E46 320Ci TwinTurbo
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
E46 320Ci TwinTurbo
Witam
Przedstawiam taki mój wynalazek, jakiego pewnie jeszcze nie było
Od a do z włącznie ze strojeniem wykonany przeze mnie. Samochodem oczywiście jeżdżę na co dzień. Od momentu doładowania przejechał jakieś 6tys km
Tak na szybko...
Silnik: seryjne niedotykane m52tub20
Układ dolotowy: 2x td04-13t, ic 550x230x65, usunięta odma, jakiś dv z braku chęci w atmosferę.
Układ wydechowy: od końca dp seryjny
Układ paliwowy: seria
Układ napędowy: dyferencjał z 328i, 2.93
Sterowanie: Det3 FIT
Zawieszenie: seria
W skrócie po za dołożonym osprzętem turbo totalna seria
Silnik przed doładowaniem ale ze zrobionym dolotem generował jakoś 145whp i 0-200 wg licznika w 35s... Po doładowaniu zaczynając od chwilowego 0.3bar&200whp aby sprawdzić działanie osprzętu przez 0.45bar&235whp i kończąc na 0.55bar&253whp 0-200 wg licznika 18-18.5s (100-200 13s) Po odetkaniu wydechu wyskoczyło 267whp dostępne trochę w szerszym zakresie ale tu już brakło paliwa na więcej. Przez cały okres nie zauważyłem niczego niepokojącego ani nic, samochód lekko nie miał, milion pomiarów 100-200, zmielony dyfer i wyrwana podłoga, spalanie z pierwszych 2tys km ponad 20l/100km i silnik przeżył to wszystko więc operacje turbo z pewnością można uznać za udaną Gdy nacieszyłem się z osiągów i tempo jazdy wróciło do normy spalanie spadło do poziomu wolnossącego silnika więc bez dramatu.
100-200 na finalnym setupie i wykres: 0.55bar, 290KM i 350NM odcięcie 7300rpm. Wykresy jak widać z deta, nie wiem jak z ich poprawnością... Na moje oko mało doświadczonego dragracera z dobrym kapciem był potencjał na jakieś może nawet niskie 13s na 1/4 mili przy dobrych wiatrach...
http://www.youtube.com/watch?v=FphRyUObB3U" onclick="window.open(this.href);return false; 100-200 13s (0.55bar 290KM)
https://www.youtube.com/watch?v=k1HQR9b3xwQ" onclick="window.open(this.href);return false; (chwilowy setup 0.55-0.6bar 300-310KM) czas słaby bo wpadłem w boost cut i ze zbyt wysokiego biegu ale po tępie prędkościomierza nawet nawet, może dałoby radę zejść na 12s. Szkoda, że nie udało się zmierzyć żadnego setupu vboxem...
Jakieś foto, nie ma ich wiele bo nie mam w zwyczaju fotografowania każdej śrubki i pudełka.
Spawy takie o, teraz są dużo lepsze.
Pod maską mały meksyk ale finalnie będzie na tip top.
Ale niestety tak było.. Silnik uległ awarii i jak na złość nie przez doładowanie... Po jego rozebraniu wszystko w środku wyglądało jak nowe pomimo prawie podwojonej mocy. W jego miejsce wpadło m52tub25 ale chwilowo brak czasu aby zamontować cały kit do silnika więc jest n/a z porywającym czasem 0-200 w 32s
Pozwoliłem sobie założyć temat pomimo, że obecnie jest n/a ale kwestia kilku tygodni i powraca doładowanie ale najpierw pobawię się w wolnossące mody w sumie nie wiem po co no ale...
Z większych turbo planów:
-dorobić sprężyny wg na 0.5bar bo obecne 0.3 to średnie rozwiązanie, prawdopodobnie zawory są uchylane od ciśnienia spalin
-mocniejsze sprzęgło, pewnie rzeźba z dwumasą z 2.8 i dociskiem z jakiegoś diesla
-ponowna wymiana dyferencjału i półosi bo już mają straszne luzy..
