po sufit wyładowany gratami więc trzeba doprowadzić wnętrze do kultury.
Obmycie pod maską.
Nowa pompa paliwa.
Chwilowo EMU pożyczone od Filipa ze względów technicznych.
Taki kiedyś był wynik.
Silnik już udało się odpalić, ale natychmiast pojawiły się problemy.
Najpierw w ogóle nie chciał odpalać więc jeszcze raz przejrzałem wszystkie podłączenia i paliwo. Wszystko było ok, ale mimo to w układzie nie było ciśnienia. Okazało się, że po prostu trzeba kręcić rozrusznikiem aż w końcu ciśnienie paliwa się zbuduje.
Prawdopodobnie jest przytkany filtr, lub od stania coś się stało z regulatorem ciśnienia.
Ogólnie zaraz po pierwszym odpaleniu nadeszła pierwsza awaria i manometr na regulatorze ciśnienia paliwa pękł. Pierwszy raz widziałem jak paliwo ucieka manometrem.
Modyfikacje
Silnik:
blok m50b25 - bore 85, planowany, oringowany, osiowane podpory, cylindry szlifowane
wał m52b28 - stroke 84, 1 szlif, spasowany na nowo z panewkami na ciasne tolerancje
korby m50b25
panewki nowe glyko
tłoki cr 8:1
pierścienie nowe goetz
głowica m50b25 - nowe zawory, nowe uszczelniacze, gniazda dotarte, planowana, sprawdzona na mikropęknięcia i szczelność
śruby głowicy ARP
łańcuch rozrządu nowy OEM
komplet nowych wszystkich uszczelek OEM
spływ oleju w obudowę rozrządu
nowa pompa wody
podstawka pod czujniki do wskaźników wykonana na zamówienie
wszystkie węże podciśnienia nowe
pokrywa zaworów proszkowana (struktura jak vht)
chłodniejszy termostat w obudowie z m52
zalany motulem 300V 15w50
wszystko wymyte chemicznie
Układ dolotowy:
ic 600x400 (jakoś tak)
orurowanie ze stali kwasoodpornej 60mm/1.6
złączki silikonowe zbrojone 4ro krotnie - wytrzymałość 5 bar
mocne cybanty śrubowe
BOV Tial Q (chiński)
filtr "HKS style"
Układ wydechowy:
turbo gt35
kolektor z kwasu up mount
down pipe 3"
wydech 3" na szybkozłaczkach z cybantami śrubowymi
WG Tial MV-S (chiński) wpuszczony w wydech
sprężyna na 1 bar
Elektronika / wskaźniki:
wskaźniki AutoGauge egt, ciśnienie oleju, temperatura oleju, ciśnienie doładowania
sterowanie EMU
Układ paliwowy / wtryskowy:
pompa Epman 320 lph
wtryski bosch 280 156 023 460cc/min @ 4.5 bar
regulator cisnienia paliwa TOMEI
Układ chłodzenia:
Chłodnica z 325 tds
podstawa filtra oleju s50b30 z chłodnicą oleju planach, a narazie zwykła.
chłodzenie płynem turbiny
Układ napędowy:
5b ZF
docisk sprzęgła z m57d30 (204ps)
koło zamachowe jednomasowe przystosowane pod docisk
wzmocniona tarcza sprzęgła 240mm z m52b28
nowe łożysko oporowe
Zawieszenie:
Jakieś obniżone sprężyny i Bilstein raczej b4
BODY KIT i wnętrze:
Koła BBS LM (repliki)
poliftowy grill
Lampy DEPO z Xenonem
błotniki przednie poliftowe z kierunkowskazami
kierunkowskazy "białe"
Zderzaki standard
progi m3
Wnętrze pełna skóra
kierownica mpak
Przyszłe plany:
Zmiana turbiny na coś z mniejszą stroną gorącą.
Zmiany budy. Znowu białe coupe.
Miałem zamiar zmienić kolektor wydechowy i przerobić dolot, ale jako że kunszt budowniczego robi na mnie ogromne wrażenie to zostawię to w spokoju.
Trochę o samym samochodzie:
Trafił do mnie w stanie "Podłączyć EMU, przepiąć jeden kabelek i samochód gotowy do jazdy".
Trochę chamówy, skutecznie chłodzącej najważniejsze organy.
Rok stania...
Samochód po sufit wyładowany gratami więc trzeba doprowadzić wnętrze do kultury.
Obmycie pod maską.
Nowa pompa paliwa.
Chwilowo EMU pożyczone od Filipa ze względów technicznych.
Taki kiedyś był wynik.
Silnik już udało się odpalić, ale natychmiast pojawiły się problemy.
Najpierw w ogóle nie chciał odpalać więc jeszcze raz przejrzałem wszystkie podłączenia i paliwo. Wszystko było ok, ale mimo to w układzie nie było ciśnienia. Okazało się, że po prostu trzeba kręcić rozrusznikiem aż w końcu ciśnienie paliwa się zbuduje.
Prawdopodobnie jest przytkany filtr, lub od stania coś się stało z regulatorem ciśnienia.
Ogólnie zaraz po pierwszym odpaleniu nadeszła pierwsza awaria i manometr na regulatorze ciśnienia paliwa pękł. Pierwszy raz widziałem jak paliwo ucieka manometrem.
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Czy to silnik z bialego coupe od filipWwa?
Jak ten sard byl made in china to mogl peknac;)
Czesto manometry w nich wlasnie strzelaly.
