E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
E36 stage 2 M5xxb28 700hp BWs300sx / Emu / wałki 300st
Czas na stage 2
Wpadł borg s300 , nowe wałki , mechanika w głowicy , tłoki z n54 itp.
aktualizacja od http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t= ... =45#p50105" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam
Po sprzedaży starego driftowego biturbo nadszedł czas na kolejny projekt
Bazą jest BMW E36 cupe z pancernym m50b25
Spec po modach :
Silnik :
-M50b25 po rewizji wymianie panewek uszczelniaczy , odprężony przekładką 0,8mm
-Poduszki silnika skrzyni poliuretan 85sh
Turbo:
- Chińskie gt35 twinscroll duża dupka 1.06ar
- Kolektor wydechowy Twinscrol made by Alek
- chiński zewnętrzny wg
- Wydech 3" nierdzewka plus dwa tłumiki przelotowe , westegate na zewnątrz z tłumikiem przelotowym 50mm
- Dolot cały aluminiowy by Alek z turbo do ic 70mm z ic do kolektora dolotowego 76mm
- Intercoller 600x300x76mm chiński
- bov gredy gz
Elektronika :
-Ecumaster EMU wpięty w seryjną instalacje dołożone czujniki stuku , oil temp , egt i afr ,
-Strojenie by Alek , launch control , anti lag system , rolingboost ogarnięte
-EMU dash na tablecie zamiast zegarów
Układ paliwowy :
-Pompa paliwa 040
-Wtryskiwacze simens deka 630
-Regulator paliwa seryjny 3,5bar
Układ chłodzenia :
Seryjna chłodnica plus wentylator z espero
Zawieszenie :
- Gwint Maxspeedingrods z camberami
- Poliuretany 85sh na całe auto
- Zwiekszony kwsz
- Negatyw przód 7st , tył 2st
- Skręt chwilowo seria
Napęd :
- Sprzegło jednomas m50 tarcza 240mm docisk m57
- Skrzynia ZF
- Dyfer duża głowa 2.93 szpera100% plus grube półosie
- Hydrołapa by Alek na pompce ze skody 104 wpięta w seryjny układ
Hamulce seria 2.5
Wnętrze seryjne dodany kubełek mirco z pasami , plus parę pstryczków
Podsumowując auto na początek wystrojone na 1.0bara, 3000km zrobione upalając oprócz ukręconej półosi bezawaryjnie utylizuje opony piątke odcina przy 270km/h
W planach zrobić jakiś wykres, potem dwutarcz i 1,5bara , bo sprzęgło na docisku z m57 i tarczy 240mm potrafi się usliznąć przy kopaniu na trójce na dobrej oponie
Na początek filmik z pierwszego treningu : upał 40stopniowy układ chłodzenia wyrabiał temp płynu chłodniczego nie przekraczała 100st upalone 12kompletów opon
-
-
--
-
-
LINK : https://www.youtube.com/watch?v=WT2ILH1YtNo
-
-
-
-
-
-
-
Fotki :
CDN.
Wpadł borg s300 , nowe wałki , mechanika w głowicy , tłoki z n54 itp.
aktualizacja od http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t= ... =45#p50105" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam
Po sprzedaży starego driftowego biturbo nadszedł czas na kolejny projekt
Bazą jest BMW E36 cupe z pancernym m50b25
Spec po modach :
Silnik :
-M50b25 po rewizji wymianie panewek uszczelniaczy , odprężony przekładką 0,8mm
-Poduszki silnika skrzyni poliuretan 85sh
Turbo:
- Chińskie gt35 twinscroll duża dupka 1.06ar
- Kolektor wydechowy Twinscrol made by Alek
- chiński zewnętrzny wg
- Wydech 3" nierdzewka plus dwa tłumiki przelotowe , westegate na zewnątrz z tłumikiem przelotowym 50mm
- Dolot cały aluminiowy by Alek z turbo do ic 70mm z ic do kolektora dolotowego 76mm
- Intercoller 600x300x76mm chiński
- bov gredy gz
Elektronika :
-Ecumaster EMU wpięty w seryjną instalacje dołożone czujniki stuku , oil temp , egt i afr ,
-Strojenie by Alek , launch control , anti lag system , rolingboost ogarnięte
-EMU dash na tablecie zamiast zegarów
Układ paliwowy :
-Pompa paliwa 040
-Wtryskiwacze simens deka 630
-Regulator paliwa seryjny 3,5bar
Układ chłodzenia :
Seryjna chłodnica plus wentylator z espero
Zawieszenie :
- Gwint Maxspeedingrods z camberami
- Poliuretany 85sh na całe auto
- Zwiekszony kwsz
- Negatyw przód 7st , tył 2st
- Skręt chwilowo seria
Napęd :
- Sprzegło jednomas m50 tarcza 240mm docisk m57
- Skrzynia ZF
- Dyfer duża głowa 2.93 szpera100% plus grube półosie
- Hydrołapa by Alek na pompce ze skody 104 wpięta w seryjny układ
Hamulce seria 2.5
Wnętrze seryjne dodany kubełek mirco z pasami , plus parę pstryczków
Podsumowując auto na początek wystrojone na 1.0bara, 3000km zrobione upalając oprócz ukręconej półosi bezawaryjnie utylizuje opony piątke odcina przy 270km/h
W planach zrobić jakiś wykres, potem dwutarcz i 1,5bara , bo sprzęgło na docisku z m57 i tarczy 240mm potrafi się usliznąć przy kopaniu na trójce na dobrej oponie
Na początek filmik z pierwszego treningu : upał 40stopniowy układ chłodzenia wyrabiał temp płynu chłodniczego nie przekraczała 100st upalone 12kompletów opon
-
-
--
-
-
LINK : https://www.youtube.com/watch?v=WT2ILH1YtNo
-
-
-
-
-
-
-
Fotki :
CDN.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Fajna zabawka
Z dupką to żeś poszalał, jak wstaje to 1.06 przy 2.5?
