e46 330Ci turbo dla Łukasza

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Miś »

Przy tym czasie w tej budzie to będzie 420KM+ spokojnie. :) Gratulacje.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

Ciekawe ile jeszcze ten piec pożyje w takim setupie ale wlasciciel jest swiadomy i wie ze jest swego rodzaju pionierem testerem ;) :heh:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: szarybmw »

DO ilu odprężyliście piec ? Czyli bajki ludzie piszą że tłoki z m54b30 nie znoszą 0.5 bar , bo półki lecą :ph34r:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Karolo »

Piszą Ci, którzy nie polecieli na tym grubiej. W aucie zastosowana jest nasza przekładka odprężająca 2 mm typu MLS i szpilki M11.

Obrazek


Auto jest ostro traktowane i nic mu nie dolega. Możliwe, że niebawem pójdzie na rolki to zobaczymy co wyjdzie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Miś »

Na seryjnym CR dawno półki zleciałyby na PB, ale tu odprężony dlatego żyje, na E85 pewnie żyłyby tłoki wiecznie w tym setupie odziwo. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
alizczewy
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2015, o 22:55
Imię: damian
lokalizacja: northampton

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: alizczewy »

Siemka Panowie, troche mi sie chce smiac jak piszecie ze tloki z M54 koncza sie juz przy pol bara. Stroilismy M54b30 ( odprezone kolejna uszczelka 0,7 czyli CR cos kolo 9,6:1) na fabrycznym ecu i podczas strojenia czasami przy 1.1bara afr lecial na ponad 15 i nic nie strzelilo. Aktualnie lata na plaskim doldowaniu 1bar i ma sie bardzo dobrze. Wiec nie tylko wytrzymalosc sprzetu wplywa na wytrzymalosc calego setupu, kolejna jak nie najwazniejsza sprawa to strojenie, a w szczegolnosci kontrola stuku. Bo spalaniem stukowym to i zakuty slupek mozna zniszczyc bardzo szybko.
Druga sprawa to doladowanie doladowaniu nie jest rowne, trzeba pamietac ze ciasna dupa na turbawce znacznie ogranicza napelnianie cylindea (VE) tak wiec w naszym przypadku niecalym 1 barze z poprzedniej bylo 415hp a teraz przy tym samym doladowniu jest 504hp.

Dodam ze auto podczas strojenia i ppmiarow przelatalo ok 250km na na obciazeniowce 4x4 z czteroma hamulcami wiec, na biezaco testowane po kazdej jednej zmianie.
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: makii »

alizczewy pisze:Siemka Panowie, troche mi sie chce smiac jak piszecie ze tloki z M54 koncza sie juz przy pol bara. Stroilismy M54b30 ( odprezone kolejna uszczelka 0,7 czyli CR cos kolo 9,6:1) na fabrycznym ecu i podczas strojenia czasami przy 1.1bara afr lecial na ponad 15 i nic nie strzelilo. Aktualnie lata na plaskim doldowaniu 1bar i ma sie bardzo dobrze. Wiec nie tylko wytrzymalosc sprzetu wplywa na wytrzymalosc calego setupu, kolejna jak nie najwazniejsza sprawa to strojenie, a w szczegolnosci kontrola stuku. Bo spalaniem stukowym to i zakuty slupek mozna zniszczyc bardzo szybko.
Druga sprawa to doladowanie doladowaniu nie jest rowne, trzeba pamietac ze ciasna dupa na turbawce znacznie ogranicza napelnianie cylindea (VE) tak wiec w naszym przypadku niecalym 1 barze z poprzedniej bylo 415hp a teraz przy tym samym doladowniu jest 504hp.

Dodam ze auto podczas strojenia i ppmiarow przelatalo ok 250km na na obciazeniowce 4x4 z czteroma hamulcami wiec, na biezaco testowane po kazdej jednej zmianie.

Co do twojej wypowiedź to faktycznie niewykryte w porę stukowe i albo uszczelka wylatuje bokiem albo półka w tłoku w najlepszym wypadku pęknięte pierścienie. Także czasem lepiej podlać i nie szukać każdego konia na siłę, a jeździć bezpieczniej, ale zależy do czego wózek jest szykowany, bo co niektórzy robią 4 mocniejsze przejazdy i głowica do góry i tak w kółko.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Karolo »

alizczewy pisze:Siemka Panowie, troche mi sie chce smiac jak piszecie ze tloki z M54 koncza sie juz przy pol bara. Stroilismy M54b30 ( odprezone kolejna uszczelka 0,7 czyli CR cos kolo 9,6:1) na fabrycznym ecu i podczas strojenia czasami przy 1.1bara afr lecial na ponad 15 i nic nie strzelilo. Aktualnie lata na plaskim doldowaniu 1bar i ma sie bardzo dobrze. Wiec nie tylko wytrzymalosc sprzetu wplywa na wytrzymalosc calego setupu, kolejna jak nie najwazniejsza sprawa to strojenie, a w szczegolnosci kontrola stuku. Bo spalaniem stukowym to i zakuty slupek mozna zniszczyc bardzo szybko.
Druga sprawa to doladowanie doladowaniu nie jest rowne, trzeba pamietac ze ciasna dupa na turbawce znacznie ogranicza napelnianie cylindea (VE) tak wiec w naszym przypadku niecalym 1 barze z poprzedniej bylo 415hp a teraz przy tym samym doladowniu jest 504hp.