-customowe plenum do ssącego
-w końcu pozbycie się seryjnego wydechu i zrobienie przelotowego
-strojenie na seryjnym sterowniku zamiast deta. Tu podziękowania dla was za uświadomienie mnie, że będzie działać, po tygodniu grzebania w mapach też stwierdzam, że się da
-no i obecne 0-200 w 32s skrócić o połowę
Wszelkie aktualizację będę na bieżąco wrzucał.
Pozdrawiam
Przedstawiam taki mój wynalazek, jakiego pewnie jeszcze nie było
Od a do z włącznie ze strojeniem wykonany przeze mnie. Samochodem oczywiście jeżdżę na co dzień. Od momentu doładowania przejechał jakieś 6tys km
Tak na szybko...
Silnik: seryjne niedotykane m52tub20
Układ dolotowy: 2x td04-13t, ic 550x230x65, usunięta odma, jakiś dv z braku chęci w atmosferę.
Układ wydechowy: od końca dp seryjny
Układ paliwowy: seria
Układ napędowy: dyferencjał z 328i, 2.93
Sterowanie: Det3 FIT
Zawieszenie: seria
W skrócie po za dołożonym osprzętem turbo totalna seria
Silnik przed doładowaniem ale ze zrobionym dolotem generował jakoś 145whp i 0-200 wg licznika w 35s... Po doładowaniu zaczynając od chwilowego 0.3bar&200whp aby sprawdzić działanie osprzętu przez 0.45bar&235whp i kończąc na 0.55bar&253whp 0-200 wg licznika 18-18.5s (100-200 13s) Po odetkaniu wydechu wyskoczyło 267whp dostępne trochę w szerszym zakresie ale tu już brakło paliwa na więcej. Przez cały okres nie zauważyłem niczego niepokojącego ani nic, samochód lekko nie miał, milion pomiarów 100-200, zmielony dyfer i wyrwana podłoga, spalanie z pierwszych 2tys km ponad 20l/100km i silnik przeżył to wszystko więc operacje turbo z pewnością można uznać za udaną Gdy nacieszyłem się z osiągów i tempo jazdy wróciło do normy spalanie spadło do poziomu wolnossącego silnika więc bez dramatu.
100-200 na finalnym setupie i wykres: 0.55bar, 290KM i 350NM odcięcie 7300rpm. Wykresy jak widać z deta, nie wiem jak z ich poprawnością... Na moje oko mało doświadczonego dragracera z dobrym kapciem był potencjał na jakieś może nawet niskie 13s na 1/4 mili przy dobrych wiatrach...
http://www.youtube.com/watch?v=FphRyUObB3U" onclick="window.open(this.href);return false; 100-200 13s (0.55bar 290KM)
https://www.youtube.com/watch?v=k1HQR9b3xwQ" onclick="window.open(this.href);return false; (chwilowy setup 0.55-0.6bar 300-310KM) czas słaby bo wpadłem w boost cut i ze zbyt wysokiego biegu ale po tępie prędkościomierza nawet nawet, może dałoby radę zejść na 12s. Szkoda, że nie udało się zmierzyć żadnego setupu vboxem...
Jakieś foto, nie ma ich wiele bo nie mam w zwyczaju fotografowania każdej śrubki i pudełka.
Spawy takie o, teraz są dużo lepsze.
Pod maską mały meksyk ale finalnie będzie na tip top.
Ale niestety tak było.. Silnik uległ awarii i jak na złość nie przez doładowanie... Po jego rozebraniu wszystko w środku wyglądało jak nowe pomimo prawie podwojonej mocy. W jego miejsce wpadło m52tub25 ale chwilowo brak czasu aby zamontować cały kit do silnika więc jest n/a z porywającym czasem 0-200 w 32s
Pozwoliłem sobie założyć temat pomimo, że obecnie jest n/a ale kwestia kilku tygodni i powraca doładowanie ale najpierw pobawię się w wolnossące mody w sumie nie wiem po co no ale...
