E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Łysol »

Model: E36 cabrio 318 m43b18

Auto służy do dojazdu do pracy i czasem po bułki...
Zakupiłem e36 i odrazu zrodziły się plany zrobienia cos z silnikiem - każdy wie jak przyspiesza 1.8 w nienajlżejszym bmw .(cabrio 1360 kg)
Poczatkowo był plan swap-u na m52b28 , ale na szczęście upadł.
Założeniem było uturbienie silnika który nie będzie przepalał niezliczonej ilości paliwa i jak trzeba stanie do walki z m54b30 :clap:
Wybór padł na silnik który znajdował sie seryjnie w aucie .
Jak sie okazało silnik m43 jest bardzo rzadko dmuchaną jednostka napędową :kwasny:
Silnik wystrojony z 2 mapami 0,5 bar i 1.1 bar - na dojazdy do pracy włącznik sobie odpoczywa - a jak trzeba klik i dzida .
Jeżdżąc podobnie spalanie na takim samym poziomie (w podciśnieniu).
Jest pomysł na stage 2 ...ale się okaże.


Modyfikacje

Silnik:
- seryjna moc i moment 115 KM , 168 Nm
- blok E36 M43B18 splanowany o odpowiednią wartość, rozwiercony na 85mm
- głowica zregenerowana (8 zaworów nowych odpowiednio luźniej spasowanych, planowanie, czyszczenie , nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki z silnika seryjnie doladowanego(narazie nie pisze z jakiego) odprężenie 8,4 :1, z metalowymi wkladkami miedzy pierscieniami
- korbowody krótsze o 5 mm w stosunku do serii (M50B20 135mm);
- nowe wszytkie uszczelki ,śruby itd
- nowe panewki korbowodowe i główne , nominał Mahle
- nowe pierścienie
- olej mobil 5w50 peak life
- zasilanie oleju w oplocie spod czujnika ciśnienia oleju
- spływ z turbo do obudowy rozrządu
- świece NGK seryjne-
- zmienione miejsce mocowania zbiorniczka wspomagania
- uszczelka głowicy seryjna

Układ dolotowy:
- IC z ryżem
- Silikony
- blow off - hks też z ryżem
- stożek Simota;
- odma atmosfera;
- przeplywomierz usunięty
- EBC zawór mac - sterujący doładowaniem - super sie sprawdza - 2 MAPY PALIWA
- seryjny kolektor ssący M43b18 z usuniętą dis-ą
- usunięty filtr weglowy
- opaski na całość SGB
- zamontowany przed przepustnica czujnik temperatury powietrza seryjny

Układ wydechowy:
- TD04HL-16T(na poczatku była TD04HL-13t ) z Volvo ,turbina spr umyta itd - stan super - zaslepiony zawór obejsciowy, westagate wbudowany
- Kolektor wydechowy seryjny - napewno nie peknie
- przejściówka miedzy kolektorem a turbiną - z 2 rur wchodzi przy turbo w 1 rure średnice rur obmyślane dniami :heh: żeby nie zatkało a jechało...
- Downpipe 2.5 cala jak i reszta układu wydechowego
- flansze do turbo
- przejściówka i downpipe owinięte bandażem na 1200 stopni
- końcowy tłumik przelotowy - jest głośno...

Układ paliwowy / wtryskowy:
- pompa paliwa seria;
- wtryski Saab 2.3T 350ccm/min@3b;
- regulator ciśnienia 3,5b z M52;

Elektronika / wskaźniki:
- DET3 w trybie FIT,
- konwersja MAF -> MAP;
- EGT Defi za kolektorem wydechowym - blisko
- Boost Defi
- EBC - ustawione 2 mapy - daje rade
- Cewki przeniesione nad pokrywę zaworów


Układ chłodzenia:
- usuniete podgrzewanie przpustnicy
- termostat seria
- seryjna duża chłodnica
- usunięte wisko '
- zamontowanie elektrycznego wentylatora z e36
- zamontowanie dodatkowego czujnika z przejściówką - włączajacego wentylator
- zamontowana większa chłodnica z modelu e36 z klimatyzacją

Układ napędowy:
- sprzęgło zrobione z zapasem
- tarcz 240mm na sprężynkach okladzina kevlar
- docisk sprinter
- kolo zamachowe m50 - odelżone wywazone ,spasowane po reszte
- przerobione mocowanie lapy wysprzglika na regulowane
- dyfer narazie seria

Zawieszenie:
- amortyzatory monroe
- sprężyny obniżające
- x brace

Układ hamulcowy:
-Przód jak i tył zamontowany z e46 328 (tarcze ,klocki, zaciski ,jarzma )
-Przód tarcze i klocki BREMBO nacinane
-zaciski i jarzma pomalowane na czerwono

Body Kit i wnętrze:
- zderzaki i listwy boczne m technik
- buda zdrowa
- felgi 16 cali zima
-felgi 18 cali DTM BBS - wypiaskowane i pomalowane
- lampy ciemne+krzyże
- ciemna nerka
- koncowki wydechu 2 sztuki sciete
- środek odnowiony - SPORTSIZE - półskóry
- przełącznik map - jest lans...
- jest zbiorniczek spryskiwaczy

