E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Pierścienie są dedykowane do M43B19, tak jak i tłoki.
Próbowaliśmy kombinacje z geometrią dolotu, ale nic nie dały. Zostaw geometrię otwartą, a zaworek niech wisi w powietrzu.
Próbowaliśmy kombinacje z geometrią dolotu, ale nic nie dały. Zostaw geometrię otwartą, a zaworek niech wisi w powietrzu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Witam wszystkich serdecznie!
Ponad to co napisał Miś, dodam kilka rzeczy od siebie od strony codziennego użytkownika.
W projekcie sporo się dzieje. Na tyle dużo, że temat zasłużył na konkretny update. Kilometry lecą, użytkuje samochód na co dzień: miasto, czasem trasa. W ostatnim tygodniu zrobiłem trasę 1050km, bez problemów. Normalne spalanie na trasie 9-13l LPG, miasto 15l. Był mały problem z zamarzniętą odmą (trochę oleju poszło w wydech), ostatecznie oprócz nieplanowanej zmiany oleju nic się nie stało. Na strojeniu okazało się że zapłon był znacznie za ostry, więc pomimo luźniejszego wydechu i tak trzeba było mocno cofać. Boost 0,2-0,3bara jest w okolicach 2000rpm na 2 biegu . Jak było wspomniane jest 287KM. Oczywiście pozostaje niedosyt, żeby przekroczyć magiczną trójkę z przodu, ale na hamowaniu w 2 osoby wyszło 12.8sek 100-200 z dynometu kalibrowanego z GPS. Nie ma co więcej ruszać, skoro autko spełnia wszystkie założenia: w użytkowaniu i prowadzeniu jest dalej jaki IS, spalanie podobne jak 2.8 i osiągi M3 e36 (a nawet e46!).
Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami. Do zmiany pozostała łapa do sprężarki klimy (jest inne odsadzenie). W razie czego jeśli nie znajdę, wjedzie cała sprężarka z M43.
Jak się okazało chłodnica oleju jest zbędna. Zasilanie turbo w olej jest teraz wzięte najprościej jak się da (miałem spory wyciek w tym miejscu). Do śrubki banjo dospawałem nakrętkę z gwintem pod czujnik ciśnienia i voila! Zmieniłem miskę olejową ? do nowej króciec do spływu z turbo został wspawany, więc spływ w końcu nie jest najniższym punktem samochodu;). Dołożony magnes na korku spustowym oleju.
Układ dolotowy:
Na razie bez zmian. Zmienna geometria robiła troszkę zamieszania podczas strojenia zapłonu (nagłe zmiany w przepływie czasem wywoływały stuk). U mnie działa normalnie, aczkolwiek doszliśmy do wniosku że najlepiej ją zablokować i spokój.
Układ wydechowy:
CAŁY nowy. Słaniu odwalił kawał świetnej roboty!
Uppipe na podstawie starego kolektora, wspawany z jednej średnicy. Termopara w pół-osłonie (half-shield) dla przemysłu lotniczego firmy ThermX z San Diego standardowo na zbiegu runnerów przed turbo. Podpory do sprężarki klimy i do przedniego dekla rozrządu.
Downpipe jedną średnicą 70mm (2.75cala) od turbo aż do Y w ori komorówkę z 2.8 (klapka na stałe otwarta). DP podwieszony we wszystkie ori punkty pod autem. V-band ok. pół metra od turbo, jest dostęp żeby ściągnąć DP z turbo spod maski (wklepany kielich można odklepać na ori!). Całość z nierdzewki. Nic nie obija, nie tłucze, na progach nic nie obciera.
Układ paliwowy / wtryskowy:
W baku zagościła ori Walbro 255 (nie była potrzebna, tak pro forma). Do tego wtryski z Astry OPC z UK (najtańsza opcja). Wszędzie figurują jako 470cc, sprawdzone na flow bench 425cc@3bar.
Wyrzucony filtr węglowy, na jego miejsce zaworek nad-pod ciśnieniowy.
Cały nowy przód LPG:
Wielozawór na butli, miedz 8mm pod autem, reduktor AC Red, wtryski duże Barracudy. Gaz obrabia na 0.6 bara do 5.5k rpm i generuje 220KM. Można się pokusić o większe wtryski (Dragon?) i może udało by się dokręcać na gazie do końca.
