e34 m50b29+GT35
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
e34 m50b29+GT35
Czesc, Jestem Tomek mieszkam w Lewinie Brzeski taka miescinka niedaleko Opola na forum jestem dosc dlugo ale nie ujawnialem sie jakos specjalnie bo do tej pory nie bylo z czym tylko czytalem przez co natchnelo mnie zeby wogole wziasc sie za jakis projekt. Wiec tak moze o aucie kilka slow jest to stare e34 oryginalnie z silnikiem m50b25 wczesniej przy zakupie mialo zalozony gaz i to z jednopunktowym wtryskiem ktory tak naprawde zabil ten motor no ale silnik z pol roku temu wyciagnelem rozlozylem ocenilem i zaczelem stawiac kroki ku turbodoladowaniu i na obecna chwile jest to co nizej
Wiec tak...
Silnik: M50b25nv po rozwiercie na 85mm
-tloki m43 korby b25 nv wal 2.8
-nowe panewki (glowne oraz korbowodowe Kingi)
-glowica m52
-uszczelka sruby narazie ori
Uklad dolotowy
-gotowy set 3'' aluminiowy z kolankami i zlaczkami silikonowymi
-intercooler pozniej jak i BOV
Uklad wydechowy
-kolektor zeliwny T3
-turbina GT3582
-reszta pozniej
Uklad paliwowy
-pompa replika boscha 044 zewnetrzna przerobiona na wewnatrz
-wtryskiwacze 650cc
-reszta ori
Elektronika / wskazniki
- w planach det3 bez przeplywki
-wskazniki boost, egt, cisnienie oleju
- reszta seryjne
Chlodzenie
-seryjne
Reszta samochodu narazie zostaje seryjna fakt blacharke zdalo by sie porobic ale narazie bede dzialal przy napedzie. Ogolnie to wielkie dla Kamila za czesci jednak fachowiec to fachowiec i sprzeda co potrzeba i doradzi jak trzeba i dla calego forum bo jakos tutaj znalazlem ta wizje uturbiania starej drezyny, nizej kilka fot z budowy silnika
[/URL}
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
i to by bylo tyle co jest do tej pory zrobione, silnik chodzi pieknie i czysto pracuje bez jakis szmerow stukow terkotania jak narazie na dotarcie zalany olejem z orlena 10w40, w przyszlym miesiacu bedzie kilka dni wolnych to bede dalej dzialal w planach bedzie zlozyc caly uklad dolotowy czesc wydechowego z turbina zmienic pompe paliwa i wtryskiwacze. Jakies pytania sugestie i bledy jesli widzicie mile widziane
Pozdrawiam Tomek
Wiec tak...
Silnik: M50b25nv po rozwiercie na 85mm
-tloki m43 korby b25 nv wal 2.8
-nowe panewki (glowne oraz korbowodowe Kingi)
-glowica m52
-uszczelka sruby narazie ori
Uklad dolotowy
-gotowy set 3'' aluminiowy z kolankami i zlaczkami silikonowymi
-intercooler pozniej jak i BOV
Uklad wydechowy
-kolektor zeliwny T3
-turbina GT3582
-reszta pozniej
Uklad paliwowy
-pompa replika boscha 044 zewnetrzna przerobiona na wewnatrz
-wtryskiwacze 650cc
-reszta ori
Elektronika / wskazniki
- w planach det3 bez przeplywki
-wskazniki boost, egt, cisnienie oleju
- reszta seryjne
Chlodzenie
-seryjne
Reszta samochodu narazie zostaje seryjna fakt blacharke zdalo by sie porobic ale narazie bede dzialal przy napedzie. Ogolnie to wielkie dla Kamila za czesci jednak fachowiec to fachowiec i sprzeda co potrzeba i doradzi jak trzeba i dla calego forum bo jakos tutaj znalazlem ta wizje uturbiania starej drezyny, nizej kilka fot z budowy silnika
[/URL}
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
i to by bylo tyle co jest do tej pory zrobione, silnik chodzi pieknie i czysto pracuje bez jakis szmerow stukow terkotania jak narazie na dotarcie zalany olejem z orlena 10w40, w przyszlym miesiacu bedzie kilka dni wolnych to bede dalej dzialal w planach bedzie zlozyc caly uklad dolotowy czesc wydechowego z turbina zmienic pompe paliwa i wtryskiwacze. Jakies pytania sugestie i bledy jesli widzicie mile widziane
Pozdrawiam Tomek
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: e34 m50b29+GT35
Ile przejechane na dotarciu? Ja po 100km zmieniłem olej, filtr był mocno zawalony syfem a olej sie "skończył" Zmień olej i filtr to dla silnika lepiej.
E30 325
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
Narazie przejechałem tylko 50km i to tak kręcenia max do 4 tys, docierales na pełnym ogniu przez te 100km?
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: e34 m50b29+GT35
Fajny projekt.
Planowałeś blok ?
Spływ oleju będzie w blok?
Nie chciałeś turbo u góry, tam jest dużo miejsca.
W e34 pewnie trzeba blacharkę zacząć od wymiany progów
Planowałeś blok ?
Spływ oleju będzie w blok?
Nie chciałeś turbo u góry, tam jest dużo miejsca.
