e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

siema postanawiam opisać tu swój projekt e36 m50b25nv rozwierconym na 2.9
Model: e36 coupe ori m50b25 1992rok

Modyfikacje

Silnik: m50b25nv rozwiert na 2.9
tłoki m43
wał m52b28
nowe panewki
głowica m52 z zaworami i sprężynami m50 (podwójne sprężyny)
powieszone kanały

Układ dolotowy:
kolektor ssący seria b25
silikony mtunig
rurki nierdzewka homemade
IC turboworks 550x230x65

Układ wydechowy: cały z nierdzewki 2.5cala
środkowy turboworks końcowy AC Schnitzer

Układ paliwowy / wtryskowy:
pompa paliwa bosch 040
wtryski siemens deka 630

Elektronika / wskaźniki:
zegary autogage
-doładowania
-temp spalin
-temp oleju
-temp. wody
-ciśnienie oleju

wiązka silnika odchudzona max zostały tylko el szyby i licznik

osprzęt silnika ECu motronic 402
Det 3

Układ chłodzenia:
seryjna chłodnica z e36 328i + visco TDS

Układ napędowy:
sprzęgło dwutarcz na spiekach
skrzynia ZF e34
dyfer duża głowa 3.15 3.64 3.91
grube półosie
wał napędowy mały krzyżak

Zawieszenie:
wahacze seria przedłużane 5cm na stronę
adaptery skrętu 30%
gwint przód AP
tył bilstein na sprężynach z bizona
wszystko na poliuretanach

BODY KIT i wnętrze:
dokłada przód Muskcustoms
pełny m-pakiet
spoiler GT Class II

wnętrze
kiera fake nardi
fotele Sparco pro 2000
biegi swagier
łapa poweride na pompie z lanosa
klatka dość mocno rozbudowana

Kilka zdjęć auta

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Turbo GT35/30
Blow off HKS
Podstawa pod chłodnicę oleju COEL

Obrazek

kolejne części z Mtuning.pl

-kolektor wydechowy
-chłodnica oleju turboworks 32 rzędy

Obrazek

między czasie wpadły mi w ręce fotele SPARCO PRO2000

Obrazek

tylne zawieszenie mój wymysł
-amortyzatory bisltein z Jensena Interceptora mega twarde przedłużone
-sprężyny pospolite "bizony" pod które dorobiłem tulejki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Silnik złożony wygląda świetnie
Obrazek

sprzęgło dwutarczowe które zrobił mi Hubert z Poweride
sztywne koło zamachowe roztoczone na 240mm
dwie tarcze spiekowe
przekładka
docisk m52b28 240mm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolektor wydechowy żeliwny dolny który kupiłem nie przypadł mi do gustu (ciężki koń) i turbo na dole musiał bym kombinować z łapą silnika więc go odłożyłem na półkę i nowy górny mega lekki pospawał Kamil

kilka godzinek i kilka metrów bandaża poświęciłem ale efekt wyszedł zadowalający

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Listwa wtryskowa oryginalna z seryjnym regulatorem 3.5bara
wtryski już zmienione na 630

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik złożony w całość pierwsze przymiarki
posadzony na poduszkach z e34

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

Silnik w budzie
czas na podpięcie smarowania spływu i przymiarki frontu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: PiotrTF »

Czym się różnią poduchy E34 od E36?

Rdzeń masz odwrotnie, to turbo nie ma czasami restryktora od drugiej strony (na dole w tym momencie) ?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: wojtekm17 »

Te z e34 m20 są mniejsze średnicowo i nie olejowe.Też mam z e34 założoną od strony turba ale przy żeliwniaku na dolnym montażu.Od kolektora ssącego mam ori poduchę e36 m50. Przy 2,9 i tym turbo może to ładnie wstawać bo przy 2,5 jest tak średnio ze spoolem a górą ok. Powodzenia w projekcie!
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

wojtekm17 pisze:Te z e34 m20 są mniejsze średnicowo i nie olejowe.Też mam z e34 założoną od strony turba ale przy żeliwniaku na dolnym montażu.Od kolektora ssącego mam ori poduchę e36 m50. Przy 2,9 i tym turbo może to ładnie wstawać bo przy 2,5 jest tak średnio ze spoolem a górą ok. Powodzenia w projekcie!
wstaje mega fajnie przy 2500 mam już 0.6 bara ale o tym będzie później na razie nadrabiam zaległości

