BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec
Witam, w tym temacie chciałbym przedstawić małą transformacje seryjnego sedana na drodze do driftowozu oraz moje początki z tym sportem. Jak widać na zdjęciach załączonych w temacie wszystko w samochodzie budowałem sam od podstaw razem z pomocą przyjaciół którym chciałem na wstępie podziękować na pomoc i czas włożony w projekt, starałem się na aucie nie oszczędzać żeby jeździło się dobrze i w miarę bezawaryjnie bo wiadomo jak z tym jest. Na bieżąco będę starał się aktualizować dane oraz zdjęcia z relacji zależy mi na porządku i czytelności wiec pozwoliłem sobie wstępnie zarezerwować parę postów żeby podzielić budowę pojazdu na kilka etapów. .
Silnik:
- SWAP M40b18 na M50B25NV
- Olej Motul 300V 15W50 aktualnie Valvoline 10W60x
- Nowe świece irydowe Denso IK20
- Cewki Bermi + nowe przewody
Układ chłodzenia:
- Termostat 80 Stopni
- Chłodnica TDS + zbiorniczek VW Polo
- Wentylator FMIC 140W
- Brak wiskozy
- Brak nagrzewnicy
Układ dolotowy:
- gumy fmic, turboworks itp
- opaski śrubowe skręcane do 80 bar
- custom kolektor ssący połączony oryginalnym korpusem
- filtr stożek
- Odma Catch Tank + filterek w atmosfere
Układ wydechowy:
- Barany schmiedmann + bandaż
- oryginalne portki
- X-Pipe przed tłumikiem środkowym
- tłumik środkowy Turboworks X-Pipe 2,5Cala
- wydechy końcowe 2 x 2 ( m3 style ) + H-Pipe na stronę
Układ paliwowy / wtryskowy:
- Seria M50B25
- Bezpieczny bak "Max Tune" paliwa 30L + Wbudowany Swirtpot 2L
- zewnętrzny regulator paliwa SARD ..pl
- nowy oryginalny filtr paliwa
- pompa główna Bosch 044 300l/h ..pl
- pompa wstępna 200l/h ..pl
Układ napędowy:
- Skrzynia Getrag + Shortshifter
- Sprzęgło odchudzony + roztoczony jednomas 5.7KG, tarcza 240mm kevlar, docisk M57
- Dyfer 3.45 Mala glowa zaspawany 100%, olej 75W90
- Felgi przód 17 Cali King ET13 8,5J, opony Extreme VR1 TYPE-W 205/45
Uklad hamulcowy:
- Brak ABS
- Podwójne Serwo Hamulcowe Omega 2.5 V6
- Hamulce przód E46 330i + nowe klocki Breck
- Swap hamulcy tył na tarcze 2.0
- Płyn hamuclowy DOT4 Ferodo
- Hydrołapa na pompie od lanosa podłączona pod tylne zaciski.
Zawieszenie:
- Nowa łącznik skrzyni elastyczny Runvile
- Nowa podpora wału Mayle HD
- Gwint TA-Technix
- Sprężyny tył Beton 5040050050
- Przespawana zwrotnica, projekt własny, ackerman 0
- Nowe poduszki amortyzatorów przód M3 acentryczne
- Przedłużone wahacze E36 ok 5,5Cm uzbrojone w nowe sworznie oraz tuleje poliuretanowe acentryczne
- Nowe łączniki stabilizatora przód i tył
- Tylny wózek wypiastowany, pomalowany + poliuretan
- Grubszy stabilizator Eibach tył plus czerwony poliuretan
- Rozpórka przód, tył Swagier
- Dolna rozpórka z osłoną miski Swagier
- Dystanse tył 4cm + nowe nakrętki
Wygląd/wyposażenie :
- Zderzak przód MPakiet
- Nakładki na progi MPakiet
- Yellow Hella + ciemna folia na lampy przód
- Poszerzenia Stolar Works
- Maska laminat + zapinki
- Pasy Takata 4 pkt. kierowca + pasażer
- Kubelki Bride Low Maxxx Replica
Elektronika:
- Sterownik silnika 0 261 200 403
- Alternator 140A
- UKP-Pro - Uniwersalny Komputer Pokładowy - podłączone odczyty:
- Temperatura wody z czujnika na głowicy
* Temperatura dolotu z oryginalnego czujnika w kolektorze ssącym
* Odczyt temperatury zewnętrznej
* Odczyty oraz zapis pracy sondy lambda
* Odczyt prędkości pojazdu
* Odczyt prędkości obrotowej silnika z oryginalnego sygnału czujnika wału
* Odczyt sygnału wtryskiwacza do przeliczania zużycia paliwa wraz z rejestrowaniem
Oraz w przyszłości planowane podłączenie dodatkowych czujników.