Z dupką to żeś poszalał, jak wstaje to 1.06 przy 2.5?
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Z wstawaniem nie ma tragedii przy / 2600rpm 0,2bar / 3150rpm 0,5bar / 4500rpm 1bar i do końca utrzymuje stabilnie , plany są zacne ( dwutarcz ostre wałki i dmuchnąć ile sie da w miarę bezpiecznie z tej turbiny )Pat-325 pisze:Fajna zabawka
Z dupką to żeś poszalał, jak wstaje to 1.06 przy 2.5?
Mały graph :
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
jak Ci sie lata z taka charakterystyka? nie brakuje dołu?
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Dla mnie jest w porządku lubię kopać w sprzęgło i lecieć raczej maxem , nie puchnie górą , dop.... do odcięcia na każdym biegu . na pewno nie jest to v8 jadąca od dołu czy poprzedni projekt biturbo gdzie pełen moment był dostępny od 3300rpm ale góry już takiej nie było
Ile kierowców tyle opinii
Ile kierowców tyle opinii
-
- User
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 lut 2015, o 14:38
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Jaki założyłeś restryktor oleju w tym tutbo?
270km/h przy takim dyfrze to troche mało, seryjne odcięcie?
270km/h przy takim dyfrze to troche mało, seryjne odcięcie?
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Restryktor 2mm albo 2.3mm , odcięcie przeniesione na 6900rpm to po obliczeniu wychodzi troszke więcej niż 270km/h a dokładnie 277.3916km/h
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
ALS to skrót od nazwy waszej ekipy , garażu, warsztatu czy Auto Lag System ? Bo w opisie nic nie znalazłem
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Dokładnie to znaczy Anti Lag System jest w opisieBlacha pisze:ALS to skrót od nazwy waszej ekipy , garażu, warsztatu czy Auto Lag System ? Bo w opisie nic nie znalazłem
edit : była literówka w opisie poprawione
Elektronika :
-Ecumaster EMU wpięty w seryjną instalacje dołożone czujniki stuku , oil temp , egt i afr ,
-Strojenie by Alek , launch control , anti lag system, rolingboost ogarnięte
-EMU dash na tablecie zamiast zegarów
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Mój błąd , napiszesz coś więcej na temat systemu ?Alek22 pisze:Dokładnie to znaczy Anti Lag System jest w opisieBlacha pisze:ALS to skrót od nazwy waszej ekipy , garażu, warsztatu czy Auto Lag System ? Bo w opisie nic nie znalazłem
Czy to dzięki niemu silnik przy niskich obrotach już generuje nadciśnienie ?
Z tym "Auto" w poście wyżej słownik mi się wpierdzielił. Oczywiście chodzi mi o " Anti "
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Jak odpalisz (bo z reguły to raczej na przycisk się robi) ALS to po odpuszczeniu gazu nie wpada w podciśnienie lub buduje nadciśnienie w zależności od wystrojenia i możliwości sprzętu. Ale turbina dostaje przez to dodatkowe obciążenie.
Plus taki że nie kopiesz w sprzęgło bo po odjęciu gazu turbo nie wypada z boostu, no i dodatkowe efekty wizualno akustyczne
Plus taki że nie kopiesz w sprzęgło bo po odjęciu gazu turbo nie wypada z boostu, no i dodatkowe efekty wizualno akustyczne
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
W tym projekcie ALS mam załączany dodatkowo przyciskiem , działa tak jak kolega opisał a dokładniej w zależności kto czego oczekuje po odpuszczeniu gazu silnik krokowy pozostaje po części otwarty , cofany jest zapłon oraz dolane paliwa które zapala się w kolektorze wydechowym , zwiększa ciśnienie spalin co napędza wirnik turbiny . Zazwyczaj zwiększa sie również wartość wolnych obr .farmer91 pisze:Jak odpalisz (bo z reguły to raczej na przycisk się robi) ALS to po odpuszczeniu gazu nie wpada w podciśnienie lub buduje nadciśnienie w zależności od wystrojenia i możliwości sprzętu. Ale turbina dostaje przez to dodatkowe obciążenie.
Plus taki że nie kopiesz w sprzęgło bo po odjęciu gazu turbo nie wypada z boostu, no i dodatkowe efekty wizualno akustyczne
Minusami jest bardzo słabe hamowanie silnikiem lub jego brak , podwyższenie egt , clt , iat , ogólnie wszystko się pali , skraca się żywotność turbiny ,
Ale za to zmniejsza się lag znacząco i auto zmienia się w jeżdżący kałasznikow
Więcej info : https://pl.wikipedia.org/wiki/System_po ... 82adowania" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Up wpadl dwutarcz od kamila dobrze klei
https://m.youtube.com/watch?v=RXx04Zbi2YI
https://m.youtube.com/watch?v=RXx04Zbi2YI
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Nie lepiej gt35 0.83ar twonscroll ? 1bsr 4500 to późno fest i przy dużej sprężarce pewnie zrywa natychmiastowo
E30 325
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 cze 2014, o 20:15
- Imię: Damian
- lokalizacja: Włocławek
Re: E36 M50b25 GT35TS 1.06ar Emu ALS Streetdrift
Jak sprawuje się zawieszenie? Czy ten gwint to to samo co Ta Technix itp. czy coś lepszego?