Jak ten sard byl made in china to mogl peknac;)
Czesto manometry w nich wlasnie strzelaly.
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
To ten sam silnik. Dlatego też napisałem że zmiana budy znowu na białe coupe
Regulator Tomei, ale tak na oko to, to samo co SRAD. Pytanie tylko czy dam radę kupić sam manometr czy muszę cały regulator.
Regulator Tomei, ale tak na oko to, to samo co SRAD. Pytanie tylko czy dam radę kupić sam manometr czy muszę cały regulator.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Zakładanie tych badziewnych regulatorów do silnika to proszenie się o katastrofę, ciesz się, że to zauważyłeś. Znam co najmniej 2 przypadki gdzie zauważono to dopiero wtedy jak komora zaczęła się jarać w trakcie jazdy. Każdemu mówię, żeby w żadnym wypadku nie zmieniać oryginału 3.5 barowego a jak już to na coś dobrego. Dobrze, że silnik znów wrócił do gryPrzemek328 pisze:
Ogólnie zaraz po pierwszym odpaleniu nadeszła pierwsza awaria i manometr na regulatorze ciśnienia paliwa pękł. Pierwszy raz widziałem jak paliwo ucieka manometrem.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Nie w tym samochodzie, ale finalnie regulator będzie w kabinie, więc jaki by nie był- będę miał go na oku!
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Gratuluję zakupu. Trochę trzeba popracować nad mapą zapłonu i paliwa.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Szare e36 sedan m50b30t
"Trochę" to bardzo subtelnie powiedziane , jednak fajnie, że będzie śmigać dalej. Powodzenia.g-rad pisze:Gratuluję zakupu. Trochę trzeba popracować nad mapą zapłonu i paliwa.
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Byłem ciekaw reakcji na te mapy... tak też myślałem i będą one na pewno poprawiane Planuję nawet 3 warianty map na różne doładowania, bo docelowo silnik ma wylądować w tym białym gruzie widocznym na zdjęciach, a tam żebym nie musiał kupować nowych opon codziennie, wystarczy ok 350KM
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: Szare e36 sedan m50b30t
O, często bywam w Legionowie to możemy się kiedyś zgadać na jakieś piwo, podłubanie przy aucie czy przejażdzkę
Dobrze, że coś się dzieje, działaj
Dobrze, że coś się dzieje, działaj
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Do kabiny bym tym bardziej nie wrzucil;)
Manometr kup jakis polski i napewno dluzej wytrzyma niz tez szajs. Chinole lubia tez popuscic na korpusie.
Manometr kup jakis polski i napewno dluzej wytrzyma niz tez szajs. Chinole lubia tez popuscic na korpusie.
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Już kupiłem Została mi ostatnia część układanki czyli zbiorniczek wyrównawczy
ps. będzie w kabinie bo dryf
ps. będzie w kabinie bo dryf
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Pierwsze odpalenia, pierwsze awarie... jak już wcześniej pisałem, wymieniłem manometr regulatora. W końcu podłączyłem całe chłodzenie i zalałem płynem. Teraz do rzeczy...
Przy regulatorze ciśnienia ustawionym na 4bary silnik odpala baaaardzo ciężko i trzeba długo kręcić. Wczoraj po odpaleniu silnik chodził cały czas na 1500obr w taki sposób https://youtu.be/2dchGPJaaZY" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam że przy 6 barach pali z dotyku ale wolne ma na 2000 obr.
Ryś twierdzi że to dlatego ze silnik jest w nowej budzie, a ja mam podejrzenia że jest zapchany filtr paliwa i być może uszkodzony regulator ciśnienia, bo jednak stał na sucho jakiś rok. Biłem się z myślami czy nie kupić całego regulatora, ale stanęło na manometrze.
Ma ktoś pomysł co to może być? Jakie ustawienia zmienić w Emu żeby to poprawić? Chętnie bym pojechał do kogoś kto się na tym zna, ale:
1. Samochód nawet jeszcze nie ma blach.
2. Nie mam pojęcia jakie jest egt, chyba nawet nie ma czujnika.
Przy regulatorze ciśnienia ustawionym na 4bary silnik odpala baaaardzo ciężko i trzeba długo kręcić. Wczoraj po odpaleniu silnik chodził cały czas na 1500obr w taki sposób https://youtu.be/2dchGPJaaZY" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam że przy 6 barach pali z dotyku ale wolne ma na 2000 obr.
Ryś twierdzi że to dlatego ze silnik jest w nowej budzie, a ja mam podejrzenia że jest zapchany filtr paliwa i być może uszkodzony regulator ciśnienia, bo jednak stał na sucho jakiś rok. Biłem się z myślami czy nie kupić całego regulatora, ale stanęło na manometrze.
Ma ktoś pomysł co to może być? Jakie ustawienia zmienić w Emu żeby to poprawić? Chętnie bym pojechał do kogoś kto się na tym zna, ale:
1. Samochód nawet jeszcze nie ma blach.
2. Nie mam pojęcia jakie jest egt, chyba nawet nie ma czujnika.
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Pewnie zbutwiała membrana;) wyrzuć ten chiński pseudo regulator i załóż 3.5b oem. I zmień ten filtr.
Jak zagada normalnie to będziesz miał winowajce.
Jak zagada normalnie to będziesz miał winowajce.
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: Szare e36 sedan m50b30t
Listwa od m3... nie ma miejsca na regulator :/
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: Szare e36 sedan m50b30t
To rozkręć dziada i zobacz w jakim stanie jest membrana.