Mody:
- Zaślepione podgrzewanie przepustnicy
- Zaślepiony EVAP - dopalanie oparów
- Elektryczna pompa wspomagania Astra II, chłodniczka oleju E38 plus nowe zakute przewody, krótki pasek osprzetu (wersja n/a)
- Wnętrze extremalnie odchudzone, bagażnik na plasko
- Wiązka silnika przebudowana
- Wiązka kabinowa odchudzona, przebudowana zostawiona podstawa, sterowanie tablica
- Wyrzucona kompletna nagrzewnica wraz z cala elektryka
- Akumulator przeniesiony do tyłu, umieszczony centralnie
- Tablica do sterowania pompami, wspomaganiem, wentylatorem, główny wyłącznik prądu oraz zapłon ze startem
Silnik:
- SWAP M40b18 na M50B25NV
- Olej Motul 300V 15W50 aktualnie Valvoline 10W60x
- Nowe świece irydowe Denso IK20
- Cewki Bermi + nowe przewody
Układ chłodzenia:
- Termostat 80 Stopni
- Chłodnica TDS + zbiorniczek VW Polo
- Wentylator FMIC 140W
- Brak wiskozy
- Brak nagrzewnicy
Układ dolotowy:
- gumy fmic, turboworks itp
- opaski śrubowe skręcane do 80 bar
- custom kolektor ssący połączony oryginalnym korpusem
- filtr stożek
- Odma Catch Tank + filterek w atmosfere
Układ wydechowy:
- Barany schmiedmann + bandaż
- oryginalne portki
- X-Pipe przed tłumikiem środkowym
- tłumik środkowy Turboworks X-Pipe 2,5Cala
- wydechy końcowe 2 x 2 ( m3 style ) + H-Pipe na stronę
Układ paliwowy / wtryskowy:
- Seria M50B25
- Bezpieczny bak "Max Tune" paliwa 30L + Wbudowany Swirtpot 2L
- zewnętrzny regulator paliwa SARD ..pl
- nowy oryginalny filtr paliwa
- pompa główna Bosch 044 300l/h ..pl
- pompa wstępna 200l/h ..pl
Układ napędowy:
- Skrzynia Getrag + Shortshifter
- Sprzęgło odchudzony + roztoczony jednomas 5.7KG, tarcza 240mm kevlar, docisk M57
- Dyfer 3.45 Mala glowa zaspawany 100%, olej 75W90
- Felgi przód 17 Cali King ET13 8,5J, opony Extreme VR1 TYPE-W 205/45
Uklad hamulcowy:
- Brak ABS
- Podwójne Serwo Hamulcowe Omega 2.5 V6
- Hamulce przód E46 330i + nowe klocki Breck
- Swap hamulcy tył na tarcze 2.0
- Płyn hamuclowy DOT4 Ferodo
- Hydrołapa na pompie od lanosa podłączona pod tylne zaciski.
