e46 330Ci turbo dla Łukasza
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
e46 330Ci turbo dla Łukasza
Przez ostatnie kilkanaście tygodni budowałem 330 turbo dla Łukasza, auto w którym wcześniej uzyskaliśmy 250km i 330Nm wydechem i dolotem ale właścicielowi było mało.
Kilka faktów z budowy auta.
Założeń było kilka, pierwsze z nich to bezawaryjność bo właściciel chce dużo jeździć tym samochodem, drugie to duża schludność całej instalacji, trzeci praktyczność auta w użytkowaniu. Wszystkie te założenia udało nam się uzyskać:)
Teraz troche suchych danych i faktów:
Bazą było m54b30 w którym delikatnie odpręzyliśmy motor i mocniej go skręciliśmy, przy okazji robiąc pełen przegląd i remont góry silnika.
Silnik:
-odpręzony w pełni metalową uszczelką pod głowicę (bez przekładek) naszego pomysłu
-głowica przeszła całkowity porzegląd i remont: nowe uszczleniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd
-blok z głowicą skecony na szpilkach 11mm od FTWL Motorsport
-z kolektora ssącego usunięe wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
-termostat na 80 stopni naszego pomysłu
Dolot:
-cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonó do minimum
-IC FMIC 450x300x76mm
-BOV HKS SKV automat
-całość skręcona miękkimi opaskami
Wydech:
-turbina to sprawdzony turbonetic 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
-kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
-wyech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem
-WG 50mm ze screamer pipem
Układ paliwowy:
-wtryski siemens 360ccm
-pompa ori bosch 040
Elektronika
-ecumaster det3 w trybie Fuel implant
-wskaźniki "uszy Shreka" za kierownicą: boost + egt
-układ zapłonowy na świecach denso
-usunięte sondy
-usunięty przepływomierz
Sprzęgło:
-lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance`a pracującym bardzo miękko pod pedałem
a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów bez zadnych modyfikacji łap wysprzęglikó itd
Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.
Samochód jeździ bardzo przyjemnie i jak tylko kierownik wprawi się i zaprzyjaźni z pedałem gazu zwiększymy doładowanie i jeszcze raz dokładnie wystroimy.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
Auto nie straciło ani trochę na funkcjonalności, wszystko pod autem zawieszone jest max wysoko i nie obciera, klimatyzacja pozostała na miejscu a pod maską jest wszystko dokładnie pochowane odmalowane i zrobione na glanc
i kika fotek z budowy
Kilka faktów z budowy auta.
Założeń było kilka, pierwsze z nich to bezawaryjność bo właściciel chce dużo jeździć tym samochodem, drugie to duża schludność całej instalacji, trzeci praktyczność auta w użytkowaniu. Wszystkie te założenia udało nam się uzyskać:)
Teraz troche suchych danych i faktów:
Bazą było m54b30 w którym delikatnie odpręzyliśmy motor i mocniej go skręciliśmy, przy okazji robiąc pełen przegląd i remont góry silnika.
Silnik:
-odpręzony w pełni metalową uszczelką pod głowicę (bez przekładek) naszego pomysłu
-głowica przeszła całkowity porzegląd i remont: nowe uszczleniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd
-blok z głowicą skecony na szpilkach 11mm od FTWL Motorsport
-z kolektora ssącego usunięe wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
-termostat na 80 stopni naszego pomysłu
Dolot:
-cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonó do minimum
-IC FMIC 450x300x76mm
-BOV HKS SKV automat
-całość skręcona miękkimi opaskami
Wydech:
-turbina to sprawdzony turbonetic 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
-kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
-wyech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem
-WG 50mm ze screamer pipem
Układ paliwowy:
-wtryski siemens 360ccm
-pompa ori bosch 040
Elektronika
-ecumaster det3 w trybie Fuel implant
-wskaźniki "uszy Shreka" za kierownicą: boost + egt
-układ zapłonowy na świecach denso
-usunięte sondy
-usunięty przepływomierz
Sprzęgło:
-lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance`a pracującym bardzo miękko pod pedałem
a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów bez zadnych modyfikacji łap wysprzęglikó itd
Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.
Samochód jeździ bardzo przyjemnie i jak tylko kierownik wprawi się i zaprzyjaźni z pedałem gazu zwiększymy doładowanie i jeszcze raz dokładnie wystroimy.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
Auto nie straciło ani trochę na funkcjonalności, wszystko pod autem zawieszone jest max wysoko i nie obciera, klimatyzacja pozostała na miejscu a pod maską jest wszystko dokładnie pochowane odmalowane i zrobione na glanc
i kika fotek z budowy
BMWexpert Motorsport
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
Świetnie to wygląda! Jaki ma potencjał ta sprężarka? Kiedy jest 0.5b ? Skoro jest na kulce i 2 vanosy to musi być fajnie. Dobra robota!