IC i chłodnica oleju na swoim miejscu

Obrazek
Obrazek
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

Wydech zrobiony trochę ciasny bo 63 ale to tylko na miasto, jak dogram furę to zrobię na przepustnicy w błotnik 3"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

przy montażu stożka nie mogło się obejść bez przeróbek
jest tak ciasno że musiałem go obciąć, wszystko jest na dwa palce :śmiech: :śmiech:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: PiotrTF »

Strasznie mało miejsca tam jest pomiędzy lampą a turbo. U mnie kolanko dotyka praktycznie wtyczki przy lampie wysuniętej na max do przodu.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Pan. B »

Jeśli dobrze kojarze to auto, to mamy wspólnego znajomego z Kazimierzy W. ;)
Czysta robota
:ok: Wydech spokojnie obrobi. Szkoda że wg zbiera spaliny tylko z 3 garów...
Mogą być problemy z bostem.
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

kretfr pisze:Strasznie mało miejsca tam jest pomiędzy lampą a turbo. U mnie kolanko dotyka praktycznie wtyczki przy lampie wysuniętej na max do przodu.
ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały

Pan. B pisze:Jeśli dobrze kojarze to auto, to mamy wspólnego znajomego z Kazimierzy W. ;)
Czysta robota
:ok: Wydech spokojnie obrobi. Szkoda że wg zbiera spaliny tylko z 3 garów...
Mogą być problemy z bostem.
możliwe jestem z okolic kaniemierzy

auto już porusza się o własnych siłach
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wnętrze ogarnięte wszystko poskręcane działa jak należy :ok: :ok: :ok: :ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: PiotrTF »

Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.

Obrazek

Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

kretfr pisze:
Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.

Obrazek

Obrazek

lampę masz normalnie założoną ?
bo ja jak mierzyłem to będę musiał trochę rzeźbić za lampą bo silikon mi nie wejdzie bo jest za duży jak by był mniejszy np 70mm to bym jeszcze upchnął
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Dzikcustoms »

kretfr pisze:
Dzikcustoms pisze: ja myślę dać silikon i filtr zabudować gdzieś niżej bo ten trochę za mały
No ja mam jak na foto, ale miejsca jest dosłownie na styk. Filtr jest idealnie nad wlotem ze zderzaka.

Obrazek

Obrazek

lampę masz normalnie założoną ?
bo ja jak mierzyłem to będę musiał trochę rzeźbić za lampą bo silikon mi nie wejdzie bo jest za duży jak by był mniejszy np 70mm to bym jeszcze upchnął
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: PiotrTF »

Ja mam docięte mocno kolanko redukcyjne z 3 cali na 2,5. Lampa wysunięta na max do przodu na tych plastikowych kołkach, a i tak wszystko siedzi na styk - wtyczka dotyka do kolanka. Filtr też wszedł na styk, nawet lekko nagina plastikowe nadkole.

Na razie nie mam do tego głowy, ale pewnie można by przerobić wtyczkę aby mniej miejsca zajmowała. Jest tam parę centymetrów do urwania.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: e36 m50b25 --> b29 turbo GT35

Post autor: Nando-e28 »

Lepiej jest zrobic tak jak ma Kretfr to rozwiazane bo montaz stozka bezposrednio na turbo to niepotrzebny wzrost temperatury w dolocie. Strona zimna tez sie przeciez nagrzewa od goracej. Nawet kilkanascie cm rurki z silikonu prawie calkiem niweluje ten nieporzadany efekt. Widzialem gdzies na jakims forum racingowym testy w/w rozwiazan i roznica byla znaczna. Pozdr
ODPOWIEDZ