BMW E61 N54

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
evorwd
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 2015, o 00:33
Imię: Patryk
lokalizacja: Londyn

BMW E61 N54

Post autor: evorwd »

No więc po dłuższym rozeznaniu i jeszcze dłuższym zastanowieniu się zakupiłem motor o oznaczaniu N54. Jak wszyszcy lub większość osob wie, jest to silnik który posiada dwie turbiny i w serii robi 306 km. Docelowo po swapie będę próbował osiągnąc 500+ na kołach ale to dopiero po udanym swapie. Przy okazji cały swap będzie odbywał się w spartańskich warunkach, tj pod domem na podjezdzie bez garazu :śmiech: Niektórzy powiedzą że to głupota i szaleństwo ale pasja i chęć osiągnięcia marzeń zawsze wygrywa. (motywacja dla tych co też nie są pewni tego co robią ;) ) Przy okazji zanim go wsadzę potrzebuję go umyć, kupiłem płyn do mycia silników który jest w sprayu i pędzelkiem mam wymiatać brudy, pozniej spłukać wodą. Boję się jednak trochę że tym płynem i wodą mogę uszkodzić turbo bądź inne podzespoly. Jeśli ktoś mył silnik i ma doswiadczenie i dobre rady to chętnie przyjme. Nie jestem mechanikiem, mam po prostu jakąś swoją wiedzę teoretyczną i w praktyce nigdy nie zmienialem silnika ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wraz z silnikiem dostałem ecu, cas i kluczyk. Moje E61 do którego wpada n54 miało n53b25. Dużo szukalem informacji jak bardzo różnią się te dwa silniki i wygląda na to że różnica jest w materiałach użytych do budowy silnika.

Obrazek
Obrazek

Około dwa dni temu podmieniłem Ecu z CAS aby sprawdzić czy działają. Działają i przy okazji małe zaskoczenie N53 odpalił na sterowniku od N54. To tylko potwierdziło moją teorię. W danym momencie samochód jest powoli rozbierany aby dobrać się do wyjęcia silnika. Info o stanie swapu postaram się wrzucać na bierząco ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E61 N54

Post autor: KonradGT »

Haaa, dobre! Czekam na dalsze info ;)

Ja przy zmianie MS45 w E60 musiałem VIN w kompie zmieniać bo były jaja z DSC i czujnikiem kata skrętu.
evorwd
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 2015, o 00:33
Imię: Patryk
lokalizacja: Londyn

Re: BMW E61 N54

Post autor: evorwd »

Ja miałem już ms80 i na ms80 zmieniam więc podobno vinu nie trzeba zmieniać. Tak przynajmniej się dowiedziałem od ludzi co w kodowaniu siedzą już ładnych parę lat. Zobaczymy pewnie w tym tygodniu.
Niedozwolony
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2017, o 10:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Swansea

Re: BMW E61 N54

Post autor: Niedozwolony »

Hahaha nie martw sie nie ty jeden działasz pod chmurką .
Tylko ze ja mam troche gorzej bo mieszkam w najbardziej deszczowym zakątku Jukej .
Jeszcze dwa tygodnie i zamykam słupek zacznę sie rozglądać za jakaś e30stką i mam nadzieje ze w przyszłym roku o tej porze pojadzie na lawecie do pl na finalne wystrojenie .
Także panowie marzenia sa do spełnienia tylko trzeba chcieć .
Pozdrawiam
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: BMW E61 N54

Post autor: e83 2,5i »

Ja wsadziłem s54b32 i zegary od e85 do e83. Jak masz chęci to wszystko można.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E61 N54

Post autor: KonradGT »

e83 2,5i pisze:Ja wsadziłem s54b32 i zegary od e85 do e83. Jak masz chęci to wszystko można.
Gdzieś pokazałeś to auto w internecie żeby poogladac?
morcine
User
Posty: 99
Rejestracja: 2 lis 2010, o 23:17
Imię: Marcin
lokalizacja: Sosnowiec

Re: BMW E61 N54

Post autor: morcine »

KonradGT pisze:
e83 2,5i pisze:Ja wsadziłem s54b32 i zegary od e85 do e83. Jak masz chęci to wszystko można.
Gdzieś pokazałeś to auto w internecie żeby poogladac?
ja znalazłem :)

http://www../forum/viewtopic. ... 2&t=320378
evorwd
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 2015, o 00:33
Imię: Patryk
lokalizacja: Londyn

Re: BMW E61 N54

Post autor: evorwd »

No więc ciąg dalszy.

Stary silnik został wyciągnięty. Było trochę problemów bo bez odkreconego kolektora czy też kolektorow wydechowych wsadził o układ kierowniczy ale trochę trudów i wyszedł. Po odkreceniu skrzyni pojawił się problem natury konwertera. Jak się okazało nie pasuje konwerter od skrzyni niby tego samego modelu 6hp21 z 335i. Został zamontowany stary więc teraz pytanie czy ten zestaw przeniesie moc tego silnika. Przy przykreceniu skrzyni dwa górne otwory na sruby też mijają się o jakieś 5 mm, ale po rozwierceniu też do ogarnięcia. Silnik wkladalo się szybciej niż meczylismy się z wyjeciem. W danym momencie wszystko jest podłączone, wiązka skrzyni z racji że była trochę inna jest już też ogarnięta. Zostoaje tylko dokodowac wszystkie stare moduły i powinno grać. Dzisiaj po powrocie z pracy dokrece downpipes i będę próbował go odpalić ;)

Zdjęcia i jak się uda film z odpalenia wieczorem.

Link do YouTube pierwsze odpalenie udało się na strzał ;)
https://youtu.be/c7__ek2Voo4" onclick="window.open(this.href);return false;
jurczi
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 17:05
Imię: Artur
lokalizacja: Krk

Re: BMW E61 N54

Post autor: jurczi »

Jakiś postęp?
evorwd
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 2015, o 00:33
Imię: Patryk
lokalizacja: Londyn

Re: BMW E61 N54

Post autor: evorwd »

Tak, postęp jest, e61 poskladane, jeździ już od kilku miesięcy, wszystko jak by wyszła w serii z tym silnikiem, zero błędów i już dobrze podaje myślę że koło 370 do 420 koników, nie mierzone, sugeruje się wskazaniami chłopaków z mhd. Mapa Stage 2+ i xHP Stage 2. Skrzynia od 523i ogarnia bez problemu, wgrana w nią mapa pod 535i. Wszystko ogarnąłem samemu oprócz isn bo nie mam autohexa ;) jak by ktoś coś potrzebował to można pisać +447983752759
ODPOWIEDZ