e46 330Ci turbo dla Łukasza

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

Przez ostatnie kilkanaście tygodni budowałem 330 turbo dla Łukasza, auto w którym wcześniej uzyskaliśmy 250km i 330Nm wydechem i dolotem ale właścicielowi było mało.

Kilka faktów z budowy auta.

Założeń było kilka, pierwsze z nich to bezawaryjność bo właściciel chce dużo jeździć tym samochodem, drugie to duża schludność całej instalacji, trzeci praktyczność auta w użytkowaniu. Wszystkie te założenia udało nam się uzyskać:)

Teraz troche suchych danych i faktów:

Bazą było m54b30 w którym delikatnie odpręzyliśmy motor i mocniej go skręciliśmy, przy okazji robiąc pełen przegląd i remont góry silnika.

Silnik:
-odpręzony w pełni metalową uszczelką pod głowicę (bez przekładek) naszego pomysłu
-głowica przeszła całkowity porzegląd i remont: nowe uszczleniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd
-blok z głowicą skecony na szpilkach 11mm od FTWL Motorsport
-z kolektora ssącego usunięe wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
-termostat na 80 stopni naszego pomysłu

Dolot:
-cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonó do minimum
-IC FMIC 450x300x76mm
-BOV HKS SKV automat
-całość skręcona miękkimi opaskami

Wydech:
-turbina to sprawdzony turbonetic 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
-kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
-wyech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem 
-WG 50mm ze screamer pipem

Układ paliwowy:
-wtryski siemens 360ccm
-pompa ori bosch 040

Elektronika
-ecumaster det3 w trybie Fuel implant
-wskaźniki "uszy Shreka" za kierownicą: boost + egt 
-układ zapłonowy na świecach denso
-usunięte sondy
-usunięty przepływomierz

Sprzęgło:
-lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance`a pracującym bardzo miękko pod pedałem 
a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów bez zadnych modyfikacji łap wysprzęglikó itd

Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.

Samochód jeździ bardzo przyjemnie i jak tylko kierownik wprawi się i zaprzyjaźni z pedałem gazu zwiększymy doładowanie i jeszcze raz dokładnie wystroimy.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
Auto nie straciło ani trochę na funkcjonalności, wszystko pod autem zawieszone jest max wysoko i nie obciera, klimatyzacja pozostała na miejscu a pod maską jest wszystko dokładnie pochowane odmalowane i zrobione na glanc ;)

i kika fotek z budowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Szpera »

Świetnie to wygląda! Jaki ma potencjał ta sprężarka? Kiedy jest 0.5b ? Skoro jest na kulce i 2 vanosy to musi być fajnie. Dobra robota!
morcine
User
Posty: 99
Rejestracja: 2 lis 2010, o 23:17
Imię: Marcin
lokalizacja: Sosnowiec

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: morcine »

leo pisze: Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.

Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
KUrdę zdradź wać Pan ile jest teraz przy tych 0,5b ? :hammer: :hammer: :hammer: pękło 300KM
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

300 pękło na 100% ale ile jest dokładnie trudo powiedzieć.... w sumie można by ją na 0,5 bara też shamować żeby mieć podgląd sytuacji :)

Co do turbiny to z tego co pamietam w okolicach chyba 2600 jest 0,5 bara ale podpytam jutro właściciela bo nie pamiętam dokładnie

seryjne sprzęgło które wytrzymywało 250km poległo po 4 godzinach całkowicie ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Szpera »

No to fajnie, a jaka jest bezpieczna granica mocy dla ori słupka ?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

mój przyjmuje 1,3 bara z dużej lochy jaką jest bw300sx na powiekszonym kutym ssaniu mysle z 1,5 powinien spokojnie przyjąć ;)

tutaj chyba bardziej temat rozbije sie o seryjne tłoki ALE zimą będziemy składać drugi mocniejszy słupek na mocniejszych gratach to ssprawdzimy pod koniec sezonu wytrzymałość tychże cudownych tłoków na odpreżonym silniku ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: szarybmw »

Sprawdzajcie ile zniosą te tłoki z m54b30 bo słuchy głoszą żę przy 0.5bar już nie ma żadnej półki :heh:
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: dzorczbond »

te weze wodne od chlodzenia turbiny maja jakas dodatkowa elektryczna pompe? czy tylko tak o sa wpiete w uklad?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

a po co komu dodatkowa pompka wody?

Turbo jest wpięte w ten sam sposób co wpina się reduktory do gazu w mały układ :)
BMWexpert Motorsport
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: dzorczbond »

no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty. Pompka moze by poprawila wydajnosc jej chlodzenia przez leprzy przeplyw bo przewody nie sa jakiejsc duzej srednicy a na dodatek plyn ma sporo drogi do pokonania taka moja sugestia :piwo:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Miś »

dzorczbond pisze:no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty.
To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet. Polecam wpięcie chłodzenia turbo zamiast podgrzewania przepustnicy. :)
Na takich wężykach do turbo z płynem tylko ciężko czasem odpowietrzyć układ, ale wystarczy jeden poluzować przy turbo i powietrze ładnie ucieka. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: dzorczbond »

To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet.
Przy duzym EGT plyn sie przez to nie bedzie gotowal w okolicach turbiny?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: elmo0104 »

U siebie mam w układzie chłodzenia zamiast przepustnicy turbo i działa. Nawet problemów z odpowietrzeniem nie ma o dziwo. Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza lub zapowietrza się na tyle że po uruchomieniu auta przepycha powietrze i jest dobrze.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Miś »

elmo0104 pisze:Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza
Tego zapomniałem dodać, też to zauważyłem, ale to jedyna dziwna rzecz, tak to działa taki patent nawet jak węże idąc górą, dołem i są długie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

Nic nie aktualizowałem bo w sumie nic się nie dzieje

Fura cały czas lata na 0,9 bara i ma się dobrze, heh ciekawe kiedy się podda no ale póki co nie zanosi się.

Własciciel usiadł dzisiaj z RL i zrobił całkiem dobry czas.

Obrazek

myślę że okolice 400km będą na pewno, auto na 19 calowych felgach 255 opona z tyłu, spore audio a masa mu nie straszna ;)

Fanty na ulepszony stage 1 już czekają więc niedługo aktualizacja :)
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