BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

Szpera pisze:Siema, super projekt! W tej budzie mało kto sie spodziewa takiej mocy, wiec sleeper pierwsza klasa!
Przy jakich obrotach masz full boost na drodze? Jak oceniasz wstawanie tego turbo w 2.5?
Pozdro
full boost jest przy 3600, wstawanie oceniam na przyzwoite, byłoby super gdyby full boost był tak z 300 obrotów wcześniej, ale nie narzekam bo auto od 3600 do odciny idzie bardzo dobrze :)
g-rad pisze:Mieliśmy okazję pogadać u Zibiego przy strojeniu. Fajnie to jest złożone. Życzę bezawaryjnej jazdy i sukcesów na drodze :)
Dzięki za pozytywne słowa ! :heh:
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Nando-e28 »

Jak zrobiles lapy? Silnik wisial na podnosniku (przykrecony do skrzyni) i wtedy wszystko pomierzyles i wyspawales? Czy moze wg jakiegos projektu? Masz nagrzewnice czy silnik zostal cofnięty? Pozdrawiam.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: caserwis »

Po fotach widać że gródż nie cięta zresztą tam jest tyle miejsca że nie ma co dodatkowej roboty szukać.
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

Nando-e28 pisze:Jak zrobiles lapy? Silnik wisial na podnosniku (przykrecony do skrzyni) i wtedy wszystko pomierzyles i wyspawales? Czy moze wg jakiegos projektu? Masz nagrzewnice czy silnik zostal cofnięty? Pozdrawiam.
Tak właśnie zrobiłem jak napisałeś, motor wisiał na podnośniku i wszystko mierzyłem i spawałem, grodź nie ruszana jak z resztą napisał caserwis. Nagrzewnica jest nie ruszana, silnik został cofnięty o taką odległość aby zgrać to z wałem napędowym, aby nie trzeba było go skracać.
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Nando-e28 »

Kazdy cm w tyl to duzy plus. Moja 5tka jezdzi tylko w sezonie wiec zastanawiam sie ile by mozna calosc cofnac :)
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

Póki co auto jeździ bez problemów, na chwilę obecną zostało do ogarnięcia zegar egt, który odmówił współpracy oraz poprawa mapy paliwa ponieważ auto czasami gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania. W przyszłym roku planuję zrobić zawieszenie, poprawić hamulce, wspawać drugi tłumik bo w tej chwili jest za głośno, no i jak fundusze pozwolą to pomyślę nad szperą :)
Poniżej kilka fotek całokształtu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Nando-e28 »

Nie sądziłem ze to kiedykolwiek powiem ale takie nie zglebione e28 tez ma swój urok. Kapelusz na głowę, okulary na nos, dodatkowo sztuczne wąsy i można sie bujać takim sleeperem po miescie szukając ofiar w przebraniu dziadka :D
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

Zawieszeniem miałem się zająć w przyszłym roku, ale że trafiła się okazja, do tego zaraz święta to stwierdziłem że w sumie zrobie sobie mały prezent w postaci amortyzatorów :) bilstein b6, do tego planuje kupić sprężyny obniżające, i tutaj mam dylemat, albo H&R który oferuje obniżenie przód oraz tył w granicach 15-30mm, albo KAW który oferuje przód -45mm oraz tył -40mm. Może ktoś z forumowiczów miał styczność z tymi sprężynami i coś doradzi? Będę wdzięczny :)

Obrazek

Amortyzatory są używane, oczywiście zostaną sprawdzone przed założeniem oraz jeżeli będzie trzeba to zostaną poddane regeneracji :)
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: caserwis »

Miałem w e34 takie springi i nie byłem zadowolony. Chodzi o HR mało zglebia i kołkowate.

Do swojej babci kupiłem zawias K&W v2 w gwincie z e36 obciołem lagi spasowałem i wygląda na to że bedzie oki.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Grzesi(E30)k »

Postaw szpere trochę wyżej w liście ,a nie pożałujesz. Przy mocniejszych autach wg mnie niezbędna
-chałturnik-
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

Mały update: Wjechało nowe zawieszenie - sprężyny HR + Bilstein B6

Obrazek

Auto poszło niżej, przód mógłby pójść jeszcze trochę niżej ale dla mnie jest ok, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy no to auto dużo lepiej się prowadzi, jest twardo ale bez przesady, generalnie jestem zadowolony, tak wygląda teraz:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
finczu
User
Posty: 22
Rejestracja: 9 maja 2016, o 01:54
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: finczu »

PIĘKNY samochód. gratuluję :)
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

MAŁY UPDATE:
Rok 2018 przyniósł wiele zmian, dlatego postanowiłem co nieco opisać :) A więc na początek kilka zdjęć jeszcze z zeszłego sezonu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

O aucie można również przeczytać w magazynie BMW Trends ;)
Obrazek

Obrazek

Przyszedł czas wkońcu wziąć się za tylne zawieszenie
Obrazek

Obrazek

Udało się również dorwać dyfer ze szperą, ale zanim trafi do auta, mały serwis
Obrazek

Tylne zawieszenie na gotowo
Obrazek

Wszystkie elastyczne przewody hamulcowe zastąpiłem przewodami w oplocie
Obrazek

Układ wydechowy na 1 tłumiku był zbyt głośny, dlatego postanowiłem dołożyć tłumik środkowy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poprawiłem układ chłodzenia dokładając wentylator elektryczny spal oraz dodatkową pompę wody
Obrazek

Na ten gadżet trochę czekałem, ale było warto - sprzęgło dwutarczowe
Obrazek

Obrazek

Seryjny sterownik + det ustąpił miejsca EMU
Obrazek

Zabawa z kabelkami :tongue:
Obrazek

Ostatnim elementem był zakup osłony cewek z nierdzewki
Obrazek

Obrazek

Trochę zakurzona, ale gotowa na strojenie :smile2:
Obrazek

W oczekiwaniu na strojenie rozpocząłem prace nad kolejnym projektem :heh:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wreszcie nadszedł ten dzień - lecimy na Śląsk na strojenie
Obrazek

Obrazek

Wynik finalny - dla mnie bardzo zadawalający :D
Obrazek

Po powrocie ze strojenia podłączyłem moduł Bluetooth i zamontowałem tablet - tak się prezentuje centrum dowodzenia
Obrazek

Auto gotowe, to trzeba się pokazać :D Wypad na Youngtimer Warsaw
Obrazek

Obrazek

A tutaj bimmer w roli Safety Cara Pary Młodej :pasuje:
Obrazek


Plany na przyszły sezon to przede wszystkim kosmetyka, poprawa różnych niedociągnięć, ogarniecie wszystkich pierdół itd. Trochę czasu mnie tutaj nie było, ale postaram się teraz wszystkie zmiany wrzucać na bieżąco ;)
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: farmer91 »

Co zagości pod maską e24? :-D
Jasiel
User
Posty: 18
Rejestracja: 2 lut 2015, o 21:02
Imię: Rafał
lokalizacja: Legionowo

Re: BMW e28 m50b25 Turbo by Jasiel

Post autor: Jasiel »

farmer91 pisze:Co zagości pod maską e24? :-D
Plan jest taki aby wszystko było tak jak w oryginale, ale po głowie chodzi pomysł na suszarkę ;)
ODPOWIEDZ