Elektronika / wskaźniki:
Ori DME padło (ustalało krokowiec w jednej pozycji i nie regulowało nim w zależności od temp silnika. Efekt ? na zimnym za niskie, na rozgrzanym 1500rpm). Weszło inne DME i po problemie.
Układ chłodzenia:
Bez zmian.
Układ napędowy:
Nowy łącznik elastyczny skrzynia ? wał
Dyfer S2.97 (rewelacja w trasie!)
Świeże powietrze w skrzyni (coraz mniej cieknie, chyba się doszczelnia albo coś )
Zawieszenie:
Hamulce z e46 325i/328i/320dFL:
300x22 przód
294x19 tył
Nowe amorki tylne, sachs sport czy jakoś tam..
BODY KIT i wnętrze:
Całe nowe wnętrze z wersji indywidual, sportsitze kremowe, zderzaki M-pakiet przygotowuję do malowania.
Zdjęcia całego auta będą jak skończę się babrać lakierami. Na razie dotychczasowe prace:
Nowe wtryski:
Zasilanie turbo:
Nowy wydech:
Wykres benzyna 98:
Czad:
Ponad to co napisał Miś, dodam kilka rzeczy od siebie od strony codziennego użytkownika.
W projekcie sporo się dzieje. Na tyle dużo, że temat zasłużył na konkretny update. Kilometry lecą, użytkuje samochód na co dzień: miasto, czasem trasa. W ostatnim tygodniu zrobiłem trasę 1050km, bez problemów. Normalne spalanie na trasie 9-13l LPG, miasto 15l. Był mały problem z zamarzniętą odmą (trochę oleju poszło w wydech), ostatecznie oprócz nieplanowanej zmiany oleju nic się nie stało. Na strojeniu okazało się że zapłon był znacznie za ostry, więc pomimo luźniejszego wydechu i tak trzeba było mocno cofać. Boost 0,2-0,3bara jest w okolicach 2000rpm na 2 biegu . Jak było wspomniane jest 287KM. Oczywiście pozostaje niedosyt, żeby przekroczyć magiczną trójkę z przodu, ale na hamowaniu w 2 osoby wyszło 12.8sek 100-200 z dynometu kalibrowanego z GPS. Nie ma co więcej ruszać, skoro autko spełnia wszystkie założenia: w użytkowaniu i prowadzeniu jest dalej jaki IS, spalanie podobne jak 2.8 i osiągi M3 e36 (a nawet e46!).
Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami. Do zmiany pozostała łapa do sprężarki klimy (jest inne odsadzenie). W razie czego jeśli nie znajdę, wjedzie cała sprężarka z M43.
Jak się okazało chłodnica oleju jest zbędna. Zasilanie turbo w olej jest teraz wzięte najprościej jak się da (miałem spory wyciek w tym miejscu). Do śrubki banjo dospawałem nakrętkę z gwintem pod czujnik ciśnienia i voila! Zmieniłem miskę olejową ? do nowej króciec do spływu z turbo został wspawany, więc spływ w końcu nie jest najniższym punktem samochodu;). Dołożony magnes na korku spustowym oleju.
Układ dolotowy:
Na razie bez zmian. Zmienna geometria robiła troszkę zamieszania podczas strojenia zapłonu (nagłe zmiany w przepływie czasem wywoływały stuk). U mnie działa normalnie, aczkolwiek doszliśmy do wniosku że najlepiej ją zablokować i spokój.
Układ wydechowy:
CAŁY nowy. Słaniu odwalił kawał świetnej roboty!
Uppipe na podstawie starego kolektora, wspawany z jednej średnicy. Termopara w pół-osłonie (half-shield) dla przemysłu lotniczego firmy ThermX z San Diego standardowo na zbiegu runnerów przed turbo. Podpory do sprężarki klimy i do przedniego dekla rozrządu.
