E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR
Model: E36 cabrio 318 m43b18
Auto służy do dojazdu do pracy i czasem po bułki...
Zakupiłem e36 i odrazu zrodziły się plany zrobienia cos z silnikiem - każdy wie jak przyspiesza 1.8 w nienajlżejszym bmw .(cabrio 1360 kg)
Poczatkowo był plan swap-u na m52b28 , ale na szczęście upadł.
Założeniem było uturbienie silnika który nie będzie przepalał niezliczonej ilości paliwa i jak trzeba stanie do walki z m54b30
Wybór padł na silnik który znajdował sie seryjnie w aucie .
Jak sie okazało silnik m43 jest bardzo rzadko dmuchaną jednostka napędową
Silnik wystrojony z 2 mapami 0,5 bar i 1.1 bar - na dojazdy do pracy włącznik sobie odpoczywa - a jak trzeba klik i dzida .
Jeżdżąc podobnie spalanie na takim samym poziomie (w podciśnieniu).
Jest pomysł na stage 2 ...ale się okaże.
Modyfikacje
Silnik:
- seryjna moc i moment 115 KM , 168 Nm
- blok E36 M43B18 splanowany o odpowiednią wartość, rozwiercony na 85mm
- głowica zregenerowana (8 zaworów nowych odpowiednio luźniej spasowanych, planowanie, czyszczenie , nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki z silnika seryjnie doladowanego(narazie nie pisze z jakiego) odprężenie 8,4 :1, z metalowymi wkladkami miedzy pierscieniami
- korbowody krótsze o 5 mm w stosunku do serii (M50B20 135mm);
- nowe wszytkie uszczelki ,śruby itd
- nowe panewki korbowodowe i główne , nominał Mahle
- nowe pierścienie
- olej mobil 5w50 peak life
- zasilanie oleju w oplocie spod czujnika ciśnienia oleju
- spływ z turbo do obudowy rozrządu
- świece NGK seryjne-
- zmienione miejsce mocowania zbiorniczka wspomagania
- uszczelka głowicy seryjna
Układ dolotowy:
- IC z ryżem
- Silikony
- blow off - hks też z ryżem
- stożek Simota;
- odma atmosfera;
- przeplywomierz usunięty
- EBC zawór mac - sterujący doładowaniem - super sie sprawdza - 2 MAPY PALIWA
- seryjny kolektor ssący M43b18 z usuniętą dis-ą
- usunięty filtr weglowy
- opaski na całość SGB
- zamontowany przed przepustnica czujnik temperatury powietrza seryjny
Układ wydechowy:
- TD04HL-16T(na poczatku była TD04HL-13t ) z Volvo ,turbina spr umyta itd - stan super - zaslepiony zawór obejsciowy, westagate wbudowany
- Kolektor wydechowy seryjny - napewno nie peknie
- przejściówka miedzy kolektorem a turbiną - z 2 rur wchodzi przy turbo w 1 rure średnice rur obmyślane dniami żeby nie zatkało a jechało...
- Downpipe 2.5 cala jak i reszta układu wydechowego
- flansze do turbo
- przejściówka i downpipe owinięte bandażem na 1200 stopni
- końcowy tłumik przelotowy - jest głośno...
Układ paliwowy / wtryskowy:
- pompa paliwa seria;
- wtryski Saab 2.3T 350ccm/min@3b;
- regulator ciśnienia 3,5b z M52;
Elektronika / wskaźniki:
- DET3 w trybie FIT,
- konwersja MAF -> MAP;
- EGT Defi za kolektorem wydechowym - blisko
- Boost Defi
- EBC - ustawione 2 mapy - daje rade
- Cewki przeniesione nad pokrywę zaworów
Układ chłodzenia:
- usuniete podgrzewanie przpustnicy
- termostat seria
- seryjna duża chłodnica
- usunięte wisko '
- zamontowanie elektrycznego wentylatora z e36
- zamontowanie dodatkowego czujnika z przejściówką - włączajacego wentylator
- zamontowana większa chłodnica z modelu e36 z klimatyzacją
Układ napędowy:
- sprzęgło zrobione z zapasem
- tarcz 240mm na sprężynkach okladzina kevlar
- docisk sprinter
- kolo zamachowe m50 - odelżone wywazone ,spasowane po reszte
- przerobione mocowanie lapy wysprzglika na regulowane
- dyfer narazie seria
Zawieszenie:
- amortyzatory monroe
- sprężyny obniżające
- x brace
Układ hamulcowy:
-Przód jak i tył zamontowany z e46 328 (tarcze ,klocki, zaciski ,jarzma )
-Przód tarcze i klocki BREMBO nacinane
-zaciski i jarzma pomalowane na czerwono
Body Kit i wnętrze:
- zderzaki i listwy boczne m technik
- buda zdrowa
- felgi 16 cali zima
-felgi 18 cali DTM BBS - wypiaskowane i pomalowane
- lampy ciemne+krzyże
- ciemna nerka
- koncowki wydechu 2 sztuki sciete
- środek odnowiony - SPORTSIZE - półskóry
- przełącznik map - jest lans...
