Niczego nie musisz robić. W tej metodzie chodzi tylko o połączenie obu elementów, dzieje się to na tyle szybko, że nie ma obawy zmian w strukturze na znacznej powierzchni. Z całą pewnością materiał będzie miał inną "siatkę" w miejscu zgrzania ale nigdy nie zdarzyło się aby pękł akurat w miejscu zgrzewu, rwały się przypadkowo w innych miejscach jeżeli miało to już miejsce. My zgrzewaliśmy pręty, nie wiem jak wyda to w przypadku rury, ale nie podejrzewam aby ktokolwiek łączył w taki sposób półosie rurowe. Choć są różne szkoły, najbliższa prawdzie mówi, że to przekrój robi robotę, a grubość ścianki niekoniecznie, ale jak pokazuje praktyka, różnie z tym bywa. Bardzo twarde (suche) lite materiały, lecą w zastosowaniu udarowym/siłowym raczej szybko.DawidLwa pisze:Przepraszam ze w tym temacie zapytam, czy po zgrzaniu nalezy ponownie zahartowac(utwardzic) zewnetrznie półoś ?Karolo pisze:Jest możliwość zgrzania półosi o ile są pełne poprzez tarcie, to dużo lepsza opcja niż spawanie. Polecam się rozejrzeć za taką usługą w swoich okolicach, jak nie znajdziesz to podeślij mi dwie roebrane sztyce to ci to ogarnę.
BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Dziekuje za rzeczową odpowiedź
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
chodzi o coś takiego?
https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM" onclick="window.open(this.href);return false;
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Dokładnie tak, tyle tylko, że tą wargę się później zatacza na gładko, żeby to fajniej wyglądało.farmer91 pisze:chodzi o coś takiego?
https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM" onclick="window.open(this.href);return false;
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Wlasnie seryjne półosie rurkowe maja te wargi. Wrazie przeróbki polosi moze lepiej niech zostaną bo to nikomu przeszkadzać nie będzie pod autem.
-
- User
- Posty: 33
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
- Imię: jerzy
- lokalizacja: katowice
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Co do nowych automatów ze stajni bmw to niestety produkt mocno przereklamowany.... znajomy miał rozebrana ta skrzynie po awarii i generalnie skrzynia zrobiona z papieru, jak wszystko dzis jest wyliczona na tyle kilometrów i nie wiecej....
Nie myslałeś o ultra shifterze?
Projekt swietny jak dla mnie i co mnie urzeka to przecieranie szlaków a nie klepanie w kółko tego samego
Nie myslałeś o ultra shifterze?
Projekt swietny jak dla mnie i co mnie urzeka to przecieranie szlaków a nie klepanie w kółko tego samego
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Kwestia z jakiego modelu był ten automat. Ja będę się rozglądał za skrzynią gdzie producent podaje 700nm pod serie (w miarę tania) ewentualnie na 900nmm ale już gorzej z ceną i dostępnością. Ta słabsza sprawdza się w dieslach przy 800nm, w planach mam wystroić auto właśnie na 800hp i ponad 800nm. Jeśli ostatecznie zdecyduje się na automat i zmieszczę go w moim tunelu, to się okaże co to będzie warte...
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Podejrzewam, że bez modyfikacji tunelu może być trudno. Widziałem skrzynie z nowej M5 to jest potwór - 2014 rok. Mechanicznie to swoją drogą, a jak Karolu wygląda kwestia opanowania elektroniki takiego ustrojstwa? Masz już ogląd na ten temat jakiś?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Jeśli chodzi o elektronikę to sterownikiem zajął by się Lamik, i wstępnie jak z nim gadałem to zrobił by swój sterownik od podstaw . Sam bym tego nie ogarnął, rzecz jasna
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniaja to podobno komputery Syvecs i ProEFI.
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
jest sens dociążania auta o ~100kg?
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
nie pomyliło Ci sie cos ? Chodzi Ci o różnicę miedzy skrzyniami ?hz10 pisze:jest sens dociążania auta o ~100kg?
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
tak różnice, miałem okazje dźwignąć coś takiego i we dwóch nie mogliśmy podnieść na wysokość podłogi a6 kombi podczas gdy manuala wkładam sam do samochodu ponad głowe bez pocenia sie te 100 kilo różnicy to szacunkowo, wiadomo wagi w rękach nie mam.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Nie zastanawiałem się wcześniej jak to wyjdzie wagowo, ale z tego co znalazłem na szybko w sieci skrzynia 8hp70 waży 87kg, a zf s5d310z coś koło 37 kg, faktycznie 50kg dojdzie, ale na reszcie wyjdzie lepiej... (no może poza faktem że będzie ujma na honorze bo to automat) Pożyjemy zobaczymy, jak by nie było trzeba iść do przodu z tematem...
Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo
farmer91 pisze:Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniają to podobno komputery Syvecs i ProEFI.
Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
W jagach ten zf trzyma w serii 680nm z v8 z kompresorem
-chałturnik-