Zawieszenie:
- Nowa łącznik skrzyni elastyczny Runvile
- Nowa podpora wału Mayle HD
- Gwint TA-Technix
- Sprężyny tył Beton 5040050050
- Przespawana zwrotnica, projekt własny, ackerman 0
- Nowe poduszki amortyzatorów przód M3 acentryczne
- Przedłużone wahacze E36 ok 5,5Cm uzbrojone w nowe sworznie oraz tuleje poliuretanowe acentryczne
- Nowe łączniki stabilizatora przód i tył
- Tylny wózek wypiastowany, pomalowany + poliuretan
- Grubszy stabilizator Eibach tył plus czerwony poliuretan
- Rozpórka przód, tył Swagier
- Dolna rozpórka z osłoną miski Swagier
- Dystanse tył 4cm + nowe nakrętki
Wygląd/wyposażenie :
- Zderzak przód MPakiet
- Nakładki na progi MPakiet
- Yellow Hella + ciemna folia na lampy przód
- Poszerzenia Stolar Works
- Maska laminat + zapinki
- Pasy Takata 4 pkt. kierowca + pasażer
- Kubelki Bride Low Maxxx Replica
Elektronika:
- Sterownik silnika 0 261 200 403
- Alternator 140A
- UKP-Pro - Uniwersalny Komputer Pokładowy - podłączone odczyty:
- Temperatura wody z czujnika na głowicy
* Temperatura dolotu z oryginalnego czujnika w kolektorze ssącym
* Odczyt temperatury zewnętrznej
* Odczyty oraz zapis pracy sondy lambda
* Odczyt prędkości pojazdu
* Odczyt prędkości obrotowej silnika z oryginalnego sygnału czujnika wału
* Odczyt sygnału wtryskiwacza do przeliczania zużycia paliwa wraz z rejestrowaniem
Oraz w przyszłości planowane podłączenie dodatkowych czujników.
Mody:
- Zaślepione podgrzewanie przepustnicy
- Zaślepiony EVAP - dopalanie oparów
- Elektryczna pompa wspomagania Astra II, chłodniczka oleju E38 plus nowe zakute przewody, krótki pasek osprzetu (wersja n/a)
- Wnętrze extremalnie odchudzone, bagażnik na plasko
- Wiązka silnika przebudowana
- Wiązka kabinowa odchudzona, przebudowana zostawiona podstawa, sterowanie tablica
- Wyrzucona kompletna nagrzewnica wraz z cala elektryka
- Akumulator przeniesiony do tyłu, umieszczony centralnie
- Tablica do sterowania pompami, wspomaganiem, wentylatorem, główny wyłącznik prądu oraz zapłon ze startem
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62
Dzień zakupu:
Wszystko zaczelo sie od kupna bazdy E36 Sedan 318i 1991 rok - M40B18 za kwoté 1300 zl w ktorym silnik padl rownie szybko jak kupilem ten samochod. W trakcie poszukiwan nowej jednostki napedowej wybor padl na M50B25NV kupionym od znajomego w bardzo dobrej kondycji - kompresja na dzień dzisiejszy wynosi ok 14.5 bar. Swap ze wzgledu na chwilowy brak mozliwosci musialem zrobic u znajomego na placu przy uzycia wozka widlowego lecz wbrew pozorom nie bylo tak zle ;p
SWAP:
Wszystko zaczelo sie od kupna bazdy E36 Sedan 318i 1991 rok - M40B18 za kwoté 1300 zl w ktorym silnik padl rownie szybko jak kupilem ten samochod. W trakcie poszukiwan nowej jednostki napedowej wybor padl na M50B25NV kupionym od znajomego w bardzo dobrej kondycji - kompresja na dzień dzisiejszy wynosi ok 14.5 bar. Swap ze wzgledu na chwilowy brak mozliwosci musialem zrobic u znajomego na placu przy uzycia wozka widlowego lecz wbrew pozorom nie bylo tak zle ;p
SWAP:
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
O, widzę, że postęp poszedł. Jeździ to już? Ten objętościowo to nie jest lekki przerost formy nad treścią? W sensie za tym tłumikiem, warto było dawać aż 4 rury? Nie lepiej było dać końcówki na końcu w stylu y-pipe?
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
Nie żebym się czepiał ale czy IC nie za duży do kompresora i strasznie długi dolot.