- jest zbiorniczek spryskiwaczy
Strojenie
- Michał Małecki - pełen profesjonalizm
Silnik przed..............
ROzbiórka blok itd
korbowody porownanie seria i krotsze z m50b20
sworzeń tłokowy
pomalowany blok
Porównanie tłoków z prawej seria...
uzbrojony blok
GMP
Zostały dorobione rowki pod pierścienie blokujące sworznie tłoków
malowanie
Głowica i całe 8 zaworów
Poskaładane
Dmuchawka
intercooler
Reszta gratów
EBC MAC
spływ oleju z turbiny
wtryski
SSący kolektor
Jeszcze bez miski
Część dolotu
Stary i nowy silnik
Pasowanie
Downpipe
Wentylator elektryczny
Regulatory porownanie
Przejściówka z czujnikiem wlaczającym wentylator
x brace
Stare sprzeglo z kołem
NOwe sprzęgło
Nowe koło m50
Tarcz sprzęgła 240 mm kevlar
Docisk
Pod maską
Auto służy do dojazdu do pracy i czasem po bułki...
Zakupiłem e36 i odrazu zrodziły się plany zrobienia cos z silnikiem - każdy wie jak przyspiesza 1.8 w nienajlżejszym bmw .(cabrio 1360 kg)
Poczatkowo był plan swap-u na m52b28 , ale na szczęście upadł.
Założeniem było uturbienie silnika który nie będzie przepalał niezliczonej ilości paliwa i jak trzeba stanie do walki z m54b30
Wybór padł na silnik który znajdował sie seryjnie w aucie .
Jak sie okazało silnik m43 jest bardzo rzadko dmuchaną jednostka napędową
Silnik wystrojony z 2 mapami 0,5 bar i 1.1 bar - na dojazdy do pracy włącznik sobie odpoczywa - a jak trzeba klik i dzida .
Jeżdżąc podobnie spalanie na takim samym poziomie (w podciśnieniu).
Jest pomysł na stage 2 ...ale się okaże.
Modyfikacje
Silnik:
- seryjna moc i moment 115 KM , 168 Nm
- blok E36 M43B18 splanowany o odpowiednią wartość, rozwiercony na 85mm
- głowica zregenerowana (8 zaworów nowych odpowiednio luźniej spasowanych, planowanie, czyszczenie , nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki z silnika seryjnie doladowanego(narazie nie pisze z jakiego) odprężenie 8,4 :1, z metalowymi wkladkami miedzy pierscieniami
- korbowody krótsze o 5 mm w stosunku do serii (M50B20 135mm);
- nowe wszytkie uszczelki ,śruby itd
- nowe panewki korbowodowe i główne , nominał Mahle
- nowe pierścienie
- olej mobil 5w50 peak life
- zasilanie oleju w oplocie spod czujnika ciśnienia oleju
- spływ z turbo do obudowy rozrządu
- świece NGK seryjne-
- zmienione miejsce mocowania zbiorniczka wspomagania
- uszczelka głowicy seryjna
Układ dolotowy:
- IC z ryżem
- Silikony
- blow off - hks też z ryżem
- stożek Simota;
- odma atmosfera;
- przeplywomierz usunięty
- EBC zawór mac - sterujący doładowaniem - super sie sprawdza - 2 MAPY PALIWA
- seryjny kolektor ssący M43b18 z usuniętą dis-ą
- usunięty filtr weglowy
- opaski na całość SGB
- zamontowany przed przepustnica czujnik temperatury powietrza seryjny
Układ wydechowy:
- TD04HL-16T(na poczatku była TD04HL-13t ) z Volvo ,turbina spr umyta itd - stan super - zaslepiony zawór obejsciowy, westagate wbudowany
- Kolektor wydechowy seryjny - napewno nie peknie
- przejściówka miedzy kolektorem a turbiną - z 2 rur wchodzi przy turbo w 1 rure średnice rur obmyślane dniami żeby nie zatkało a jechało...
- Downpipe 2.5 cala jak i reszta układu wydechowego
- flansze do turbo
- przejściówka i downpipe owinięte bandażem na 1200 stopni
- końcowy tłumik przelotowy - jest głośno...
