E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Blacha »

tedef pisze:Jaka masa auta??
Jest w filmie
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

NIeźle to popyla :)
Mam pytanie o głowicę - w tym projekcie jest glowica z zaworami o trzonku 7mm. Mam kilka glowic z m42 i kazda ma zawory z trzonkiem 6mm. Akurat dostałem info ze obróbka mojej głowicy wymaga nowych zaworów, bo aktualne są pokrzywione. No i teraz jest okazja poeksperymentowac. Domyslnie wjadą zawory o takim samym rozmiarze ale rozebrałem glowicę z zabitego niedawno m50b25 i tam są zawory o takiej samej długości trzonka jak w m42, srednica zaworu też taka sama ale trzonek ma grubość wlaśnie 7mm i do tego w m50 zasuwa to na podwójnych sprężynkach zaworowych. No i moje m50 krecilo się do 7300 obr/min - pewnie jest tutaj jakiś związek. Ktoś próbował ożenic juz zawory+podwójne spręzynki z M50b25 z głowicą m42b18 ?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Miś »

Pewnie spasuje cały zestaw - sprężynki, szklanki, prowadnice, zawory, uszczelniacze, zabezpieczenia do takiego M42, pytanie tylko czy potrzebujesz tak się bawić, to zależy do ilu będzie kręcił M42 docelowo.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: sztymc »

w m42 do któregoś roku były identyczne zawory co w m 50b25 nv, nie wiem dokładnie jakie lata ale napewno tak było bo orientowałem sie jak szukałem zaworów do m50 :)
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: hati102 »

Miś pisze:pytanie tylko czy potrzebujesz tak się bawić, to zależy do ilu będzie kręcił M42 docelowo.
przy projekcie turbo to akurat nie ma co kręcić silnika wyzej niz 7k ale bardziej mnie ciekawi co daje grubszy trzonek zaworu. Minus - to na pewno waga zaworu, zapewne po to są zawieszone w m50 na podwójnych spręzynkach, aby jakos zniwelować tę większą masę zaworu. Ale zdaje się że pisałeś o tym trzonku 7mm jako o pewnym atucie starszego modelu m42 z e30. Chodzi o lepsze odprowadzanie ciepła czy cos jeszcze?
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Kuba_Aero »

Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Miś »

hati102 pisze:przy projekcie turbo to akurat nie ma co kręcić silnika wyzej niz 7k ale bardziej mnie ciekawi co daje grubszy trzonek zaworu. Minus - to na pewno waga zaworu, zapewne po to są zawieszone w m50 na podwójnych spręzynkach, aby jakos zniwelować tę większą masę zaworu. Ale zdaje się że pisałeś o tym trzonku 7mm jako o pewnym atucie starszego modelu m42 z e30. Chodzi o lepsze odprowadzanie ciepła czy cos jeszcze?
Zależy jakie turbo i setup - jeśli na przykład GT30 to jest sens walić do 7200rpm by mieć jak najszerszy powerband, a do tego przyda się 7mm zawór z podwójną sprężynką, by się nie urywał i domykał na czas.
Nie chodzi o oddawanie ciepła tylko o wytrzymałość i żywotność.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Aquaz »

Ja założyłem docisk z n47 i jest wielka różnica,chociażby z tym jak lepi. M57 łapie bardzo mocno tarcze ,N47 niestety nie uślizguje a jeżdżę 2.8 po remapie i małych modach
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Miś »

Aquaz pisze:Ja założyłem docisk z n47 i jest wielka różnica,chociażby z tym jak lepi. M57 łapie bardzo mocno tarcze ,N47 niestety nie uślizguje a jeżdżę 2.8 po remapie i małych modach
Coś masz źle jeśli ślizga Ci sprzęgło 240mm na docisku 2.0d w 2.8 N/A. Ja śmigam w 2.8 z podpisu na zestawie z M20 (zamach, tarcza, docisk) 228mm i na Federalu na S3.15 mogę na suchym na 2 biegu kopnąć z miejsca, przenosi.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
binekbnk
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2016, o 09:06
Imię: Paweł
lokalizacja: Sokółka

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: binekbnk »

Witam, planuję zabawę w turbo w swoim Internationalu M42, odpowiesz na parę pytań na pw?
klimo
User
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, o 23:16
Imię: Kamil
lokalizacja: Siedlce