Downpipe jedną średnicą 70mm (2.75cala) od turbo aż do Y w ori komorówkę z 2.8 (klapka na stałe otwarta). DP podwieszony we wszystkie ori punkty pod autem. V-band ok. pół metra od turbo, jest dostęp żeby ściągnąć DP z turbo spod maski (wklepany kielich można odklepać na ori!). Całość z nierdzewki. Nic nie obija, nie tłucze, na progach nic nie obciera.
Układ paliwowy / wtryskowy:
W baku zagościła ori Walbro 255 (nie była potrzebna, tak pro forma). Do tego wtryski z Astry OPC z UK (najtańsza opcja). Wszędzie figurują jako 470cc, sprawdzone na flow bench 425cc@3bar.
Wyrzucony filtr węglowy, na jego miejsce zaworek nad-pod ciśnieniowy.
Cały nowy przód LPG:
Wielozawór na butli, miedz 8mm pod autem, reduktor AC Red, wtryski duże Barracudy. Gaz obrabia na 0.6 bara do 5.5k rpm i generuje 220KM. Można się pokusić o większe wtryski (Dragon?) i może udało by się dokręcać na gazie do końca.
Elektronika / wskaźniki:
Ori DME padło (ustalało krokowiec w jednej pozycji i nie regulowało nim w zależności od temp silnika. Efekt ? na zimnym za niskie, na rozgrzanym 1500rpm). Weszło inne DME i po problemie.
Układ chłodzenia:
Bez zmian.
Układ napędowy:
Nowy łącznik elastyczny skrzynia ? wał
Dyfer S2.97 (rewelacja w trasie!)
Świeże powietrze w skrzyni (coraz mniej cieknie, chyba się doszczelnia albo coś )
Zawieszenie:
Hamulce z e46 325i/328i/320dFL:
300x22 przód
294x19 tył
Nowe amorki tylne, sachs sport czy jakoś tam..
BODY KIT i wnętrze:
Całe nowe wnętrze z wersji indywidual, sportsitze kremowe, zderzaki M-pakiet przygotowuję do malowania.
Zdjęcia całego auta będą jak skończę się babrać lakierami. Na razie dotychczasowe prace:
Nowe wtryski:
Zasilanie turbo:
Nowy wydech:
Wykres benzyna 98:
Czad:
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
330nm od 3 do 7 tys obrotów, musi to dość przyjemnie jeździć. No to hybryda i 300 niech pęka
E30 325
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Wlasnie miałem katować dalej o kwestie zasilania olejem turbiny, a tu proszę - taki update Fajnie podejrzec parę rozwiązań. Jeszcze takie pytanie - zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Śrubka banjo która wchodzi w turbo miała najpierw zaspawany czubek, a później (kosztem kilku wierteł 1.5mm i 2 godzin wiercenia) była przewiercona. Jak nie zapomnę to na weekendzie zrobię zdjęcie.hati102 pisze: zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Super, wazna informacja ze jest restryktor jednak. Wykresy - bomba, ponad 300 Nm i w takim zakresie to cos co mi sie teraz juz sni po nocach. Ciekawe jak to sie uda wystroic na ihi vf 43, ktora ponoc wstaje dosc wczesnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
A koło fonetyczne na wał korbowy też daliście z 1,6 czy raczej m43b18?Kuba_Aero pisze: Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami.
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
M43B16 i M43B18 mają takie same koła foniczne. M44B19 i M43B19 mają już czujnik położenia wału z tyłu, więc z nich do M42 nie podejdzie.
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Skoro seryjnie po chipie mają chyba ponad 400?hati102 pisze:Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Seria sprzeglo z 318d 122km do 450nm, z 320d wersja ktora podchodzi do alpiny 320d do 550nm.
E30 325
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Tu jest sprzęgło z E46 320d 150KM lift, więc w serii ma 330Nm, dwumas i docisk pochodzi z auta, które miało 432Nm po programie i nie ślizgało, tarcza nabita na nowo.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!
Przyspieszenie 40-210km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=WRcBFSIpT_4
https://www.youtube.com/watch?v=WRcBFSIpT_4
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
- Imię: adam
- lokalizacja: wr
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Fajnie Jedzie jak moje cięższe e46 na ekumasterowych 250whp
-
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
- Imię: Adam
- lokalizacja: Białystok
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Jaka masa auta??