BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

hz10 pisze:tak różnice, miałem okazje dźwignąć coś takiego i we dwóch nie mogliśmy podnieść na wysokość podłogi a6 kombi podczas gdy manuala wkładam sam do samochodu ponad głowe bez pocenia sie :rozczarowany: te 100 kilo różnicy to szacunkowo, wiadomo wagi w rękach nie mam.
Jak włożysz sam lekkiego getraga manuala rękami ponad głowę bez pocenia to stawiam 4 paka :piwo: A teraz na poważnie wymienalem skrzynie w m57 z automatu 5hp na manuala i mialem okazje porównać wagowo i różnica byla ok 25 kg. W tym Karola przypadku różnica miedzy 8hp a obecnym zf stawiam na 40-45 kg . Nie ważne co tam waga ważne zeby byly lepsze czasy
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Karolo »

master86 pisze:Nie zastanawiałem się wcześniej jak to wyjdzie wagowo, ale z tego co znalazłem na szybko w sieci skrzynia 8hp70 waży 87kg, a zf s5d310z coś koło 37 kg, faktycznie 50kg dojdzie, ale na reszcie wyjdzie lepiej... (no może poza faktem że będzie ujma na honorze bo to automat) Pożyjemy zobaczymy, jak by nie było trzeba iść do przodu z tematem...
Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo :wink2:
Jaka ujma? Znakomita większość projektów na świecie jeździ na "automatach" albo skrzyniach zautomatyzowanych w jakiś sposób. Dla mnie to daleko idący upgrade, który daje ogromne możliwości. Tego typu skrzynie dużo płynniej przenoszą parametry, odciążają zespół napędowy itd. Masa oczywiście jest wadą, ale porównując do zalet, ma marginalne znaczenie. Poza tym jej rozkład znajdzie się dokładnie po środku auta, więc zapewne na trakcję nie wpłynie negatywnie. Jedyny problem to jej wielkość, bo są naprawdę ogromne te nowe mocne skrzynki. Poza tym myśl świetna.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: k64 »

Druga sprawa ze przy tej mocy nalezalo by sie juz skupic na kierownicy :heh:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: hz10 »

master, liczyłeś ile taka operacja przeszczepu może kosztować? bo cene wkładu kłowego znam i mnie ciekawi czy duża różnica wyjdzie.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

No za skrzynie trzeba liczyć 2-3 tyś, z elektroniką załatwię po znajomości, mam nadzieje że konwerter uda mi się kupić w cenie skrzyni, jakieś pierdołki i pewnie trochę robot z tym będzie. Połowa kosztów i tak się zwróci jak sprzedam obecne sprzęgło...
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Odkopie trochę temat... (Ćwiartka była :śmiech: )
Po raz kolejny udało się zejść z czasem z 11.19 na 11.09, była był potencjał na 10.99 ale zrobiłem tylko 2 czyste przejazdy... (problemy z zmianą biegów)
Przed zawodami auto wystrojone było na 1.4 bara, i na próbach takie też trzymało doładowanie, ale tak jak poprzednim razem na zawodach w Czechach znowu było 1.2 bara... Wcześniej myślałem że wg mi świruje, teraz doszłem do wniosku że to kwestia różnicy wysokości/ciśnień i mac potrzebuje inne ustawienia żeby utrzymać żądany boost...Jeśli macie inne teorie chętnie wysłucham...
Co do przebiegu samej imprezy jak zwykle na plus, jedynie to że wrzucili mnie do grupy z dragami (silnik nie z tej budy) w zeszłym roku nie robili problemów w tym już tak... Mój rekord oczywiście był zrobiony na pełnym wnętrzu, jedynie na finały wyrzuciłem fotele ale bieg mi nie wszedł i nie pobiłem czasu... Nie weszła mi czwórka, a czas który wykręciłem to 11.1 :eee:

Na zawodach na tym 1.2 bara metę przekraczałem z prędkością 225km/h i 100-200 miałem 5.6 sec (na poprzednich zawodach było 216 i 6sec). Względem ostatnich zawodów jedynie co były robione korekty dawek pod mniejsze turbo (które już w tedy było na aucie) i niestety na pb98 więcej jak 620km nie ogarnie... Jak robiłem próby u nas na 1.45 bara to 100-200 miałem 5 sec (przy ruszaniu z miejsca), jak robiłem próbę z rolki to udało mi się zrobić 4.7 :devill2: (jedna zmiana biegu mniej)

A tak poza tym to wyleczyłem się z pompy oleju m54 po zeszłym sezonie. Mimo szczerych chęci i przeróbek nie chciała współpracować z wysokimi obrotami... (ukręcony wieloklin-uwalony wałek (wieloklin na kleju) -uszkodzony łańcuch,pęknięty korpus (grubszy wałek na zębatce m50/m52) -i znowu uszkodzony korpus i łańcuch (zębatka z m54) - powrót do pompy m52... Jako ciekawostka jedynie dodam tyle że pompa z m54 trzymająca się na 2 śrubach, luźnym łańcuchu, urwaną łapą bezpośrednio przed wymianą dawała większe ciśnienie w całym zakresie niż ta którą obecnie mam z m52 :blink2: (ten sam olej, ta sama temp, obroty itp) Jedyne co można zrobić to zastosować zębatke co ma 30 zębów i w tedy by to miało prawo chodzić, tyle że mija się to z celem i lepiej dać z m52...

Co do planów to oczywiście skrzynia z automata stoi w garażu, jak zwykle niema czasu na spasowanie wszystkie do kupy i druga sprawa bez cięcia budy nie wejdzie... Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt że w streecie mnie już nie chcą auto prawdopodobnie podzieli los e36 Dawida...