Z większych turbo planów:
-dorobić sprężyny wg na 0.5bar bo obecne 0.3 to średnie rozwiązanie, prawdopodobnie zawory są uchylane od ciśnienia spalin
-mocniejsze sprzęgło, pewnie rzeźba z dwumasą z 2.8 i dociskiem z jakiegoś diesla
-ponowna wymiana dyferencjału i półosi bo już mają straszne luzy..
-customowe plenum do ssącego
-w końcu pozbycie się seryjnego wydechu i zrobienie przelotowego
-strojenie na seryjnym sterowniku zamiast deta. Tu podziękowania dla was za uświadomienie mnie, że będzie działać, po tygodniu grzebania w mapach też stwierdzam, że się da
-no i obecne 0-200 w 32s skrócić o połowę
Wszelkie aktualizację będę na bieżąco wrzucał.
Pozdrawiam
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Podoba mi się, ale naprawdę żyjesz w przekonaniu, że na fabrycznych wtryskiwaczach i doładowaniu 0,55b miałeś ponad 300KM z silnika, który ma w serii 150KM?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Te domniemane 300+ to przez chwilę na samych dp Normalnie na 0.55bar i całym wydechu było 250-255whp czyli jakieś 290KM i o tym rozmawiajmy jak już a to i tak już był max wtryskiwaczy, afr było na poziomie 12.5 i już nie bardzo mogłem nawet podlać. Przy okazji przy swapie dowiedziałem się, że b20 ma takie same wtryskiwacze co b25. Ale do rzeczy, nie wiem jak ma się hamownia deta do rzeczywistości ale była skonfigurowana poprawnie. Na początku nawet nie myślałem o takiej mocy ale co ja poradzę, że tyle wyszło? Żeby e46 tak przyśpieszało musi mieć okolice 300KM i tyle.
Gdybanie nie ma sensu bo tłoki z silnika turlają się gdzieś po garażu ale ile wg Ciebie było jak nie te 290?
Gdybanie nie ma sensu bo tłoki z silnika turlają się gdzieś po garażu ale ile wg Ciebie było jak nie te 290?
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Silnik, silnikowi nie równy, po co chcecie wróżyć z fusów?
Projekt bardzo fajny, też mi chodzi to po głowie bo elastyczność penie jest mega.
Trochę mnie dziwi czemu nie dasz przekładni większych wtrysków i nie dmuchniesz bara to na tyle pozwalają ori gruszki w tych turbinach
Projekt bardzo fajny, też mi chodzi to po głowie bo elastyczność penie jest mega.
Trochę mnie dziwi czemu nie dasz przekładni większych wtrysków i nie dmuchniesz bara to na tyle pozwalają ori gruszki w tych turbinach
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Zapłon seryjny miałeś w tym setupie najmocniejszym?
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Wtedy nie miałem możliwości sterownia zapłonem, teraz udało się ogarnąć seryjny sterownik więc mam pełna kontrolę nad zapłonem, przyda się przy obecnym silniku.
Blacha, Tak chciałem ale nie zdążyłem bo ręka mi się omskła i przy 180 włożyłem 2 bieg zamiast 4 no i teraz chwilowo jest b25 n/a Tylko czy to by się udało? Sprężanie 11:1 i 1bar boostu?
W obecnym silniku zaczynam od 0.5bar i zobaczę gdzie dojdę
Przy okazji mam pytanie. Do tej pory smarowanie turbosprężarek było z dwóch miejsc, czujnika ciśnienia oleju i sterowania vanosa. Mogę zrobić tylko wyjście z vanosa i dalej rozgałęzić na dwie turbosprężarki? Nigdzie nie braknie oleju?
Blacha, Tak chciałem ale nie zdążyłem bo ręka mi się omskła i przy 180 włożyłem 2 bieg zamiast 4 no i teraz chwilowo jest b25 n/a Tylko czy to by się udało? Sprężanie 11:1 i 1bar boostu?