Układ paliwowy / wtryskowy:
- pompa paliwa seria;
- wtryski Saab 2.3T 350ccm/min@3b;
- regulator ciśnienia 3,5b z M52;
Elektronika / wskaźniki:
- DET3 w trybie FIT,
- konwersja MAF -> MAP;
- EGT Defi za kolektorem wydechowym - blisko
- Boost Defi
- EBC - ustawione 2 mapy - daje rade
- Cewki przeniesione nad pokrywę zaworów
Układ chłodzenia:
- usuniete podgrzewanie przpustnicy
- termostat seria
- seryjna duża chłodnica
- usunięte wisko '
- zamontowanie elektrycznego wentylatora z e36
- zamontowanie dodatkowego czujnika z przejściówką - włączajacego wentylator
- zamontowana większa chłodnica z modelu e36 z klimatyzacją
Układ napędowy:
- sprzęgło zrobione z zapasem
- tarcz 240mm na sprężynkach okladzina kevlar
- docisk sprinter
- kolo zamachowe m50 - odelżone wywazone ,spasowane po reszte
- przerobione mocowanie lapy wysprzglika na regulowane
- dyfer narazie seria
Zawieszenie:
- amortyzatory monroe
- sprężyny obniżające
- x brace
Układ hamulcowy:
-Przód jak i tył zamontowany z e46 328 (tarcze ,klocki, zaciski ,jarzma )
-Przód tarcze i klocki BREMBO nacinane
-zaciski i jarzma pomalowane na czerwono
Body Kit i wnętrze:
- zderzaki i listwy boczne m technik
- buda zdrowa
- felgi 16 cali zima
-felgi 18 cali DTM BBS - wypiaskowane i pomalowane
- lampy ciemne+krzyże
- ciemna nerka
- koncowki wydechu 2 sztuki sciete
- środek odnowiony - SPORTSIZE - półskóry
- przełącznik map - jest lans...
- jest zbiorniczek spryskiwaczy
Strojenie
- Michał Małecki - pełen profesjonalizm
Silnik przed..............
ROzbiórka blok itd
korbowody porownanie seria i krotsze z m50b20
sworzeń tłokowy
pomalowany blok
Porównanie tłoków z prawej seria...
uzbrojony blok
GMP
Zostały dorobione rowki pod pierścienie blokujące sworznie tłoków
malowanie
Głowica i całe 8 zaworów
Poskaładane
Dmuchawka
intercooler
Reszta gratów
EBC MAC
spływ oleju z turbiny
wtryski
SSący kolektor
Jeszcze bez miski
Część dolotu
Stary i nowy silnik
Pasowanie
Downpipe
Wentylator elektryczny
Regulatory porownanie
Przejściówka z czujnikiem wlaczającym wentylator
x brace
Stare sprzeglo z kołem
NOwe sprzęgło
Nowe koło m50
Tarcz sprzęgła 240 mm kevlar
Docisk
Pod maską
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Ciekawy projekt gratuluje będzie wykres ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Eegancko wrzuć wiecej fotek z prac i koniecznie jakiś filmik pozdro!
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Ciekawie Fajne silniki M43
Kiedy napiszesz z jakiego silnika tłoki?
Kiedy napiszesz z jakiego silnika tłoki?
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
zdradzisz jak rozwiązałeś sprzęgło? siadło na ori otwory na zamach z M50? czy trzeba było nawiercać nowe?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Nie pasuje docisk ze sprintera na zamach m50 trzeba wiercic.
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Czysto, schludnie i kompleksowo podeszłeś do tematu
Z tym sprzęgłem śmiało możesz atakować m50b25 turbo
Czym malowałeś blok??
Z tym sprzęgłem śmiało możesz atakować m50b25 turbo
Czym malowałeś blok??
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Wykres jest , musze wrzucic .DawidLwa pisze:Ciekawy projekt gratuluje będzie wykres ?
Jeszcze mam jakies foto - wrzuce przy okazji.sztymc pisze:Eegancko wrzuć wiecej fotek z prac i koniecznie jakiś filmik pozdro!
Trzeba przerobić pod docelowy docisk.Drapek pisze:zdradzisz jak rozwiązałeś sprzęgło? siadło na ori otwory na zamach z M50? czy trzeba było nawiercać nowe?
Tak sprzęgło zrobione z dużym zapasem, seryjne poddawało się przy pierwszych próbach jak ładowałem poniżej 1 bar.Pan. B pisze:Czysto, schludnie i kompleksowo podeszłeś do tematu
Z tym sprzęgłem śmiało możesz atakować m50b25 turbo
Czym malowałeś blok??
Blok malowany farbą odporną na wysoka temp 650 stopni - mat czarny - wyszło dobrze - polecam.
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Jakieś video ? ile mocy wyszło ?
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Video poki co nie mam.
Wykres wkleje .
Wykres wkleje .
-
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
- Imię: Adam
- lokalizacja: Białystok
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
tłoki chyba z lancer ?
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Bardzo mi się podoba ten wykres. Można powiedzieć że idzie od dołu
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: STG
Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T 1.1 BAR
Mam pytanko czy całkowicie seryjne m43 da radę dmuchnąć ? Mam taki z e34 w super stanie. Mógłbyś wrzucić zdjęcie kolektora wydechowego ? Co do projektu - widać mase pracy włozone , czekam na filmik