Doszły wyniki:
http://online.automotosprint.cz/info/de ... eventid=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Tylko 1 i 3 przejazd był czysty, finały bez foteli...
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: k64 »

master86 pisze:Odkopie trochę temat... (Ćwiartka była :śmiech: )
Po raz kolejny udało się zejść z czasem z 11.19 na 11.09, była był potencjał na 10.99 ale zrobiłem tylko 2 czyste przejazdy... (problemy z zmianą biegów)
Przed zawodami auto wystrojone było na 1.4 bara, i na próbach takie też trzymało doładowanie, ale tak jak poprzednim razem na zawodach w Czechach znowu było 1.2 bara... Wcześniej myślałem że wg mi świruje, teraz doszłem do wniosku że to kwestia różnicy wysokości/ciśnień i mac potrzebuje inne ustawienia żeby utrzymać żądany boost...Jeśli macie inne teorie chętnie wysłucham...
Co do przebiegu samej imprezy jak zwykle na plus, jedynie to że wrzucili mnie do grupy z dragami (silnik nie z tej budy) w zeszłym roku nie robili problemów w tym już tak... Mój rekord oczywiście był zrobiony na pełnym wnętrzu, jedynie na finały wyrzuciłem fotele ale bieg mi nie wszedł i nie pobiłem czasu... Nie weszła mi czwórka, a czas który wykręciłem to 11.1 :eee:

Na zawodach na tym 1.2 bara metę przekraczałem z prędkością 225km/h i 100-200 miałem 5.6 sec (na poprzednich zawodach było 216 i 6sec). Względem ostatnich zawodów jedynie co były robione korekty dawek pod mniejsze turbo (które już w tedy było na aucie) i niestety na pb98 więcej jak 620km nie ogarnie... Jak robiłem próby u nas na 1.45 bara to 100-200 miałem 5 sec (przy ruszaniu z miejsca), jak robiłem próbę z rolki to udało mi się zrobić 4.7 :devill2: (jedna zmiana biegu mniej)

A tak poza tym to wyleczyłem się z pompy oleju m54 po zeszłym sezonie. Mimo szczerych chęci i przeróbek nie chciała współpracować z wysokimi obrotami... (ukręcony wieloklin-uwalony wałek (wieloklin na kleju) -uszkodzony łańcuch,pęknięty korpus (grubszy wałek na zębatce m50/m52) -i znowu uszkodzony korpus i łańcuch (zębatka z m54) - powrót do pompy m52... Jako ciekawostka jedynie dodam tyle że pompa z m54 trzymająca się na 2 śrubach, luźnym łańcuchu, urwaną łapą bezpośrednio przed wymianą dawała większe ciśnienie w całym zakresie niż ta którą obecnie mam z m52 :blink2: (ten sam olej, ta sama temp, obroty itp) Jedyne co można zrobić to zastosować zębatke co ma 30 zębów i w tedy by to miało prawo chodzić, tyle że mija się to z celem i lepiej dać z m52...

Co do planów to oczywiście skrzynia z automata stoi w garażu, jak zwykle niema czasu na spasowanie wszystkie do kupy i druga sprawa bez cięcia budy nie wejdzie... Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt że w streecie mnie już nie chcą auto prawdopodobnie podzieli los e36 Dawida...

Doszły wyniki:
http://online.automotosprint.cz/info/de ... eventid=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Tylko 1 i 3 przejazd był czysty, finały bez foteli...
p.s. a ja ciebie z Ela podziele :devill2:

gratulacje najszybszego aktualnie bmw w kraju i czechach :devill2: jest mega petarda.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

Gratulacje bardzo szybkie auto, teraz laminaty hoosiery pełny drag i ogień. Tylko taki minus ze juz po drogach nie pojezdzisz jak wczesniej,czego mi bardzo brakuje zrobić rundke po miescie :rozczarowany:

Macie jakieś filmiki ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: elmo0104 »

Karol sterowanie boostem masz w open loopie? Jeśli tak to zawsze będą pewne rozbieżności w innych temperaturach i ciśnieniach atmo.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: KonradGT »

DawidLwa pisze: Jak włożysz sam lekkiego getraga manuala rękami ponad głowę bez pocenia to stawiam 4 paka :piwo:
Kiedy będziesz w okolicach Warszawy? Chętnię zgarnę tego 4-paka, a potem jeszcze mój brat drugiego :heh: Sorry ale musiałem :D

Auto oczywiście roxuje :piwo:
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

Nagraj filmik pokaz go tutaj i dostaniesz paczuszkę od listonosza nie żartuje :piwo: Sory Karol ale musialem
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: caserwis »

No właśnie jakieś video z czeskiej ćwiartki by się przydało. Słyszałem że było grubo.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

elmo0104 pisze:Karol sterowanie boostem masz w open loopie? Jeśli tak to zawsze będą pewne rozbieżności w innych temperaturach i ciśnieniach atmo.
W kompie mam stary soft który nie miał jeszcze funkcji ustawienia sterownika w pętli, a póki co nie wgrywałem nowszego, bo inaczej rozwiązane jest sterowanie kontrolą trakcji i znowu musiał bym wszystko kalibrować...
caserwis pisze:No właśnie jakieś video z czeskiej ćwiartki by się przydało. Słyszałem że było grubo.
Mam jedynie dwa onbordy z czego w obu nie weszła czwórka... Jeden z nich jest bez foteli i gdyby nie bieg była by 10 a nie 11.14 :kwasny:

A tak przy okazji macie może jakiś sprawdzony program do obróbki filmów?
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: farmer91 »

Kumpel używa Sony Vegas czy jakoś tak
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

Movie maker taki prosty program
ODPOWIEDZ