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
Na dzień dzisiejszy auto jeździ jako dłubnięte n/a ze względu na decyzje o sprzedaży zestawu. Z założenia auto jest gruzem więc wydech postawał adekwatny do przeznaczenia samochodu stąd strzelby zamiast samych końcówek. Jeżeli chodzi o dolot to wydaje mi się, że ciężko to zbudować inaczej gdyż kompresor jest w miejscu alternatora i robi się nieco ciasno, sam intelcooler z tego co pamietam ma wymiary 60x15 więc jeden z mniejszych.
Poniżej zamieszam krótki filmik jak autko radzi sobie z 17'tkami w n/a:
A tutaj kilka filmików z pracy kompresora:
Poniżej zamieszam krótki filmik jak autko radzi sobie z 17'tkami w n/a:
A tutaj kilka filmików z pracy kompresora:
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
Jaki spec był na filmiku? co dokladnie modzone?
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
W zasadzie praktycznie wszystko z listy bez kompresora i z innym dolotem, koła 17 cali chyba 225. Strojenie DET 2. Wrócę do domu to wstawię trochę materiału.
- Pietrek.L
- User
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
- Imię: Piotr
- lokalizacja: (W-ch) / Opole
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
- theownit
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
- Imię: TheOwnIt
- lokalizacja: Legnica
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
przy 14tys obrotu kompresora m62 chyba idealnie pokrywa się z zapotrzebowaniem silnika 2.5L by uzyskać 0.48 bara przy 6500 obrotów.Pietrek.L pisze:M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
Mogę się mylić no ale m62 to najłatwiej dostępny kompresor w polsce w śmiesznej cenie.
- suwalradom
- Turbo-Team
- Posty: 147
- Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
- Imię: Daniel
- lokalizacja: irl
- Lokalizacja: irl-pl(radom)
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
Patrząc na stelaż widać ze był pod motazem w miejscu klimy- dlaczego nie pomyślałeś o montażu właśnie tam?
- vanos
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 23:18
- Imię: Adam
- lokalizacja: Lodz
Re: BMW E36 M50B25NV + EATON M62 0.5 bar - Drift Spec
Dlatego zostało zrobione customowe koło 70mm zamiast oryginalnego na elektromagnesie żeby zwiększyć zakres pracy kompresora, podczas wstępnego strojenia utrzymywał doładowanie na poziomie 0.5 bara także nie jest źlePietrek.L pisze:M62 nie będzie za małe do 2.5? 62ci/obrót ~1l/obrót kompresora. Nie lepiej iść przy tej pojemności w TVS1320 z audi albo IHI z c32amg ~1.6l/obrót?
W przyszłości planuje go zastąpić M90 lub czymś podobnym.
Wstępnie taki był plan ale ze względu na to że mam zamontowane barany nie zmieścił się tam i zrobiłem go w miejscu alternatora co ma swoją zaletę bo wydech nie ogrzewa tak kompresora.suwalradom pisze:Patrząc na stelaż widać ze był pod motazem w miejscu klimy- dlaczego nie pomyślałeś o montażu właśnie tam?
Jeżeli chodzi o samochód to dawno nie było aktualizacji ze względu na brak czasu do pracy nad autem. Aktualnie nadal jeździ w N/A i ma się bardzo dobrze, wypadałoby jeszcze wrzucić zimne świece, wystroić ile się da i zhamować. W niedziele udało się zaliczyć imprezę Streetlodz Show 2 gdzie brałem udział w Drift taxi lecz dwie zmielone półosie uniemożliwiły mi dalszą jazdę oraz w konkursie na najgłośniejszy wydech gdzie udało mi się zająć 1 miejsce z wynikiem 126,3db także nie było tak źle
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec
Dlaczego zrezygnowałeś z M62 jeśli pisałeś że bił 0,5bara?
-
- User
- Posty: 22
- Rejestracja: 9 maja 2016, o 01:54
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Gdynia
Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec
dyfer mala glowa i skrzynia getrag w driftmaszynie to chyba zbyt dlugo nie pociagna...
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW E36 M50B25NV N/A - Drift Spec
zaspawana mała głowa jest dosc mocno odporna na katy, nie powinno sie nic dziac