-
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 2 lis 2010, o 23:17
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Sosnowiec
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
KUrdę zdradź wać Pan ile jest teraz przy tych 0,5b ? pękło 300KMleo pisze: Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
300 pękło na 100% ale ile jest dokładnie trudo powiedzieć.... w sumie można by ją na 0,5 bara też shamować żeby mieć podgląd sytuacji
Co do turbiny to z tego co pamietam w okolicach chyba 2600 jest 0,5 bara ale podpytam jutro właściciela bo nie pamiętam dokładnie
seryjne sprzęgło które wytrzymywało 250km poległo po 4 godzinach całkowicie
Co do turbiny to z tego co pamietam w okolicach chyba 2600 jest 0,5 bara ale podpytam jutro właściciela bo nie pamiętam dokładnie
seryjne sprzęgło które wytrzymywało 250km poległo po 4 godzinach całkowicie
BMWexpert Motorsport
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
No to fajnie, a jaka jest bezpieczna granica mocy dla ori słupka ?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
mój przyjmuje 1,3 bara z dużej lochy jaką jest bw300sx na powiekszonym kutym ssaniu mysle z 1,5 powinien spokojnie przyjąć
tutaj chyba bardziej temat rozbije sie o seryjne tłoki ALE zimą będziemy składać drugi mocniejszy słupek na mocniejszych gratach to ssprawdzimy pod koniec sezonu wytrzymałość tychże cudownych tłoków na odpreżonym silniku
tutaj chyba bardziej temat rozbije sie o seryjne tłoki ALE zimą będziemy składać drugi mocniejszy słupek na mocniejszych gratach to ssprawdzimy pod koniec sezonu wytrzymałość tychże cudownych tłoków na odpreżonym silniku
BMWexpert Motorsport
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
Sprawdzajcie ile zniosą te tłoki z m54b30 bo słuchy głoszą żę przy 0.5bar już nie ma żadnej półki
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
te weze wodne od chlodzenia turbiny maja jakas dodatkowa elektryczna pompe? czy tylko tak o sa wpiete w uklad?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
a po co komu dodatkowa pompka wody?
Turbo jest wpięte w ten sam sposób co wpina się reduktory do gazu w mały układ
Turbo jest wpięte w ten sam sposób co wpina się reduktory do gazu w mały układ
BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty. Pompka moze by poprawila wydajnosc jej chlodzenia przez leprzy przeplyw bo przewody nie sa jakiejsc duzej srednicy a na dodatek plyn ma sporo drogi do pokonania taka moja sugestia
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet. Polecam wpięcie chłodzenia turbo zamiast podgrzewania przepustnicy.dzorczbond pisze:no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty.
Na takich wężykach do turbo z płynem tylko ciężko czasem odpowietrzyć układ, ale wystarczy jeden poluzować przy turbo i powietrze ładnie ucieka.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
Przy duzym EGT plyn sie przez to nie bedzie gotowal w okolicach turbiny?To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet.
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
U siebie mam w układzie chłodzenia zamiast przepustnicy turbo i działa. Nawet problemów z odpowietrzeniem nie ma o dziwo. Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza lub zapowietrza się na tyle że po uruchomieniu auta przepycha powietrze i jest dobrze.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
Tego zapomniałem dodać, też to zauważyłem, ale to jedyna dziwna rzecz, tak to działa taki patent nawet jak węże idąc górą, dołem i są długie.elmo0104 pisze:Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza
Nic nie aktualizowałem bo w sumie nic się nie dzieje
Fura cały czas lata na 0,9 bara i ma się dobrze, heh ciekawe kiedy się podda no ale póki co nie zanosi się.
Własciciel usiadł dzisiaj z RL i zrobił całkiem dobry czas.
myślę że okolice 400km będą na pewno, auto na 19 calowych felgach 255 opona z tyłu, spore audio a masa mu nie straszna
Fanty na ulepszony stage 1 już czekają więc niedługo aktualizacja
Fura cały czas lata na 0,9 bara i ma się dobrze, heh ciekawe kiedy się podda no ale póki co nie zanosi się.
Własciciel usiadł dzisiaj z RL i zrobił całkiem dobry czas.
myślę że okolice 400km będą na pewno, auto na 19 calowych felgach 255 opona z tyłu, spore audio a masa mu nie straszna
Fanty na ulepszony stage 1 już czekają więc niedługo aktualizacja
BMWexpert Motorsport