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: klimo »

Siema,
Bardzo interesujący projekt. Też planuję uturbić ISa, może na 2018 rok, jak się uda. Mam prośbę do autora. Czy mógłbyś zaktualizować zdjęcia ze strony 7?
Pozdro
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Kuba_Aero »

Sporo się działo od ostatniego update'u.
Już 50 000km z turbo, daily, z klimą, węsząc gazik.
W tym roku w wakacje objechałem Włochy (wakacyjny trip 3500km :heh: ), obecnie wyemigrowałem do Szwecji dalej śmigam na gazie robiąc codziennie do pracy ponad 70km :clap:
Po krótce co się działo:
- wjechało pełne kremowe wnętrze indywidual sportsitze z podgrzewaniem
- zmieniłem wiązkę z przed- na poliftową z modułem komfortu, domykaniem szyb itp
- poliuretan na całe zawieszenie gdzie się dało
- wspawano wzmocnienia pod mocowanie wózka
- klima manualna ustąpiła klimatronikowi
- pełne hamulce e46 330 wraz z ręcznym (poprzez przespawanie szczęk)
- skrzynia ZF zastąpiła Getraga
- nowe bilstein-y do przodu

Olej Valvoline 10W60 zmieniany co 10kkm, świece zmieniane co 20kkm.
Cały czas odpala od pierwszego strzała, nigdy się nie gotuje, chodzi wszystko jak seria, po 2 tygodniach stania na mrozie żadna szklanka nie zastukała.
Jakiś czas temu podpięliśmy z Misiem szerokopasmówkę i DETa i jedynie co wymagało korekty (po 2 latach jazdy!) to... ciśnienie imbusem na reduktorze :śmiech:
Na VAG Racing-u w tym roku udało się wykręcić ET 13.659
Poza tym jeździ, jeździ, jeździ...
Końcem miesiąca wrzucę foty jak ma się całość.
Pozdrawiam!
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: deejeys »

Docisk z M47N o którym jak dobrze widzę była mowa jest bardzo dobry, w 320Cd przenosił mi 550Nm a kopałem sprzęgło często i mocno :wink2: Oczywiście mówię o nowym zestawie, seryjna używka w sumie trzymała dobrze ale mocy było mniej wtedy, a wymiana była z powodu zużycia tarczy i zniszczenia dwumasy.


Szacun za te kilometry, jestem pełen podziwu. Daj jakieś fotki jak to wygląda... Osiągi lepsze niż e36 330d 280KM a i koszty jazdy wydają się dość... Niskie. 13litrów gazu vs 9litrów ropy... ? :)
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Kuba_Aero »

Kolejne 10kkm pękło. Świeże Valvo, filtr i świeczki sklepane na 0.6mm. Ot cały serwis od ostatniej zmiany oleju :clap:
Podgrzewanie foteli działa, więc byle do wiosny!
No i tu obiecane zdjęcia, pod obecnym miejscem pracy :heh:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety koła zimowe ktoś pomalował akwarelami i po pierwszym myciu zaczęły obłazić :rozczarowany:

I na tym poście kończę moją przygodę z turbo is-em!
Był mi wiernym towarzyszem licznych podróży i kilometrów przez ostatnie lata.
W zeszłym roku objechałem nim Włochy, całą Polskę kilka razy, obecnie śmiga w Szwecji. Na DET-cie. I STAG-u.
Jednak podjąłem decyzję iż czas na R6. Zatem niebawem zapraszam po kompletny swap do działu "sprzedam". Buda zostaje ze mną.
Najlepiej gdyby trafił do Motorsporta: dalej "IS" ale w nieco innym wykonaniu :heh:
Końcem kwietnia wracam do Polski, więc od tego czasu swap będzie dostępny. No cóż, czymś do domu muszę wrócić :tongue:

Pozdrawiam!
klimo
User
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, o 23:16
Imię: Kamil
lokalizacja: Siedlce

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: klimo »

Miejsce pracy robi wrażenie :D
Mam pytanko - jest jakiś ważny powód, dla którego rozwiercałeś blok m42 zamiast zastosować blok m44, czy m43tu? To nie są takie same bloki z tą różnicą, że mają otwór na czujnik wału i tłoki 85mm?
ODPOWIEDZ