W e34 pewnie trzeba blacharkę zacząć od wymiany progów
-
- Nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 sty 2011, o 23:14
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Białystok
Re: e34 m50b29+GT35
Nie podbierałeś tłoków pod zawory? Nie boisz się o kolizje w wyższych partiach obrotów?
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e34 m50b29+GT35
Ja leje dwa razy minerał 15/40 raz na płukanie silniaka tak do 30 km i zlewam nowy filtr znowu minerał do 300km i docelowy olej.
Na 10/40 ten proces trwa dużo dłużej i szkoda kasy na zlew do beczki z przerobem.
Fajny set ciekawe jaki wynik wyjdzie no i w aucie na okrągłej lampie takie lubię.
Na 10/40 ten proces trwa dużo dłużej i szkoda kasy na zlew do beczki z przerobem.
Fajny set ciekawe jaki wynik wyjdzie no i w aucie na okrągłej lampie takie lubię.
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: e34 m50b29+GT35
Na początku jeździłem średnio w pełnym zakresie obrotów. tak zeby sprawdzić czy dobrze złożyłem. Pozniej ogień. Tysiąc kilometrów na ten moment i na bagnecie od dłuższego czasu pełny stan, kropli nie wziął i mocny jest jak na odprężony. Działaj z tematem w e34 bedzie to fajnie chodzić
E30 325
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
blok niestety nie splanowany i wlasnie niewiem czy to nie blad tzn za duze odprezenie ale zobaczymy w praniuBlacha pisze:Fajny projekt.
Planowałeś blok ?
Spływ oleju będzie w blok?
Nie chciałeś turbo u góry, tam jest dużo miejsca.
W e34 pewnie trzeba blacharkę zacząć od wymiany progów
splyw oleju wlasnie sie zastanawiam jak to rozwiazac sensownie jesli wywierce w bloku to go nie oslabie?
no albo kupie jakis kolektor na gorny montaz ''hand made'' splyw w obudowe rozrzadu i po problemie.
Blacharka no najgorsze progi i tylne blotniki reszta ok tylko ze trzeba cala pomalowac bo mi pies porysowal
nie podbieralem powinno byc ok, jak tylko przygazowalem na luzie to bez zadnych niepokojacych dzwiekowEmilos30 pisze:Nie podbierałeś tłoków pod zawory? Nie boisz się o kolizje w wyższych partiach obrotów?
jesli chodzi o olej to najwyzej przegonie ja teraz zwabiej przez 50km zmienie olej i filtr na ten sam 10w40 w Auchanie tani jak barszcz ten orlenowski zrobie gdzies 200 a 300km i wtedy wleje cos pozadnego
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: e34 m50b29+GT35
Wywal ten kolektor żeliwny bo strasznie trzyma temperaturę pod maską i mega grzeje powietrze przez to.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: e34 m50b29+GT35
Szkoda że nie planowałeś bloku jak rozwiercali cylindry, jak dobrze pamiętam to po planowaniu jest dopiero coś około 8:1 a zabieg za 200zł.
Bloku nie osłabisz, i tak jest tam strasznie cienki. Górny montaż rozwiązał by kilka problemów ale co kto woli.
Bloku nie osłabisz, i tak jest tam strasznie cienki. Górny montaż rozwiązał by kilka problemów ale co kto woli.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e34 m50b29+GT35
Faktycznie mocno poleciałeś ze stopniem odprężenia :O Motor raczej rekordu mocy nie pobije, sam jestem bardzo ciekaw. Żeliwo mam nadzieje na turbo 0.82? Ogólnie rzecz biorąc unikam jak ognia przy budowie silników tych tłoków. Mądra głowa mi kiedyś powiedziała, że ten kształt denka jest dostosowany do spalania mieszanki w silniku 8V. Zauważcie, że IS 1.9 już ma zupełnie inne tłoki i inny kształt denka.
Poza tym fajnie działasz, na ile pasowałeś te tłoki?
Poza tym fajnie działasz, na ile pasowałeś te tłoki?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
Zeliwo to 0,63 moze i troche male no ale zobaczymy jak sie bedzie spisywac zawsze mozna zmienic, tloki owszem mnie tez sie nie podoba ksztalt denka a dokladniej ze takie mimosrodowe no ale inne projekty na forum jakos tam sobie jezdza z tymi tlokami wiec narazie beda te, jesli chodzi o pasowanie tlokow hmmm to jest zagadka ogolnie ten szlifiarz co mi to robil to taki fachowiec ze jak przywiozlem w piatek graty to juz troche zyl weekendem jak zapytalem o pasowanie to odpowiedzial ze ''mam sie nie przejmowac bo to oni sa od tego'' tak samo z tym planowaniem bloku jak mu mowilem to on absolutnie zeby tego nie ruszac tylko raczej nie zrozumial jak mu tlumaczylem jakie jest przeznaczenie silnika, zreszta zobaczymy co z tego wyjdzie moze nie bedzie tak zle
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
tez tak teraz mysle co przedobrzylem to nadrobic barami bo paliwa powinno byc zapas no ale to nie tedy droga przeciez
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: e34 m50b29+GT35
to jest set na 500km ale i tak najsłabszym elementem są tłokidzorczbond pisze:tez tak teraz mysle co przedobrzylem to nadrobic barami bo paliwa powinno byc zapas no ale to nie tedy droga przeciez