e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
siema postanawiam opisać tu swój projekt e36 m50b25nv rozwierconym na 2.9
Model: e36 coupe ori m50b25 1992rok
Modyfikacje
Silnik: m50b25nv rozwiert na 2.9
tłoki m43
wał m52b28
nowe panewki
głowica m52 z zaworami i sprężynami m50 (podwójne sprężyny)
powieszone kanały
Układ dolotowy:
kolektor ssący seria b25
silikony mtunig
rurki nierdzewka homemade
IC turboworks 550x230x65
Układ wydechowy: cały z nierdzewki 2.5cala
środkowy turboworks końcowy AC Schnitzer
Układ paliwowy / wtryskowy:
pompa paliwa bosch 040
wtryski siemens deka 630
Elektronika / wskaźniki:
zegary autogage
-doładowania
-temp spalin
-temp oleju
-temp. wody
-ciśnienie oleju
wiązka silnika odchudzona max zostały tylko el szyby i licznik
osprzęt silnika ECu motronic 402
Det 3
Układ chłodzenia:
seryjna chłodnica z e36 328i + visco TDS
Układ napędowy:
sprzęgło dwutarcz na spiekach
skrzynia ZF e34
dyfer duża głowa 3.15 3.64 3.91
grube półosie
wał napędowy mały krzyżak
Zawieszenie:
wahacze seria przedłużane 5cm na stronę
adaptery skrętu 30%
gwint przód AP
tył bilstein na sprężynach z bizona
wszystko na poliuretanach
BODY KIT i wnętrze:
dokłada przód Muskcustoms
pełny m-pakiet
spoiler GT Class II
wnętrze
kiera fake nardi
fotele Sparco pro 2000
biegi swagier
łapa poweride na pompie z lanosa
klatka dość mocno rozbudowana
Kilka zdjęć auta
Turbo GT35/30
Blow off HKS
Podstawa pod chłodnicę oleju COEL
kolejne części z Mtuning.pl
-kolektor wydechowy
-chłodnica oleju turboworks 32 rzędy
między czasie wpadły mi w ręce fotele SPARCO PRO2000
tylne zawieszenie mój wymysł
-amortyzatory bisltein z Jensena Interceptora mega twarde przedłużone
-sprężyny pospolite "bizony" pod które dorobiłem tulejki
Silnik złożony wygląda świetnie
sprzęgło dwutarczowe które zrobił mi Hubert z Poweride
sztywne koło zamachowe roztoczone na 240mm
dwie tarcze spiekowe
przekładka
docisk m52b28 240mm
Kolektor wydechowy żeliwny dolny który kupiłem nie przypadł mi do gustu (ciężki koń) i turbo na dole musiał bym kombinować z łapą silnika więc go odłożyłem na półkę i nowy górny mega lekki pospawał Kamil
kilka godzinek i kilka metrów bandaża poświęciłem ale efekt wyszedł zadowalający
Listwa wtryskowa oryginalna z seryjnym regulatorem 3.5bara
wtryski już zmienione na 630
Silnik złożony w całość pierwsze przymiarki
posadzony na poduszkach z e34
Model: e36 coupe ori m50b25 1992rok
Modyfikacje
Silnik: m50b25nv rozwiert na 2.9
tłoki m43
wał m52b28
nowe panewki
głowica m52 z zaworami i sprężynami m50 (podwójne sprężyny)
powieszone kanały
Układ dolotowy:
kolektor ssący seria b25
silikony mtunig
rurki nierdzewka homemade
IC turboworks 550x230x65
Układ wydechowy: cały z nierdzewki 2.5cala
środkowy turboworks końcowy AC Schnitzer
Układ paliwowy / wtryskowy:
pompa paliwa bosch 040
wtryski siemens deka 630
Elektronika / wskaźniki:
zegary autogage
-doładowania
-temp spalin
-temp oleju
-temp. wody
-ciśnienie oleju
wiązka silnika odchudzona max zostały tylko el szyby i licznik
osprzęt silnika ECu motronic 402
Det 3
Układ chłodzenia:
seryjna chłodnica z e36 328i + visco TDS
Układ napędowy:
sprzęgło dwutarcz na spiekach
skrzynia ZF e34
dyfer duża głowa 3.15 3.64 3.91
grube półosie
wał napędowy mały krzyżak
Zawieszenie:
wahacze seria przedłużane 5cm na stronę
adaptery skrętu 30%
gwint przód AP
tył bilstein na sprężynach z bizona
wszystko na poliuretanach
BODY KIT i wnętrze:
dokłada przód Muskcustoms
pełny m-pakiet
spoiler GT Class II
wnętrze
kiera fake nardi
fotele Sparco pro 2000
biegi swagier
łapa poweride na pompie z lanosa
klatka dość mocno rozbudowana
Kilka zdjęć auta
Turbo GT35/30
Blow off HKS
Podstawa pod chłodnicę oleju COEL
kolejne części z Mtuning.pl
-kolektor wydechowy
-chłodnica oleju turboworks 32 rzędy
między czasie wpadły mi w ręce fotele SPARCO PRO2000
tylne zawieszenie mój wymysł
-amortyzatory bisltein z Jensena Interceptora mega twarde przedłużone
-sprężyny pospolite "bizony" pod które dorobiłem tulejki
Silnik złożony wygląda świetnie
sprzęgło dwutarczowe które zrobił mi Hubert z Poweride
sztywne koło zamachowe roztoczone na 240mm
dwie tarcze spiekowe
przekładka
docisk m52b28 240mm
Kolektor wydechowy żeliwny dolny który kupiłem nie przypadł mi do gustu (ciężki koń) i turbo na dole musiał bym kombinować z łapą silnika więc go odłożyłem na półkę i nowy górny mega lekki pospawał Kamil
kilka godzinek i kilka metrów bandaża poświęciłem ale efekt wyszedł zadowalający
Listwa wtryskowa oryginalna z seryjnym regulatorem 3.5bara
wtryski już zmienione na 630
Silnik złożony w całość pierwsze przymiarki
posadzony na poduszkach z e34
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Silnik w budzie
czas na podpięcie smarowania spływu i przymiarki frontu
czas na podpięcie smarowania spływu i przymiarki frontu
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Czym się różnią poduchy E34 od E36?
