BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Niedawno miałem okazję pracować nad BMW E39 540i z silnikiem M62TUB44, do którego dołożyłem instalacje kompresora ASA T1-523. Kompresor ten stosowany jest m.in. przez G-Power do doładowania silników z M3 S65. Poprawy wymagało także sprzęgło, które miało problemy z przeniesieniem fabrycznego momentu obrotowego. Po krótkim wstępie czas oczywiście na zdjęcia.
Stan przed rozpoczęciem prac
Zabrałem się najpierw za sprzęgło
Nowy docisk Sachs Performance dla S54, tarcza kevlarowa i odnowione koło dwumasowe
Zestaw z powrotem na samochodzie
Gabarytowo kompresor raczej nie jest mały
Dotoczone dodatkowe koło pasowe na wał korbowy do napędu kompresora
Montowane wewnątrz oryginalnego głównego koła pasowego
Aby rozpocząć prace z montażem kompresora konieczne było przeniesienie zbiorniczka płynu od wspomagania oraz obudowy filtra oleju na drugą stronę.
Najpierw dorobiłem uchwyt do kompresora
Kompresor jest na tyle duży i dosyć ciężki, że do ustawiania musiałem wspomóc się belką do podnoszenia silnika.
Kiedy pozycje samego kompresora miałem już wstępnie określoną mogłem zabrać sie za stworzenie mocowania od strony silnika.
Zazwyczaj mocuje kompresory do silników M60/M62 od strony pasażera. Jednak Piotr postawił warunek pozostawienia klimatyzacji, stąd montaż po stronie kierowcy.
W trakcie osiowania
Mocowanie w trakcie prac
Wstępnie spasowane na samochodzie oraz silniku
Miejsca pozostało niewiele
Układ paska klinowego ? docelowo pasek klinowy będzie 8PK w celu zminimalizowania problemów ze ślizganiem się paska podczas przyspieszeń.
Napinacz
Spływ z kompresora
Dużo pracy musiałem poświęcić na poprowadzenie przewodów do obudowy filtra oleju w związku z jego przenosinami.
Każda z końcówek musiała zostać przespawana pod odpowiednim kątem, aby umożliwić montaż
Przy filtrze
Zasilanie kompresora w olej
Początki układu dolotowego od stożka do kompresora wraz ze wspornikiem utrzymującym kompresor w miejscu.
Prace nad dolotem
Przy okazji prac nad dolotem uspawałem oil catch tanka
Mocowanie
Drugi dolot od kompresora do przepustnicy w trakcie prac
Doloty na gotowo
Cdn.
Stan przed rozpoczęciem prac
Zabrałem się najpierw za sprzęgło
Nowy docisk Sachs Performance dla S54, tarcza kevlarowa i odnowione koło dwumasowe
Zestaw z powrotem na samochodzie
Gabarytowo kompresor raczej nie jest mały
Dotoczone dodatkowe koło pasowe na wał korbowy do napędu kompresora
Montowane wewnątrz oryginalnego głównego koła pasowego
Aby rozpocząć prace z montażem kompresora konieczne było przeniesienie zbiorniczka płynu od wspomagania oraz obudowy filtra oleju na drugą stronę.
Najpierw dorobiłem uchwyt do kompresora
Kompresor jest na tyle duży i dosyć ciężki, że do ustawiania musiałem wspomóc się belką do podnoszenia silnika.
Kiedy pozycje samego kompresora miałem już wstępnie określoną mogłem zabrać sie za stworzenie mocowania od strony silnika.
Zazwyczaj mocuje kompresory do silników M60/M62 od strony pasażera. Jednak Piotr postawił warunek pozostawienia klimatyzacji, stąd montaż po stronie kierowcy.
W trakcie osiowania
Mocowanie w trakcie prac
Wstępnie spasowane na samochodzie oraz silniku
Miejsca pozostało niewiele
Układ paska klinowego ? docelowo pasek klinowy będzie 8PK w celu zminimalizowania problemów ze ślizganiem się paska podczas przyspieszeń.
Napinacz
Spływ z kompresora
Dużo pracy musiałem poświęcić na poprowadzenie przewodów do obudowy filtra oleju w związku z jego przenosinami.
Każda z końcówek musiała zostać przespawana pod odpowiednim kątem, aby umożliwić montaż
Przy filtrze
Zasilanie kompresora w olej
Początki układu dolotowego od stożka do kompresora wraz ze wspornikiem utrzymującym kompresor w miejscu.
Prace nad dolotem
Przy okazji prac nad dolotem uspawałem oil catch tanka
Mocowanie
Drugi dolot od kompresora do przepustnicy w trakcie prac
Doloty na gotowo
Cdn.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Dopasowana osłona silnika do nowego dolotu
Mocowanie kompresora na gotowo przed malowaniem proszkowym
Kiedy bardziej ?twórcza? część prac była już za mną, zdemontowałem kolektor ssący do przeprowadzenia zmian w układzie odmy oraz pokrywy zaworów, aby je oddać do odnowienia.
Pozbyłem się też fabrycznej tylniej klapy kolektora ssącego.