Strojenie
- Michał Małecki - pełen profesjonalizm


Silnik przed..............
Obrazek

ROzbiórka blok itd
Obrazek

Obrazek

Obrazek

korbowody porownanie seria i krotsze z m50b20
Obrazek

sworzeń tłokowy
Obrazek

Obrazek

pomalowany blok
Obrazek
Porównanie tłoków z prawej seria...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

uzbrojony blok
Obrazek
GMP
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zostały dorobione rowki pod pierścienie blokujące sworznie tłoków
Obrazek

malowanie
Obrazek
Głowica i całe 8 zaworów :śmiech:
Obrazek
Poskaładane
Obrazek
Dmuchawka
Obrazek
intercooler
Obrazek

Obrazek
Reszta gratów
Obrazek

Obrazek
EBC MAC
Obrazek

Obrazek

spływ oleju z turbiny
Obrazek
wtryski
Obrazek

Obrazek

SSący kolektor
Obrazek

Obrazek
Jeszcze bez miski
Obrazek

Część dolotu
Obrazek

Obrazek
Stary i nowy silnik
Obrazek
Pasowanie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Downpipe
Obrazek
Wentylator elektryczny
Obrazek

Regulatory porownanie
Obrazek
Przejściówka z czujnikiem wlaczającym wentylator
Obrazek

x brace
Obrazek

Obrazek
Stare sprzeglo z kołem
Obrazek
NOwe sprzęgło
Obrazek
Nowe koło m50
Obrazek
Tarcz sprzęgła 240 mm kevlar
Obrazek
Docisk
Obrazek

Pod maską
Obrazek

Obrazek
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: DawidLwa »

Ciekawy projekt gratuluje :ok: będzie wykres ?
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: sztymc »

Eegancko :) wrzuć wiecej fotek z prac i koniecznie jakiś filmik :D pozdro!
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: KonradGT »

Ciekawie :) Fajne silniki M43 ;)

Kiedy napiszesz z jakiego silnika tłoki?
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Drapek »

zdradzisz jak rozwiązałeś sprzęgło? siadło na ori otwory na zamach z M50? czy trzeba było nawiercać nowe?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: DawidLwa »

Nie pasuje docisk ze sprintera na zamach m50 trzeba wiercic.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Pan. B »

Czysto, schludnie i kompleksowo podeszłeś do tematu :ok:
Z tym sprzęgłem śmiało możesz atakować m50b25 turbo ;)
Czym malowałeś blok??
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Łysol »

DawidLwa pisze:Ciekawy projekt gratuluje :ok: będzie wykres ?
Wykres jest , musze wrzucic .
sztymc pisze:Eegancko :) wrzuć wiecej fotek z prac i koniecznie jakiś filmik :D pozdro!
Jeszcze mam jakies foto - wrzuce przy okazji.
Drapek pisze:zdradzisz jak rozwiązałeś sprzęgło? siadło na ori otwory na zamach z M50? czy trzeba było nawiercać nowe?
Trzeba przerobić pod docelowy docisk.
Pan. B pisze:Czysto, schludnie i kompleksowo podeszłeś do tematu :ok:
Z tym sprzęgłem śmiało możesz atakować m50b25 turbo ;)
Czym malowałeś blok??
Tak sprzęgło zrobione z dużym zapasem, seryjne poddawało się przy pierwszych próbach jak ładowałem poniżej 1 bar.
Blok malowany farbą odporną na wysoka temp 650 stopni - mat czarny - wyszło dobrze - polecam.
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Łysol »

Umyta skrzynia
Obrazek
Wymiana uszczelniaczy i tulejek plastikowych dzwigni biegów
Obrazek

Obrazek
Czujnik temperatury powietrza - wydłubany z oryginalnego przepływomierza
Obrazek
Rura dolotowa przed kolektorem
Obrazek
Czujnik na miejscu - wciśnięty na oringi - i trzyma :heh:
Obrazek
Obrazek
Koło zamachowe
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Szpera »

Jakieś video ? ile mocy wyszło ?
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Łysol »

Video poki co nie mam.
Wykres wkleje .
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: tedef »

tłoki chyba z lancer ?
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Łysol »

tedef pisze:tłoki chyba z lancer ?
Ponoć tak ,spr info i jeszcze napisze.
Wykresik.

1.1 bar - 229,8 km i 326 Nm
0.5 bar - 175,7 km i 251 Nm

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek328
User
Posty: 104
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
Imię: Przemek
lokalizacja: Legionowo

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: Przemek328 »

Bardzo mi się podoba ten wykres. Można powiedzieć że idzie od dołu :pasuje:
mtey
User
Posty: 34
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR

Post autor: mtey »

Mam pytanko czy całkowicie seryjne m43 da radę dmuchnąć ? Mam taki z e34 w super stanie. Mógłbyś wrzucić zdjęcie kolektora wydechowego ? Co do projektu - widać mase pracy włozone , czekam na filmik
ODPOWIEDZ