Rdzeń masz odwrotnie, to turbo nie ma czasami restryktora od drugiej strony (na dole w tym momencie) ?
Rdzeń masz odwrotnie, to turbo nie ma czasami restryktora od drugiej strony (na dole w tym momencie) ?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Te z e34 m20 są mniejsze średnicowo i nie olejowe.Też mam z e34 założoną od strony turba ale przy żeliwniaku na dolnym montażu.Od kolektora ssącego mam ori poduchę e36 m50. Przy 2,9 i tym turbo może to ładnie wstawać bo przy 2,5 jest tak średnio ze spoolem a górą ok. Powodzenia w projekcie!
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
wstaje mega fajnie przy 2500 mam już 0.6 bara ale o tym będzie później na razie nadrabiam zaległościwojtekm17 pisze:Te z e34 m20 są mniejsze średnicowo i nie olejowe.Też mam z e34 założoną od strony turba ale przy żeliwniaku na dolnym montażu.Od kolektora ssącego mam ori poduchę e36 m50. Przy 2,9 i tym turbo może to ładnie wstawać bo przy 2,5 jest tak średnio ze spoolem a górą ok. Powodzenia w projekcie!
IC i chłodnica oleju na swoim miejscu
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Wydech zrobiony trochę ciasny bo 63 ale to tylko na miasto, jak dogram furę to zrobię na przepustnicy w błotnik 3"
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
przy montażu stożka nie mogło się obejść bez przeróbek
jest tak ciasno że musiałem go obciąć, wszystko jest na dwa palce
jest tak ciasno że musiałem go obciąć, wszystko jest na dwa palce
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Strasznie mało miejsca tam jest pomiędzy lampą a turbo. U mnie kolanko dotyka praktycznie wtyczki przy lampie wysuniętej na max do przodu.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Jeśli dobrze kojarze to auto, to mamy wspólnego znajomego z Kazimierzy W.
Czysta robota
Wydech spokojnie obrobi. Szkoda że wg zbiera spaliny tylko z 3 garów...
Mogą być problemy z bostem.
Czysta robota
Wydech spokojnie obrobi. Szkoda że wg zbiera spaliny tylko z 3 garów...
Mogą być problemy z bostem.
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za małykretfr pisze:Strasznie mało miejsca tam jest pomiędzy lampą a turbo. U mnie kolanko dotyka praktycznie wtyczki przy lampie wysuniętej na max do przodu.
możliwe jestem z okolic kaniemierzyPan. B pisze:Jeśli dobrze kojarze to auto, to mamy wspólnego znajomego z Kazimierzy W.
Czysta robota
Wydech spokojnie obrobi. Szkoda że wg zbiera spaliny tylko z 3 garów...
Mogą być problemy z bostem.
auto już porusza się o własnych siłach
wnętrze ogarnięte wszystko poskręcane działa jak należy
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
kretfr pisze:No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
lampę masz normalnie założoną ?
bo ja jak mierzyłem to będę musiał trochę rzeźbić za lampą bo silikon mi nie wejdzie bo jest za duży jak by był mniejszy np 70mm to bym jeszcze upchnął
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Busko
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
kretfr pisze:No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
lampę masz normalnie założoną ?
bo ja jak mierzyłem to będę musiał trochę rzeźbić za lampą bo silikon mi nie wejdzie bo jest za duży jak by był mniejszy np 70mm to bym jeszcze upchnął
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Ja mam docięte mocno kolanko redukcyjne z 3 cali na 2,5. Lampa wysunięta na max do przodu na tych plastikowych kołkach, a i tak wszystko siedzi na styk - wtyczka dotyka do kolanka. Filtr też wszedł na styk, nawet lekko nagina plastikowe nadkole.
Na razie nie mam do tego głowy, ale pewnie można by przerobić wtyczkę aby mniej miejsca zajmowała. Jest tam parę centymetrów do urwania.
Na razie nie mam do tego głowy, ale pewnie można by przerobić wtyczkę aby mniej miejsca zajmowała. Jest tam parę centymetrów do urwania.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Forumowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Warszawa
Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35
Lepiej jest zrobic tak jak ma Kretfr to rozwiazane bo montaz stozka bezposrednio na turbo to niepotrzebny wzrost temperatury w dolocie. Strona zimna tez sie przeciez nagrzewa od goracej. Nawet kilkanascie cm rurki z silikonu prawie calkiem niweluje ten nieporzadany efekt. Widzialem gdzies na jakims forum racingowym testy w/w rozwiazan i roznica byla znaczna. Pozdr