Konieczne było także przeniesienie pompy doładowującej DSC
Poszczególne elementy wróciły z malowania proszkowego
Czerwone pokrywy zaworów pod kolor łączników sylikonowych
Nowe wtryskiwacze Bosch 440cc
Kolektor wraz z pokrywami zaworów z powrotem na silniku
Montaż zegarów monitorujących pracę silnika ? ciśnienie doładowania oraz temperatury oleju.
Wypolerowane na połysk doloty
Czas na montaż na gotowo
OCT z filterkiem i spustem
Schowany na aucie
Trzeba było zdystansować visco od silnika, wykonany został więc aluminiowy dystans
Na gotowo pod maską po modyfikacjach
Na sam koniec wykres. Na ciśnieniu doładowania równym 0.45bar udało się osiągnąć 381KM & 515NM.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Mocowanie kompresora na gotowo przed malowaniem proszkowym
Kiedy bardziej ?twórcza? część prac była już za mną, zdemontowałem kolektor ssący do przeprowadzenia zmian w układzie odmy oraz pokrywy zaworów, aby je oddać do odnowienia.
Pozbyłem się też fabrycznej tylniej klapy kolektora ssącego.
Konieczne było także przeniesienie pompy doładowującej DSC
Poszczególne elementy wróciły z malowania proszkowego
Czerwone pokrywy zaworów pod kolor łączników sylikonowych
Nowe wtryskiwacze Bosch 440cc
Kolektor wraz z pokrywami zaworów z powrotem na silniku
Montaż zegarów monitorujących pracę silnika ? ciśnienie doładowania oraz temperatury oleju.
Wypolerowane na połysk doloty
Czas na montaż na gotowo
OCT z filterkiem i spustem
Schowany na aucie
Trzeba było zdystansować visco od silnika, wykonany został więc aluminiowy dystans
Na gotowo pod maską po modyfikacjach
Na sam koniec wykres. Na ciśnieniu doładowania równym 0.45bar udało się osiągnąć 381KM & 515NM.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
To juz finalne strojenie czy da rade jeszcze cos wycisnąć z tego kompresora ? Czym to wysterowane ? Profi robota
-
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Chylę czoła, projekt mega profesjonajnie zrobiony. Zresztą jak każdy Jedyne co bym zmienił to kolor czerwony na czarny zeby wyglądało totalnie seryjnie Gratulacje, najwyższa półka.
-
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2013, o 03:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: DW
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
jak zwykle pełna profeska!
Jakby wszystko było na czarno to bym wkręcał laikom że jest to totalna seria
Jakby wszystko było na czarno to bym wkręcał laikom że jest to totalna seria
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Jakiś filmik z pracy ?
Głośny jest ten kompresor ? jak wypada pod względem głośności w stosunku do innych ?
Głośny jest ten kompresor ? jak wypada pod względem głośności w stosunku do innych ?
BMW e28
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 21:46
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Uwielbiam czytać Twoje tematy a pod maską schludnie, czysto i dbałość o każdy szczegół. Podziw
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Tak, to finalne strojenie na tą chwilę. Wydajnościowo ten kompresor ma jeszcze bardzo duży zapas, teraz pewnie wykorzystujemy go w okolicach 50-60%. Strojenie Ecumaster DET3.DawidLwa pisze:To juz finalne strojenie czy da rade jeszcze cos wycisnąć z tego kompresora ? Czym to wysterowane ? Profi robota
sztymc pisze:Chylę czoła, projekt mega profesjonajnie zrobiony. Zresztą jak każdy Jedyne co bym zmienił to kolor czerwony na czarny zeby wyglądało totalnie seryjnie Gratulacje, najwyższa półka.
Kwestie kolorystyki zawsze zostawiam właścicielom. To w końcu ich auta.onliest pisze:jak zwykle pełna profeska!
Jakby wszystko było na czarno to bym wkręcał laikom że jest to totalna seria
Filmiku z pracy nie mam, lecz kompresor jest bardzo cichy. Podczas normalnej jazdy praktycznie w całości zagłuszany jest przez dźwięk samego silnika i układu wydechowego.perlik pisze:Jakiś filmik z pracy ?
Głośny jest ten kompresor ? jak wypada pod względem głośności w stosunku do innych ?
Dzięki za miłe słowa.
Pozdrawiam,
Michał.
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 22:43
- Imię: Adam
- lokalizacja: Moszczenica
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Pięknie to wygląda, Ładnie opisane, taki silnik w seryjnym aucie + kompressor to fajne połączenie, a jeśli jest jeszzce zapas to tym lepiej. A swoją drogą pewnie da się zmodyfikować koło kompresji i zwiększyć jeszcze bardziej jego możlowości
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
b.ładnie to wyglądaMichał_Małecki pisze:Tak, to finalne strojenie na tą chwilę. Wydajnościowo ten kompresor ma jeszcze bardzo duży zapas, teraz pewnie wykorzystujemy go w okolicach 50-60%. Strojenie Ecumaster DET3.DawidLwa pisze:To juz finalne strojenie czy da rade jeszcze cos wycisnąć z tego kompresora ? Czym to wysterowane ? Profi robota
sztymc pisze:Chylę czoła, projekt mega profesjonajnie zrobiony. Zresztą jak każdy Jedyne co bym zmienił to kolor czerwony na czarny zeby wyglądało totalnie seryjnie Gratulacje, najwyższa półka.Kwestie kolorystyki zawsze zostawiam właścicielom. To w końcu ich auta.onliest pisze:jak zwykle pełna profeska!