W obecnym silniku zaczynam od 0.5bar i zobaczę gdzie dojdę
Przy okazji mam pytanie. Do tej pory smarowanie turbosprężarek było z dwóch miejsc, czujnika ciśnienia oleju i sterowania vanosa. Mogę zrobić tylko wyjście z vanosa i dalej rozgałęzić na dwie turbosprężarki? Nigdzie nie braknie oleju?
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E46 320Ci TwinTurbo
masz zaślepke zaraz obok napinacza łańcucha
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Dlatego napisałem o przekładceAdam pisze: Blacha, Tak chciałem ale nie zdążyłem bo ręka mi się omskła i przy 180 włożyłem 2 bieg zamiast 4 no i teraz chwilowo jest b25 n/a Tylko czy to by się udało? Sprężanie 11:1 i 1bar boostu?
-
- User
- Posty: 174
- Rejestracja: 16 lis 2012, o 20:56
- Imię: Damian
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E46 320Ci TwinTurbo
jak rozwiązałeś sterowanie ciśnieniem doładowania na seryjnym WG? jest rozbieralny? wymieniałeś sprężyne czy jakoś inaczej?
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Aa rzeczywiście nie zaczaiłem o przekładce
Wg da się rozebrać i sprężyny mam wymienione, niestety wyszły trochę zbyt słabe... Muszę podjechać niech mi dorobią mocniejsze, jakieś 0.5bar powinno być akurat
Wg da się rozebrać i sprężyny mam wymienione, niestety wyszły trochę zbyt słabe... Muszę podjechać niech mi dorobią mocniejsze, jakieś 0.5bar powinno być akurat
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Te turbiny na pewno są takie same? Może nie ma to znaczenie ale uwagę moją przykuł kształt muszli zimnej (wejście , grubość ścianki)Adam pisze: Jakieś foto, nie ma ich wiele bo nie mam w zwyczaju fotografowania każdej śrubki i pudełka.
:
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Marzy mi się takie daily. Jeszcze jakby miało lpg, to już w ogóle by było idealnie
Jestem ciekaw ile się uda wycisnąć bez odprężania i czekam z niecierpliwością na wynik
Jestem ciekaw ile się uda wycisnąć bez odprężania i czekam z niecierpliwością na wynik
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 lis 2015, o 21:27
- Imię: daniel
- lokalizacja: krosno
Re: E46 320Ci TwinTurbo
bardzo ciekawy dla mnie temat, prosiłbym wręcz o więcej szczegołów, fotek przy pracach
na prawdę nie był on odprężony przy 0,55 bar ??
w takim razie moje m52b28 bez niczego też powinno wytrzymać
na prawdę nie był on odprężony przy 0,55 bar ??
w takim razie moje m52b28 bez niczego też powinno wytrzymać
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
Re: E46 320Ci TwinTurbo
Więc tak Turbosprężarki są identyczne, różnice na wejściu muszli zimnej wynikają z braku miejsca i musiala byc podszlifowana. Na wyjetym silniku wygląda to jako tako ale pod mask z całym orurowaniem jest koszmarnie ciasno i tak musiało być.
Lpg było w planach ale jeżdżę około 20tys km rocznie więc do przełknięcia, tym bardziej, że paliwo stanialo
Nie odprezalem. Seryjne 11:1... Sęk w tym, że wiele więcej zdjęć nie mam
Ostatnio jakieś mody n/a i strojenie poprawiło 100-200 o 3s ale to nie ma sensu tego tu opisywać
Lpg było w planach ale jeżdżę około 20tys km rocznie więc do przełknięcia, tym bardziej, że paliwo stanialo
Nie odprezalem. Seryjne 11:1... Sęk w tym, że wiele więcej zdjęć nie mam
Ostatnio jakieś mody n/a i strojenie poprawiło 100-200 o 3s ale to nie ma sensu tego tu opisywać
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: E46 320Ci TwinTurbo
BiTurbo to jak w tym powiedzenie co dwie głowy to nie jedna. NO ale kurde z 2.0 przy 0.55 290 km seryjne wtryski pewnie jeszcze sprzegło bardzo optymistyczne na mój gust . Hmm fajnie by było jakbyś profi hamownie odwiedził .