Dodam ze auto podczas strojenia i ppmiarow przelatalo ok 250km na na obciazeniowce 4x4 z czteroma hamulcami wiec, na biezaco testowane po kazdej jednej zmianie.


O ile to ten projekt, o którym tak dużo było komentarzy na fejsie to kojarzę temat. Jestem skłonny się z tym zgodzić. Tu co i rusz ktoś pisze, że mu spadły półki z tłoków M44 na strokerze M50B29. Ja już tym narobiłem kupe km na 1.5b i nic się nie dzieje. Ale fakt, faktem, że auta mi stroi kozak w tej dziedzinie. Powiedział mi krótko - nie będzie stuku, to będzie jeździł i na 1.7 bara. I zdaje się do tej pory jest to prawdą. Fajnie, że lecisz na wysokim CR bo sprawność silnika nie leci na łeb na szyje. To jeździ na 98?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
alizczewy
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2015, o 22:55
Imię: damian
lokalizacja: northampton

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: alizczewy »

Tak auto lata na 98, te auto to driftowoz mojego szefa tak ze nie jezdzi czesto ale jak juz jest upalany to grubo. Ja jestem w trakcie budowy swojego podobnego projektu tyle ze wersji drogowej. Mojego skladam na podobny cr tez na oryginalnych tlokach, turbo oryginalne gt3071r zmodyfikowane przez Owen Dewelopments dla Formuly 2, kolektor 6in1 rownoleglowosciowy na mozliwie najdluzszych runnerach, WG Tial MVR F2 edition, wtryski narazie 470cc Boscha, BOV HKS, porting glowicy, szpilki 11 i pare innych udziwien. Wszystko bedzie wystrojone na standardowym DME MS43 na customowym MAF 3,5" z wkladem Boscha, ktory spokojnie ogarnie do 650km. Do tego Launch Control i Boost Control tez na ori ecu. Zobaczymy co z tego wyjdzie?
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: farmer91 »

Gt3071 nawet obrobione przez OD to nieporozumienie do tego litrażu, górą to zdechnie i egt będzie z kosmosu, minimum gt3076.
alizczewy
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2015, o 22:55
Imię: damian
lokalizacja: northampton

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: alizczewy »

Z tego co sie zorientowalem to zmodzona muszla, nowe kolo kompresji i nowy talerz o calkowicie innym ksztalcie niz oryginal. Strona wydechowa TIAL wlot i wydech na V- bandzie. Kolo kompresji jest praktycznie tych samych wymiarow co 3076 a na inducerze jest nawet chyba troszke wieksze, mierzylem kiedys i jak znajde wymiary to wrzuce. A na moce 450-500 spokojnie starczy.
eluuniaa
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2016, o 16:39
Imię: ela
lokalizacja: slask

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: eluuniaa »

alizczewy pisze:Z tego co sie zorientowalem to zmodzona muszla, nowe kolo kompresji i nowy talerz o calkowicie innym ksztalcie niz oryginal. Strona wydechowa TIAL wlot i wydech na V- bandzie. Kolo kompresji jest praktycznie tych samych wymiarow co 3076 a na inducerze jest nawet chyba troszke wieksze, mierzylem kiedys i jak znajde wymiary to wrzuce. A na moce 450-500 spokojnie starczy.
oo ty tez tu :devill2: odezwij sie do mnie bo zgubilem tel. . Nie wiem kto wymyslil wogole ze tloki m54 sa jakos mega slabe , i jest to powielane przez lata tutaj na forum, twoj przyklad jest tego najlepszym okazem, dalej na mojej przekladce? :heh: Faktem jest ze przy malym problemie np. lekkim stuku, przeladowaniu , te wszystkie tloki nie sa juz tak mocno odporne jak grube denka m50, gdzie nie raz brakowalo mi paliwa = afr mega ubogi a to dalej lata. pozdr . & Żonka :cool2:
alizczewy
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2015, o 22:55
Imię: damian
lokalizacja: northampton

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: alizczewy »

Witam;D przekldka nigdy nie uzyta bo lancuch swiezy i na dwoch uszczelkach juz bylo ciezko spiac a w dodatku nikt nie planowal takich mocy, ale kolektor od Ciebie spisuje sie pieknie :heh:

Ale koniec offtopa bo Leo nas pogoni :blink2:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: leo »

:)

Spokojnie Leo nikogo nie będzie gonił

Co do przekładek my mamy jedną grubą uszczelkę w pełni metalową, stroiłem to osobiście i jest tak jak piszesz, bezpiecznie, bez wali o każdy koń odpowiednio podlane ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Post autor: Szpera »

Jakieś video jakk to się napędza?
ODPOWIEDZ