Jakby wszystko było na czarno to bym wkręcał laikom że jest to totalna seria
Filmiku z pracy nie mam, lecz kompresor jest bardzo cichy. Podczas normalnej jazdy praktycznie w całości zagłuszany jest przez dźwięk samego silnika i układu wydechowego.perlik pisze:Jakiś filmik z pracy ?
Głośny jest ten kompresor ? jak wypada pod względem głośności w stosunku do innych ?
Dzięki za miłe słowa.
Pozdrawiam,
Michał.
Michał jakie obroty ma kompresor ? przy max obr silnika ?
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- Nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
- Imię: Tymek
- lokalizacja: Śląsk-Mikołów
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Obłęd!! Michał, wydech pozostał seryjny?
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
- Imię: Damian
- lokalizacja: Rzeszów
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Michał_Małecki Bardzo ładna, schludna robota.
Interesowało by mnie , jak rozwiązałeś efekt hamowania silnikiem tzn redukcja na niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy, czyli powiedzmy 5 tyś obr bez dodawania gazu :-> Co dzieje się wtedy z powietrzem doładowanym z kompresora? Bo elektrosprzęgła obstawiam że nie ma po wciśnięciu pedału gazu do spodu.
Zastosowany jest tam na wyjściu jakiś zawór DV lub BOV? Upuści on wszystko, bez puchnięcia dolotu przy zamkniętej przepustnicy? Tak samo na wolnych obr , zawór cały czas upuszcza powietrze na zewnątrz lub w filtr?
Pytam, bo nie widać na zdjęciu jak idzie to kolanko z wyjścia kompresora gdzieś tam w stronę ssącą i co jest na nim po drodze zamontowane ( domyślam się że gdzieś pod spodem wychodzi z tego przewód do silnika krokowego ale co jeszcze ) .
Interesowało by mnie , jak rozwiązałeś efekt hamowania silnikiem tzn redukcja na niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy, czyli powiedzmy 5 tyś obr bez dodawania gazu :-> Co dzieje się wtedy z powietrzem doładowanym z kompresora? Bo elektrosprzęgła obstawiam że nie ma po wciśnięciu pedału gazu do spodu.
Zastosowany jest tam na wyjściu jakiś zawór DV lub BOV? Upuści on wszystko, bez puchnięcia dolotu przy zamkniętej przepustnicy? Tak samo na wolnych obr , zawór cały czas upuszcza powietrze na zewnątrz lub w filtr?
Pytam, bo nie widać na zdjęciu jak idzie to kolanko z wyjścia kompresora gdzieś tam w stronę ssącą i co jest na nim po drodze zamontowane ( domyślam się że gdzieś pod spodem wychodzi z tego przewód do silnika krokowego ale co jeszcze ) .
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
Z tego co pamiętam to okolice 60-65 tys obrotów, odcięcie 6200RPM.Wąski pisze: b.ładnie to wygląda
Michał jakie obroty ma kompresor ? przy max obr silnika ?
Tak, OEM.Tymon pisze:Obłęd!! Michał, wydech pozostał seryjny?
Powietrze jest upuszczane przez zawór recyrkulacyjny DV. Widać go na zdjęciach.r1damii pisze:Michał_Małecki Bardzo ładna, schludna robota.
Interesowało by mnie , jak rozwiązałeś efekt hamowania silnikiem tzn redukcja na niższy bieg przy zamkniętej przepustnicy, czyli powiedzmy 5 tyś obr bez dodawania gazu :-> Co dzieje się wtedy z powietrzem doładowanym z kompresora? Bo elektrosprzęgła obstawiam że nie ma po wciśnięciu pedału gazu do spodu.
Zastosowany jest tam na wyjściu jakiś zawór DV lub BOV? Upuści on wszystko, bez puchnięcia dolotu przy zamkniętej przepustnicy? Tak samo na wolnych obr , zawór cały czas upuszcza powietrze na zewnątrz lub w filtr?
Pytam, bo nie widać na zdjęciu jak idzie to kolanko z wyjścia kompresora gdzieś tam w stronę ssącą i co jest na nim po drodze zamontowane ( domyślam się że gdzieś pod spodem wychodzi z tego przewód do silnika krokowego ale co jeszcze ) .
Pozdr
Michał
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 gru 2015, o 19:41
- Imię: marek
- lokalizacja: warszawa
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
fajny projekt mogłbys podac nr wtryskiwacza tych 440cc?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E39 4.4 Kompresor ASA T1 dla Piotra
0280155968mamarco pisze:fajny projekt mogłbys podac nr wtryskiwacza tych 440cc?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance