e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
-
- User
- Posty: 33
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
- Imię: jerzy
- lokalizacja: katowice
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
z czego są szpilki głowicy? Bo dość dziwnie wyglądają....
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Ja miałem styczność z M30odpalonym nasterowniku M50B25 vanos czyli motronic 3.3.1. cewki były na pokrywie a do świec połączone były przewodami ale silnik pracował idealnie równo i miał moc.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Oczywiście, że będzie pracował super. Najlogiczniejsza opcja postawienie tego na wiązce i sterowniku z M50 najlepiej NV. Jedyny problem to czujnik wałka. Ale wystarczy tylko podpatrzeć w jakiej pozycji wałka znajduje się on w M50 i zrobić tak samo w m30. Później zostaje dorobienie miękkich przewodów do świec, bo fajki są za krótkie. Całość odpala bez problemu a jak ma się to mieć doładowane, to DET na fit chodzi jak burza. Silnik konstrukcyjny z lat 70 nabiera kultury pracy rodem z m50.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Karolo pisze:Oczywiście, że będzie pracował super. Najlogiczniejsza opcja postawienie tego na wiązce i sterowniku z M50 najlepiej NV. Jedyny problem to czujnik wałka. Ale wystarczy tylko podpatrzeć w jakiej pozycji wałka znajduje się on w M50 i zrobić tak samo w m30. Później zostaje dorobienie miękkich przewodów do świec, bo fajki są za krótkie. Całość odpala bez problemu a jak ma się to mieć doładowane, to DET na fit chodzi jak burza. Silnik konstrukcyjny z lat 70 nabiera kultury pracy rodem z m50.
karol ty chyba sie bierzesz za strojenie i nie widzisz nic niepokojacego w takim setupie? zaplon z m50 jest jakies 10 stopni cofniety w porownaniu z optymalnym. nie bedzie mial fabrycznej mocy. m30 to konstrukcja z konca lat 50 tych.
co jest dziwnego w tych szpilkach?
-
- User
- Posty: 33
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
- Imię: jerzy
- lokalizacja: katowice
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
sprawiają wrażenie jak by były cięte/skracane
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
corey pisze: karol ty chyba sie bierzesz za strojenie i nie widzisz nic niepokojacego w takim setupie? zaplon z m50 jest jakies 10 stopni cofniety w porownaniu z optymalnym. nie bedzie mial fabrycznej mocy. m30 to konstrukcja z konca lat 50 tych.
Oczywista racja, ale po to napisałem o decie trójce, żeby sobie dostosować temat pod nowe realia Do końca roku odpalam B35 na M112 i takowym osprzęcie to nagram filmik jak to będzie sobie prażyło. Raczej nie ma co tego traktować jako jakiejś nowości, bo era tych silników już minęła, ale dla tych, którzy chcą w tym grzebać, dostrojony detem osprzęt m50 jest ok.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Super auto, tak samo zresztą jak e 36 (jak dla mnie chyba najoryginalniejszy projekt na forum).
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Z innej beczki, przybliżony koszt zbudowania takiego m30 jak mamy już e34 m30b35?
Projekt bardzo fajny, czysto i schludnie
pozdro
Projekt bardzo fajny, czysto i schludnie
pozdro
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Pewnie podobnie jak m20. Okolice 7tysi jeśli robisz wszystko sam i na chińskich podzespołach.spooch pisze:Z innej beczki, przybliżony koszt zbudowania takiego m30 jak mamy już e34 m30b35?
Projekt bardzo fajny, czysto i schludnie
pozdro
-
- Turbo-Team
- Posty: 671
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
No nie przesadzaj m20 wychodzi sporo taniej z uwagi na głowice i rozrząd na pasku.
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Przykład:
-turbosprezarka 1300zł
-intercooler 350zł
-wastegate 400zł
-wtryskiwacze 1300zł
-zegary 300zł
-BOV 200zł
-MBC 100zł
-pompa paliwa 300zł
-filtr powietrza 250zł
-obejmy, silikony, rury dolotu 350zł
-kocyk na turbo 200zł
-kompletny wydech z kwasówki z downpipe 600zł
-kolanka i rura na kolektor wydechowy 50zł
-podkładka pod filtr oleju + filtr 120zł
-bandaż na downpipe 170zł
-strojenie 300zł
-DET3 z Mapsensorem 650zł
-przewody zasilajace turbine olejem 60zł
...w tym momencie mamy 7000zł a na pewno zapomniałem o tysiącu pierdół.
Powyższa lista to same czesci kupowane (jak kwasówka i kolanka na wydech i tłumik) po minimalnych kosztach. Jakby ktoś się czepiał że można taniej to owszem ale np. na wtryskach sie nie powinno oszczedzać (1300zł nowe zielone bosche od SIDa).
Da się o wiele taniej jeśli połowę części mamy a drugą znajdziemy na śmietniku ale przeważnie, chcąc zrobić chociaż średnio dobrze, wychodzi nieco drożej niż włożenie magnetyzerów
-turbosprezarka 1300zł
-intercooler 350zł
-wastegate 400zł
-wtryskiwacze 1300zł
-zegary 300zł
-BOV 200zł
-MBC 100zł
-pompa paliwa 300zł
-filtr powietrza 250zł
-obejmy, silikony, rury dolotu 350zł
-kocyk na turbo 200zł
-kompletny wydech z kwasówki z downpipe 600zł
-kolanka i rura na kolektor wydechowy 50zł
-podkładka pod filtr oleju + filtr 120zł
-bandaż na downpipe 170zł
-strojenie 300zł
-DET3 z Mapsensorem 650zł
-przewody zasilajace turbine olejem 60zł
...w tym momencie mamy 7000zł a na pewno zapomniałem o tysiącu pierdół.
Powyższa lista to same czesci kupowane (jak kwasówka i kolanka na wydech i tłumik) po minimalnych kosztach. Jakby ktoś się czepiał że można taniej to owszem ale np. na wtryskach sie nie powinno oszczedzać (1300zł nowe zielone bosche od SIDa).
Da się o wiele taniej jeśli połowę części mamy a drugą znajdziemy na śmietniku ale przeważnie, chcąc zrobić chociaż średnio dobrze, wychodzi nieco drożej niż włożenie magnetyzerów
-
- Turbo-Team
- Posty: 671
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Zgodze się s Tobą jeśli chodzi o m30 ale w m20 sporo rzeczy odpada np WG , podstawka pod chłodnice oleju , wtryski nowe nie od SIDa turbine kupisz z WG z STi za 1000 w idealnym stanie. Reszta jak piszesz. Ale nie róbmy spamu koledze w temacie.
-
- Nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 sty 2012, o 15:03
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: Polska
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
Jak z wytrzymałością tłoka po swrezowaniu denka? Do ilu został odpreżony po takim zabiegu?
Fajny wynik gratulacje.
Ciekawa opcja tylko czym cewka jest wysterowana? w Voyage-rze steruje ECU (MFS-I)Jeeet pisze:Ciekawa opcja , czyli tak z grubsza potrzeba wiązki /sterownika/układu zapłonowego z auta j/w plus wymiana koła pasowego wału albo innego skąd brany jest impuls (ustawienie czujnika i zapłon zostawił bym fachurze ) iii silnik zapali ?corey pisze:Cewka z forda 2.9 cosworth.
Na zaplonach z m50 silnik bedzie slabo pracowal - roznica w glowicach jest ogromna. mocy z tego nie bedzie.
Mialem kiedys m30 na zaplonie z forda edis 6. wymaga to jednak dodatkowo swini.
Tak zeby to na czyms oryginalnym chodzilo to moj strzal : chrysler voyager silnik 3.3 z przed 95 roku.
(strojenie to inny temat)
Fajny wynik gratulacje.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole
ruleczka pisze:Jak z wytrzymałością tłoka po swrezowaniu denka? Do ilu został odpreżony po takim zabiegu?Ciekawa opcja tylko czym cewka jest wysterowana? w Voyage-rze steruje ECU (MFS-I)Jeeet pisze:Ciekawa opcja , czyli tak z grubsza potrzeba wiązki /sterownika/układu zapłonowego z auta j/w plus wymiana koła pasowego wału albo innego skąd brany jest impuls (ustawienie czujnika i zapłon zostawił bym fachurze ) iii silnik zapali ?corey pisze:Cewka z forda 2.9 cosworth.
Na zaplonach z m50 silnik bedzie slabo pracowal - roznica w glowicach jest ogromna. mocy z tego nie bedzie.
Mialem kiedys m30 na zaplonie z forda edis 6. wymaga to jednak dodatkowo swini.
Tak zeby to na czyms oryginalnym chodzilo to moj strzal : chrysler voyager silnik 3.3 z przed 95 roku.
(strojenie to inny temat)
Fajny wynik gratulacje.
Wytrzymalosc tloka po zfrezowaniu narazie nie zbadana. Nie udalo mi sie zepsuc takiego setupu poprzez uszkodzenie denka.
Odprezenie po takim zabiegu to tez wykladnik splanowania glowicy i bloku, nie obliczalem tego - jest na oko, bedzie dobrze .
Co do sterowania m30 przez komp z voyagera. Cewka z chryslera sterowana kompem z chryslera. Jest to super elastyczna elektronika przed ktora chyle czola, w jakim krotkim czasie ten komp jest wstanie sie zaadoptowac to masakra, korzystajac tylko z seryjnej jednoprzewodowej lambady. Prostota i efektywnosc.
Auto z tego co wiem sie juz pomalowalo. Wlasciciel zadeklarowal sie ze pod koniec lutego przyjedzie na podniesienie doladowania 1,5 bara i wystrojenie finalne tego setupu. Zrobi sie szybka wycieczke na hamownie i to bylby koniec.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin